Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce TT
Tak ta tratˇ vydrží třeba 30.let ale problém jsou oblouky,které vydrží 6-8.let.Postup na demontáž : Odbourá se litý asfalt se živicí na základní nosnou desku nebo vyfrézuje se do výšky plastových kritek ,kde pod nima jsou zaklopeny upevnˇovadla,které se povolí či po výměně železa utáhnou.A pak po doladění rozchodu se to zalije betonovou směsí či živicí a zhotoví se povrch z litého asfaltu.
Info pro Zakutaleny.banan:Nejdřív se sešijou kolejnice ve stycích ,namontují se rozpory a doladí se vymezovacími podložkami do rozchodu ,navlečou se podkladnice z podkladovou gumou a dotáhnou se .Srovaná se to na metrovku a pak se to přidělá na pražce(podle druhu upevnění budˇpřivrtá a utáhne se podkladnice vruty na dřevěné pražce nebo dotáhne se šroubem /vrutem/pružná svěrka vossloh na betonový pražec).Srovná se to výškově a budˇ se to podbije nebo se zalije betonovou směsí.
DPmPET
Info pro Zakutaleny.banan:Nejdřív se sešijou kolejnice ve stycích ,namontují se rozpory a doladí se vymezovacími podložkami do rozchodu ,navlečou se podkladnice z podkladovou gumou a dotáhnou se .Srovaná se to na metrovku a pak se to přidělá na pražce(podle druhu upevnění budˇpřivrtá a utáhne se podkladnice vruty na dřevěné pražce nebo dotáhne se šroubem /vrutem/pružná svěrka vossloh na betonový pražec).Srovná se to výškově a budˇ se to podbije nebo se zalije betonovou směsí.
DPmPET
Re: Reko Ujezd
Docela mě napadá otázka, jak to bude vypadat po 15 letech provozu..jestli se ty úchyty v betenu nevymlátí a jak se případná oprava trati bude provádět, jestlu to bude nutné celé rozbít zbíječkou, nebo bude stačit vyměnit koleje..Proxy píše:Tato metoda se poslední dobou používá skoro všude, protože je to rychlejší a levnějšíZakutaleny.banan píše:Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.
Rozdíl je v tom, že kvůli pražcům by se muselo vytěžit celé podloží pod BKV, pak použít různé izolace, různé druhy štěrků, pak to celé podbít a nakonec vytvořit nějaký líbivý kryt... bohužel na takový postup v současnosti nemáme peníze, takže lépe použít pevnou jízdní dráhu.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reko Ujezd
Tato metoda se poslední dobou používá skoro všude, protože je to rychlejší a levnějšíZakutaleny.banan píše:Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.
Rozdíl je v tom, že kvůli pražcům by se muselo vytěžit celé podloží pod BKV, pak použít různé izolace, různé druhy štěrků, pak to celé podbít a nakonec vytvořit nějaký líbivý kryt... bohužel na takový postup v současnosti nemáme peníze, takže lépe použít pevnou jízdní dráhu.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Ano pouzilo, ve Vysehradskem tunelu. FZ z Ujezda pripravim az budu ve stavu moci psat popisky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 93
- Registrován: 14.2.2007 11:14
Reko Ujezd
Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Zřejmě měla tram sjetá kola, či je třeba přebrousit vlnky. Samotné podbití nestačí..
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Podbíjením nelze odstranit vlnky (no spíš vlny) na trati.
Re: Rekonstrukce TT
Výluka tu proběhla, i když podbíječku jsem nezahlédl. Jelikož jsem nějaký čas nejezdil do práce tramkou, tak přihazuju poznatek až teď. Včera v pozdnějších hodinách jsem měl tu čest jet po úpravách poprvé a zase takový záztak to nebyl. Kdybych se u Černého Koníka pevně nedržel, tak bych se mlátil tu o pravé, tu o levé okno - prostě, pokud se podbíjelo, tak to za moc nestálo... Pro upřesnění - svezl jsem se T3R.PRadek píše:Tak v týdnu 20.-24.4. má proběhnout noční podbíjení modřanské tratě. Že by to tu někdo četl?:-)
Re: Rekonstrukce TT
Kdysi sem něco natáčel a fotil v Dráždˇanech u vozovny Reick rozvětvení na Alt Reick -Prohlis-Dobritz ,tak tam mají taky nainstalované přimazávání ve žlábku i v koruně v kolejovém trojuhelníku,ale maže to jenom v obloucích .Jestli to eliminuje tření nákolků v obloucích tak bych to chápal ale někde na rovném úseku trati jsou to vyhozené investice.
DPmPET
DPmPET
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce TT
No že se mažou okolky aby nepískaly třením v obloucích to vím (mmch na Nám. Republiky ta vanička na mazání ve žlábku je, zkus proštudovat v terénu), ale že by se mazaly i nákolky? Když to vezmu "selským rozumem" tak to logicky musí klouzat. Jak to je ve skutečnosti netuším, ale soudě podle fotek to nějak fungovat bude.
Re: Rekonstrukce TT
Pro snížení kmitání, pro tišší chod a hlavně pro pdstatné snížení opotřebení jsem nalezla informace o mázání hlav kolejnic. Například zdedemon píše:Ale právě těm kmitům mělo druhé vypružení zabránit, nebo ne ?PvvS píše:demon : diky mene pevnymu ulozeni ty podvozky kmitaji a dost solidne prispivaji k vlnkovitosti.
Další tlumiče a "megi" jsou tam kvůli lepšímu útlumu kmitů - viz Pimex: "Přínosy svislého vypružení o primární stupeň
zmenšuje neodpružené hmoty a tím i dynamické přitížení svislých sil
omezuje opotřebení kol a kolejového svršku
snižuje interní a externí hlučnost tramvaje
zlepšuje jakostní číslo chodu Wz a to v horizontálním a vertikálním směru, čímž zvyšuje komfort cestování, snižuje únavu řidiče"
obrázek získán z http://www.kspaul.com/cms/IMG/pdf_Railway_Traffic.pdf
a třeba
Obrázek získán http://www.rtands.com/B/feature2.html
Schopnost zabrzdit ze dána adhezí mezi kolem a kolejí. ... Jak safra brzdí, když je namazáno??? A .. může to skutečně tak ovlivnit hlučnost?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Jedna se o preventivni opatreni v ramci pravidelne udrzby. Navic se bude operativne premistovat na OC Hvezda dle postupu praci, tak aby se vyuzila 100%. Preci jen je to trosku draha sranda..
Kdyby to tu nekdo cetl, tak bude na Barrandove a to nehrozi (
Kdyby to tu nekdo cetl, tak bude na Barrandove a to nehrozi (
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Tak v týdnu 20.-24.4. má proběhnout noční podbíjení modřanské tratě. Že by to tu někdo četl?:-)
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Ale právě těm kmitům mělo druhé vypružení zabránit, nebo ne ?PvvS píše:demon : diky mene pevnymu ulozeni ty podvozky kmitaji a dost solidne prispivaji k vlnkovitosti.
Další tlumiče a "megi" jsou tam kvůli lepšímu útlumu kmitů - viz Pimex: "Přínosy svislého vypružení o primární stupeň
zmenšuje neodpružené hmoty a tím i dynamické přitížení svislých sil
omezuje opotřebení kol a kolejového svršku
snižuje interní a externí hlučnost tramvaje
zlepšuje jakostní číslo chodu Wz a to v horizontálním a vertikálním směru, čímž zvyšuje komfort cestování, snižuje únavu řidiče"
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
demon : diky mene pevnymu ulozeni ty podvozky kmitaji a dost solidne prispivaji k vlnkovitosti.