Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 22.5.2009 9:04

Zřejmě měla tram sjetá kola, či je třeba přebrousit vlnky. Samotné podbití nestačí..

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 22.5.2009 9:03

Podbíjením nelze odstranit vlnky (no spíš vlny) na trati.

VIKtor
Uživatel
Příspěvky: 200
Registrován: 08.8.2008 11:58

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od VIKtor » 22.5.2009 8:46

Radek píše:Tak v týdnu 20.-24.4. má proběhnout noční podbíjení modřanské tratě. Že by to tu někdo četl?:-)
Výluka tu proběhla, i když podbíječku jsem nezahlédl. Jelikož jsem nějaký čas nejezdil do práce tramkou, tak přihazuju poznatek až teď. Včera v pozdnějších hodinách jsem měl tu čest jet po úpravách poprvé a zase takový záztak to nebyl. Kdybych se u Černého Koníka pevně nedržel, tak bych se mlátil tu o pravé, tu o levé okno - prostě, pokud se podbíjelo, tak to za moc nestálo... Pro upřesnění - svezl jsem se T3R.P

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 01.4.2009 20:51

Kdysi sem něco natáčel a fotil v Dráždˇanech u vozovny Reick rozvětvení na Alt Reick -Prohlis-Dobritz ,tak tam mají taky nainstalované přimazávání ve žlábku i v koruně v kolejovém trojuhelníku,ale maže to jenom v obloucích .Jestli to eliminuje tření nákolků v obloucích tak bych to chápal ale někde na rovném úseku trati jsou to vyhozené investice.
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobik » 01.4.2009 18:34

No že se mažou okolky aby nepískaly třením v obloucích to vím (mmch na Nám. Republiky ta vanička na mazání ve žlábku je, zkus proštudovat v terénu), ale že by se mazaly i nákolky? :shock: Když to vezmu "selským rozumem" tak to logicky musí klouzat. Jak to je ve skutečnosti netuším, ale soudě podle fotek to nějak fungovat bude.

Dana

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Dana » 01.4.2009 14:04

demon píše:
PvvS píše:demon : diky mene pevnymu ulozeni ty podvozky kmitaji a dost solidne prispivaji k vlnkovitosti.
Ale právě těm kmitům mělo druhé vypružení zabránit, nebo ne ?
Další tlumiče a "megi" jsou tam kvůli lepšímu útlumu kmitů - viz Pimex: "Přínosy svislého vypružení o primární stupeň
zmenšuje neodpružené hmoty a tím i dynamické přitížení svislých sil
omezuje opotřebení kol a kolejového svršku
snižuje interní a externí hlučnost tramvaje
zlepšuje jakostní číslo chodu Wz a to v horizontálním a vertikálním směru, čímž zvyšuje komfort cestování, snižuje únavu řidiče"
Pro snížení kmitání, pro tišší chod a hlavně pro pdstatné snížení opotřebení jsem nalezla informace o mázání hlav kolejnic. Například zde
Obrázek
obrázek získán z http://www.kspaul.com/cms/IMG/pdf_Railway_Traffic.pdf
a třeba
Obrázek
Obrázek získán http://www.rtands.com/B/feature2.html

Schopnost zabrzdit ze dána adhezí mezi kolem a kolejí. ... Jak safra brzdí, když je namazáno??? A .. může to skutečně tak ovlivnit hlučnost?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 31.3.2009 23:50

Jedna se o preventivni opatreni v ramci pravidelne udrzby. Navic se bude operativne premistovat na OC Hvezda dle postupu praci, tak aby se vyuzila 100%. Preci jen je to trosku draha sranda..

Kdyby to tu nekdo cetl, tak bude na Barrandove a to nehrozi :-((

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Radek » 31.3.2009 22:20

Tak v týdnu 20.-24.4. má proběhnout noční podbíjení modřanské tratě. Že by to tu někdo četl?:-)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6710
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 31.3.2009 17:14

PvvS píše:demon : diky mene pevnymu ulozeni ty podvozky kmitaji a dost solidne prispivaji k vlnkovitosti.
Ale právě těm kmitům mělo druhé vypružení zabránit, nebo ne ?
Další tlumiče a "megi" jsou tam kvůli lepšímu útlumu kmitů - viz Pimex: "Přínosy svislého vypružení o primární stupeň
zmenšuje neodpružené hmoty a tím i dynamické přitížení svislých sil
omezuje opotřebení kol a kolejového svršku
snižuje interní a externí hlučnost tramvaje
zlepšuje jakostní číslo chodu Wz a to v horizontálním a vertikálním směru, čímž zvyšuje komfort cestování, snižuje únavu řidiče"

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od PvvS » 31.3.2009 10:13

demon : diky mene pevnymu ulozeni ty podvozky kmitaji a dost solidne prispivaji k vlnkovitosti.

Dana

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Dana » 30.3.2009 19:19

jara píše:Přidávám detailní fotku z jedné olomoucké tratě.
Ano .. moc děkuji za obrázky. Já nalezla tytu schematické obrázky:
Obrázek
Obrázek
Kanálky v prvním obrázku se jistě musí rychle zanést, ucpat a zanýtovat oježděným materiálem.

Druhý obrázek mne navádí na zamyšlení nad umístením nádrže. Je v Praze umístěna v malých zemních skříních podél trati? Nebo je poblíž u některého sloupu nádrž? Jsou tyto nádrže plněny z nějakého tanku? Nebo formou přivážených bombiček plných substance? Maže se stejným olejem, jako výměny?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6710
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 30.3.2009 18:16

PvvS píše:Nj , likvidatory T6 a klony s komfortama. Dvoji vypruzeni udela s tratou peknej bordel.
Může mi někdo osvětlit, proč se tedy Komforty tak zhusta propagují a mimo Prahu i používají, mají-li na tratě tak fatální vliv jak tu popisujete ?
Vždycky jsem byl toho názoru, že dvojí vypružení je použito právě z důvodu nižšího vertikálního tlaku na kolejnice...

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od jara » 30.3.2009 16:43

Přidávám detailní fotku z jedné olomoucké tratě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od syverin » 30.3.2009 16:42

PvvS píše:Nj , likvidatory T6 a klony s komforama. Dvoji vypruzeni udela s tratou peknej bordel.
IMHO to není dvojím vypružením, ale tím, že ty podvozky mají zachovaný dělený rám, ač by ho teoreticky mít nemusely - velmi podobně konstruované podvozky z Düsseldorfu ho taky nemají.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 30.3.2009 15:39

Pod hlavou je skutečně dírka a mazivo tou dírkou vystříkne do žlábku. Možná bych nějaký schémátko našel, ale určitě ne hned...

Odpovědět