Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
To teplo se neztratí. Tak se podle vlastnosti materiálu buď na slunci kumuluje a později vyzařuje, nebo se vyzařuje odrazem rovnou. Teprve vypařováním vody se teplo pohltí na změnu skupenství. S odhlučněním souhlasím.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Přesně to jsem chtěl zmínit - u Ládví je už dobrých 5 let koberec sukulentů v písčině úspěšně otestován, drží, žije a vypadá hezky a ty malé opuncie celkem zábavně. Pokusná políčka mi v prezentované formě přijdou dost gh. Už mezi Kubání a Průběžnou se slibovaly sukulenty a už tehdy jsem myslel, že tam dojde na model "Ládví". No tak nic...
A další věc, které se Praha z mně neznámých důvodu brání je prorůstající dlažba. To živičné lobby ve smyčce Sídliště Ďáblice mohlo být minimálně z půlky zelené a i tak mohlo umožňovat pohyb pracovní techniky. Ale to je asi stejné, jako proč se v Praze nikdy neujaly kasseláky na bus hranách. My jsme řekli ne...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Zlatej kolibřík Z toho jsme aspon něco měli i jako občané Tihle akorát přihrávají svým kamarádům podobné kraviny a nic z toho...
P.S. Ono se už dávno testuje na Střížkově... To vyšumnělo?
P.S. Ono se už dávno testuje na Střížkově... To vyšumnělo?
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Černý asfalt který celý den akumuluje teplo a pak ho vyzařuje je stejný jako zelený koberec trávy na hlíně ? No to je nesmysl, zkusil bych se nad tím tak 2 vteřiny zamyslet, než napsat takový nesmysl.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Hlavním přínosem je velmi výrazné snížení hlučnosti. Taktéž snižují prašnost. A nakonec to taky povětšinou dobře vypadá, byť tam taky částečně záleží na výsadbě, příp. závlaze. Ale stále lepší polosuchá tráva ve Vršovicích než flák asfaltu Na Pankráci.
A i suchomilná rostlina je stran sálání tepla v létě o parník lepší než štěrk, o asfaltu nemluvě.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Zeleň mezi kolejemi je nesmysl. Na klima má příznivý vliv, jen když se často zalévá. Suchomilné rostliny skoro nic neodpařují, tak ani nechladí.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Tramvajové koleje jako pokusní králíci: DPP hledá odolné rostliny pro stálezelené pásy
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... -pasy.html
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... -pasy.html
Tak už víme, co je to za políčka. Jen nevím, k čemu ten výsledek bude dobrý, když podmínky na políčkách jsou úplně jiné než přímo v travnatém pásu mezi kolejemi.Testovací políčka jsou v tramvajových smyčkách Sídliště Řepy a Spořilov a u depa metra v Hostivaři.
A jak se bude na těch políčkách zkoumat odolnost porostu vůči přejezdu tramvaje, to opravdu netuším.Zmíněné úseky budou výzkumníci za plného provozu pravidelně sledovat. Hodnotit budou výšku porostu či počet sečí nutných během vegetace. Zkoumat budou také tzv. zapojení drnu, odolnost vůči přejezdům tramvaje, sešlapu a vytrvalost jednotlivých částí porostu. Kromě toho se zaměří také na estetické hledisko.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Problém začal už v divokých devadesatkach, kdy podivná společnost Inženýring dopravních staveb prodala pozemky s jimacimi vrty soukromému investorovi (tehdy to ještě bylo utajené). Jde o technologické centrum 3 pro ochranný systém metra a jeho zásobování vodou. Z těchto jimacich vrtů poblíž Strakonické vede štola až k stanici metra Radlická pro odběr vody. Měl jsem i mapu, ale nemůžu ji najít. Více třeba tu https://ceskapozice.lidovky.cz/tema/zam ... -tema_lube
Dílo v dnešních cenách za miliardy...
Dílo v dnešních cenách za miliardy...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
No současná trasa kanalizace v Nádražní je v IAD - Bus pruhu ZC. Alespoň podle vík šachet. Nicméně si myslím, že zřejmě s budoucí novovýstavbou možná dojde k přeložce s posunutím směrem blíž k řece a budoucí výstavbě. Alespoň já bych to tak udělal s tím, že stávající kanalizace bude sloužit po dobu výstavby nové. Někudy by měl být taky veden sběrač od jihu Prahy - tj buď Nádražní a nebo Strakonická.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Nádražní - rezervoáry, developerské tlaky, skutečný rozsah kolize přeložky TT s diskutovanou kanalizací, její skutečný stav, účel a zdroj článku, doba přípravy a realizace rekonstrukce diskutované kanalizace....to všechno jsou (pro mně) celkem neznámé. I kdyby na rekonstrukci kanalizace došlo, nemyslím, že to bude v příští pětiletce, ani, že by byl souběh v celé délce RTT. No a překop a přerušení provozu na třeba měsíc se dá s odstupem času vydržet. Ale stejně je mi divné, když se akce připravovala mnoho let a již půl roku dopředu se tam sondovalo a hrabalo, že by se takový průšvih jentak zakopal. Vždyť i Táborská je rozdělená na dvě části, protože se objevily problémy se sítěmi, které již nešlo vyřešit před zimou. Edit: teď jsem si vzpomněl, že i Moskevská se protáhla, protože se až v průběhu akce nějaké sítě rozhodly připojit k rekonstrukci svého něcovodu. Takže i v té Nádražní by se do toho asi šlo, kdyby to bylo tak velké, jak článek naznačuje.
Nicméně ta Kolbenova, je celkem viditelně investice na prů_eru a bije to do očí
P_V: Je příjemná naděje, že je akce alespoň v přípravě, nicméně za 2M Kč, to vidím tak na náklady DIO v podobě DZ na příjezdech a osazení nějakých plastových bariér na zúžení jízdních pruhů
Nicméně ta Kolbenova, je celkem viditelně investice na prů_eru a bije to do očí
P_V: Je příjemná naděje, že je akce alespoň v přípravě, nicméně za 2M Kč, to vidím tak na náklady DIO v podobě DZ na příjezdech a osazení nějakých plastových bariér na zúžení jízdních pruhů
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jestli je toto pravda, tak další podobný případ.
...na stranu druhou se ale rozeběhla masivní rekonstrukce přilehlé Nádražní ulice. Došlo k položení nového tramvajového pásu a doposud si stavební práce při této rekonstrukci vyžádaly přes pět milionů korun....
...Potíž je v tom, že na ochranu vody se v tomto případě zapomnělo – pod ulicí se nachází hloubková splašková kanalizace, která je v havarijním stavu...
...Při rekonstrukci tedy mělo dojít jak ke kompletní výměně kanalizace, tak i k sanaci zeminy. To se ale nestalo, havarijní kanalizace byla zakonzervována stavebními úpravami na povrchu, takže dále kontaminuje okolí...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
V rozpočtu na příští rok je:
0044613 - Most v ulici Kolbenova, Y505.3 - rekonstrukce
Předmětem akce je rekonstrukce mostního objektu v ul. Kolbenova vedoucího nad železniční tratí v Praze 9 spočívající v odstranění mostního svršku a provedení demolice nosné konstrukce a úložných prahů opěr. Spodní část opěr a křídla budou zachována. Budou vybudovány nové úložné prahy, nová nosná konstrukce a nový mostní svršek. Povrch ponechaných částí spodní stavby bude sanován. Finanční prostředky budou v roce 2021 využity na realizaci stavebních prací, činnosti koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a výkon technického a autorského dozoru stavby.
celkem 43 MKč
rozpočet schválený na 2020 37,475 MKč
rozpočet upravený na 2020 2,5 MKč
návrh rozpočtu na 2021 2 MKč
Zbývá dofinancovat 38,5 MKč
tak teda nevím co se bude v příštím roce dělat za "realizaci stavebních prací" za pouhých 2 MKč
0044613 - Most v ulici Kolbenova, Y505.3 - rekonstrukce
Předmětem akce je rekonstrukce mostního objektu v ul. Kolbenova vedoucího nad železniční tratí v Praze 9 spočívající v odstranění mostního svršku a provedení demolice nosné konstrukce a úložných prahů opěr. Spodní část opěr a křídla budou zachována. Budou vybudovány nové úložné prahy, nová nosná konstrukce a nový mostní svršek. Povrch ponechaných částí spodní stavby bude sanován. Finanční prostředky budou v roce 2021 využity na realizaci stavebních prací, činnosti koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a výkon technického a autorského dozoru stavby.
celkem 43 MKč
rozpočet schválený na 2020 37,475 MKč
rozpočet upravený na 2020 2,5 MKč
návrh rozpočtu na 2021 2 MKč
Zbývá dofinancovat 38,5 MKč
tak teda nevím co se bude v příštím roce dělat za "realizaci stavebních prací" za pouhých 2 MKč
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Karosák: Souhlas . Ale jsme pořád o bodu 1... U Výstaviště, Zenlkova a další se drží v BKV, protože přece tam je uzávěra, že možná něco do nějaké doby vznikne a tady se udělá nová TT na průseru...
P.S. Taková mimo. Na mapy.cz je zachycena údržba trávníku traktůrkem :https://mapy.cz/zakladni?x=14.5238407&y ... tch=-0.047
P.S. Taková mimo. Na mapy.cz je zachycena údržba trávníku traktůrkem :https://mapy.cz/zakladni?x=14.5238407&y ... tch=-0.047
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Tak je tam samozřejmě dodatek 18t mimo tram a dále "jediné vozidlo" - silniční ekvivalent naší potkávačky, který určitě dovolí víc. Ale kdo to hlídá, že?
Navíc vzhledem k povaze (rozvoje) lokality lze očekávat nárůst požadavků na nosnost. Další věc je, že ten zářez pro vlečku již není potřeba a jeho severní část je již takřka zasypána, takže i zde se nabízí řešení most strhnout a zářez zasypat
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Karosák: Třeba bude mít samoléčící účinky jako Libenák Skoro 20 let na spadnutí, několik studií, že je to průser a pak přijde pan radní se správnou interpretací a další studií a most je jako rybičky a už nevadí ani full rychlost tram
Jinak jsem zvědavý, jak těch 18 tun řeší Pepsi... Pochybuji, že jezdí oklikou přes Harfu a Vysočanskou...
Jinak jsem zvědavý, jak těch 18 tun řeší Pepsi... Pochybuji, že jezdí oklikou přes Harfu a Vysočanskou...