Zátahové orientace
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: Zátahové orientace
Nevíte někdo kdy a proč bylo zrušeno u konečných uvádění městské šásti
např ŽIŽKOV,Vápenka
např ŽIŽKOV,Vápenka
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Naprosto přesně souhlasím s touto poznámkou8750 píše:Kdyby tam byla jen poslední zastávka na trase, tak by cestující nevěděl, že jede do vozovny a nepoužil by ten spoj. I když jede do té vozovny navíc, přesto si myslím, že by tam měla být. Já bych dal inverzní číslo a konečnou bych buďto nechal jako je teď nebo na 1. řádek poslední zast. na pravidelné trase a na 2. řádek a dále Voz. XXX
Pokud vlak zatahující do vozovny veze kaštanstvo v celé své trase, tak by to měly naši klyjénti také vědět Sice by u některých cílů dvojřádkové zobrazení připomínalo čárový kód než orientaci, ale třeba v Ově jdou mnohem dál při označení linek ve výluce. Takže v Praze by to bylo ještě docela konzervativní (viz. příloha)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Zátahové orientace
Kdyby tam byla jen poslední zastávka na trase, tak by cestující nevěděl, že jede do vozovny a nepoužil by ten spoj. I když jede do té vozovny navíc, přesto si myslím, že by tam měla být. Já bych dal inverzní číslo a konečnou bych buďto nechal jako je teď nebo na 1. řádek poslední zast. na pravidelné trase a na 2. řádek a dále Voz. XXX
Re: Zátahové orientace
Zátahovýá orientace bych udělal inverzně číslo a inverzně poslední stanici na cestě, než zabočí na trasu k vozovně... člověk stejně koukne v případě, že to jede jinam a je to jinak napsaný na orientaci, kam to vlastně jede... a je člověku jedno, do který vozovny to frčí, když ho to stejně vyplivne tam, kde to j napsaný nahoře...
Re: Zátahové orientace
přesně, osobně mám celkem problém třeba s rozlišením 20/22...bokša píše:Jako ostatně ve 14T, kde je okolí rámečku inteligentně bílé - tebou popsaný jev je krásně vidět na 12,22,23 apod.
Re: Zátahové orientace
Dle mého osobního výzkumu inverzní číslice s inverzní vozovnou bouchne do ksiftu asi o 60-70% cestujících víc než kalsika. Samozřejmě pouze v úsecích kde kaštanstvo kouka alespoň na číslo linky. ( tř. Břevnov )
Re: Zátahové orientace
Jako ostatně ve 14T, kde je okolí rámečku inteligentně bílé - tebou popsaný jev je krásně vidět na 12,22,23 apod.Karotka píše:To právě nejde. Široký font je roztažený až do krajů a využívá kontrastu s tmavou plochou okolo zobrazovače. Kdyby se to invertovalo, tak okraje číslic splynou s tmavým rámečkem. (Např. spodní tah 2 prakticky přestane existovat, místo "22" bude z dálky patrné jen "//")
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Zátahové orientace
To právě nejde. Široký font je roztažený až do krajů a využívá kontrastu s tmavou plochou okolo zobrazovače. Kdyby se to invertovalo, tak okraje číslic splynou s tmavým rámečkem. (Např. spodní tah 2 prakticky přestane existovat, místo "22" bude z dálky patrné jen "//")
Drze jsem si vypůjčil Fořtíkovo foto.
Drze jsem si vypůjčil Fořtíkovo foto.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Chtělo by to současný "široký" font hodit inverzně, pak by to bylo lépe čitelné. Tyhle úzké se zdálky moc číst nedají. Ale pokud blbě svítí slunce, tak se občas to sklo leskne tak, že není k přečtení ani "nová široká" orientace.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
No, možná to o něco hůř čitelné skutečně je. Nevím, nedovedu posoudit zrakem slabozrakého, či okem starším, než je to moje. Ale speciálně pro tyto účely jsem pořídil pár obrázků. Tak porovnejte. Mě ten inverzní způsob připomíná původní font z doby začátku BUSE.radek31 píše:no jde to velmi snadno nastavit na jakékoliv tramvaji s BUSE, ale nesmí se to
já si myslím, že to je velmi dobrý nápad (že zatahuješ je poznat i při dobíhání tramvaje zezadu), ale neprůchodný (zkoušel jsem se na to ptát asi před 2 rokama) - prý je to hůř čitelné
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Zátahové orientace
Já bych mimo předchozí (s tím naprostý souhlas) zašel ještě dál. Převlékl bych během zatahování i číslo linky na něco, co jede k dané vozovně. Např. za Podolskou Vodárnou by se ze zatahující 17 stala 18 atd. To by mohlo mít tu výhodu, že by např. v JŘ 18ky na Nám.bří Synků byly všechny tramvaje jedoucí odtamtud do vozovny (a taky by se objevily ve vyhledavači spojení)
A možná by nebyl problém to číslo změnit "co nejdřív"...např. 12 zatahující do ŽI: Jede s orientací Palmovka, může i zahlásit to, co jiní přede mnou navrhli, ale už od Manin může jet s orientací linky 1. Podle mě tím nikdo nic neztratí a naopak to někomu pomůže.
Akorát je blbý, že BUSE není zatím všude a bez něj toto vážně nejde
A možná by nebyl problém to číslo změnit "co nejdřív"...např. 12 zatahující do ŽI: Jede s orientací Palmovka, může i zahlásit to, co jiní přede mnou navrhli, ale už od Manin může jet s orientací linky 1. Podle mě tím nikdo nic neztratí a naopak to někomu pomůže.
Akorát je blbý, že BUSE není zatím všude a bez něj toto vážně nejde
Re: Zátahové orientace
taky jsem tady kolikrát horoval za fořtíkem popsaný návrh... a bez ohledu na autora myšlenky (osobně myslím, že není až takový problém, aby to napadlo více lidí) se asi shodnem na to, že by šlo o rozumné a jednoduché řešení.
Re: Zátahové orientace
Zajimave je, ze na autobusech je inverzni oznaceni linky evidentne dobre citelne, kdyz se pouziva http://www.autobusy.org/nad/x12-3.jpg http://www.autobusy.org/nad/x25-1.jpgradek31 píše:no jde to velmi snadno nastavit na jakékoliv tramvaji s BUSE, ale nesmí se tokasme píše:Dnes jsem na Malovance viděl 9125 na 22 do vozovny Motol s negativním zobrazením čísla linky - je to normální stav a nebo nějaký pokus?
já si myslím, že to je velmi dobrý nápad (že zatahuješ je poznat i při dobíhání tramvaje zezadu), ale neprůchodný (zkoušel jsem se na to ptát asi před 2 rokama) - prý je to hůř čitelné
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Tak to se páně Mopovi omlouvám za zcizení nápadu, ale žel bohu není v mých silách pamatovat si x stránek diskuse zpět, případně zpětně pročítat qanta příspěvků. Ale jsem rád, že je to navrhováno víckrát - ne snad, že bych se chtěl pochválit, ale když už taková varianta, nebo varianty napadne víc lidí, tak už by na tom mohlo něco být. Vím, že tady o těch zastávkách psal i Brejšín, ale já k tomu navíc přihodil to hlášení.MOp píše:Fořtíkuv popisovaný systém jsem navrhoval již mnohokrát v minulosti ve variantě - na buse poslední významná zastávka na pravidelne trase (zde odpovidá např. i ta Podolská vodárna, kde by se po odhlášení zastávky změnilo buse na vozovna xy, tedy Punkrác) a do salonu to zahlásilo - vlak dále pokračuje přes (a nadiktovat max 2 významné zastávky) do vozovny xy. Tedy opět uvažuji Fořtíkův příklad - "Podolská vodárna, vlak dále pokračuje přes zastávky Albertov a Náměstí Bří Synků do vozovny Pankrác".
Jak do dubu a každý mne momentálně cituje s jakou přišel novinkou..
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Mop na hrad!!!! Mop na hrad!!!!! Mop na hrad!!!!!! Mop na hrad!!!!!! Já to furt říkám jak do dubu a pořád jen na mě padají větveMOp píše:Fořmistr blekotal a já to už blekotal dříve