Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Teda nic ve zlým, ale takovejhle vizualizací jsem už viděl - a nic. Viz třeba nádraží Bubny, nádraží Smíchov.... Otázka je, kdy se kopne, zdali se (v dohledný době) vůbec kopne a jak to nakonec bude ve skutečnosti vypadat.
Zatím jsem v klidu.
Zatím jsem v klidu.
Re: Nové tramvajové tratě
Zajímavostí proč to sem dávám je TT vedená z Bohdalce přes Slatiny směrem na Zahradní Město. Dále je zajímavé zrušení areálu Slávie mimo fotbalový a hokejový stadion. Celé území by pak mohlo pojmout až 30 tisíc nových obyvatel Prahy 10FB Praha 10 píše:Jak by mohlo za zhruba půl století vypadat území s největším rozvojovým potenciálem v Praze 10, ukazuje právě dokončený návrh urbanistické studie lokality Bohdalec - Slatiny – brownfield Strašnice.
- více: https://www.facebook.com/praha10/posts/ ... 24065456:0
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Nové tramvajové tratě
Muselo by se jezdit obousměrně tou jižní Trojsou jednosměrkou, abychom se vyhli ostrým zatáčkám. Další pokračování do ulice Pod Hrachovkou je pak skoro nemožné, takže by se konečná musela hodit k hlavnímu vchodu. Odbočení z Trojské před hlavní vchod do Zoo by bylo sice možné jen jednokolejně, ale to na konci tratě nevadí. Obratiště před hlavním vchodem by pak šlo pouze pro obousměrné tramvaje.
Přes týden je tam poptávka max po jedný lince, ale o víkendech by to vyžadovalo linky nejméně dvě. Posilová by pak bez obratiště u MC jezdila jalový kilometry někam do říti.
Přes týden je tam poptávka max po jedný lince, ale o víkendech by to vyžadovalo linky nejméně dvě. Posilová by pak bez obratiště u MC jezdila jalový kilometry někam do říti.
Re: Nové tramvajové tratě
KarlosK píše:Tram do zoo jedině v současné trase bus 112 se smyčkou na parkovišti u severního vlezu. cokoliv jiného je hovadina
Právě že není. Vést tram trať po 112 je zabité z více důvodů. Nejen že by musela vést normálně po ulici s IAD protože na samostatné těleso tam není místo. A lidem se v tom případě ani nedivím. To je zabitý nesmysl a i vytáčet některé křižovatky by byl docela záhul a nacpat smyčku před vchod do ZOO je blbost. Naopak mnou navrhovaná trasa je jen 100 - 150 m jižněji a určitě by byla lepší než nějaká smyčka navrhovaná u mostu.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Lidi jsou i proti novému pavilonu goril... Myslíš, že jim tramvaj vadit nebude?Bobik píše:Jenže tahle varianta nemá šanci projít. Navíc Trojští ji už několikrát odmítli. Proto se uvažuje o prodloužení z Podbáby přes most (co se musí postavit), horem kolem zoo a do Ďáblic.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Jenže tahle varianta nemá šanci projít. Navíc Trojští ji už několikrát odmítli. Proto se uvažuje o prodloužení z Podbáby přes most (co se musí postavit), horem kolem zoo a do Ďáblic.
Re: Nové tramvajové tratě
Tram do zoo jedině v současné trase bus 112 se smyčkou na parkovišti u severního vlezu. cokoliv jiného je hovadina
Re: Nové tramvajové tratě
Nezlob se, ale už jsem tady o tom dávno psal. Celé město je v zásadě hrázemi chráněno před 100 letou vodou s vyjímkou pár míst, kde je to doplněno mobilně - nejvíce Malá Strana - pod Čertovkou, kde to chrání několik domů. Dole v Tróji je problém, že ZOO dolní areál je chráněný hrází jen na 20 letou vodu a ten je ještě asi o metr výš, než břeh u Trojského zámečku. Zároveň cesta podél oranžerie je cca 3 m široká. Pokud bys tam chtěl nějakou trať stavět, musel bys jít tělesem do toku a nebo výrazně výškově nahoru (nikdo Ti nebude stavět trať v zátopovém území a za miliony tam budovat nějaké mobilní hrazení. A do výšky budou řvát kvůli scenérii okolo zámečku památkáři - stavět tam něco alá KOMOKO Modřany). A jak už jsem se zmínil, je to podle mne nesmysl a politická sebevražda, aby někdo prosazoval necelý kilometr od nového mostu i pro tramvaje ještě další. Normální lidé Tě pošlou s tímto někam.MM-Mikulovsky píše: trasa cca = může být třeba takto, ale vždy rozhodně:[/b]
1.) Nad čistírnou (podzemní částí staré i její nástupkyně na Císařském ostrově) po estakádě, aby pod TT nebyla nad Vltavou menší světlá výška než pod lávkou pro pěší u Trojského zámku.
2.) Trojský břeh je „přírodní“/šikmý = jsme ve městě, proč by tam nemělo jít vystavět (více či méně) kolmou nábřežní zeď, aby přibyl vodorovný pás země pro komunikaci/drážní těleso?
3.) Na stoletou vodu asi mnoho míst v Praze nechrání mobilní hráze jen se stacionárním kotvením v terénu – nešlo by jej použít podél té TT na nové nábřežní hrázy i jejího klesnutí pod lávku do Tróje z Císařského ostrova (a potažmo od TT západně okolo ZOO pro navýšení její ochrany před záplavami)!
Jak už jsem tu výše napsal, udělal bych podle tvého návrhu trať od Trojské k ulici Ke Kázance (tam zastávku) a pak konečnou na parkovišti před ulicí Pod Havránkou. Odtud je to ke vchodu do ZOO procházkou podél řeky cca 700 m a vlastní smyčka by byla chráněná již vybudovanou protipovodňovou hrází a zdí. A za smyčkou by byl prostor pro další parkoviště.
Pokud by vznikl požadavek na nutnost propojení Podbaby s druhým břehem, tak bych navrhoval vést trať Papírenskou až k ulici Mlýnské, tam projít prostorem po nepoužívané staré vlečce ke kolejišti u bývalého nádraží Praha Bubeneč a vybudovat těleso souběžné s drážním až k Partyzánské a napojit to na tuto trať. A nebo pak opravdu postavit trať za ZOO, jak je to v tom článku a prohnat ji podle Bohnic na Zenklovku.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
trasa cca = může být třeba takto, ale vždy rozhodně:P_V píše:Hustokrutá trasa. Skrz areál muzea nad podzemními nádržemi, které na tu zátěž asi nebyly dělané. Skrz čistírnu. Po zátopovém nábřeží kolem zámku, kam se bez posouvání břehu nebo bourání části zahrady ani rozumná silnice nevejde, a kdyby se mělo nábřeží navyšovat, tak se zámek schová za náspem. Kolize s lávkou. V závěru pustinou v Povltavské, odkud se k přilehlé zástavbě není jak dostat, jelikož tam prozíraví obyvatelé Troje zastavěli všechny možné proluky. Jako šlo by to, ale muselo by se hodně upravovat okolí, aby to nebylo hnusné a nepoužitelné.
1.) Nad čistírnou (podzemní částí staré i její nástupkyně na Císařském ostrově) po estakádě, aby pod TT nebyla nad Vltavou menší světlá výška než pod lávkou pro pěší u Trojského zámku.
2.) Trojský břeh je „přírodní“/šikmý = jsme ve městě, proč by tam nemělo jít vystavět (více či méně) kolmou nábřežní zeď, aby přibyl vodorovný pás země pro komunikaci/drážní těleso?
3.) Na stoletou vodu asi mnoho míst v Praze nechrání mobilní hráze jen se stacionárním kotvením v terénu – nešlo by jej použít podél té TT na nové nábřežní hrázy i jejího klesnutí pod lávku do Tróje z Císařského ostrova (a potažmo od TT západně okolo ZOO pro navýšení její ochrany před záplavami)!
Re: Nové tramvajové tratě
Už se to tady probíralo několikrát. Podle Trojského zámku - oranžerie - se to protáhnout prostě nedá. To jsou fantasmagorie. Trať okolo tohoto místa neprojde - do toku nelze zabudovat nic - zmenšil by se průtočný profil. Navíc aby to bylo nad povodňovou hladinou, muselo by to být na vysokém náspu, či mostě a to by nepovolili památkáři kvůli zámku. Navíc stavět další most kousek od drahého nového Trojského mostu, to by byla sebevražda. Když už, by byla taková potřeba propojit Podbabu s druhou stranou, tak bych to natáhl tou Papírenskou a následně bych podle železnice dovedl trať až k Partyzánské.
A co se týká toho přivedení tramvaje blíž k ZOO, tak bych použil část té navrhované trasy až k Trojskému zámečku, kde bych udělal smyčku v oblasti toho autobusového parkoviště a nahnal bych tam krátkou 17, takže by aspoň obsloužila větší část obyvatel Troje i kempy v této oblasti.
A co se týká toho přivedení tramvaje blíž k ZOO, tak bych použil část té navrhované trasy až k Trojskému zámečku, kde bych udělal smyčku v oblasti toho autobusového parkoviště a nahnal bych tam krátkou 17, takže by aspoň obsloužila větší část obyvatel Troje i kempy v této oblasti.
Re: Nové tramvajové tratě
já bych doporučil froté ručníky
Re: Nové tramvajové tratě
Hustokrutá trasa. Skrz areál muzea nad podzemními nádržemi, které na tu zátěž asi nebyly dělané. Skrz čistírnu. Po zátopovém nábřeží kolem zámku, kam se bez posouvání břehu nebo bourání části zahrady ani rozumná silnice nevejde, a kdyby se mělo nábřeží navyšovat, tak se zámek schová za náspem. Kolize s lávkou. V závěru pustinou v Povltavské, odkud se k přilehlé zástavbě není jak dostat, jelikož tam prozíraví obyvatelé Troje zastavěli všechny možné proluky. Jako šlo by to, ale muselo by se hodně upravovat okolí, aby to nebylo hnusné a nepoužitelné.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
já si dovoluji zase oprášit můj návrh vycházející z již roky staré informace v tisku, že nějaký člen dopravní komise nějaké dotčené MČ Prahy neúspěšně navrhoval/prosazoval TT jižně od ZOO (o nichž nemohu z dřívějška zde nalézt zmínky)
TT Nádraží Podbaba– Papírenská – Stará čistírna – ZOO (jižně od parkovišť u stávajícího Jižního vstupu ZOO) – Trojský zámek – Kazanka - Trojská
Taková TT by měla výhody:
1.) dala by se jistě (obdobně, ale snad lépe jako tzv. KOMOKO/lochneska) zabudovat do protipovodňové hráze:
a) již obytnou část Tróje chránící proti tzv. stoleté vodě
b) do části (ZOO prosazovaného) navýšení protipovodňové hráze u ZOO a Trojského zámku, které mají ochranu jen proti cca dvacetileté vodě
2.) většího směrového využití než severněji položená TT, protože by časově prakticky dokázala sloužit k propojení:
a) (nejen případně vybudované) TT do Suchdola a Bohnic s Kobylisami
b) (Divoké Šárky - příp prodloužení TT na Dědinu/Ruzyni) Dejvické =M=A a Nádr.Holešovice =M=C (čímž by nahradila občany požadované BUS spojení tunelem Blanka, které nebylo realizované např. pro přetížení Kulaťáku IAD + BUS dopravou)
TT Nádraží Podbaba– Papírenská – Stará čistírna – ZOO (jižně od parkovišť u stávajícího Jižního vstupu ZOO) – Trojský zámek – Kazanka - Trojská
Taková TT by měla výhody:
1.) dala by se jistě (obdobně, ale snad lépe jako tzv. KOMOKO/lochneska) zabudovat do protipovodňové hráze:
a) již obytnou část Tróje chránící proti tzv. stoleté vodě
b) do části (ZOO prosazovaného) navýšení protipovodňové hráze u ZOO a Trojského zámku, které mají ochranu jen proti cca dvacetileté vodě
2.) většího směrového využití než severněji položená TT, protože by časově prakticky dokázala sloužit k propojení:
a) (nejen případně vybudované) TT do Suchdola a Bohnic s Kobylisami
b) (Divoké Šárky - příp prodloužení TT na Dědinu/Ruzyni) Dejvické =M=A a Nádr.Holešovice =M=C (čímž by nahradila občany požadované BUS spojení tunelem Blanka, které nebylo realizované např. pro přetížení Kulaťáku IAD + BUS dopravou)
Re: Nové tramvajové tratě
Podle mého to není nic jiného, než oprášení propojení mostem tratí Suchdol - Podbaba a Kobylisy - Bohnice.P_V píše:Tramvaj v poloze, kde se dokonale vyhne Troji? Protože kdo by tam na ni daleko a do kopce chodil. I z té ZOO.
Re: Nové tramvajové tratě
Tramvaj v poloze, kde se dokonale vyhne Troji? Protože kdo by tam na ni daleko a do kopce chodil. I z té ZOO.