Re: Město ČR, kterému by nejvíce slušel tramvajový provoz
Napsal: 09.1.2017 16:12
Dle mých znalostí ve zdejším hlasování uvedený Zlín a Ústí nad Labem nejsou, pro svůj kopcovitý terén, moc vhodná města pro provoz TRAMvají.
V dosud vedoucím (ve zdejším hlasování) Hradci Králové bych viděl potenciál pro následující postupný rozvoj sítě TT :
A) tzv. polocentrálním okruh, jehož severní část by prošla co nejblíže centru (např. za Magistrátem a Krajským soudem) a jižní byla vedena (bližším i vzdálenějším) okolím jižní půle tzv. velkého hradeckého okruhu, který by měl 2 obratiště Terminál HD (dvoukolejné/obousměrné kolem celého areálu) a Pospíšilova (jednokolejná manipulační bloková smyčka (s jednou předjízdnou kolejí na vjezdu) propojující polocentrální okruh s areálem vozovny DP - navrhuji jižní část obsluhovat linkou "C" mezi konečnými v uvedených dvou obratištích
B) propojující tři ramena TT vedoucí do konečných:
1.) na Moravské předměstí, které by (pro obsluhu velmi hustě osídlené oblasti okolo Benešovy třídy) mělo být zprovozněno zároveň s polocentrálním okruhem
- navrhuji obsluhovat dvěma linkami na Terminál HD (směrově značně odvozenými od současných trolejbusů č. 1 a 2):
"A" - přímo např. přes Fakultní nemocnici, Univerzitní knihovnu (+ přes existující lávku dostupný "zimák"), OD Tesco, Hlavní nádraží, která by na Terminále HD nekončila, ale pokračovala severní/centrální půlí okruhu TT do konečné Pospíšilova
"B" - východoseverní(centrální) částí okruhu TT vedoucí např. přes Malšovice, OC Orlice, Malšovický most (+ plavečák a fotbalový stadión za ním), Magistrát, Muzeum na Terminál HD
2.) Slezské předměstí, cihelna na předposlední zastávce úseku "Slezské předměstí, nádraží" s návazností na vlaky tam zastavujícími
navrhuji obsluhovat prodloužením (všech spojů) obou linek "A" i "C", které původně končily v obratišti Pospíšilova
3.) do Plačic P+R (pro IAD z D11/od západu a severu) přes Kukleny (s pěší dostupností tamního náměstí a hřbitova u něj)
- navrhuji obsluhovat prodloužením všech spojů linky "B" z Termináli HD přes Hlavní nádraží (čímž bude jeho druhým přímým spojením s Moravským předměstím)
C) s výhledovým prodloužením prvních dvou (ze tří) ramen TT:
1.) z Moravského předměstí, kolem OC u Rašínovy třídy s prostorem pro P+R Hradubická (IAD od Pardubic/jihu + R/D35 od Moravy/východu), až do Březhradu (s přestupem na/z vlaků HK-Pardubice)
- navrhuji obsluhovat prodloužením cca 2/3 spojů linek "A" i "B" z uvedené původní konečné Moravské předměstí
2.) a) ze Slezského předměstí, cihelny do konečné zvané Parlament s P+R (pro IAD od I/11 - východu)
- navrhuji obsluhovat prodloužením cca 2/3 spojů linek "A" i "C" z uvedené původní konečné Slezské předměstí, cihelna
b) z Parlamentu přes Slatinu (s P+R u silnice 308 = IAD od severovýchodu), Piletice do konečné Pouchov/Letiště s P+R (pro IAD od severu)
- navrhuji obsluhovat prodloužením cca 1/2 spojů linky "A" z uvedené předchozí konečné Parlament (=cca 1/3 všech spojů této linky) + s možnosti (v případě tzv. hromadných akcí pořádaných na letišti) zavést mimořádnou linku "M" Březhrad (návaznost os. vlaky od/k Pardubicím) - P+R Hradubická - Moravské Předměstí - Malšovice - Slezské předměstí (návaznost os. vlaky od/k Týništi nad Orlicí) - Parlament (P+R) - Slatina (P+R) - Lětiště
Vráceno do správného tématu, omlouvám se, popravdě jsem všechny příspěvky (obzvláště ty extrémně dlouhé) nečetl. ModTJ
V dosud vedoucím (ve zdejším hlasování) Hradci Králové bych viděl potenciál pro následující postupný rozvoj sítě TT :
A) tzv. polocentrálním okruh, jehož severní část by prošla co nejblíže centru (např. za Magistrátem a Krajským soudem) a jižní byla vedena (bližším i vzdálenějším) okolím jižní půle tzv. velkého hradeckého okruhu, který by měl 2 obratiště Terminál HD (dvoukolejné/obousměrné kolem celého areálu) a Pospíšilova (jednokolejná manipulační bloková smyčka (s jednou předjízdnou kolejí na vjezdu) propojující polocentrální okruh s areálem vozovny DP - navrhuji jižní část obsluhovat linkou "C" mezi konečnými v uvedených dvou obratištích
B) propojující tři ramena TT vedoucí do konečných:
1.) na Moravské předměstí, které by (pro obsluhu velmi hustě osídlené oblasti okolo Benešovy třídy) mělo být zprovozněno zároveň s polocentrálním okruhem
- navrhuji obsluhovat dvěma linkami na Terminál HD (směrově značně odvozenými od současných trolejbusů č. 1 a 2):
"A" - přímo např. přes Fakultní nemocnici, Univerzitní knihovnu (+ přes existující lávku dostupný "zimák"), OD Tesco, Hlavní nádraží, která by na Terminále HD nekončila, ale pokračovala severní/centrální půlí okruhu TT do konečné Pospíšilova
"B" - východoseverní(centrální) částí okruhu TT vedoucí např. přes Malšovice, OC Orlice, Malšovický most (+ plavečák a fotbalový stadión za ním), Magistrát, Muzeum na Terminál HD
2.) Slezské předměstí, cihelna na předposlední zastávce úseku "Slezské předměstí, nádraží" s návazností na vlaky tam zastavujícími
navrhuji obsluhovat prodloužením (všech spojů) obou linek "A" i "C", které původně končily v obratišti Pospíšilova
3.) do Plačic P+R (pro IAD z D11/od západu a severu) přes Kukleny (s pěší dostupností tamního náměstí a hřbitova u něj)
- navrhuji obsluhovat prodloužením všech spojů linky "B" z Termináli HD přes Hlavní nádraží (čímž bude jeho druhým přímým spojením s Moravským předměstím)
C) s výhledovým prodloužením prvních dvou (ze tří) ramen TT:
1.) z Moravského předměstí, kolem OC u Rašínovy třídy s prostorem pro P+R Hradubická (IAD od Pardubic/jihu + R/D35 od Moravy/východu), až do Březhradu (s přestupem na/z vlaků HK-Pardubice)
- navrhuji obsluhovat prodloužením cca 2/3 spojů linek "A" i "B" z uvedené původní konečné Moravské předměstí
2.) a) ze Slezského předměstí, cihelny do konečné zvané Parlament s P+R (pro IAD od I/11 - východu)
- navrhuji obsluhovat prodloužením cca 2/3 spojů linek "A" i "C" z uvedené původní konečné Slezské předměstí, cihelna
b) z Parlamentu přes Slatinu (s P+R u silnice 308 = IAD od severovýchodu), Piletice do konečné Pouchov/Letiště s P+R (pro IAD od severu)
- navrhuji obsluhovat prodloužením cca 1/2 spojů linky "A" z uvedené předchozí konečné Parlament (=cca 1/3 všech spojů této linky) + s možnosti (v případě tzv. hromadných akcí pořádaných na letišti) zavést mimořádnou linku "M" Březhrad (návaznost os. vlaky od/k Pardubicím) - P+R Hradubická - Moravské Předměstí - Malšovice - Slezské předměstí (návaznost os. vlaky od/k Týništi nad Orlicí) - Parlament (P+R) - Slatina (P+R) - Lětiště
Vráceno do správného tématu, omlouvám se, popravdě jsem všechny příspěvky (obzvláště ty extrémně dlouhé) nečetl. ModTJ