"Plodné" debaty

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Nehody

Příspěvek od chemik » 13.7.2010 21:07

MM-Mikulovsky píše:Velmi mne mrzí přístup TRAMVAJÁKŮ k nefunkčnosti zařízení, jenž jim mají sloužit. Buď na to kašlou úplně - "však já sám kolem toho konkrétního jezdím jednou za čas", či jen brblají - ve výsledku si však řeknou to samé jako předchozí jmenovaná skupina a třetí skupina je dokonce ničí (samozřejmě ne přímo traťové zařízení, ale např. WC na konečných - berou toaleťáky, píší po dveřích atd.). Budu však temtokrát škololibý a těšit se, že zase někdo díky něčemu nefungujícímu + své malé nepozornosti či přehlédnutí bude mít MU.
PS: Zde to však skutečně nevyřešíme, takže jsem SZ moderátora zažádal o přesun do Plodné debaty.

Jestli je něco, co mě baví, tak je to študování nápisů na konečných. Tam se člověk dozví spoustu zajímavých informací. Proto nechápu, komu to například v obratišti Levského vadilo a rozmazal to líhem. Nefunkčnost tramvajových tratí se zde opravdu nevyřeší, takže srdíčko si zde vyléváš zbytečně...


Prosím toto také přesunout do Plodných debat

A musím si zatleskat =D> =D> =D>

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nehody

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.7.2010 20:42

Velmi mne mrzí přístup TRAMVAJÁKŮ k nefunkčnosti zařízení, jenž jim mají sloužit. Buď na to kašlou úplně - "však já sám kolem toho konkrétního jezdím jednou za čas", či jen brblají - ve výsledku si však řeknou to samé jako předchozí jmenovaná skupina a třetí skupina je dokonce ničí (samozřejmě ne přímo traťové zařízení, ale např. WC na konečných - berou toaleťáky, píší po dveřích atd.). Budu však temtokrát škololibý a těšit se, že zase někdo díky něčemu nefungujícímu + své malé nepozornosti či přehlédnutí bude mít MU.
PS: Zde to však skutečně nevyřešíme, takže jsem SZ moderátora zažádal o přesun do Plodné debaty.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Nehody

Příspěvek od chemik » 13.7.2010 19:41

Žádám adminy o založení tématu MM-M a přesunutí nevyhovujících příspěvků tam :D

fibou
Uživatel
Příspěvky: 356
Registrován: 12.10.2006 14:55
Bydliště: Praha Hloubětín

Re: Nehody

Příspěvek od fibou » 13.7.2010 19:06

Chlapci, nechcete si tohle psát někde bokem, nebo ve zvláštním vláknu? Tohle už nemá s nehodama nic společnýho...tohle je horší, než na školení...

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Nehody

Příspěvek od chemik » 13.7.2010 17:50

MM-Mikulovsky píše:Můžu ji sice buď udělat (jak jsem psal, že to dělají mnozí kolegové) ještě před vyjetím z nástupní zastávky ve smyčce či "obejít" odhlášením Poštovky po minutí toho nefungujícího "mezi majáku"

Jo táááák, tak v tom případě mi to je již jasný. Než v seznamu zastávek najdu zastávku Poštovka a vyhlásím jí, abych následně zase pomocí jiných funkcí našel zrovna tu aktuální zastávku na které jsem a ještě k tomu musel nastavovat "rádio" na ROVNĚ, to by se mi taky nelíbilo. Navíc mi není jasný, jak se na to, že na lince, která kůli rekonstrukci TT do Řep nejezdí, budou dívat na sále, když si odhlásí zastávku Poštovka. To si asi musí řikat: "Ten řidič se zbláznil..."
Navíc to musí trvat šíleně dlouho, celá ta operace...

Zatleskám si za vynikající příspěvek =D> =D> =D> =D>

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nehody

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.7.2010 17:25

9001 píše:MM: Jenže právě taky bojkotuješ tak, že tu práci ve výsledku zvládnou cvičené opice. Pokud je pro tebe problém udělat pár kliků v APEXu nevím jak by si řešil jiné věci bez návodu.
Čím "bojkotuji" náročnost práce tramvajáka? Tím, že jsem vypsal 9 povinností, které se mají zvládnou cca za 90 sekund? Ano dají se naprosto v pohodě zvládnout, protože následují postupně za sebou, ale tu desátou (dle mne zbytečnou, protože to má zařídit instalované zařízení - "mezi maják", který jistě stál určité „nemalé“ finanční prostředky) - "pár kliků v Apexu" dle mne nesmím dělat za jízdy. Můžu ji sice buď udělat (jak jsem psal, že to dělají mnozí kolegové) ještě před vyjetím z nástupní zastávky ve smyčce či "obejít" odhlášením Plzeňka (oprava - po "narážce" chemik) po minutí toho nefungujícího "mezi majáku" (jak psal MF).
Rád bych viděl co by se dělo kdyby např.:
1.) Neustále na metru v jednom místě (úseku) vypadávalo nějaké zařízení, při jehož nefunkčnosti mají strojvedoucí mnohem více povinností (případně v kabině musí být dva) než na systém dohlížet.
2.) Vám při práci (psal jste tu, že děláte něco kolem půjček - takže jistě s počítačem), či někomu jinému, několik měsíců (ne-li let) pravidelně po hodině (cca jízdní doba jednoho "kolečka" na Smíchovském nádraží běžně končící linky 4) tzv. "spadl či zamrzl počítač" a musel být vždy restartován.
Velmi pochybuji, že by dotyční pracovníci byli z takových problémů velmi nadšeni a naprosto smířeni s jejich dlouhodobým neřešením!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 13.7.2010 18:08, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nehody

Příspěvek od Fořtík » 13.7.2010 16:26

chemik87 píše:Zanedlouho se tam vypravím s devítkou a teď mám strach, jestli tam odsud vůbec dokážu vyjet. Předtím jsem si tolik nebezpečí neuvědomoval. Až nyní mi Milan (MM-Mikulovsky - pozn. red.) otevřel oči, se svými devíti body. Radši si to opíšu na papírek a až tam pojedu, budu se říditi dle jeho pozoruhodných rad a pokynů...
:lol: :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nehody

Příspěvek od 9001 » 13.7.2010 13:28

MM: Jenže právě taky bojkotuješ tak, že tu práci ve výsledku zvládnou cvičené opice. Pokud je pro tebe problém udělat pár kliků v APEXu nevím jak by si řešil jiné věci bez návodu.

Chemik: Naprostý souhlas. Pokud budou používat mozek, tak to jde. Někdo má něco. Já si musím pohlídat aby mi člověk zaplatil správě u milionového úvěru i malého. Řidič musí hlídat výhybky. Každá práce má něco. Hold následky jsou pokaždé jiné.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Nehody

Příspěvek od chemik » 13.7.2010 13:04

U každé práce je potřeba zapojovat mozek a i trošku se soustředit. Dám příklad - i metař, zametající ulice, musí zapojit mozek (nebude například hrabat listí a nepořádek do kopce, když to může hrabat s kopce) a musí se i trošku soustředit (aby ho nezajelo auto, aby si nerozbil x-icht o obrubník). Tim chci říct, že každá práce má svoje požadavky. Někde holt ty požadavky jsou nastaveny výš, někde níž. Kdo tvrdí a jestli to 9001 tvrdí, tak i jemu navrhuji, ať se obrátí na pány instruktory (pár jich zde také diskutuje) a domluví se s nimi na projížďce cvičným vozem, či klasickým eRPéčkem s přídavným kabelem a předvedou nám to...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nehody

Příspěvek od Bobik » 13.7.2010 13:02

No, nechci se ho zastávat, ale je fakt že tohle byla víceméně zbytečná nehoda a pokud dáváš aspoň trošku pozor na vexle (což je základ), tak se ti to nestane, že do ní vjedeš.
Jasně, chybovat je lidský a každý občas udělá chybu, ale tohle není chyba, tohle je prů.ser (zanedbání povinností).

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nehody

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.7.2010 12:55

9001 musí být blahem bez sebe - řídit TRAM dokáže, dle info zde, rutině "cvičená opice" a nemůže při tom udělat žádnou chybu, čili když ji v té práci (byť jednou za čas) udělá člověk, tak je to nemožné nemehlo. Rád bych věděl, co a hlavně jak vždy neustále 100% dokonale dělá on.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Nehody

Příspěvek od chemik » 13.7.2010 12:40

MF a OMH:
Přestaňte to zlehčovat, nebo mě budete mít na svědomí... Zanedlouho se tam vypravím s devítkou a teď mám strach, jestli tam odsud vůbec dokážu vyjet. Předtím jsem si tolik nebezpečí neuvědomoval. Až nyní mi Milan (MM-Mikulovsky - pozn. red.) otevřel oči, se svými devíti body. Radši si to opíšu na papírek a až tam pojedu, budu se říditi dle jeho pozoruhodných rad a pokynů...

Ještě si zatleskám =D> =D> =D> =D>

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Nehody

Příspěvek od MF » 13.7.2010 12:29

OMH píše:[Já vím, cituju hodně dlouhý text, ale přijde mi, že celý výjezd ze smyčky trvá menší dobu, než přečíst tento příspěvek #-o
Jestli Ty to nezlehčuješ! Já nevím, co by MMM dělal na starým palačáku od Výtoně, kde byla stanice, kopec a po sobě dva kontakty na EOV. To by asi bylo na knižní vydání.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Nehody

Příspěvek od OMH » 13.7.2010 12:26

MM-Mikulovsky píše:9001: Právěže dělat cokoliv - v tomto případě nahrazování "mezi majáku" "hraním si pár sekund s APEXem" jako rutinu vede k tomu riziku, že to člověk jednou neudělá (každý řidič určitě občas neodhlásí nějakou zastávku). Riziko je v tomto případě znásobeno nahuštěním mnoha věcí do krátkého prostoru: 1.) výjezd ze zastávky - nyní nikoliv konečné, ale jen průjezdné obratové (s 60°C v kabině); 2.) výjezdová rozjezdová výhybka; 3.) křížení výjezdu BUS z jejich odstavného parkoviště uvnitř TRAM smyčky; 4.) křížení IAD ZC; 5.) sledování křižovaných TRAM ZC do Hlubočep (nyní 4) a na Barrandov (12, 14, 20); 6.) sledování TRAM DC z nich, na jejichž kolej najíždím; 7.) Sledování max. povolené rychlosti při průjezdu celého vlaku sjezdovou výhybkou + zde by měla být pouhá kontrola pohledem na APEX, který měl zaznamenat průjezd "mezi majákem" na její úrovni; 8.) jen co zadek 30-ti metrové soupravy opustil sjezdovku vjíždí její předek do kontaktu "vratné" vjezdové výhybky - řidič má, pohledem na její návěstidlo, zkontrolovat její uvolnění/odblokování po předchozím vlaku; 9.) přestavuje-li se ona výhybka, tak díky její malé vzdálenosti za kontaktem, těsně před čumákem vlaku
Teď mi někdo řekněte kde mají řidiči TRAM na tom Smíchově čas na to, dle slov 9001, "hraní si s APEXem", aby to nebylo provozu nebezpečné!
MF: Ano i tebou uváděná finta je možná (osobně však tebou uváděnou dobu bez "mezi majáku" nepamatuji), ale má jeden háček - neodhlásit to před tím "mezi majákem", protože bude-li výjimečně APEXem zaznamenán budeš nakonec za blbce či si na Plzeňce musíš „pohrát“ s posunutím polohy v něm.
Já vím, cituju hodně dlouhý text, ale přijde mi, že celý výjezd ze smyčky trvá menší dobu, než přečíst tento příspěvek #-o

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Nehody

Příspěvek od MF » 13.7.2010 12:20

MM-Mikulovsky píše:Ano je tam SSZ, ale osobně co jsem tam jel já tak cca 50% vypnutá a jinak, že jedu já na volno mi nezaručí, že ostatní dodrží svou červenou/stůj - jak se mi také několikrát i tam stalo (od IAD, BUS i TRAM).
MF: Poznámka přikázaných 10km/h je irelevantní - nejednodušší řešení jsi sdělil a souhlasím. Já se ohradil proti pojmu 9001 "hrát si s APEXEM" - a snad zrovna člověk tvého postavení nechce učit (a ještě veřejně) řidiče jet (byť pomalu) a přitom čumět do APEXu!
chemik: "Vratná" vjezdová (do smyčky) výhybka je ta co na ní bylo včera to MU. - Už zase dlouze špatně, ve zkratce opět.
A jaký je to rozdíl vůči jiným světlům, tam Ti volno někdo zaručuje? Irelevantní desítka - omlouvám se Vaše ctihodnosti, žádám zapisovatelku (moderátory TF), aby větu vyškrtla a porota (ostatní TF) ji nebrala na vědomí, i když nevím co je na tom irelevantního, protože píšeš, že musíš hlídat výhybky sjezdové, rozjezdové, takže předpokládám, že je hlídáš kvůli rychlosti, která je ale v celé smyčce vlastně stejná - minimální. Nikdo Tě nenutí pracovat s apexem za jízdy.

Odpovědět