Zátahové orientace

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.1.2011 22:45

ElWapp píše:Co se té pětky týče, jelikož místní provoz neznám (jsem tedy v roli potenciálního turisty)
To je ta ukázka z Brna - 1.) řádek dočasná odklonová konečná "...."
2.) řádek značí zajištěný přestup na BUS jedoucí SMĚREM "PIKTOGRAMY BUS + ŠIPKA ...."
ElWapp píše:Spíš přemýšlím, jestli má smysl při hrazení části tramvajové linky autobusy o této skutečnosti složitě informovat? Podle mně je jednodušší tvářit se, že jde o jednu linku, a jen na dočasné konečné cestující přesunout z jednoho vozidla do druhého.
Cca loni v červnu při začátku REKO TT do Řep byl na TF naopak názor, že je chyba uvádět jako konečnou "Vozovna Motol", když tam navazuje náhradní BUS do běžné konečné - jde o to, že spousta neznalých (hlavně návštěvníků) si hledá či spíše se od někoho dozví spojení "číslo linky, směr konečná a možná ještě kolikátá je ta požadovaná zastávka, případně její název, pokud tazatel neznal alespoň jej).
ElWapp píše:Inverzní číslo je dobrý začátek, ale ideální řešení to není. Třeba v Ostravě tak mají označené běžné spoje, takže sice třeba některé Pražáky to upoutá, ale cizinci kteří jedou u nás tramvají poprvé nebudou mít tušení, že je něco jinak. X bych nechal třeba na označení změny v trase linky, pro zátahy radši V, D nebo tak něco.
a) Negativní zobrazení čísla se i v Praze používá na běžné spoje a to u NOČNÍCH BUS linek, ale u TRAM je dle D1/2 zakázané - slabozrakým text splývá.
b) "X" je tam protože u pražských TRAM APEX (palubní počítač) dokáže na BUSE info panelech zobrazit jen předem naprogramovaný obsah (uložený pod nějakým kódem) - Nepřišel jsem na to, že by u čísla bylo nyní možné zobrazit jiné písmeno, je ještě možná kombinace "M A" či "M B" (před a za "M" vždy dvě vodorovné čárky = zjednodušené zobrazení znaku metra)

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od ElWapp » 16.1.2011 22:33

Jsem rád, že se zde objevily fotky z jiných provozů a z pokusů s BUSE! Aspoň je vidět, co jde a co ne...

Co se té pětky týče, jelikož místní provoz neznám (jsem tedy v roli potenciálního turisty), hodně těžko přemýšlím, co tím chtěl básník říci. Pro fandy do dopravy možná dobré, ale normální lidé to buď vůbec nepřečtou nebo přečtou ale nepochopí nebo na to kouknou a řeknou si, ale co, někam dojedem.

Spíš přemýšlím, jestli má smysl při hrazení části tramvajové linky autobusy o této skutečnosti složitě informovat? Podle mně je jednodušší tvářit se, že jde o jednu linku, a jen na dočasné konečné cestující přesunout z jednoho vozidla do druhého.
Naposledy upravil(a) ElWapp dne 16.1.2011 22:47, celkem upraveno 1 x.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.1.2011 22:04

peterkostelecky píše:Nejjednodussi je napsat na celni transparent napsat na horni radek Vozovvna XXX a na spodni radek posledni zastavku nez vuz sjede z trasy. Na bocni transparent totez. Zadni beze zmeny.
Takto nějak (před poslední zastávkou běžné trasy bylo "přes") jsem to někdy cca před rokem viděl v Brně - asi se někomu zde v Praze nechce žel přebírat věci z Moravy, byť je to dle mne nejlogičtější řešení!
ElWapp píše:...- tolik textu se dopředu nevejde, nebude to k přečtení, lidé to nepochopí,
- zadní beze změny poskytuje lidem přicházejícím zezadu mylné informace o tom, do čeho nastupují
- pokud eliminujeme zátahy přes celé město, je vhodné na krátké zátahové trasy odstranit číslo linky (jet bez čísla / zavést čísla nebo písmena pro zátahové spoje / jet jako linka, která k vozovně běžně jede)
1.) Proč by se tam nevešlo "voz. ...." či "dep. ....", když (viz. přiložené foto) se to vleze na stejně velký boční, obdobně v Brně šlo loni při výluce Jugoslávská - Štefánikova čtvrť uvádět na 1 BUSE dočasnou odklonovou konečnou a pod ní přestup BUS směr běžná (po odhlášení přestupové zastávky ten zmizel)
2.) Do číselného pole se vlezou 3 znaky nejen v pozitivu (viz. příloha), ale i negativu - proč by nešlo uvádět "V11" či "D.." nebo "11V" také "..D" (což je zase obdoba označování zátahů ve Zlíně-Otrokovicích, kde spoje označené v JŘ "S" za časem mají stejné označení za číslem na orientacích
3.) Přes den zátahy přes celé město taky nesnáším, ale kdy mne přímo irituje jejich neexistence je když, se velmi brzo ráno prolínají prázdné začínající denní a končící noční spoje (např. 11 a 56), kdy by ten poslední noční spoj mohl zatáhnout i cca o půlhodiny dřív (zajistil by se přestup z 56 na 11 na Nuselské radnici - značen na BUSE podobně jako v Brně při výluce Jugoslávská - Štefánikova čtvrť).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od demon » 16.1.2011 17:57

ElWapp píše:- zadní beze změny poskytuje lidem přicházejícím zezadu mylné informace o tom, do čeho nastupují...
To máš úplně jedno, lidi stejně naprosto nepřemýšlí do čeho lezou...
Jedouc včera linkou 11 směr Černokostelecká jsem na Želivského u metra pozoroval ženštinu dobíhající zatahující linku 5, kteroužto nestihla, ovšem za ní stojící 11 ignorovala a jala se studovat jízdní řády.
Marně jsem přemýšlel kam vlastně chtěla cestovat...

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od ElWapp » 16.1.2011 16:47

Nechci tady tu diskuzi otevírat po x-té znovu, napsáno tady toho bylo dost. Ale v rychlosti:
- tolik textu se dopředu nevejde, nebude to k přečtení, lidé to nepochopí,
- zadní beze změny poskytuje lidem přicházejícím zezadu mylné informace o tom, do čeho nastupují
- pokud eliminujeme zátahy přes celé město, je vhodné na krátké zátahové trasy odstranit číslo linky (jet bez čísla / zavést čísla nebo písmena pro zátahové spoje / jet jako linka, která k vozovně běžně jede)

Uživatelský avatar
peterkostelecky
ovocnář
Příspěvky: 211
Registrován: 26.4.2010 12:47
Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od peterkostelecky » 16.1.2011 16:38

Nejjednodussi je napsat na celni transparent napsat na horni radek Vozovvna XXX a na spodni radek posledni zastavku nez vuz sjede z trasy. Na bocni transparent totez. Zadni beze zmeny.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od ElWapp » 16.1.2011 14:28

Na můj dotaz o označování zatahujících vlaků se mi nedávno dostalo této odpovědi:
Již delší dobu probíhají jednání mezi organizací Ropid a Dopravním podnikem
hl. m. Prahy, akciovou společností, které mají za cíl úpravu linkových
orientací tramvají zatahujících do vozoven. Jelikož ještě nebylo dosaženo
žádné významnější shody, nemůžeme Vám poskytnout konkrétnější informace o
možném řešení dnešní bezesporu neupokojivé situace.
Není mi jasné, v čem může "nenastat shoda", jednak nevidím žádný rozumný důvod proč zachovat současný systém nebo se bránit proti nějakému novému a dále jsem si myslel, že jak ROPID řekne, tak bude (o linkovém vedení se přece taky nevedou dlouhosáhlé debaty). Zřejmě ta neuspokojivá situace někomu nepřijde tak neuspokojivá.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od ElWapp » 24.11.2010 20:17

Prosím, máte někdo foto BUSE panelů se zátahovými informacemi? Hodil by se mi hlavně boční panel něčeho, co zatahuje na Pankrác... děkuji...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.11.2010 22:39

peterkostelecky píše:
krtinek píše:Kdyby se zrušilo zobrazování čísla a na čele byl pouze cíl, jak bylo vedoucím navrhováno (tuším) odbory, a jak zde bylo (tuším právě MM-M) prezentováno, bylo by aspoň z části po problému. Na tom se snad shodneme všichni.
Já jsem to bral před tím měsícem jako skoro hotovou věc, bohužel se to, narozdíl od některých jiných návrhů, někde zadrhlo, škoda.
Co bys napsal na zadni panel kdyz se tam nevejde text? Jak bys to resil s t3su?
Ten návrh zněl jinak - nezobrazovat při zatažení po projetí jen části půlkola běžné trasy čísla na bočních transparentech, čímž se měly právě informace srovnat s cedulákama (T3SU, T3M), které zatahují v takových případech s tzv. přehazkama přes boční cedule, čímž jsou zakryta čísla na nich!

Uživatelský avatar
peterkostelecky
ovocnář
Příspěvky: 211
Registrován: 26.4.2010 12:47
Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od peterkostelecky » 22.11.2010 6:42

krtinek píše:Kdyby se zrušilo zobrazování čísla a na čele byl pouze cíl, jak bylo vedoucím navrhováno (tuším) odbory, a jak zde bylo (tuším právě MM-M) prezentováno, bylo by aspoň z části po problému. Na tom se snad shodneme všichni.
Já jsem to bral před tím měsícem jako skoro hotovou věc, bohužel se to, narozdíl od některých jiných návrhů, někde zadrhlo, škoda.
Co bys napsal na zadni panel kdyz se tam nevejde text? Jak bys to resil s t3su?

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od kruťák » 21.11.2010 20:45

Tak pod "jiným označením linky" se dá představit cokoliv - smajlík, písmenná kombinace, písmenno-číselná kombinace, nebo jakýkoliv jiný znak, který dokáže palubní PC na BUSE panelu vyrobit. Orientace nedávné tram dopravy na mistrovství v golfu (nebo čeho to bylo) na Slavii a Strahov je zářným příkladem toho, že linka nemusí být číslo. Totéž když vzpomenu na náhradní dopravu za metro X-B, et cetera...

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od Brejšín » 21.11.2010 19:27

Bo ti odpovědní řeknou že to vyžadujou podmínky licence, ovšem když se jich zeptáš proč tedy není licenčně zajištěno aby se ty zatahující vlaky označovali jinak :?: tak jen zaritě mlčí a uznávají že by to tak asi šlo ...... .

A proto zřejmě označení VLAK JEDE DO VOZOVNY PANKRÁC bez čísla linky v tranparentu rozhodně nesplňuje podmínku nebo jiným označením linky, ale drobným označením někde v deskách či u pořadového čísla.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od thriller2 » 21.11.2010 19:21

krtinek píše:Kdyby se zrušilo zobrazování čísla a na čele byl pouze cíl, jak bylo vedoucím navrhováno (tuším) odbory, a jak zde bylo (tuším právě MM-M) prezentováno, bylo by aspoň z části po problému. Na tom se snad shodneme všichni.

(...)Pokud přes IPP a sjetí z pravidelné trasy by bylo až na Chotkových sadech, tak s číslem 22 a orientací "Malostranská" a dále bez čísla s orientací "Voz.Vokovice". (...)
Bylo mi na to nedávno řečeno, že:
Blanka Dušková,vedoucí odd. Kontrola a vyhodnocení provozu píše: Zákon č. 266/1994, o dráhách v platném znění v § 36, odst. h) mimo jiné nařizuje, že drážní vozidla na tramvajové dráze určená pro přepravu osob musí být označena číslem nebo jiným označením linky. Nelze proto realizovat návrh na sundávání číselných orientací.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od ElWapp » 21.11.2010 18:54

No to by ale bylo pěkně na dvě věci... lidé by tramvaj obíhali, aby zjistili, co je to za číslo, načež by je to stejně odvezlo jinam... proč se s tímhle přístupem tedy BUSE vůbec používá?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.11.2010 18:04

krtinek píše:Kdyby se zrušilo zobrazování čísla a na čele byl pouze cíl, jak bylo vedoucím navrhováno (tuším) odbory, a jak zde bylo (tuším právě MM-M) prezentováno, bylo by aspoň z části po problému. Na tom se snad shodneme všichni.
Já jsem to bral před tím měsícem jako skoro hotovou věc, bohužel se to, narozdíl od některých jiných návrhů, někde zadrhlo, škoda.
Ano něco takového jsem z odborů zde prezentoval, ale pozor na čele číslo mělo zůstat - mělo zmizet z boků, protože to chtěli srovnat s informacemi na cedulácích zatahujících s přehazkami!!

Zamčeno