Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 436
- Registrován: 27.3.2009 19:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Něco pro pobavení bohužel nevidím sekci humor pokud ještě existuje protože jinam toto nepatří
https://sites.google.com/site/linkoveve ... 0/tramvaje
https://sites.google.com/site/linkoveve ... 0/tramvaje
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Zdravím, měl bych 2 dotazy:
1) jak to vypadá s novou ČSN 28 03xx, která vznikne sloučením z ČSN 28 0337 a ČSN 28 0318. Na netu jsem právě našel, že k 11/2014 bude předveden konečný návrh normy. Kdy tedy vstoupí v platnost?
2) jaká je základní hodnota výšky trolejového drátu nad TK u tramvajových tratí
Děkuji
1) jak to vypadá s novou ČSN 28 03xx, která vznikne sloučením z ČSN 28 0337 a ČSN 28 0318. Na netu jsem právě našel, že k 11/2014 bude předveden konečný návrh normy. Kdy tedy vstoupí v platnost?
2) jaká je základní hodnota výšky trolejového drátu nad TK u tramvajových tratí
Děkuji
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Zemřel Pavel Flajšhans
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Než byly zavedeny přestávky, tak jsem si to počítal do doby, než mě to přestalo bavit a krátce nato byly zavedeny přestávky a vycházelo mi to v průměru kolem 23000 km/rok. Teď bych to odhadoval asi na 20000, taky hodně ubylo přesčasů..chalupnyjirka píše:V rámci projektu dpp "Víte že" jsem videl že řidič autobusu za rok průměrně najede 24000 km. Ale nikde jsem neviděl kolik rřidič tramvaje ale asi to nebude moc veliký rozdíl.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Nevím proč ti lidi jedou bez ničeho když nesvítí na přejezdu světla. Je to přeci jednoduché, nesvítí světla, tím pádem se chovám tak jak by to byl přejezd chráněn kříži.MF píše: Srozumitelná je i pro mě, chce to jen drobné úpravy v tom smyslu, aby bylo jasné co ve které situaci dělat. Já se na jednu stranu těm lidem nedivím, že když světla na přejezdu neblikají, že jedou a nic neřeší. Ono to je vlastně proti logice, když tak jako tak může něco jet. Jinak není to vyhláška, ale zákon (v mizerné kvalitě nejen v tomto ustanovení). Rozumě se musí na všechno
Jasně, že je to zákon.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Srozumitelná je i pro mě, chce to jen drobné úpravy v tom smyslu, aby bylo jasné co ve které situaci dělat. Já se na jednu stranu těm lidem nedivím, že když světla na přejezdu neblikají, že jedou a nic neřeší. Ono to je vlastně proti logice, když tak jako tak může něco jet. Jinak není to vyhláška, ale zákon (v mizerné kvalitě nejen v tomto ustanovení). Rozumě se musí na všechnocwapa píše:Pánové starejte se tady o tramvaje kterým rozumíte a nemíchejte se do velký dráhy když jí nerozumíte. Radši ať vám ubývají všelijaké trkance na konečných i jinde. Kdyby se jezdilo na velké dráze jako někteří tady, tak by bylo opravdu hodně železa. Podle mne je vyhláška docela srozumitelná, ale jako vždy se musí postupovat rozumě.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Pánové starejte se tady o tramvaje kterým rozumíte a nemíchejte se do velký dráhy když jí nerozumíte. Radši ať vám ubývají všelijaké trkance na konečných i jinde. Kdyby se jezdilo na velké dráze jako někteří tady, tak by bylo opravdu hodně železa. Podle mne je vyhláška docela srozumitelná, ale jako vždy se musí postupovat rozumě.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Z uvedeného navrhuji změnu cca na následující znění/význam - obdobu toho, jenž (dle MF) již v minulosti byl (TEXT červeně odstranit a zeleně doplnit):
Dosavadní znění odrážky "d" značně nesmyslně a nebezpečně nabádá, při poruše přejezdového zabezpečovacího zařízení, k nerespektování výstražného houkání železničního vozidla - může být příčinou nehody mezi ním a silničním vozidlem, jehož řidič neuposlechl drážního výstražného zvukové signálu! = ZMĚNU TOHOTO ZÁKONA JE NUTNÉ PROVÉST CO NEJRYCHLEJI A NEJLÉPA ZA PODPORY/SPOLUTLAKU ŽELEZNIČNÍCH ZAMĚSTNANCŮ!
ODŮVODNĚNÍ: Zvuková výstraha dávaná přejezdovým zabezpečovacím zařízením či samotným drážním vozidlem musí mít rovnocenný význam/postavení, aby při nefunkčnosti jedné byla druhá právně platná!§ 29
(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd dráhy,
a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení či přijíždějícího kolejového vozidla,
c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvihají-li se závory,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li zároveň přerušované bílé světlo signálu "volno" přejezdového zabezpečovacího zařízení, musí být zvážena bezpečnost vjezdu/vstupu na přejezd - jestli (z blízkosti a rychlosti drážního vozidla) není oprávněné podezření na závadu přejezdového zabezpečovacího zařízení
Dosavadní znění odrážky "d" značně nesmyslně a nebezpečně nabádá, při poruše přejezdového zabezpečovacího zařízení, k nerespektování výstražného houkání železničního vozidla - může být příčinou nehody mezi ním a silničním vozidlem, jehož řidič neuposlechl drážního výstražného zvukové signálu! = ZMĚNU TOHOTO ZÁKONA JE NUTNÉ PROVÉST CO NEJRYCHLEJI A NEJLÉPA ZA PODPORY/SPOLUTLAKU ŽELEZNIČNÍCH ZAMĚSTNANCŮ!
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Jak rozlišit běžnou provozní situaci (posun drážních vozidel v blízkosti přejezdu, na který není postavena cesta) od výjimečně výjimečné situace (přejezd se porouchá tak podivným způsobem, že nedetekuje vlaky aniž by poruchu detektoru rozpoznal)? V obou případech jede mašina pomalu a občas houká.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
osobně jsem se s tím nesetkal, ale právě na netu jsem to určitě někde viděl.MF píše:.......
Jedině přerušované bílé světlo mě zbavuje výše uvedených povinností. Nicméně i na Youtubu byly videa, kdy vlaky frčí a bílé světlo bliká. A nejednalo se o závadu, o kterou by železnice věděla. Vlak jel rozhodně více než povolených 10 km/h a bez soustavného houkání.... Takže opatrně.
...
Ovšem opakuji, že problém mám se současným zněním tzv. zákona o provozu na PK, podle nějž vlastně dráze po zjištění oné závady nestačí "drážně" povolených 10km/h a houkání vlaku - blikající bílé světlo je mu z pohledu účastníků provozu na PK nadřazeno a mohou jej ignorovat = vlézt/vjet mna přejezd!
Pro zajištění skutečné bezpečnosti musí pak dráha:
a) mít u přejezdu pracovníka (respektive 2 - pro každou jeho stranu jeden), kteří jsou oprávněni zastavovat dopravu
b) zastavit drážní dopravu přes přejezd do opravy jeho zabezpečení (či minimálně jeho totálního vypnutí = ukončení signalizace "volno" pro účastníky silničního provozu)
A "něco" mi říká, že dráha tak poměrně nedávno někde nečinila na nějaké trati (na níž se snad blížil termín přerušení provozu z důvodu její REKO) a bylo videem zaznamenáno, že závada nepřetržitého "volna" jí byla známa (vlaky projížděly pomalu a s houkáním) a přesto nebylo vypnuto a ani přejezd řízen/zajištěn pracovníky dráhy!
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Zákon je postaven tak, aby vždy byla vina na straně aut. Nejsou rozlišené povinnosti na přejezdu bez světel a se světly či se, nebo bez závor. I když pojedu na přejezd, kde jsou světla a zrovna nesvítí červené a závory jsou nahoře, tak pořád mám stejné povinnosti jako na přejezdu, který je označen jen křížem a nesmím na něj vjíždět za určitých podmínek (je-li vidět vlak, slyšet jeho houkání, pískání atd.). Dokonce za starých časů bylo nutné považovat "závory nahoře" za možnou závadu (indispozice závoráře, porucha atd.).
Jedině přerušované bílé světlo mě zbavuje výše uvedených povinností. Nicméně i na Youtubu byly videa, kdy vlaky frčí a bílé světlo bliká. A nejednalo se o závadu, o kterou by železnice věděla. Vlak jel rozhodně více než povolených 10 km/h a bez soustavného houkání.... Takže opatrně.
Jezdím po celé ČR externě učit ekodriving a defenzivu a z těchto skutečností jsou řidiči vždy velmi překvapeni. Téměř při každé jízdě je přes přejezdy tahám a snažím se najít všechny možné typy přejezdů a říkám, že to, co řeší v TV nova jestli blikal přejezd či ne, že to je téměř jedno, ale že po uzavření nehody za půl roku jim na TV nova už výsledek neřeknou
Dokonce v Brně na Černovickém nábřeží je vlečka Linde myslím a tam se vesele jezdí na přejezdech s trvale vypnutými světly jen na píšťalu a když se ptali jak to je, tak se divili, že je to v pořádku, že to zákon umožňuje.
K případu nehody svatby v Hlubočepích: něco o tom vím, tehdejší výpravčí stanice Hlubočepy jezdí brigádně ve Strašnicích a tak mohu k tomu říct v bodech: přejezd nebyl tehdy vybaven bílým světlem, při postavení vlakové cesty se rozsvítilo "volno" pro vlak a automaticky se aktivoval přejezd. Volno pro vlak však "spadávalo" a s tím se uvolnil přejezd. Vlak řídil strojvedoucí v zácviku, který přehlédl předvěst i samotnou návěst stůj. Pilota (zacvičujícího) mu dělal nějaký náměstek, který nebyl k tomuto výkonu funkce zrovna kompetentní. Vina padla díky projetí stůj na vinu železnice. Nicméně i DI jedním dechem dodala, že i řidič auta měl na nehodě svůj díl viny právě kvůli nesplnění povinností o kterých jsem psal výše. Ale zároveň řekl, že to nebylo vlastně proveditelné, protože tehdy byl přejezd dost silně zarostlý vegetací. Dneska tam jsou i zrcadla a bílé světlo, které ale né vždy bliká. Asi záleží na nějakém režimu ČD. Tomu nehovím... Takže tak...
Jedině přerušované bílé světlo mě zbavuje výše uvedených povinností. Nicméně i na Youtubu byly videa, kdy vlaky frčí a bílé světlo bliká. A nejednalo se o závadu, o kterou by železnice věděla. Vlak jel rozhodně více než povolených 10 km/h a bez soustavného houkání.... Takže opatrně.
Jezdím po celé ČR externě učit ekodriving a defenzivu a z těchto skutečností jsou řidiči vždy velmi překvapeni. Téměř při každé jízdě je přes přejezdy tahám a snažím se najít všechny možné typy přejezdů a říkám, že to, co řeší v TV nova jestli blikal přejezd či ne, že to je téměř jedno, ale že po uzavření nehody za půl roku jim na TV nova už výsledek neřeknou
Dokonce v Brně na Černovickém nábřeží je vlečka Linde myslím a tam se vesele jezdí na přejezdech s trvale vypnutými světly jen na píšťalu a když se ptali jak to je, tak se divili, že je to v pořádku, že to zákon umožňuje.
K případu nehody svatby v Hlubočepích: něco o tom vím, tehdejší výpravčí stanice Hlubočepy jezdí brigádně ve Strašnicích a tak mohu k tomu říct v bodech: přejezd nebyl tehdy vybaven bílým světlem, při postavení vlakové cesty se rozsvítilo "volno" pro vlak a automaticky se aktivoval přejezd. Volno pro vlak však "spadávalo" a s tím se uvolnil přejezd. Vlak řídil strojvedoucí v zácviku, který přehlédl předvěst i samotnou návěst stůj. Pilota (zacvičujícího) mu dělal nějaký náměstek, který nebyl k tomuto výkonu funkce zrovna kompetentní. Vina padla díky projetí stůj na vinu železnice. Nicméně i DI jedním dechem dodala, že i řidič auta měl na nehodě svůj díl viny právě kvůli nesplnění povinností o kterých jsem psal výše. Ale zároveň řekl, že to nebylo vlastně proveditelné, protože tehdy byl přejezd dost silně zarostlý vegetací. Dneska tam jsou i zrcadla a bílé světlo, které ale né vždy bliká. Asi záleží na nějakém režimu ČD. Tomu nehovím... Takže tak...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Takže MM vyvolává zbytečně paniku...
Spíš by zajímá o které jde paragrafy s tram...
Spíš by zajímá o které jde paragrafy s tram...
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Za b je správně.gabuliatko píše:Ano, svatba, nicméně se znovu zeptám zda může nastat situace že loko pojede na červenou a ostane svítit bílé světlo, nebo zda bílé světlo je pouze u závor kde je jištěná automatika?cwapa píše:Tamten přejezd byl, jak již pal 9001, bez bílého světla, ještě poznámka, nebyla to stavba, ale svatba.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Ano, svatba, nicméně se znovu zeptám zda může nastat situace že loko pojede na červenou a ostane svítit bílé světlo, nebo zda bílé světlo je pouze u závor kde je jištěná automatika?cwapa píše:Tamten přejezd byl, jak již pal 9001, bez bílého světla, ještě poznámka, nebyla to stavba, ale svatba.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
I když vlak bude stát v zastávce tak už na přejezdu bude blikat červená. Přejezd nerozlišuje vlaky na osobní, rychlík nebo třeba nákladní. Přejezd bývá nastaven pro traťovou rychlost.