Stránka 9 z 10

Re: Mokrý hadr

Napsal: 15.7.2007 14:42
od Martin
Quetzalcoatl píše:Něco o tom píšou tady.
Dík za odkaz...
Tak to je teda spíš zvlhčovač vzduchu něž chlazení.

Napsal: 15.7.2007 14:31
od Tedy
Což se zeptat brňáků ,kteří to na vozech mají ?

Kód: Vybrat vše

http://www.k-report.net/diskuze/messages/48/48.html?1087849229
další zajímavý článek
České tramvaje míří za oceán
Vydáno dne 13. 02. 2007

Kód: Vybrat vše

http://www.smisene.webzdarma.cz/view.php?cisloclanku=2007021303
citace :
Tramvaje jsou vybaveny automaty na jízdenky, které umožňují placení penězi i platebními kartami. Jak kabina řidiče, tak celý prostor pro cestující jsou klimatizovány.

Mokrý hadr

Napsal: 15.7.2007 14:18
od Quetzalcoatl
Něco o tom píšou tady.

Napsal: 15.7.2007 14:05
od trainzjohny
No, já nevím jak to funguje, ale rozhodně to nemůže jen zvlhčovat vzduch, aniž by se do toho voda nepřidávala. Je možné, že se tam dolejvá a pak to opravdu zvlhčuje, ale jinak to může leda chladit.

Napsal: 15.7.2007 12:37
od MF
Takže na každé konečné přilejeme vodu a jezdíme si dál v chládku :)[/quote]

Mám takový dojem, že takto to dolejvají autobusáci.

Napsal: 15.7.2007 11:56
od Martin
Oskar píše:Jo, přesně tak to taky chápu. Skoro bych řekl, že voda se bude odpařovat nejen ven, ale i dovnitř, takže vzduch bude asi skutečně zvlhčován. No a tím, že bude odpařována, bude předmět, ze kterého se odpařuje chladnout...

Takže na každé konečné přilejeme vodu a jezdíme si dál v chládku :)
Souhlas, prosté předávání tepelné energie. Akorát to "chladnutí" hadru nebude tak vážné, spíš vlhký vzduch člověk vnímá jako chladnější než kdyby byl při stejné teplotě suchý.

Napsal: 15.7.2007 11:44
od Oskar
Martin píše:No když bude ten hadr na začátku mokrý/vlhký, tak se právě zněj bude voda odprařvat do vzduchu a dál ven z vozu , no ne?
Jo, přesně tak to taky chápu. Skoro bych řekl, že voda se bude odpařovat nejen ven, ale i dovnitř, takže vzduch bude asi skutečně zvlhčován. No a tím, že bude odpařována, bude předmět, ze kterého se odpařuje chladnout...

Takže na každé konečné přilejeme vodu a jezdíme si dál v chládku :)

Napsal: 15.7.2007 11:28
od Martin
trainzjohny píše:To asi ne, to by se do toho musela voda přilejvat. Spíš to tu vlhkost co je v kabině vypaří nad vůz (nebo prostě ven) ale stejné množství vody co vezme ze vzduchu uvitř vypaří ven, ne ?

Musí přece dodržovat přírodní zákony,nebo ani to se u DP nemusí ? :lol: :wink:
No když bude ten hadr na začátku mokrý/vlhký, tak se právě zněj bude voda odprařvat do vzduchu a dál ven z vozu , no ne?

Napsal: 15.7.2007 11:15
od trainzjohny
Martin píše:Efekt by to mělo asi mít stejný, akorát výkon, jak říkáš, a princip je jiný. U hadru se ohřívá teplem ze vzduchu voda v něm a ta se odpařuje. Tím se zároveň zvlhčuje vzduch.....
To asi ne, to by se do toho musela voda přilejvat. Spíš to tu vlhkost co je v kabině vypaří nad vůz (nebo prostě ven) ale stejné množství vody co vezme ze vzduchu uvitř vypaří ven, ne ?

Musí přece dodržovat přírodní zákony,nebo ani to se u DP nemusí ? :lol: :wink:

Napsal: 15.7.2007 10:59
od Martin
Oskar píše:Jaký je vlastně rozdíl mezi "mokrým hadrem" a opravdovou klimatizací? Obojí bude asi nějakým způsobem chladit, předpokládám, že "mokrý hadr" méně účinně, ale bude. Podle mě ale pořád lepší než nic.

Kromě toho zdravotníci stejně doporučují nastavovat klimatizaci nejvýše o 5 stupňů níže, než teplota okolí, jinak člověk riskuje problémy s horními cestami dýchacími.
Efekt by to mělo asi mít stejný, akorát výkon, jak říkáš, a princip je jiný. U hadru se ohřívá teplem ze vzduchu voda v něm a ta se odpařuje. Tím se zároveň zvlhčuje vzduch. Právě naopak funguje klasická klimatizace, která vzduch zbavuje vlhkosti (jedna z jejích nevýhod) - tato voda potom odtéká jako odpad z klímy.

Napsal: 15.7.2007 10:14
od Oskar
Radek píše:Je pravda, že je tu určitý nepoměr: do autobusů se "mokré hadry" dávají celkem masově, i na tu ledničku se našlo a u ED zase nic.
Jinak APEX v sobě teplotní čidlo tuším má: zamrzne... Nebo už to vyřešili?:-)
Jaký je vlastně rozdíl mezi "mokrým hadrem" a opravdovou klimatizací? Obojí bude asi nějakým způsobem chladit, předpokládám, že "mokrý hadr" méně účinně, ale bude. Podle mě ale pořád lepší než nic.

Kromě toho zdravotníci stejně doporučují nastavovat klimatizaci nejvýše o 5 stupňů níže, než teplota okolí, jinak člověk riskuje problémy s horními cestami dýchacími.

Napsal: 15.7.2007 6:20
od Radek
Je pravda, že je tu určitý nepoměr: do autobusů se "mokré hadry" dávají celkem masově, i na tu ledničku se našlo a u ED zase nic.
Jinak APEX v sobě teplotní čidlo tuším má: zamrzne... Nebo už to vyřešili?:-)

Napsal: 14.7.2007 18:38
od Oskar
egee píše:Pan primátor byl v Himalájích , což ho pozvat na jízdu tramvají ,na 2 hodiny , pak by se asi ledy pohnuly.....
Jak je znám, tak by primátora povozili v Poršetře :wink:

Napsal: 14.7.2007 17:33
od Tedy
Každý rok se slibuje , před X lety sebrali pícky z vozů a na školeních jsme se dozvěděli ,že bude mít ,,ledničky ,, na chlazení nápojů..
Přišel podzim a zima - nějak se zapomnělo .... Asi se v klimatizovaných kancelářích těch ,kteří o tom rozhodují strácí paměť.
Asi se místo dovozu chlazených nápojů na konečné ( kdo má kupovat to předražení ),OPĚT dočkáme kontrol zda náhodou nemáme nepředpisovou obuv , zda není rozepnutý navíc knoflík - možná bude generální volbou povoleno mít rozepnuto víc než povoluje předpis , ačkoliv je jasné že pracujeme v podmínkách odporujících hygienickým normám ,mám na mysli překročení teploty na pracovišti.

Nadřízení si můžou zbožně přát ,aby někdo nezkolaboval - nezpůsobil z přehřátí MÚ , ono by se to moc špatně vysvětlovalo médiím.

Před rokem úředníci měli při překročení teploty na pracovišti krácenou pracovní dobu .. nebo to nebylo ???
Zařízení Apex by mohlo mít v sobě teplotní čidlo .... A hlásit že podmínky nejsou slučitelné s podmínkama pro bezpečnou práci ....Ale to je možná sci fi.

Jinak to napíšu :
Co se udělalo za posledních XX let pro řidiče jezdící ve vedrech v Praze ?
JUVÍK
A co se udělalo pro úředníky v budovách DP ?
Vidíme všichni ......

P.S
Pan primátor byl v Himalájích , což ho pozvat na jízdu tramvají ,na 2 hodiny , pak by se asi ledy pohnuly.....

Napsal: 14.7.2007 16:59
od Radek
No ono něco jiného je klimatizace a něco jiného tzv. mokrý hadr. Ten by snad milion stát nemusel.