Železniční doprava
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Siemens dohání v Česku s lokomotivami Škodu, Vectrony jdou na odbyt
http://ekonomika.idnes.cz/siemens-dohan ... oprava_fih
http://ekonomika.idnes.cz/siemens-dohan ... oprava_fih
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Kvůli opravám karlovarského nádraží na cestující čekají zpoždění
http://vary.idnes.cz/cestujici-cekaji-n ... zpravy_prz
http://vary.idnes.cz/cestujici-cekaji-n ... zpravy_prz
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Není to spíš proto, aby v případě potřeby mohl jet vlak bez (resp. s nižšími) finančními ztrátami dopravce po staré trati pro (ať již plánované či mimořádné) uzavření/omezení tuneluP_V píše:...... To takhle vlak projede tunelem a na tachografu se napočítá mnohem méně km, než na jízdence, nebo na vyúčtování za užití trati.
(narážím na to, že kilometráž bude ponechána podle staré trasy, aby se nesnížil příjem z cesty)
Re: Železniční doprava
My budeme mít Ejpovický, sice "trochu" menší ale nevadí.Filip píše:Jízda i starým tunelem je zážitek. To zrychlení je fantastické. Můžeme jenom závidět
Re: Železniční doprava
Novým tunelem budou vlaky jezdit takovou rychlostí, že se tam začnou projevovat relativistické efekty. O zkrácení času už tisk informoval, ale moc se nepíše o zkrácení délek. To takhle vlak projede tunelem a na tachografu se napočítá mnohem méně km, než na jízdence, nebo na vyúčtování za užití trati.
(narážím na to, že kilometráž bude ponechána podle staré trasy, aby se nesnížil příjem z cesty)
(narážím na to, že kilometráž bude ponechána podle staré trasy, aby se nesnížil příjem z cesty)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
hlavně fantastická bude ušetřená energie na vozbě nákladních vlaků, které nebude třeba tahat do ohromně dlouhého stoupání ke starému tunelu. Slyšel jsem, že nový tunel se vlastně stavěl zejména kvůli tomuto než urychlení osobní přepravy.Filip píše:Jízda i starým tunelem je zážitek. To zrychlení je fantastické. Můžeme jenom závidět
Re: Železniční doprava
Jízda i starým tunelem je zážitek. To zrychlení je fantastické. Můžeme jenom závidět
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
To ano, v tunelu není vidět do zatáčky a taky tam straší
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Strojvůdce: Na nejdelší tunel světa se učím už půl roku dvě hodiny denně
http://ekonomika.idnes.cz/kvalifikace-n ... oprava_rny
http://ekonomika.idnes.cz/kvalifikace-n ... oprava_rny
Řídit vlak skrz nejdelší tunel světa, který se pod švýcarskými Alpami slavnostně otevřel ve středu, není jen tak. Transalpské rychlíky novým Gotthardským tunelem bude moci vést jen dvě stě pečlivě prozkoušených strojvůdců.
.........
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Železniční koridor se o víkendu zastaví, v Pardubicích postaví most
http://pardubice.idnes.cz/u-parama-budo ... zpravy_msv
http://pardubice.idnes.cz/u-parama-budo ... zpravy_msv
Re: Železniční doprava
Jenže co znamená "dát do kupy stávající síť"? To co se děje od jara 1993 ve formě tzv. optimalizací? To, že po mnoha letech NAD, zpoždění a proinvestovaných miliardách zjistíme, že ušetříme několik minut jízdní doby? Takhle na železnici v 21. století už nikoho nepřilákáme. Řešíme konkurenci na železnici, ale neřešíme konkurenceschopnost celého odvětví jako celku vůči jiným druhům dopravy. Proto si myslím, že VRT by měly být v železniční dopravě prioritou č. 1. Jakmile bychom je měli, uvítáme zmodernizované od dálkové osobní dopravy uvolněné koridory jako přínosné trasy pro rychlou regionální dopravu a pak se dají řešit místní dráhy.Karosák píše:Já se též připojuji k tomu, za bychom si nejdříve měli dát do kupy stávající síť. Místní drahy nabídnout místním, nebo soukromníkům. Někdo je využije pro turistiku, někdo pro ZDO. Jde to, když je zájem (Desná). Tak se oprostit od plev a nasypat do státní sítě, udržet ji tak atraktivní a VRT doplňovat jen se zájmem a smyslem pro tranzit s podporou EU. My sami ji nevyužijeme, ani neuživíme. Byt v Brně za hodinku dobrý, ale jako bonus, nikoliv jako meta, za kterou je třeba sa hnát.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Prý nějaký soukmenovec, co už dávno neměl vlastnit řidičákcwapa píše:Na železničním přejezdu v Chrástu na Plzeňsku projel v úterý kolem 11. hod. řidič osobního auta mezi spuštěnými závorami a narazil do projíždějícího nákladního vlaku.
Re: Železniční doprava
Na železničním přejezdu v Chrástu na Plzeňsku projel v úterý kolem 11. hod. řidič osobního auta mezi spuštěnými závorami a narazil do projíždějícího nákladního vlaku.
Re: Železniční doprava
Ano dát nejdřív dohromady svojí síť. Docela ostuda, že máme pořád "prehistorickou" trať na Linz, München a docela fajn by bylo i spojení na Nürnberg. No a taky tu je spousta zbytečných tratí (zejména lokálek či jak se jim říká).