Já myslel normální linku 26 , která též na Švehlově jezdí a může jet do Vokovic. Tyhle běsné zátahy, jak píše 9001, prostě nepřipustit. Když mi 22 sjede na Průběžné z trasy a má napsáno Vozovna Vokovice, je mi to fakt k ničemu, nevím, jestli Krejcárek, Hl. n.. Malostranská, Stross. nic. Ale pro vyznavače metrolinek je to v pohodě. Vždyť uvnitř další cestu hlásí . Stačí nedělat nic jiného než vnímat. 11 a 24 - no comment .Brejšín píše:Myslíš ty vokovické 22 které z Hostivaře zatahovaly přes Krejcárek? Tam opravdu ta 22 sedí jak víno. Nebo myslíš ty hloubětínské 24 které z Radošovické zatahovaly a) přes Václavák za b) přes Krejcárek. Nebo myslíš ty strašnické 11 zatahující ze Spořilova a) přes Vinohradskou b) přes Vršovickou
Chce to trochu přemýšlet a u zátahu "přes město" by to bylo označeno číslem nejvíce vystihující trasu.
Zátahové orientace
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Po sjetí z trasy pravidelné linky - to v tom příspěvku o návrzích odborů bylo řečeno, zapomněl jsem to tady zdůraznit.
Naprosto souhlasím, že když někdo spojem může jet a nejede, je to menší zlo, než když mu přijede spoj, na který se tváří jako "ten pravý", ale nedoveze ho tam, kam chce.
By byla výjimka a samozřejmě jela celý zátah s číslem 9 a po trase linky 9.Martin Šubrt píše:na Plzeňské s nápisem Vápenka
Pokud přes IPP a sjetí z pravidelné trasy by bylo až na Chotkových sadech, tak s číslem 22 a orientací "Malostranská" a dále bez čísla s orientací "Voz.Vokovice". Pokud by jela tou 3,14ovinou přes Krejcárek, tak "22 Na Hroudě" a na Strašnickou by přijela už bez čísla jen "Voz. Vokovice".Martin Šubrt píše:na Švehlově s nápisem Vozovna Vokovice
Naprosto souhlasím, že když někdo spojem může jet a nejede, je to menší zlo, než když mu přijede spoj, na který se tváří jako "ten pravý", ale nedoveze ho tam, kam chce.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Nebo úplně nejlepší systém, prostě tyhle zátahy zatrhnout a bude pokoj. Jako sorry, ale proč má jet 11 přes Vršovickou, když to ušetří jenom 3 km a je to spoj na dvě věci?Brejšín píše:Myslíš ty vokovické 22 které z Hostivaře zatahovaly přes Krejcárek? Tam opravdu ta 22 sedí jak víno. Nebo myslíš ty hloubětínské 24 které z Radošovické zatahovaly a) přes Václavák za b) přes Krejcárek. Nebo myslíš ty strašnické 11 zatahující ze Spořilova a) přes Vinohradskou b) přes Vršovickou
Chce to trochu přemýšlet a u zátahu "přes město" by to bylo označeno číslem nejvíce vystihující trasu.
Re: Zátahové orientace
Myslíš ty vokovické 22 které z Hostivaře zatahovaly přes Krejcárek? Tam opravdu ta 22 sedí jak víno. Nebo myslíš ty hloubětínské 24 které z Radošovické zatahovaly a) přes Václavák za b) přes Krejcárek. Nebo myslíš ty strašnické 11 zatahující ze Spořilova a) přes Vinohradskou b) přes Vršovickou
Chce to trochu přemýšlet a u zátahu "přes město" by to bylo označeno číslem nejvíce vystihující trasu.
Chce to trochu přemýšlet a u zátahu "přes město" by to bylo označeno číslem nejvíce vystihující trasu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
To se tedy neshodneme . Představa tramvaje na Plzeňské s nápisem Vápenka...kudy pojede, kdy nemá číslo? Totéž třeba tramvaj na Švehlově s nápisem Vozovna Vokovice...jak poznám, zda jede přes Olšanskou či Pavlák?krtinek píše:Kdyby se zrušilo zobrazování čísla a na čele byl pouze cíl, jak bylo vedoucím navrhováno (tuším) odbory, a jak zde bylo (tuším právě MM-M) prezentováno, bylo by aspoň z části po problému. Na tom se snad shodneme všichni.
Já jsem to bral před tím měsícem jako skoro hotovou věc, bohužel se to, narozdíl od některých jiných návrhů, někde zadrhlo, škoda.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Kdyby se zrušilo zobrazování čísla a na čele byl pouze cíl, jak bylo vedoucím navrhováno (tuším) odbory, a jak zde bylo (tuším právě MM-M) prezentováno, bylo by aspoň z části po problému. Na tom se snad shodneme všichni.
Já jsem to bral před tím měsícem jako skoro hotovou věc, bohužel se to, narozdíl od některých jiných návrhů, někde zadrhlo, škoda.
Já jsem to bral před tím měsícem jako skoro hotovou věc, bohužel se to, narozdíl od některých jiných návrhů, někde zadrhlo, škoda.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
MM: Nic nepodsouvám, jen jsem shrnul, jak to do budoucna bude . A jak je to logické.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Ten tvůj slovosled a slovní obraty, Milane, tím než se vždycky prokoušu... No nic, popojedem.
Když už by měl někdo potřebu způsob označování zatahujících vlaků měnit (já tu potřebu nemám), pak návrh Martina Šubrta je velmi sympatický.
Když už by měl někdo potřebu způsob označování zatahujících vlaků měnit (já tu potřebu nemám), pak návrh Martina Šubrta je velmi sympatický.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Co mi to tu podsouváš:Martin Šubrt píše:MM: Tak když už máme ty změny linek. Prostě bude 7 do zastávky Divadlo na Fidlovačce. Vyhlásí se natvrdo konečná zastávky, na to jediné lidi, jakž takž reagují, dále změna linky na 18, číslo se změní už po odjezdu ze Svatoplukovy...
1.) nikdy jsem nebyl pro změny při zátahu - max. pro zdůraznění na orientacích "(č)V" lépe "D" (depo) případně odstranění čísla (ať již z konečné, když neprojíždí celou běžnou trasu, či po opuštění jí v kterémkoliv místě). Jinak logické by, když už, bylo na Albertově (respektive rovnou Výtoni občasné) tam zobrazit 18 - jen se 7 společný je pouze ten Albertov a výsledek tohoto by byl obdobný jako s nájezdy (původně mnou popsanými).
2.) Jsem uvedl, že skutečnost nenastoupení cestujících, jež jsem mohl odvést, ale pro jejich hloupost (jak tu někdo jiný na TF napsal negramotnost) netrápí - za to mne totiž neseřve, narozdíl od situací, kdy jej i přes upozornění odvezu jinam než chtěl!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
MM: Tak když už máme ty změny linek. Prostě bude 7 do zastávky Divadlo na Fidlovačce. Vyhlásí se natvrdo konečná zastávky, na to jediné lidi, jakž takž reagují, dále změna linky na 18, číslo se změní už po odjezdu ze Svatoplukovy...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Jsem přesvědčen, že jsme to tu letos řešili.
Ovšem při výjezdu problém není - linka jede prvně místem, kde nemá vyvěšené ZJŘ a lidi, jimž "neznámé" číslo připadá divné, se chovají následovně:
1.) neznají její trasu
a) nenastoupí
b) nastoupí a sledují vnitřní "teploměr" a popojedou pár zastávek do poslední jim vhodné zastávky (zpravidla společné s jinou místem pravidelně projíždějící linkou)
2.) znají její trasu (alespoň částečně)
a) potřebují jen pár zastávek a ví, že žádné větvení TT do jejich cíle není
b) občas někdo hodně znalý speciálně využije vyjíždějící spoje v běžně neprovozovaných trasách
Problém je při zátahu právě, protože prvně spoj projíždí po části běžné trasy a lidi ze zvyku letmo kouknou jen na číslo a nikoliv cíl. Samozřejmě když zatahuji na PA mezi Ostrčilovým náměstím a Divadlem na Fidlovačce ta linkou 7 a najdou se lidi, kteří viditelně nenastoupili do ní ani ke mne, tak buď nečekají na TRAM (spíše na někoho v ní) a nebo chtějí skutečně 18 směr PA, ale když jsou hloupí a netrkne je, že jedu po její trase, tak ať si čekají zbytečně dál. I když teď mne tak napadá v jejím ZJŘ by v takových zastávkách mohlo být pro trknutí nějaké upozornění "Po celé následující trase této linky jezdí do vozovny spoje dalších (případně vypsaných) linek."
Ovšem při výjezdu problém není - linka jede prvně místem, kde nemá vyvěšené ZJŘ a lidi, jimž "neznámé" číslo připadá divné, se chovají následovně:
1.) neznají její trasu
a) nenastoupí
b) nastoupí a sledují vnitřní "teploměr" a popojedou pár zastávek do poslední jim vhodné zastávky (zpravidla společné s jinou místem pravidelně projíždějící linkou)
2.) znají její trasu (alespoň částečně)
a) potřebují jen pár zastávek a ví, že žádné větvení TT do jejich cíle není
b) občas někdo hodně znalý speciálně využije vyjíždějící spoje v běžně neprovozovaných trasách
Problém je při zátahu právě, protože prvně spoj projíždí po části běžné trasy a lidi ze zvyku letmo kouknou jen na číslo a nikoliv cíl. Samozřejmě když zatahuji na PA mezi Ostrčilovým náměstím a Divadlem na Fidlovačce ta linkou 7 a najdou se lidi, kteří viditelně nenastoupili do ní ani ke mne, tak buď nečekají na TRAM (spíše na někoho v ní) a nebo chtějí skutečně 18 směr PA, ale když jsou hloupí a netrkne je, že jedu po její trase, tak ať si čekají zbytečně dál. I když teď mne tak napadá v jejím ZJŘ by v takových zastávkách mohlo být pro trknutí nějaké upozornění "Po celé následující trase této linky jezdí do vozovny spoje dalších (případně vypsaných) linek."
Re: Zátahové orientace
Pánové, jen hodím myšlenku do pléna. Zamýšleli jste se někdy i nad nájezdovými orientacemi? Ono to pro pasažéra, který nepřemýšlí nad tím, kde je v Praze jaká vozovna, je to samé jako zátah. Rozdíl je snad v tom, že tramvaj je označena linkou běžnou v místě cíle a nikoliv v místě první stanice. A tedy, pokud jsou s tímto menší problémy než se zátahy, což usuzuji z toho, že se tu stále řeší zátahové orientace, nikoliv nájezdové, byl by problém označit vše zatahující na Pankrác jako 18, do Kobylis jako 14 atd.
Re: Zátahové orientace
Nejblíž od Lazarský je na Myslíkový, nově instalovaný při reko.
Re: Zátahové orientace
To určitě ne, mizely už před tím. Já si pamatuji cesty noční Prahou ještě za komančů, kdy z mnoha zastávek svítilo zelené světélko automatu. Pak začaly mizet - změna ceny odepsala ty jednoduché nejstarší, následně začalo šetření. Dneska je situace tak bídná, že automat není ani na Lazarské.P_V píše:Nejspíš mizí díky zavedení SMS jízdenky.
Re: Zátahové orientace
Tak není to tak dávno, co u nás zase třeba přibyl.