MM-Mikulovsky píše:Jde o to, že mnoha řidičům TRAM (i BUS) často zůstává "rozum stát" nad příkazy a postupem PD. Co jsem slyšel, tak např. někteří by byli schopni poslat SH za sjetí, zjistí-li průjezd jinou kolejí obratiště bez jejich svolení, byť za účelem objetí vlaku jiné linky, který vyčkává svého pozdějšího odjezdu (např. linky 2 a 18 na Petřinách). Nebo jsou schopni nařídit či sami provést něco co se dle předpisů nesmí atd. Či jednoho řidiče BUS žádajícího hasiče, se prý dispečer třikrát ptal jestli mu fakt hoří plamenem - ten mu prý na to řekl, že jestli se zeptá ještě jednou, tak je posílat nemusí, protože nebude co hasit! Tak se bojím, a dle mne po právu, co mi nakonec při zde propírané poruše SSZ na jednokolejce nařídí.
Hele, Milane, ono je to trochu jinak. Nechci hájit dispečink, ani řidiče, ale všechno to vychází z reality. Když jsem slyšel pár těch "lepších" relací, tak musím naprosto otevřeně říci, že je někdy až neuvěřitelné s jakým materiálem tam na dispečinku musí někdy pracovat. A jestli si myslíš, že si dispečeři nepomatují na špatné zkušenosti s jednotlivými řidiči a naopak, že si nepomatují na relace a situace, kdy se jim s řidičem spolupracovalo dobře, tak se mýlíš. Sice asi přímo nežijou a nevyhledávají informace typu
dnes jezdí ten a ten, to zase bude šichta, nicméně první kváknutí do vysílačky jim jasně sdělí s kým mají tu "čest". Toť můj názor.
Sjetí v obratišti je sjetí jako každé jiné. Zrovna tebou zmiňované Petřiny. Ano, nedávno se mi podařilo podjet s linkou 18 linku 2. Po dohodě s dispečinkem jsem jí uhnul na vnitřní kolej. Bez jejich svolení bych se do takového manévru nepouštěl...
I když v místě jedněch čoček nemůže být vidět na ty druhé a i když by došlo ke sjetí dvou protisměrných vlaků na jednokolejce, tak traťové poměry nedovolují rychlost, která by vedla k ohrožení provozu, navíc traťové poměry umožňují rohled na dostatečnou vzdálenost, abys protisměrně najetý vlak včas zaregistroval. Jedině snad, že by byla hustá podzimní mlha. Podle mě se tu ale pitváme v nesmyslech, protože v provozu se toto nikdy nestane.
Ty ale takové "nesmysly" řešíš rád, že? A čím složitěji, tím lépe - viz zatahovací orientace.