Re: Mokrý hadr
Napsal: 15.7.2007 14:42
Dík za odkaz...Quetzalcoatl píše:Něco o tom píšou tady.
Tak to je teda spíš zvlhčovač vzduchu něž chlazení.
*
http://www.tram-forum.prazsketramvaje.cz/
http://www.tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=20&t=1449
Dík za odkaz...Quetzalcoatl píše:Něco o tom píšou tady.
Kód: Vybrat vše
http://www.k-report.net/diskuze/messages/48/48.html?1087849229
Kód: Vybrat vše
http://www.smisene.webzdarma.cz/view.php?cisloclanku=2007021303
Souhlas, prosté předávání tepelné energie. Akorát to "chladnutí" hadru nebude tak vážné, spíš vlhký vzduch člověk vnímá jako chladnější než kdyby byl při stejné teplotě suchý.Oskar píše:Jo, přesně tak to taky chápu. Skoro bych řekl, že voda se bude odpařovat nejen ven, ale i dovnitř, takže vzduch bude asi skutečně zvlhčován. No a tím, že bude odpařována, bude předmět, ze kterého se odpařuje chladnout...
Takže na každé konečné přilejeme vodu a jezdíme si dál v chládku
Jo, přesně tak to taky chápu. Skoro bych řekl, že voda se bude odpařovat nejen ven, ale i dovnitř, takže vzduch bude asi skutečně zvlhčován. No a tím, že bude odpařována, bude předmět, ze kterého se odpařuje chladnout...Martin píše:No když bude ten hadr na začátku mokrý/vlhký, tak se právě zněj bude voda odprařvat do vzduchu a dál ven z vozu , no ne?
No když bude ten hadr na začátku mokrý/vlhký, tak se právě zněj bude voda odprařvat do vzduchu a dál ven z vozu , no ne?trainzjohny píše:To asi ne, to by se do toho musela voda přilejvat. Spíš to tu vlhkost co je v kabině vypaří nad vůz (nebo prostě ven) ale stejné množství vody co vezme ze vzduchu uvitř vypaří ven, ne ?
Musí přece dodržovat přírodní zákony,nebo ani to se u DP nemusí ?
To asi ne, to by se do toho musela voda přilejvat. Spíš to tu vlhkost co je v kabině vypaří nad vůz (nebo prostě ven) ale stejné množství vody co vezme ze vzduchu uvitř vypaří ven, ne ?Martin píše:Efekt by to mělo asi mít stejný, akorát výkon, jak říkáš, a princip je jiný. U hadru se ohřívá teplem ze vzduchu voda v něm a ta se odpařuje. Tím se zároveň zvlhčuje vzduch.....
Efekt by to mělo asi mít stejný, akorát výkon, jak říkáš, a princip je jiný. U hadru se ohřívá teplem ze vzduchu voda v něm a ta se odpařuje. Tím se zároveň zvlhčuje vzduch. Právě naopak funguje klasická klimatizace, která vzduch zbavuje vlhkosti (jedna z jejích nevýhod) - tato voda potom odtéká jako odpad z klímy.Oskar píše:Jaký je vlastně rozdíl mezi "mokrým hadrem" a opravdovou klimatizací? Obojí bude asi nějakým způsobem chladit, předpokládám, že "mokrý hadr" méně účinně, ale bude. Podle mě ale pořád lepší než nic.
Kromě toho zdravotníci stejně doporučují nastavovat klimatizaci nejvýše o 5 stupňů níže, než teplota okolí, jinak člověk riskuje problémy s horními cestami dýchacími.
Jaký je vlastně rozdíl mezi "mokrým hadrem" a opravdovou klimatizací? Obojí bude asi nějakým způsobem chladit, předpokládám, že "mokrý hadr" méně účinně, ale bude. Podle mě ale pořád lepší než nic.Radek píše:Je pravda, že je tu určitý nepoměr: do autobusů se "mokré hadry" dávají celkem masově, i na tu ledničku se našlo a u ED zase nic.
Jinak APEX v sobě teplotní čidlo tuším má: zamrzne... Nebo už to vyřešili?:-)
Jak je znám, tak by primátora povozili v Poršetřeegee píše:Pan primátor byl v Himalájích , což ho pozvat na jízdu tramvají ,na 2 hodiny , pak by se asi ledy pohnuly.....