Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 04.1.2019 15:48

První letošní akce v Badeniho ulici...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 02.1.2019 22:03

No jo, jsou to hezké malůvky. Podle obrázku se tam mají vejít dvě soupravy, ale délka zastávky je max. těch cca 50 m. Takže klasicky 15T a RP nebo krátký SOR. Dlouhý s odřenejma ušima. Dvě 15T ani náhodou a ani dvě RP soupravy. V budoucnu by tam mělo asi jezdit víc tram linek, nejspíš na úkor 193.
Jezdit se má teoreticky v prokladu, což ale ve špičkách vůbec neplatí. Hodně často se tam sjedou 18 a 193, a to v obou směrech. Ke zpoždění dochází jak 18 ZC (od NBS) tak 193 DC (na NBS). Ve výsledku se to tam tedy nějak poskládá a když se sjedou dvě soupravy, tak holt ta druhá počká. To se už dělá i dnes.
Horší je to s tou 134, ta tam teda vůbec nemá šanci ostře doprava odbočit. To by bylo vlastní harakiri. A hlavně by mne docela zajímalo, jak bude pak vypadat cyklus křižovatky. A nebo se počítá se stanicováním 134 ve směru Kavčí hory až za křižovatkou? To by se možná dalo přežít.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 02.1.2019 21:43

140MB PDF stáhnu a prostuduju, až nebudu obětovat FUP, takže teď odpovím neznaje faktů.
mart337 píše:
kruťák píše:kdyby pro 134 byla ta zastávka "mezi světly" jenom přidaná k současným
Nevím přesně co je míněno tím přidat, ale předpokládal jsem, že 134 bude stanicovat společně s tram a 193.
No myslel jsem to tak, že by 134 stanicovala mezi světly a pak znova o 30 metrů dál u metra. Pro jízdu směr Děkanka je sjednocení zastávek zhoršením, protože teď člověk vyleze z metra a rovnou jede. Nově bude čekat, až ho přechod milostivě pustí k zastávce - čili bude buď hodně naštavných kaštanů, kterým to ujede před nosem, anebo vzniknou nebezpečné situace, až budou přebíhat na červenou. A že těch kancelářských krys a televizních zaměstnanců není mezi osmou a půl desátou málo. Ani z Podolí na metro to nejezdí úplně prázdný. Představa, jak se vyvrhne celý bus na úzký ostrůvek a druhý dav stejného množství se pohrne do autobusu. No potěš pánbů.
Tím naznačuju, že sjednocení směrem ZC není tak dobrý nápad jako sjednocení DC. Směrem na Pankrác ta nejednotnost nevadí, když se 18, 134 i 193 za Povstáním stejně rozdělují každá jiným směrem. Ale co jsem pochopil, tak už s tím stejně nic neuděláme, protože už je to nakresleno a schváleno. Takže se můžeme jen těšit a být překvapeni (ať už mile, či nemile).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 02.1.2019 21:09

thriller2: Průser to je :D, protože dopravní stavby takového rozsahu stavíme i na desítky let... Takže ted to nepotřebujeme, neznamená, že za 5 let nebude potřeba mezi tram a busem přestup a je úplně jedno jaké to bude mít číslo...

Navíc to je o ochotě řidičů se tam vmáčknout a pochybuji, že v dnešní době nějaká bude ... To není myšleno ve zlém, víme jak to dopadá při průseru...

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 02.1.2019 16:55

Málo to je, ale není to zas takovej průser. Dyť 18 a 193 jezdí v prokladu. Navíc, za zastávkou bude ještě tak 3 - 4 metry přechod, takže rezerva tam je. Navíc, sor má poslední dveře metr ok konce a 15 T dokonce dva metry, takže při troše snahy tam odstanicují současně i dvě patnáctky.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 02.1.2019 16:50

thriller2 píše:Obrázek naopak vypadá, že tam bude zastávka o délce 45 m. Dneska je tam mezi světlama 47 m, když se přechod posune trošku jižněji, tak se vykouzlí maximálně 53 m, víc místa tam opravdu není.
Což je málo, když 15T má přes 31m a KB má 18m + nějaká díra mezi vozy...

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 02.1.2019 16:47

Obrázek naopak vypadá, že tam bude zastávka o délce 45 m. Dneska je tam mezi světlama 47 m, když se přechod posune trošku jižněji, tak se vykouzlí maximálně 53 m, víc místa tam opravdu není.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 02.1.2019 16:32

Mart: Vypadá, že zastávku na 60m tam narvou ;-)

Jinak kompletní dokumentace je na stránkách IPR http://www.iprpraha.cz/taborska včetně cca 140 MB PDF... (Kdo chce přímo náměstí Hrdinů jsou o stránky 124-126 :-)) a nebo výřez v příloze...

No jako vejde se to, ale odbočovat se 134 z kolejí do Děkanské vinice bych fakt fyzicky nechtěl...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 02.1.2019 1:11

kruťák píše:Spíš bych se nedivil, kdyby pro 134 byla ta zastávka "mezi světly" jenom přidaná k současným :wink:
Nevím přesně co je míněno tím přidat, ale předpokládal jsem, že 134 bude stanicovat společně s tram a 193. A to je ten problém, že když se to sjede do té krátké zastávky "mezi světly", tak se to tam nemůže absolutně vejít. A taky je otazník, jak by 134 pak odbočovala ostře vpravo na Děkanskou Vinici (prostor pro vybočení z pruhu) a ještě křížem přes dva pruhy. To všechno se tam prostě nemůže vejít.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 01.1.2019 23:52

mart337 píše:A co se týče NAD za metro
Zastávky NAD by přece mohly zůstat ve své poloze, rušit se nebudou, jen v nich nebude nic pravidelně zastavovat. Stejně se NAD musí otočit přes Děkanku. A v případě NAD směr Háje by na zastávku "mezi světly" ani neměly jak zajet.
Spíš bych se nedivil, kdyby pro 134 byla ta zastávka "mezi světly" jenom přidaná k současným :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 01.1.2019 18:52

mart337: Ono se taky dost může stát, že se IAD masivně omezí... Obě radnice jsou na to zelenočerné dost... :roll:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 01.1.2019 17:33

9001 píše:Náměstí Hrdiné je oficiálně jenom v místě současné zastávky busu směr Otakarova :-) a tam prostoru je snad dost.

A NAD za metro jede rovně ne?:-)
To teda není. Když se pořádně podíváš na mapu a číslování baráků, tak všechny domy obklopující náměstí jsou adresně na Nám. hrdinů, včetně soudu, domu u vozovny PA a i barák nad metrem. A na malůvkách pro úpravu oblasti ve studii byla stanice situována mezi dvěma světelnými křižovatkami u metra. Aby tam mohly stavět všechny spoje MHD - i 134 od Podolské vodárny.
A co se týče NAD za metro, tak kde staví autobusy v případě ukončení na Pražského povstání? U metra v ulici Na Děkanské vinici. Když se tam zastávka pro 134 zruší, kde pak budou stát. Už vidim ten šrumec na těch ostrůvkách mezi světly. #-o #-o #-o :devilsmokin

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 31.12.2018 19:20

Náměstí Hrdiné je oficiálně jenom v místě současné zastávky busu směr Otakarova :-) a tam prostoru je snad dost.

A NAD za metro jede rovně ne?:-)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 31.12.2018 17:42

kruťák píše:Takže se přece jen od zasypání a zkrácení kolejí na zátah upustilo? A ještě se sjednotí zastávka tram+bus? Tak to je konečně zase něco dobrého pro lidi (bez ironie) a já tleskám a děkuji zdravému rozumu =D>
No já to bral jako řešení v budoucnu. Dokud nebude hotový vnitřní okruh, aby se mohla zklidnit magistrála, tak podle mne nejde řešit ty křižovatky úrovňově. Jinak je to podle mne stejně blbost to posouvání a sjednocování stanice. Je to sice dobré pro lidi, ale už někdo uvažoval, jak se tam bude stanicovat? Vždyť se tam vejde jen krátká zastávka. A jede Vám tam jedna tramvaj a dva busy. Jak se tam vejdou, když se sjedou najednou - to bude pěkná mela v křižovatce, až tam bude čekat tramvaj za busem v zastávce!!! A řešení náhrady za metro??? A to už vůbec nemluvím o kapacitě staničního ostrůvku pro všechny ty linky. To se tam absolutně nevejde.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 31.12.2018 17:08

Takže se přece jen od zasypání a zkrácení kolejí na zátah upustilo? A ještě se sjednotí zastávka tram+bus? Tak to je konečně zase něco dobrého pro lidi (bez ironie) a já tleskám a děkuji zdravému rozumu =D>

Odpovědět