Provoz na linkách
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
R31: Děkuji za obsáhlé vysvětlení, jen se ohradím proti tomu že kecám. Kecáš buď ty nebo p. Šurovský. Já jsem sem pouze napsal, co jsem vyčetl a doplnil o konstatování, že si často stěžujete na to, že ve směru zc ke konečným býváte opožděni. To tu brečíte jak želvy všichni. Jedině snad upřesním, že ČV a Petřiny a ty další byly příklady, netvrdím že někdy tu R31 brečel, že přijel pozdě na ČV, OK?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
2 KM - ad říjnový Dpkontakt
článek p. Šurovského byl pro mě velkým zklamáním, protože některé postřehy jsou fakt mimo
1) argument, že když 80% vlaků je předjetých na 3 barrandovských zastávkách po sobě, tak ujíždíme 80% cestujících - co je to za kravinu? když je 80% vlaků předjetých (každý jen o pár vteřin), tak neujíždíme nikomu
běžná jízdní doba Geologická - Hlubočepy je něco málo přes 3 minuty (s nástupem a výstupem v Hl.), takže je logické, že řidič tam chce být včas -> takže odjíždí z Geologické cca 3-3,5 minuty před časem Hl. a tím pádem o 1-30s předjetý - to ale neznamená, že někomu ujíždíme, protože každého případného běžce je vidět na slušnou vzdálenost (50m)
řešení - ubrat minutu v úseku Barrandov-Hl., zrušit kontrolní bod HL. (bude zbytečný, nikdo tam nebude čekat na čas) a přidat minutu do úseku Na Knížecí - Anděl -> výsledek: tramvaj pojede celou trasu +1 a na Andělu bude chvilku čekat do času - nebudeme dráždit lidi čekáním v Hl. a na metru budou o 30-60 vteřin dřív
2) celá ta tabulka byla silně tendenční, protože tam jsou 3 barrandovské zastávky, které mají samozřejmě stejné výsledky a pak pár dalších bezproblémových, kde se očekává malé předjetí
současný systém kontrolních bodů je jediný důvod, proč je někde takové předjetí - každý řidič ví, že když pojede pomalu ze začátku kontrolního úseku, pak už to nedožene, takže si radši trochu najede a pak těch pár sekund počká v zastávce
3)
a hlavně! p. Šurovský zapomněl dodat, jak se změnila situace na Obloukové a Vrš. nám. - vsadím se, že je tam řádově méně opožděných spojů - Koh-i-noor byl tragický případ kontrolního bodu - řidič odčekal pár vteřin v zastávce, zatím přišel o cyklus SSZ (bez preference, projede jen 1 tramvaj a trvá minutu) a na další zastávce byl o 1,5 pozdě
ten článek se bohužel hrubě nepovedl - je zjevné, že si autor vybral údaje co se hodí do krámu a interpretoval je tak, aby mu to "vyšlo"
ad KM
Petřiny a Florenc tu nikdo nejezdí (možná Dušan, ale ten tu nic takového nepsal), takže je ani nemohl popisovat
Kavalírka je jasná, tam je trvalé předjetí kolem 10-15s - co je na tom divného, když tam jezdí v převaze linka 9, která má na celé trase dost času?
ČV - linka 2 a 26 jsou trvale předjeté, takže l. 20 to neovlivní
KM prosím přestaň kecat!
systém kontrolních bodů v současnosti není dobře nastaven - pár příkladů:
a) l. 16 odstojí minutu na Štěpánské, aby pak získala 2 a více minut zpoždění na světlech KN a Pal. nám. a většinou přijede na Pod. vod. 5+ !!! přitom by stačilo vynechat zbytečný kontrolní bod Štěpánská DC
b) l. 12,20 odstojí minutu na Újezdu, pak jí o pár sekund utečou světla tamtéž a výsledek: l. 20 je o 3-5 pozdě na Hradčanské a l. 12 je podjetá l. 15 na Strossu - přitom Újezd je kontrolní bod jen pro linky ve směru Hellichova Šv. div. a zdržuje tak ostatní co chtějí odbočit
c) l. 7,9,10 odstojí minutu na Voz. Motol ZC, když všichni cestující jedou na Motol nebo Řepy a zast. VM nikoho nezajímá a na konečnou přijede zbytečně o 1 pozdě
d) linka 10 odstojí 1-2 minuty na Krejcárku, na Palmovce je o 1 minutu pozdě a na Vychovatelně o 2 - zbytečně, stačilo by upravit jízdní doby
e) l. 7 má neskutečně málo času v úseku Oblouková - Svatoplukova, kde nabere zpoždění co pak nejde dohnat, ale nikoho to nezajímá
f) l. 20 odstojí 1-1,5 minuty na Dejvické, pak se žene ke křižovatce VN a stejně jí o pár sekund předjede 8 (v 90% případů), takže na Hradčanské (SSZ) je o 2 pozdě (Prašný most propustí pouze 1 tramvaj během cyklu) a nemá šanci to dojet
atd. atd.
článek p. Šurovského byl pro mě velkým zklamáním, protože některé postřehy jsou fakt mimo
1) argument, že když 80% vlaků je předjetých na 3 barrandovských zastávkách po sobě, tak ujíždíme 80% cestujících - co je to za kravinu? když je 80% vlaků předjetých (každý jen o pár vteřin), tak neujíždíme nikomu
běžná jízdní doba Geologická - Hlubočepy je něco málo přes 3 minuty (s nástupem a výstupem v Hl.), takže je logické, že řidič tam chce být včas -> takže odjíždí z Geologické cca 3-3,5 minuty před časem Hl. a tím pádem o 1-30s předjetý - to ale neznamená, že někomu ujíždíme, protože každého případného běžce je vidět na slušnou vzdálenost (50m)
řešení - ubrat minutu v úseku Barrandov-Hl., zrušit kontrolní bod HL. (bude zbytečný, nikdo tam nebude čekat na čas) a přidat minutu do úseku Na Knížecí - Anděl -> výsledek: tramvaj pojede celou trasu +1 a na Andělu bude chvilku čekat do času - nebudeme dráždit lidi čekáním v Hl. a na metru budou o 30-60 vteřin dřív
2) celá ta tabulka byla silně tendenční, protože tam jsou 3 barrandovské zastávky, které mají samozřejmě stejné výsledky a pak pár dalších bezproblémových, kde se očekává malé předjetí
současný systém kontrolních bodů je jediný důvod, proč je někde takové předjetí - každý řidič ví, že když pojede pomalu ze začátku kontrolního úseku, pak už to nedožene, takže si radši trochu najede a pak těch pár sekund počká v zastávce
3)
totální blbost - každé předjetí o pár vteřin neznamená ujíždět 40% cestujícímSmutným příkladem je i zastávka Koh-i-noor do centra. Na jaře zde byl zrušen kontrolní bod a přesunut do zastávek Oblouková a Vršovické náměstí. Od té doby na tomto významném přestupním
uzlu ujíždíme 40,6 % cestujících a proto se nabízí otázka, zda zrušení kontrolního bodu bylo to správné „řešení“ a nebo spíše mělo
dojít k úpravě jízdních dob.
a hlavně! p. Šurovský zapomněl dodat, jak se změnila situace na Obloukové a Vrš. nám. - vsadím se, že je tam řádově méně opožděných spojů - Koh-i-noor byl tragický případ kontrolního bodu - řidič odčekal pár vteřin v zastávce, zatím přišel o cyklus SSZ (bez preference, projede jen 1 tramvaj a trvá minutu) a na další zastávce byl o 1,5 pozdě
ten článek se bohužel hrubě nepovedl - je zjevné, že si autor vybral údaje co se hodí do krámu a interpretoval je tak, aby mu to "vyšlo"
ad KM
tak to je normální ležrozdílné od praxe, kterou tu mnozí popisují: Výrazné množství nadjetí je např. na Červeném Vrchu, Petřinách, Florenci, Kavalírce Z CENTRA!!! Co vy na to?
Petřiny a Florenc tu nikdo nejezdí (možná Dušan, ale ten tu nic takového nepsal), takže je ani nemohl popisovat
Kavalírka je jasná, tam je trvalé předjetí kolem 10-15s - co je na tom divného, když tam jezdí v převaze linka 9, která má na celé trase dost času?
ČV - linka 2 a 26 jsou trvale předjeté, takže l. 20 to neovlivní
KM prosím přestaň kecat!
systém kontrolních bodů v současnosti není dobře nastaven - pár příkladů:
a) l. 16 odstojí minutu na Štěpánské, aby pak získala 2 a více minut zpoždění na světlech KN a Pal. nám. a většinou přijede na Pod. vod. 5+ !!! přitom by stačilo vynechat zbytečný kontrolní bod Štěpánská DC
b) l. 12,20 odstojí minutu na Újezdu, pak jí o pár sekund utečou světla tamtéž a výsledek: l. 20 je o 3-5 pozdě na Hradčanské a l. 12 je podjetá l. 15 na Strossu - přitom Újezd je kontrolní bod jen pro linky ve směru Hellichova Šv. div. a zdržuje tak ostatní co chtějí odbočit
c) l. 7,9,10 odstojí minutu na Voz. Motol ZC, když všichni cestující jedou na Motol nebo Řepy a zast. VM nikoho nezajímá a na konečnou přijede zbytečně o 1 pozdě
d) linka 10 odstojí 1-2 minuty na Krejcárku, na Palmovce je o 1 minutu pozdě a na Vychovatelně o 2 - zbytečně, stačilo by upravit jízdní doby
e) l. 7 má neskutečně málo času v úseku Oblouková - Svatoplukova, kde nabere zpoždění co pak nejde dohnat, ale nikoho to nezajímá
f) l. 20 odstojí 1-1,5 minuty na Dejvické, pak se žene ke křižovatce VN a stejně jí o pár sekund předjede 8 (v 90% případů), takže na Hradčanské (SSZ) je o 2 pozdě (Prašný most propustí pouze 1 tramvaj během cyklu) a nemá šanci to dojet
atd. atd.
Problém je v tom, že třeba na Barrandově jde o vteřiny, jízdní řád na vteřiny neuděláš. Některé kontrolní body byl zrušeny, aby neovlivňovali preferenci na přilehlé křižovatce. Bylo jich tuším 6, mimo jiné i Florenc a Kavalírka. A co se týče ČV tak ta výrazná nadjetí dělá linka 2, kde předepsaných 8 minut z Dejvické se většinou jezdí 7 minut. Taky za 6, když ti vyjdou světla a vezeš málo lidí.No a pak zajímavej paradox: Kontrolních bodů (tedy toho co má řidič uvedeno ve vozovém JŘ) je mnohem méně, než "měřených bodů". Pak třeba na Barrandově je nadjetí ve směru dc kolem 80%. A nakonec další údaje, rozdílné od praxe, kterou tu mnozí popisují: Výrazné množství nadjetí je např. na Červeném Vrchu, Petřinách, Florenci, Kavalírce Z CENTRA!!! Co vy na to?
Hlavním viníkem je ale opět jízdní řád a jeho nemožnost plánování na vteřiny.
Napsal jsem to sice i ke "konkurenci" ale protože zde se přeci jen vyskytují jiní lidé, poptám se i zde/ resp. upozorním na zajímavý článek (který jistě znáte, ale ohlas si podle mě zaslouží):
Taxem během večera smazal dluh v čtení DP-k a i z říjnového čísla mě zaujal článek p.Šurovského, proto na něj upozorňuju - a to o nedodržování jízdních řádů. Jednak tedy nadjetí do 60 sec. řeší vozovna , čili to závisí jen na vztazích ve vozovně. Ale především: z nedodržení JŘ je nadjetí 13% a zpoždění 8%. No a pak zajímavej paradox: Kontrolních bodů (tedy toho co má řidič uvedeno ve vozovém JŘ) je mnohem méně, než "měřených bodů". Pak třeba na Barrandově je nadjetí ve směru dc kolem 80%. A nakonec další údaje, rozdílné od praxe, kterou tu mnozí popisují: Výrazné množství nadjetí je např. na Červeném Vrchu, Petřinách, Florenci, Kavalírce Z CENTRA!!! Co vy na to?
Taxem během večera smazal dluh v čtení DP-k a i z říjnového čísla mě zaujal článek p.Šurovského, proto na něj upozorňuju - a to o nedodržování jízdních řádů. Jednak tedy nadjetí do 60 sec. řeší vozovna , čili to závisí jen na vztazích ve vozovně. Ale především: z nedodržení JŘ je nadjetí 13% a zpoždění 8%. No a pak zajímavej paradox: Kontrolních bodů (tedy toho co má řidič uvedeno ve vozovém JŘ) je mnohem méně, než "měřených bodů". Pak třeba na Barrandově je nadjetí ve směru dc kolem 80%. A nakonec další údaje, rozdílné od praxe, kterou tu mnozí popisují: Výrazné množství nadjetí je např. na Červeném Vrchu, Petřinách, Florenci, Kavalírce Z CENTRA!!! Co vy na to?
Na 19 jezdily kačeny před zavřením Ládví-Sídl. Ďáblice. Jinak ještě na 15 jezdily pouze kačeny, když byla vedena v trase Černý msot-Florenc, tušim tedavencavasek píše:Když je řeč o KTčkách, moh by mi někdo napsat, jestli už byly někdy dřív na linku 19 v určitý provozní den nasazeny jen tyto typy tramvají? (Nebo neuvažovalo se o tom?...přijde mi to totiž povědomé, ale zas mám pocit, že bych si pamatoval, kdyby takový stav v provozu nastal)
A nebo vůbec, existovalo někdy nějaké období, kdy by na nějaké konkrétní lince jezdily jen KT? (Samozřejmě nepočítám trasy ukončené na Californianu )
Dík.
Když je řeč o KTčkách, moh by mi někdo napsat, jestli už byly někdy dřív na linku 19 v určitý provozní den nasazeny jen tyto typy tramvají? (Nebo neuvažovalo se o tom?...přijde mi to totiž povědomé, ale zas mám pocit, že bych si pamatoval, kdyby takový stav v provozu nastal)
A nebo vůbec, existovalo někdy nějaké období, kdy by na nějaké konkrétní lince jezdily jen KT? (Samozřejmě nepočítám trasy ukončené na Californianu )
Dík.
A nebo vůbec, existovalo někdy nějaké období, kdy by na nějaké konkrétní lince jezdily jen KT? (Samozřejmě nepočítám trasy ukončené na Californianu )
Dík.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Linka 8
Dnes jsem na lince 8 viděl 9001 (101 pořadí) a 9008 (112 pořadí) nevíte jestli hloubětín vypravuje KTéčka na 8 často ??
To snad ne. Spíš tipuju, že ,,normální" řidič odjezdí 1 kolo + 1 minikolo IPP-Zvonařka a svačinář IPP-Kotlářka.9001 píše:A kdo teda bude jezdit ten zbytek? Ten řidič co s tím vyjel? Takovou šichtu bych taky bral, odkrouřit si jenom 6 zastávek (IPP-Zvonařka a zpět). To už rovnou mohli udělat že svačinář udělá jedno kolo a druhý řidič další.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
A kdo teda bude jezdit ten zbytek? Ten řidič co s tím vyjel? Takovou šichtu bych taky bral, odkrouřit si jenom 6 zastávek (IPP-Zvonařka a zpět). To už rovnou mohli udělat že svačinář udělá jedno kolo a druhý řidič další.martyn píše:Nikoliv, svačina bude probíhat v úseku IPP-Kotlářka-IPP. Kdoví, zdali ale výluka opravdu bude, poslední zprávy hovoří o silném ohrožení jejího konání.
Jsou na to rozjezdy, vjř, to už si nikdo nedovolí skrečovat nota bene den předem... Moc tomu nevěřim, že by se to nekonalo. Ale šak uvidíme, mě osobně se to zdá jako zase kovbojka...martyn píše:Nikoliv, svačina bude probíhat v úseku IPP-Kotlářka-IPP. Kdoví, zdali ale výluka opravdu bude, poslední zprávy hovoří o silném ohrožení jejího konání.