Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
-
Martin
- Uživatel
- Příspěvky: 244
- Registrován: 14.3.2007 14:37
- Bydliště: Prágl - Strašnice
Příspěvek
od Martin » 15.7.2007 14:42
Quetzalcoatl píše:Něco o tom píšou
tady.
Dík za odkaz...
Tak to je teda spíš zvlhčovač vzduchu něž chlazení.
-
Tedy
- Uživatel
- Příspěvky: 728
- Registrován: 08.10.2006 12:19
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Tedy » 15.7.2007 14:31
Což se zeptat brňáků ,kteří to na vozech mají ?
Kód: Vybrat vše
http://www.k-report.net/diskuze/messages/48/48.html?1087849229
další zajímavý článek
České tramvaje míří za oceán
Vydáno dne 13. 02. 2007
Kód: Vybrat vše
http://www.smisene.webzdarma.cz/view.php?cisloclanku=2007021303
citace :
Tramvaje jsou vybaveny automaty na jízdenky, které umožňují placení penězi i platebními kartami.
Jak kabina řidiče, tak celý prostor pro cestující jsou klimatizovány.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od trainzjohny » 15.7.2007 14:05
No, já nevím jak to funguje, ale rozhodně to nemůže jen zvlhčovat vzduch, aniž by se do toho voda nepřidávala. Je možné, že se tam dolejvá a pak to opravdu zvlhčuje, ale jinak to může leda chladit.
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 15.7.2007 12:37
Takže na každé konečné přilejeme vodu a jezdíme si dál v chládku
[/quote]
Mám takový dojem, že takto to dolejvají autobusáci.
-
Martin
- Uživatel
- Příspěvky: 244
- Registrován: 14.3.2007 14:37
- Bydliště: Prágl - Strašnice
Příspěvek
od Martin » 15.7.2007 11:56
Oskar píše:Jo, přesně tak to taky chápu. Skoro bych řekl, že voda se bude odpařovat nejen ven, ale i dovnitř, takže vzduch bude asi skutečně zvlhčován. No a tím, že bude odpařována, bude předmět, ze kterého se odpařuje chladnout...
Takže na každé konečné přilejeme vodu a jezdíme si dál v chládku
Souhlas, prosté předávání tepelné energie. Akorát to "chladnutí" hadru nebude tak vážné, spíš vlhký vzduch člověk vnímá jako chladnější než kdyby byl při stejné teplotě suchý.
-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 15.7.2007 11:44
Martin píše:No když bude ten hadr na začátku mokrý/vlhký, tak se právě zněj bude voda odprařvat do vzduchu a dál ven z vozu , no ne?
Jo, přesně tak to taky chápu. Skoro bych řekl, že voda se bude odpařovat nejen ven, ale i dovnitř, takže vzduch bude asi skutečně zvlhčován. No a tím, že bude odpařována, bude předmět, ze kterého se odpařuje chladnout...
Takže na každé konečné přilejeme vodu a jezdíme si dál v chládku
-
Martin
- Uživatel
- Příspěvky: 244
- Registrován: 14.3.2007 14:37
- Bydliště: Prágl - Strašnice
Příspěvek
od Martin » 15.7.2007 11:28
trainzjohny píše:To asi ne, to by se do toho musela voda přilejvat. Spíš to tu vlhkost co je v kabině vypaří nad vůz (nebo prostě ven) ale stejné množství vody co vezme ze vzduchu uvitř vypaří ven, ne ?
Musí přece dodržovat přírodní zákony,nebo ani to se u DP nemusí ?
No když bude ten hadr na začátku mokrý/vlhký, tak se právě zněj bude voda odprařvat do vzduchu a dál ven z vozu , no ne?
-
trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od trainzjohny » 15.7.2007 11:15
Martin píše:Efekt by to mělo asi mít stejný, akorát výkon, jak říkáš, a princip je jiný. U hadru se ohřívá teplem ze vzduchu voda v něm a ta se odpařuje. Tím se zároveň zvlhčuje vzduch.....
To asi ne, to by se do toho musela voda přilejvat. Spíš to tu vlhkost co je v kabině vypaří nad vůz (nebo prostě ven) ale stejné množství vody co vezme ze vzduchu uvitř vypaří ven, ne ?
Musí přece dodržovat přírodní zákony,nebo ani to se u DP nemusí ?
-
Martin
- Uživatel
- Příspěvky: 244
- Registrován: 14.3.2007 14:37
- Bydliště: Prágl - Strašnice
Příspěvek
od Martin » 15.7.2007 10:59
Oskar píše:Jaký je vlastně rozdíl mezi "mokrým hadrem" a opravdovou klimatizací? Obojí bude asi nějakým způsobem chladit, předpokládám, že "mokrý hadr" méně účinně, ale bude. Podle mě ale pořád lepší než nic.
Kromě toho zdravotníci stejně doporučují nastavovat klimatizaci nejvýše o 5 stupňů níže, než teplota okolí, jinak člověk riskuje problémy s horními cestami dýchacími.
Efekt by to mělo asi mít stejný, akorát výkon, jak říkáš, a princip je jiný. U hadru se ohřívá teplem ze vzduchu voda v něm a ta se odpařuje. Tím se zároveň zvlhčuje vzduch. Právě naopak funguje klasická klimatizace, která vzduch zbavuje vlhkosti (jedna z jejích nevýhod) - tato voda potom odtéká jako odpad z klímy.
-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 15.7.2007 10:14
Radek píše:Je pravda, že je tu určitý nepoměr: do autobusů se "mokré hadry" dávají celkem masově, i na tu ledničku se našlo a u ED zase nic.
Jinak APEX v sobě teplotní čidlo tuším má: zamrzne... Nebo už to vyřešili?:-)
Jaký je vlastně rozdíl mezi "mokrým hadrem" a opravdovou klimatizací? Obojí bude asi nějakým způsobem chladit, předpokládám, že "mokrý hadr" méně účinně, ale bude. Podle mě ale pořád lepší než nic.
Kromě toho zdravotníci stejně doporučují nastavovat klimatizaci nejvýše o 5 stupňů níže, než teplota okolí, jinak člověk riskuje problémy s horními cestami dýchacími.
-
Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1545
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Radek » 15.7.2007 6:20
Je pravda, že je tu určitý nepoměr: do autobusů se "mokré hadry" dávají celkem masově, i na tu ledničku se našlo a u ED zase nic.
Jinak APEX v sobě teplotní čidlo tuším má: zamrzne... Nebo už to vyřešili?:-)
-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 14.7.2007 18:38
egee píše:Pan primátor byl v Himalájích , což ho pozvat na jízdu tramvají ,na 2 hodiny , pak by se asi ledy pohnuly.....
Jak je znám, tak by primátora povozili v Poršetře
-
Tedy
- Uživatel
- Příspěvky: 728
- Registrován: 08.10.2006 12:19
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Tedy » 14.7.2007 17:33
Každý rok se slibuje , před X lety sebrali pícky z vozů a na školeních jsme se dozvěděli ,že bude mít ,,ledničky ,, na chlazení nápojů..
Přišel podzim a zima - nějak se zapomnělo .... Asi se v klimatizovaných kancelářích těch ,kteří o tom rozhodují strácí paměť.
Asi se místo dovozu chlazených nápojů na konečné ( kdo má kupovat to předražení ),OPĚT dočkáme kontrol zda náhodou nemáme nepředpisovou obuv , zda není rozepnutý navíc knoflík - možná bude generální volbou povoleno mít rozepnuto víc než povoluje předpis , ačkoliv je jasné že pracujeme v podmínkách odporujících hygienickým normám ,mám na mysli překročení teploty na pracovišti.
Nadřízení si můžou zbožně přát ,aby někdo nezkolaboval - nezpůsobil z přehřátí MÚ , ono by se to moc špatně vysvětlovalo médiím.
Před rokem úředníci měli při překročení teploty na pracovišti krácenou pracovní dobu .. nebo to nebylo ???
Zařízení Apex by mohlo mít v sobě teplotní čidlo .... A hlásit že podmínky nejsou slučitelné s podmínkama pro bezpečnou práci ....Ale to je možná sci fi.
Jinak to napíšu :
Co se udělalo za posledních XX let pro řidiče jezdící ve vedrech v Praze ?
JUVÍK
A co se udělalo pro úředníky v budovách DP ?
Vidíme všichni ......
P.S
Pan primátor byl v Himalájích , což ho pozvat na jízdu tramvají ,na 2 hodiny , pak by se asi ledy pohnuly.....
Naposledy upravil(a)
Tedy dne 14.7.2007 18:56, celkem upraveno 1 x.
-
Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1545
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Radek » 14.7.2007 16:59
No ono něco jiného je klimatizace a něco jiného tzv. mokrý hadr. Ten by snad milion stát nemusel.