Stránka 1 z 4

Napsal: 23.6.2006 11:54
od Jenki
Projekt TKT Kvatro se plynule přejmenoval na Vario LF3.

Napsal: 23.6.2006 11:25
od fricoolinek2
Nevíte někdo, v jakym stavu je projekt TKT Kvatro nyní ?

Napsal: 01.2.2006 23:47
od Neral
Tak mě napadá... proč vlastně "TKT"?

Napsal: 01.2.2006 21:59
od Norton
Pawel: Ona je snaha po něčem, co má kapacitu KT8, ale je to "novější". Určitou roli v tom hraje asi i to, že v OVě nelze používat oupravu wana+wana, protože délkou to nevejde do zastávek (některé jsou na "dožití" - nevyhovují stávajícím normám - jsou krátké a úzké...), ta délka "o okno navíc" dělá své...
A materiálová základna asi nebude tak odlišná, prže 3W z wany vychází a určitě je tlak na co největší unifikaci (a problém to není, když to je - dle toho obrázku - de facto Ctrl+C, Ctrl+V...). Co se týká novostavby, proto to také váží 22 tun, je to halt dodimenzované na deformace, kterým to musí odolat (=nové normy).
Okna: když někdo měří 190, tak mu vadí všechno, nejen "nízké" okna. Je to radost se mlátit denně do tyček a při vystupování do krytu dveřního pohonu či "světýlka" pro "nevystupovat"... = nemohu objektivně posoudit :wink:

Napsal: 01.2.2006 19:42
od Karotka
Ad okna: aby se zachovalo zaoblení střechy, muselo by to mít "skleník" jako autobus ŠM. Ať žije retro!

Napsal: 01.2.2006 17:06
od Ostravák
adam_r píše:Dodam jen, ze verze maxi. Verze 'Liberec' je jako nove vozidlo neschvalitelne.
Jasně. Jelikož jsem ostravák, tak jsem automaticky myslel tu ostravskou verzi. Za desinformaci se omlouvám :wink: .

Napsal: 01.2.2006 17:01
od adam_r
Ostravák píše:Wany jsou stavěny podle platných norem pro nová vozidla, proto nebude problém vyrábět tyto tramvaje jako "nové vozy". S wanou už probíhají nějaká jednání o vyrábění tohoto typu jako "nová tramvaj"
Dodam jen, ze verze maxi. Verze 'Liberec' je jako nove vozidlo neschvalitelne.

Napsal: 01.2.2006 16:08
od Ostravák
To s těmi okny je pravda. Jak se mi v T6 v Ostravě pěkně opisovaly sekce a v T3 a podobných jsem se musel sklánět.

Wany jsou stavěny podle platných norem pro nová vozidla, proto nebude problém vyrábět tyto tramvaje jako "nové vozy". S wanou už probíhají nějaká jednání o vyrábění tohoto typu jako "nová tramvaj"

Napsal: 01.2.2006 15:06
od pawel
ad norton (ber mé námitky s rezervou, první 2 jsou spíš hnidopišství:)

okna: větší jsou, ale směrem dolů, tj. stojící cestující vidí pořád totéž co v T3 (pokud nestojí dole ve waně). nejvtipnější je to u turistů u zastávky pražský hrad, když koukají, jestli vystupují správě. svatý vít je totiž vidět dost špatně, a tak se vždycky obzvlášť ti vyšší musí sklánět. kdyby na 22/23 byly T6, problém odpadá:))

design pelikán: wana se mu podle mě celkem povedla, to je doopravdy vyždímání T3 na max. Z 8171M už ale moc nadšen nejsem - čelo je hodně mdlý a nijaký, o interiéru nemluvě, nevim ale, jestli i s tim má co do činění.

ještě něco k těm všem TKT a Var etc: dosud platilo, že se ty vozy staví jako rekonstrukce. jak to, že tedy bude možné postavit zcela novou TKT? vyhovuje vůbec normám? taky bude hustý, až se tam někdo pořádně pomlátí, pochybuju, že to bude mít nějak plynulý brždění (progress nic moc). a další dotaz: není finančně výhodnější stavět zkrátka na papíry starých T3 nové wany jako jsou v ově teď a vykašlat se na další a další typy? protože další typ=další výdaje na díly, což se ve výsledku prodraží. a pochybuju, že TKT bude nějaká velkosérie. zdá se mi. že pomalu ale jistě probíhá plíživá brünnizace Ostravy.

Napsal: 01.2.2006 11:02
od PvvS
Karotka píše:Malá kola (viz RT6S) se bohužel rychleji opotřebují ...
V tom pripade doporucuju zkontrolovat prumer kol u porsetry

Napsal: 31.1.2006 22:43
od adam_r
Norton píše:Co se týká přechodových měchů, tak upřesňuji, že se jedná o "kopii" K2/KT8, s tím, že jsem se pokoušel nějak vybruslit z toho, aby to bylo funkční a "estetické" - realita může být zcela jiná (třeba i výškou podlahy v kloubu? nebo je k-cí?)...
Vyska podlahy v okoli kloubu bude jako v pripade KT8/K3, nebot budou (s nejvetsi pravdepodobnosti) pouzity podvozky Komfort od CKD Pragoimpex. To vylucuje snizeni podlahy nad podvozky (neni kam). Samozrejme, ze by podlaha sla snizit (pouziti jinych podvozku, motoru, a ja nevim ceho jeste), ale poprelo by to cil tohoto projektu - tedy levne castecne nizkopodlazni vozidlo, ktere lze do urcite miry opravovat kladivem a jinymi nastroji k oprave T3.
Za tu cenu, kterou to bude stat nemuzete cekat zazraky.

Napsal: 31.1.2006 21:50
od Norton
Za jankovitého koně se dal svého času považovat vlek, ale teď už to tak zlé není (OVa). Někdy byl problém sedět a nespadnout ze sesle... Ale wany už jsou také méně houpavé, než dříve (pocit nebo úpravy?) Jen teď v té zmrzlé zimě (led a žádný sníh) trochu více rachotí, až to milé není, ale má to svůj původ i v ploškách na kolech...
Co se týká přechodových měchů, tak upřesňuji, že se jedná o "kopii" K2/KT8, s tím, že jsem se pokoušel nějak vybruslit z toho, aby to bylo funkční a "estetické" - realita může být zcela jiná (třeba i výškou podlahy v kloubu? nebo je k-cí?)...

Napsal: 31.1.2006 21:35
od MOp
+ ojeti obruci kol + hlav kolejnic + vlnkovitost...

Napsal: 31.1.2006 21:32
od Karotka
Já zase poopravím to, co zde zaznělo stran házení T3: podle mě je příčinou vůle v rozchodu a/nebo konkrétní způsob vypružení. Onen pohyb totiž vzniká tím, jak se dvojkolí ve vyšších rychlostech "odráží" střídavě od obou kolejnic (kola totiž nelze 100% přesně vyvážit, takže tam vždy budou drobné rázy) a následně se rozhoupe i skříň. Podobný efekt možno pozorovat na železničním koridoru v "sockovém" rychlíku (vozy B, které nemají tlumiče vrtivého pohybu podvozků).

Ale zpět ke Kwatru: "opičí dráha" podle mě nevadí - kdo by chtěl procházet celou tramvají??? (přece nemáme ani průchozí soupravy 2xT) Malá kola (viz RT6S) se bohužel rychleji opotřebují ...
Design je ok, akorát bych ještě upravil spodní plenty, ať tam nejsou "zuby" jako vedle dveří T3. Mimochodem, ak. soch. Pelikán navrhoval také design rekonstruovaných vozů metra 81-71M.

Napsal: 31.1.2006 21:01
od Norton
Mno, tak trochu poopravím to, co zde zaznělo:
-wana obecně: kastle už jen trochu připomíná T3, je totiž docela překopaná, mimojiné proto, aby vyhovovala pevnostně jako novostavba (zvažuje se to - nevím, jak jsou s tím daleko), takže podobnost s T3 jen náhodná po této stránce. Okna jsou větší, neb jsou lepená (+/-) na rám=velká. Doporučuji prohlédnout příslušné obrázky, rozdíl je patrný.
-3W: jak je řešen kloub neví asi nikdo kromě těch, co to dělají, takže se zatím obecně vychází z kloubu a lá K2, resp. KT8.
Obousměrka pro OVu bude možná a asi z důvodu "kdyby něco", resp. aby bylo vidět, "že to může být obousměrka..."
mimochodem: sochař Pelikán navrhl nátěr i na ostatních wanách v OVě.