TT - Divoká Šárka - Letiště
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Jelikož mi tramvaj povede přímo pod okny domu, kde žiji prakticky od narození, přispěji troškou do mlýna také.
Přestože projektu fandím a na tramvajovou zastávku 50 m od domu se těším, musím dodat bohužel také několik ale.
1. TT nikdy neobslouží oblast plošně tak dobře, jako tomu bývalo za "staré" linky 218 do září 2012. 218 přestože jela oklikou starou Ruzyní, jízdní doba k metru byla pouze o cca 3 min delší než dnes. Ale s jedním podstatným rozdílem - interval ve špičkách se pohyboval mezi 5-7 minutami, v sedle a o víkendech 15 minut a provoz po 20 minutách do půl jedné v noci. Plošná obsluha Dědiny, staré Ruzyně a skladů po pár minutách od roku 1982. Po loňském září všechny tyto výhody ve prospěch METROTRAMVAJÍ padly.
Od té doby je jedna oblast závislá na 108 v dlouhých intervalech s přestupem na tramvaj (nikdo s tím nejezdí, což se čekalo) a druhá oblast má na výběr buď linku, jejíž provoz se řídí otevírací dobou obchodního centra nebo linku "na hlavní", která od dubna do října připomíná prasečák.
Takže za mě, za místního, bych se přimlouval za původní linku 218 ukončenou u metra na Veleslavíně. V kontextu velkého třesku 1.9.2012 jsem za tuto tramvajovou trať všema deseti, protože se MHD v této oblasti ve směru CENTRUM stala skoro nepoužitelnou. Proti stávajícímu stavu to bude kvalitativní skok dopředu, proti stavu z roku 2011 dojde spíše ke zhoršení - stále zůstává mizerná obsluha staré Ruzyně a čekat ve špičce na tramvaj od Veleslavína směrem na Dědinu bude vzhledem k METROLINKÁM přes celé město taky zhoršení.
2. Jak se vůbec odůvodní před EU náhrada stávající linky 218 v SD a v intervalu 15/30/15/X ?? Neudělalo vedení Ropidu zrušením původní linky 218 této TT spíše medvědí službu?
Stávající kapacita linky 218 v jednom směru: špička - 400 cest., sedlo a víkend - 200, večer - 0
Kapacita po otevření TT: špička - 4500, sedlo - 3600, večer - 1800
Ve špičkách se tedy jedná o 11násobek kapacity a v sedle o 18násobek stávající kapacity!!!
3. Pokusím se stručně vyjádřit k samotnému projektu po urbanistické a stavební stránce - jsem rád, že se projektu chytil Filip Laně (dnes už vdaný Filip Jiřík ) a dokázal se ubránit megalomaniím typu Radlická a Barrandov. Vhodně zasazená TT do kompozice ulice a stávajícího stromořadí bez protihlukových stěn dělá z této TT konečně moderní trať západoevropského stylu... jen víc takových projektů.
4. Přestože se mi projekt moc líbí, podařilo se mi skrz připomínky prosadit autobusové zastávky v ulici Vlastina od Divoké Šárky po Ciolkovského. V původním projektu nebyly vůbec zakresleny, což hrozilo odstřelením velmi důležitých dopravních vazeb Dědina - Petřiny - Motol a Dědina - Řepy - Stodůlky. V tuto chvíli i přes snahu radnice Prahy 6 to vypadá, že autobusové zastávky zůstanou zachovány a dokonce od Divoké Šárky po zastávku Vlastina bude tramvajový pás pojížděn autobusy.
5. Stále mám připomínky k absenci autobusového obratiště v zastávce Sídliště Na Dědinu, kde mohla být vhodně ukončena linka linka 225 v trase Butovice - Řepy - Nádraží Ruzyně - Ciolkovského - Sídl. Na Dědině bez zdlouhavé okliky přes starou Ruzyň a Divokou Šárku. Další problém vidím ve společné zastávce BUS/TRAM Divoká Šárka DC, kde si odbočení autobusů z TT do ulice Libocká neumím představit (nezapomnělo se na to?). Poslední připomínky se týkají nového dopravní řešení jednosměrek v ulicích Hodčina, Častavina a Mladčina, které by zamezily průjezdné IAD k nově vzniklé křižovatce Evropská x Navigátorů - řeší se s P6.
6. Největší řev nastane v okamžiku, kdy se sídliště dozví, že se odstraní asi 500 parkovacích míst.
7. Úplně poslední je spíš zamyšlení nad tím, jestli nová TT přeci jen neměla vést trochu jinudy. Jde mi hlavně o "pěší zónu" na sídlišti Dědina, která spojuje ulice Navigátorů a U Valu. Tudy by TT vedla středem zastavěné oblasti a ne bokem kolem kasárenské zdi. Především sídliště v ulici Navigátorů by tuto TT přivítalo. Takto navržená TT je pro ně prakticky bezvýznamná, protože je daleko a zůstane jim pouze 119. Byla tato možnost vůbec prověřována?
Přestože projektu fandím a na tramvajovou zastávku 50 m od domu se těším, musím dodat bohužel také několik ale.
1. TT nikdy neobslouží oblast plošně tak dobře, jako tomu bývalo za "staré" linky 218 do září 2012. 218 přestože jela oklikou starou Ruzyní, jízdní doba k metru byla pouze o cca 3 min delší než dnes. Ale s jedním podstatným rozdílem - interval ve špičkách se pohyboval mezi 5-7 minutami, v sedle a o víkendech 15 minut a provoz po 20 minutách do půl jedné v noci. Plošná obsluha Dědiny, staré Ruzyně a skladů po pár minutách od roku 1982. Po loňském září všechny tyto výhody ve prospěch METROTRAMVAJÍ padly.
Od té doby je jedna oblast závislá na 108 v dlouhých intervalech s přestupem na tramvaj (nikdo s tím nejezdí, což se čekalo) a druhá oblast má na výběr buď linku, jejíž provoz se řídí otevírací dobou obchodního centra nebo linku "na hlavní", která od dubna do října připomíná prasečák.
Takže za mě, za místního, bych se přimlouval za původní linku 218 ukončenou u metra na Veleslavíně. V kontextu velkého třesku 1.9.2012 jsem za tuto tramvajovou trať všema deseti, protože se MHD v této oblasti ve směru CENTRUM stala skoro nepoužitelnou. Proti stávajícímu stavu to bude kvalitativní skok dopředu, proti stavu z roku 2011 dojde spíše ke zhoršení - stále zůstává mizerná obsluha staré Ruzyně a čekat ve špičce na tramvaj od Veleslavína směrem na Dědinu bude vzhledem k METROLINKÁM přes celé město taky zhoršení.
2. Jak se vůbec odůvodní před EU náhrada stávající linky 218 v SD a v intervalu 15/30/15/X ?? Neudělalo vedení Ropidu zrušením původní linky 218 této TT spíše medvědí službu?
Stávající kapacita linky 218 v jednom směru: špička - 400 cest., sedlo a víkend - 200, večer - 0
Kapacita po otevření TT: špička - 4500, sedlo - 3600, večer - 1800
Ve špičkách se tedy jedná o 11násobek kapacity a v sedle o 18násobek stávající kapacity!!!
3. Pokusím se stručně vyjádřit k samotnému projektu po urbanistické a stavební stránce - jsem rád, že se projektu chytil Filip Laně (dnes už vdaný Filip Jiřík ) a dokázal se ubránit megalomaniím typu Radlická a Barrandov. Vhodně zasazená TT do kompozice ulice a stávajícího stromořadí bez protihlukových stěn dělá z této TT konečně moderní trať západoevropského stylu... jen víc takových projektů.
4. Přestože se mi projekt moc líbí, podařilo se mi skrz připomínky prosadit autobusové zastávky v ulici Vlastina od Divoké Šárky po Ciolkovského. V původním projektu nebyly vůbec zakresleny, což hrozilo odstřelením velmi důležitých dopravních vazeb Dědina - Petřiny - Motol a Dědina - Řepy - Stodůlky. V tuto chvíli i přes snahu radnice Prahy 6 to vypadá, že autobusové zastávky zůstanou zachovány a dokonce od Divoké Šárky po zastávku Vlastina bude tramvajový pás pojížděn autobusy.
5. Stále mám připomínky k absenci autobusového obratiště v zastávce Sídliště Na Dědinu, kde mohla být vhodně ukončena linka linka 225 v trase Butovice - Řepy - Nádraží Ruzyně - Ciolkovského - Sídl. Na Dědině bez zdlouhavé okliky přes starou Ruzyň a Divokou Šárku. Další problém vidím ve společné zastávce BUS/TRAM Divoká Šárka DC, kde si odbočení autobusů z TT do ulice Libocká neumím představit (nezapomnělo se na to?). Poslední připomínky se týkají nového dopravní řešení jednosměrek v ulicích Hodčina, Častavina a Mladčina, které by zamezily průjezdné IAD k nově vzniklé křižovatce Evropská x Navigátorů - řeší se s P6.
6. Největší řev nastane v okamžiku, kdy se sídliště dozví, že se odstraní asi 500 parkovacích míst.
7. Úplně poslední je spíš zamyšlení nad tím, jestli nová TT přeci jen neměla vést trochu jinudy. Jde mi hlavně o "pěší zónu" na sídlišti Dědina, která spojuje ulice Navigátorů a U Valu. Tudy by TT vedla středem zastavěné oblasti a ne bokem kolem kasárenské zdi. Především sídliště v ulici Navigátorů by tuto TT přivítalo. Takto navržená TT je pro ně prakticky bezvýznamná, protože je daleko a zůstane jim pouze 119. Byla tato možnost vůbec prověřována?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Já doufám, že TT bude časem pokračovat kolem OC Šestka k Letišti, a pak se využití zlepší.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Von: Mě na trati vadí, že jediné co nahradí je současná 218 a kapacitně to nebude naprosto odpovídat. Další problém je v tom, že tramvaj je dražší než autobus a stejně nějakých 60-70% cestujících vystoupí na Veleslavíně do metra...
Dokázal bych si představit využití vozokm o něco lépe než tady.
Dokázal bych si představit využití vozokm o něco lépe než tady.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Tak to já potřebnost TT na Dědinu rozhodně nezpochybňuji. Krom toho, když už má jet tramvaj na Letiště, tak natáhnout ji podél Evropské, to by bylo plýtvání penězi. Jen se mi prostě nelíbí to řešení. Připomíná mi to Radlickou, kde je mezi kolej DC a ZC vložen pás zeleně. A souhlasím s P_V: dal bych přednost řešení jako je mezi Hradem, Brusnicí a Pohořelcem. Pak by se nemusel vytvářet otevřeně zakrytý (zakrytě otevřený) svršek. Ale třeba to někdo požadoval takto, tak to tak je. Jen se mi tohle hybridní řešení prostě nelíbí. To je vše.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
MOp: Naplněnost 119 je dána uměním ROPIDu a úšpešným przněním Dědiny, promin lépe řečeno optimalizací linky 218.
Radlice i Podbaba jsou jiné případy. Radlice bylo prodloužit nebo zrušit. Řekl bych i díky centrále ČSOB vyhrála varianta prodloužit. Podbaba má potenciál v budoucí železnici. V čem má potenciál Dědina? Hlavně, těch 6000 lidí odvozím 218 v KB busech na Veleslavín za menší peníz než 2T po 4 minutách.
Radlice i Podbaba jsou jiné případy. Radlice bylo prodloužit nebo zrušit. Řekl bych i díky centrále ČSOB vyhrála varianta prodloužit. Podbaba má potenciál v budoucí železnici. V čem má potenciál Dědina? Hlavně, těch 6000 lidí odvozím 218 v KB busech na Veleslavín za menší peníz než 2T po 4 minutách.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Pokud se ti zda 6000 obyvatel jako maly potencial, tak prosim. O kolik si myslis, ze vice lidi bydli v Radlicich ci Podbabe?
Jel si nekdy 119 a videl cestujici, kteri se nedostali do autobusu? Pak bys nemohl rikat, ze se nenaplni..
Jel si nekdy 119 a videl cestujici, kteri se nedostali do autobusu? Pak bys nemohl rikat, ze se nenaplni..
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Nechci vypadat rýpavě, ale existuje i dopravní pohled na věc?
1) Opravdu je tato nutně TT potřeba pro zlepšení/zkvalitnění dopravy? (lepší vozy, jízdní doba atd.?)
2) Řešil někdo kapacitu TT? 218 v době největší slávy měla interval 5 minut v SD busech + na hlavní 119. Po stavbě TT by na tam na 99% jezdila 2T v intervalu 4 minuty. Opravdu na tom tam je dost cestujících?
3) Pokud se TT nedotáhne na letiště, tak po Evropské bude lítat stejně 119 v krátkém intervalu + výše uvedené tramvaje.
Přijde mi to ve výsledku jako metro do Motola na které se všeobecné nadává. Ano podle MOpa a Absoulta by jsme se měli radovat, ale já v tom trochu vidím další černou díru na prostředky pro provoz, které se daly utratit efektivněji.
1) Opravdu je tato nutně TT potřeba pro zlepšení/zkvalitnění dopravy? (lepší vozy, jízdní doba atd.?)
2) Řešil někdo kapacitu TT? 218 v době největší slávy měla interval 5 minut v SD busech + na hlavní 119. Po stavbě TT by na tam na 99% jezdila 2T v intervalu 4 minuty. Opravdu na tom tam je dost cestujících?
3) Pokud se TT nedotáhne na letiště, tak po Evropské bude lítat stejně 119 v krátkém intervalu + výše uvedené tramvaje.
Přijde mi to ve výsledku jako metro do Motola na které se všeobecné nadává. Ano podle MOpa a Absoulta by jsme se měli radovat, ale já v tom trochu vidím další černou díru na prostředky pro provoz, které se daly utratit efektivněji.
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
MOp píše:Nikdo zde nepsal o zaasfaltovanych kolejich, nybrz o zakrytu pro nouzovy pojezd.
http://i.nahraj.to/f/s38.jpg (povšimněte si též přestavby 15T 9225 na obousměrnou verzi )EIA píše:Mezi křižovatkami Vlastina x U silnice a Vlastina x Drnovská jsou 2 samostatné koleje na pražcích s živičným povrchem, s vlastní drenáží a hlavovou kolejnicí S49 (bezžlábková kolejnice) umístěny na pásu zvýšeném o 7 cm od přilehlé vozovky (oddělené od ní zkosenou obrubou pro možnost nouzového najetí nekolejových vozidel na tramvajový pás).
Další věc, které jsem si teď všimnul, je délka ostrůvků pouze 35 m. Že to najednou jde, když se doteď požadovalo 65 m.
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Asfalt nikdo nezmiňoval - že by štěrk a la Kubáň?von Špilberk píše:Pardon, zapomněl jsem.Ten nouzový asfaltový zákryt S49 (asi s nějakými boulemi , aby se auto houpalo) bude taky revoluční řešení z hlediska estetiky uličního prostoru.Absolut píše:Z hlediska estetiky uličního prostoru to bude v podmínkách ČR revoluční řešení nové TT.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Pardon, zapomněl jsem.
Ten nouzový asfaltový zákryt S49 (asi s nějakými boulemi , aby se auto houpalo) bude taky revoluční řešení z hlediska estetiky uličního prostoru.Absolut píše:Z hlediska estetiky uličního prostoru to bude v podmínkách ČR revoluční řešení nové TT.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Evidentne ctete spatne prispevky. Nikdo zde nepsal o zaasfaltovanych kolejich, nybrz o zakrytu pro nouzovy pojezd. Paklize nevite, co to je, jedte se podivat za hranice. Treba to i naleznete.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
No protože zase budeme mít v Praze něco, co jinde nemají.
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
No právě, proč štěpit Vlastinu na dvě úzké půlky a dohánět to možností objezdu po zaasfaltovaných kolejích, když by ta TT mohla vést úplně vedle.von Špilberk píše:Jinak k tomu asfaltu: docela se divím, že Praha 6 nepožadovala zatravnění, které by dále hluk snížilo, ale že bylo vynalezeno nouzové zablití asfaltem, které zase hluk zvyšuje. (proto kočkopes)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Tou novou odhlučněnou TT myslíte trať zakrytou (nějak) nebo otevřený svršekAbsolut píše: Pro ilustraci rozdíl mezi vytřískanými BKV a novou odhlučněnou TT je do 5 dB.
Jinak k tomu asfaltu: docela se divím, že Praha 6 nepožadovala zatravnění, které by dále hluk snížilo, ale že bylo vynalezeno nouzové zablití asfaltem, které zase hluk zvýší. (proto kočkopes)
Tuhle revoluci bych klidně oželel.MOp píše:Což bude v Praze také revoluční řešení.Kolejnice S49 se zákrytem umožňujícím nouzový pojezd je úplně něco jiného než NT1 s živičným krytem.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Což bude v Praze také revoluční řešení.Kolejnice S49 se zákrytem umožňujícím nouzový pojezd je úplně něco jiného než NT1 s živičným krytem.
A není to ten cilovy stav, ktereho by se melo dosahnout?Aby si pak místní nestěžovali, že tam mají koleje a nic jim tam v noci nejezdí
Misto, abyste byli radi, ze vznikne v Praze dalsich x metru tramvajovych trati (navic celkem potrebnych), tak jen remcate..