To je ta ukázka z Brna - 1.) řádek dočasná odklonová konečná "...."ElWapp píše:Co se té pětky týče, jelikož místní provoz neznám (jsem tedy v roli potenciálního turisty)
2.) řádek značí zajištěný přestup na BUS jedoucí SMĚREM "PIKTOGRAMY BUS + ŠIPKA ...."
Cca loni v červnu při začátku REKO TT do Řep byl na TF naopak názor, že je chyba uvádět jako konečnou "Vozovna Motol", když tam navazuje náhradní BUS do běžné konečné - jde o to, že spousta neznalých (hlavně návštěvníků) si hledá či spíše se od někoho dozví spojení "číslo linky, směr konečná a možná ještě kolikátá je ta požadovaná zastávka, případně její název, pokud tazatel neznal alespoň jej).ElWapp píše:Spíš přemýšlím, jestli má smysl při hrazení části tramvajové linky autobusy o této skutečnosti složitě informovat? Podle mně je jednodušší tvářit se, že jde o jednu linku, a jen na dočasné konečné cestující přesunout z jednoho vozidla do druhého.
a) Negativní zobrazení čísla se i v Praze používá na běžné spoje a to u NOČNÍCH BUS linek, ale u TRAM je dle D1/2 zakázané - slabozrakým text splývá.ElWapp píše:Inverzní číslo je dobrý začátek, ale ideální řešení to není. Třeba v Ostravě tak mají označené běžné spoje, takže sice třeba některé Pražáky to upoutá, ale cizinci kteří jedou u nás tramvají poprvé nebudou mít tušení, že je něco jinak. X bych nechal třeba na označení změny v trase linky, pro zátahy radši V, D nebo tak něco.
b) "X" je tam protože u pražských TRAM APEX (palubní počítač) dokáže na BUSE info panelech zobrazit jen předem naprogramovaný obsah (uložený pod nějakým kódem) - Nepřišel jsem na to, že by u čísla bylo nyní možné zobrazit jiné písmeno, je ještě možná kombinace "M A" či "M B" (před a za "M" vždy dvě vodorovné čárky = zjednodušené zobrazení znaku metra)