Bratislava (SK)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bratislava (SK)
https://imhd.sk/ba/doc/sk/15241/Do-Brat ... es-1435-mm
Re: Bratislava (SK)
To už si zaplatí Bratislava z vlastního rozpočtu?Petrpes píše:Ostatně další prodloužení na Petržalke má být již jen 1000 mm...
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bratislava (SK)
Ostatně další prodloužení na Petržalke má být již jen 1000 mm...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bratislava (SK)
Podle fotek a odkazů z K-r jsou nutné 4 kolejnice, 1000 je tram a 1435 "budoucí" train. Možná připomenu, že SK nečerpají (nemohou, nebyla vytyčena prioritní osa?...) dotace na tramvajové tratě, ale na "integrovanou kolejovou dopravu" IKD. V reálu jde ale o to první, takže se kolem toho dělá ta omáčka-vzletné názvy, v KE různá kusá napojení do nikam, zde 4 kolejnice. Projeďte si fotky na imhd.sk (BA i KE) a na detailu vexlí na Štúrovej je vidět, že vnější 1435kolejivo je jiných "železničních" rozměrů.
Bylo-li by to (pro)myšleno seriózně, pak bych tomu i věřil a tram-trainu až do Vídně rád fandil. Ale tohle bude bohužel spíš produkt chodu politicko-byrokratického soukolí
Bylo-li by to (pro)myšleno seriózně, pak bych tomu i věřil a tram-trainu až do Vídně rád fandil. Ale tohle bude bohužel spíš produkt chodu politicko-byrokratického soukolí
Re: Bratislava (SK)
Nebylo to, že na normálním rozchodu se plánovala (plánuje) vlakotramvaj? A kvůli odlišnému profilu kol a kolejnic jsou nutné čtyři kolejnice.
Re: Bratislava (SK)
Jistě že je to splítka. V Liberci mají tři kolejnice, ale zhoršuje to bezbariérovost, protože na normálním rozchodu je větší mezera mezi vozem a nástupištěm. V Blavě mají dlouhodobý záměr přejít na normální rozchod a tohle je příprava.
Re: Bratislava (SK)
Tak jsem koukal na fotky z Bratislavy - zaujala mě konstrukce kolejišť: splítky to nejsou, ale po každé straně dvě žlábkové kolejnice. Že by to byla příprava k přechodu z 1000 na rozchod 1435 mm?
Stejně mi to ale hlava nebere: v Liberci si přece vystačili s třemi kolejnicemi. Z případné řešení této hádanky předem děkuju.
Stejně mi to ale hlava nebere: v Liberci si přece vystačili s třemi kolejnicemi. Z případné řešení této hádanky předem děkuju.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bratislava (SK)
Staro-Nový Federativný Most?
Re: Bratislava (SK)
Samozřejmě, že už je napadlo vymýšlet nové názvy, ale lidi to neberou. Mohli by mít kompromisní Staronový
http://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/ ... art-383673
http://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/ ... art-383673
Re: Bratislava (SK)
Ten most se pořád jmenuje Starý, i když je nový?
Re: Bratislava (SK)
První tramvaj projela po opraveném Starém mostě do Petržalky.
http://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/ ... art-383874
http://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/ ... art-383874
Re: 29T
Jenomže Vám tam pořád chybí ty jedny dveře, které výhodu "více prosotru u dveří" fakticky popírají. Navíc je to z některých míst 29T ke dveřím pěkně daleko, protože ani těch 5 dveří není symetricky rozmístěno po celé délce vozidla. Další věcí, která se mi u 29T nelíbí je 16 sedadel na podestách. Vystupovat ze čtvrtého článku u okna v zastávce Štěpánská by nebylo úplně user friendly. Pokud by bylo pár sedaček v 15T zredukováno, byl by pohyb ve vozidle mnohem lepší. S tím se něco dělat dá, ale přidat 6. dveře do 29T fakticky nejde.jendelin.i píše: Když si dám nad sebe interiér v referenčním listu 15T a jednosměrné 29T, vidím, že v 29T je víc místa u dveří, protože je tam méně sedaček. Naopak jsou navíc sedačky nad vnitřními podvozky, tam, kde má 15T místo (pro cestující) nevyužité. Pravda, mezi dvojsedačkami ve 29T je ulička užší, než v tunelu 15T, ale tou uličkou musí projít jen 8 sedících (na sedadlech proti sobě). Tj. to jsou vhodná sedadla pro ty, co jedou někam dál. Nevím, proč by zrovna tam měl být "největší pohyb cestujících".
EDIT: Když to řeknu ještě jinak, 15T má dobře využitelný prostor jen v článcích s dveřmi, mimo tunely nad podvozky. To vede k tomu, že místa k sezení jsou kumulována na dvojsedačkách u bočnice bez dveří. Ovšem dvojsedačky cestující ne vždy optimálně využívají, podle mého je optimální poměr počtu 1 a 2 sedaček max 1:1 (tj. v počtu sedadel max. 1:2 ve prospěch dvojsedaček). A ten poměr má, podle mého, 29T lepší - někde 2+2, kam si mohou zalézt ti, co jedou daleko, někde kompromisní 2+1 a někde skvěle přístupné 1+1.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bratislava (SK)
To je necelý rok
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Bratislava (SK)
Petrpes:
Mlho,
vždyť o tom tady už skoro rok hovoříme
Článek je z 26.09.2013
Mlho,
vždyť o tom tady už skoro rok hovoříme
Článek je z 26.09.2013
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: 29T
Je vidět, že bratia už se nových Škodovek nemůžou dočkat:jendelin.i píše:Co si myslíte o tramvajích 29T pro Bratislavu
http://www.topky.sk/cl/100370/1363094/P ... -nemocnici