(HU) Budapešť
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Pěkný!KZsoci píše:FOTOŽURNÁL (už v češtině taky!!! doufám, že gramatika není moc špatná ):
Fotožurnál (16. 12. 2006)
Nový historický trolejbus je rekonstruovan: Ik-260.T1, ev. č. 600
Tento trolejbus byl vyroben v roce 1974, je první prototyp Ik 200 sérii. Zajimávosty:
-trolejbus je jediný sólový Ikarus200 trolejbus, další série jsou výlučně kloubové vozy. Ještě jeden Ik260 trolejbus byl, ale to už neexistuje: to byl prototyp sérii "GVM", thyristorového trolejbusu.
-elektrický výzbroj přijede od sovětského typu ZIU5, to znamená: kontaktorovo-odporové řizení, ještě není thyristor.
-trolejbus je žlutý, ač jsou trolejbusy tradiční červené v Budapešti. To je, protože, BKV (DP Budapešťe) kupoval karosérie od firmy Ikarus, a karosérie byla autobusu VOLÁNa (VOLÁN je "ČSAD"), a Volán busy jsou žluté.
-trolejbus v provozu 1976-1995 (pozdější se stával červený).
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/9/5/3/1/B ... 239531.jpg
Ještě není hotový, nemá ještě elektrickový výzbroj. Ale skřín a podstave jsou už hezké.
Stav 1995-2006: http://www.villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/t600s.jpg
Originální obličej: http://www.villamosok.hu/troli/ik-280-1 ... 600-70.jpg
Tento trolejbus byl vyroben v roce 1974, je první prototyp Ik 200 sérii. Zajimávosty:
-trolejbus je jediný sólový Ikarus200 trolejbus, další série jsou výlučně kloubové vozy. Ještě jeden Ik260 trolejbus byl, ale to už neexistuje: to byl prototyp sérii "GVM", thyristorového trolejbusu.
-elektrický výzbroj přijede od sovětského typu ZIU5, to znamená: kontaktorovo-odporové řizení, ještě není thyristor.
-trolejbus je žlutý, ač jsou trolejbusy tradiční červené v Budapešti. To je, protože, BKV (DP Budapešťe) kupoval karosérie od firmy Ikarus, a karosérie byla autobusu VOLÁNa (VOLÁN je "ČSAD"), a Volán busy jsou žluté.
-trolejbus v provozu 1976-1995 (pozdější se stával červený).
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/9/5/3/1/B ... 239531.jpg
Ještě není hotový, nemá ještě elektrickový výzbroj. Ale skřín a podstave jsou už hezké.
Stav 1995-2006: http://www.villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/t600s.jpg
Originální obličej: http://www.villamosok.hu/troli/ik-280-1 ... 600-70.jpg
Fotožurnál o posledním dnu, tady: http://kzsoci.fw.hu/magyar/kepes/20061112/index.htmlKZsoci píše:Včera jezdíli UV vlaky naposledy na lince 19. Ode dneška jezdí Ganz CSMG2 kloubové vozy.
Včera jezdíli UV vlaky naposledy na lince 19. Ode dneška jezdí Ganz CSMG2 kloubové vozy.
Poslední vlak v konečné zastávce Batthyány tér v 23:33, před odjezdem. Na linkové desce je dílo: "19 Az utolsó UV a vonalon, 2006. november 12." ("19 Poslední UV na lince, 12. listopadu 2006").
UV vlaky jezdí už jenom na linky 41, 47 a 49, ale nejpozději do roku 2008 BKV bude vyřadit z provozu všechné vozy.
Poslední vlak v konečné zastávce Batthyány tér v 23:33, před odjezdem. Na linkové desce je dílo: "19 Az utolsó UV a vonalon, 2006. november 12." ("19 Poslední UV na lince, 12. listopadu 2006").
UV vlaky jezdí už jenom na linky 41, 47 a 49, ale nejpozději do roku 2008 BKV bude vyřadit z provozu všechné vozy.
- Sheep
- Uživatel
- Příspěvky: 325
- Registrován: 06.1.2006 23:37
- Bydliště: Slovensko, Kosice
- Kontaktovat uživatele:
znamena to ze mi to nevyhovuje, a ospravedlnujem sa ze som neuviedol ze to nebolo v galerii fotiek z Prahy ale z mesta Szeged...KZsoci píše:Bohužel jenom poslední řada je jasně pro mne. Díval se jseš na fotky, a? Co to znamená "nejak mi to nesedi"? ("Anyway this doesn't sit to/for me"? )
Slovenštinu znám méně.
Inak mas peknu stranku naozaj .
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3147
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
- Sheep
- Uživatel
- Příspěvky: 325
- Registrován: 06.1.2006 23:37
- Bydliště: Slovensko, Kosice
- Kontaktovat uživatele:
Pozeral som tie fotky a nejak mi to nesedi, pretoze na fotke interieru T6A2 boli v elektricke klasicke stikatka a v autobuse zase elektronicke oznacovace, nejak mi to nesediKZsoci píše:Nevěděl jsem, kde mohu poslat moje galerii (protože jsou topicy kde diskutujete o TT nebo T3R.P nebo nehody atd., ale to není celkový tramvajový topic); tak budu dělat to tady.
Byl jsem v Praze tento týden, a dělal jsem několik fotky taky.
MHD v Praze je nejlepší na světě! To není vtip! Asi Videň má tak moc dobrá MHD, ale:
-východní je "Balkán" (Budapešť taky, bohužel), hladina je níž.
-západní je modal split horší, a MHD má menší dosah
Jenom Poršetra není velmi dobrá konstrukce bohužel, myslím. Ale ULF není taky... Combino Supra Budapešť je nejlepší. Ale vše ostatní je moc lepší jak při nás.
Fotky tady: http://kzsoci.fw.hu/magyar/kepes/20061101/index.html
dufam ze porozumies, lebo ako madar mas taku menej zrozumitelnu cestinu