Vypravení vozů

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
MOp

Příspěvek od MOp » 26.5.2006 20:29

nevi nekdo s cim dnes jezdil 6851 na 11 poradi linky 17?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 24.5.2006 8:23

Tonda Ježek píše:Nechci zbytečně plašit, ale je pravděpodobné, že o prázdninách budou na jedné lince střídané přestávky s oddělením řidiče od vozu. Zatím to však není 100% potvrzeno.
Tak střídané přestávky budou o prázdninách na 99% na lince 11, po prázdninách na l.19

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 11.5.2006 12:33

K-M píše:KM to ocení. Řidiči jistě také. Daňoví poplatníci rovněž. Kdo ocení věšteckého ducha KM? :P
Jsme v Čechách, tady platí za dobrotu na žebrotu
:smt003

K-M

Příspěvek od K-M » 11.5.2006 10:45

Tonda Ježek píše:Nechci zbytečně plašit, ale je pravděpodobné, že o prázdninách budou na jedné lince střídané přestávky s oddělením řidiče od vozu. Zatím to však není 100% potvrzeno.
Doufám, že to KM ocení :D
KM to ocení. Řidiči jistě také. Daňoví poplatníci rovněž. Kdo ocení věšteckého ducha KM? :P

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 10.5.2006 20:06

Kvůli "přerozdělování" výkonů vozoven. Když se tak kouknu na plánek, tak mi pro linky 15 a 25 připadají nejvhodnější vozovny Kobylisy, Vokovice, Hloubětín, Žižkov, méně vhodné Strašnice. Motol už je podle mě moc daleko.

jaluh
Uživatel
Příspěvky: 354
Registrován: 29.4.2006 20:34
Bydliště: na vesnici, vedle HK a nyní i Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaluh » 10.5.2006 18:56

Z jakého důvodu nevypravuje vozovna Kobylisy vozy na linku 15?

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 10.5.2006 17:47

Nechci zbytečně plašit, ale je pravděpodobné, že o prázdninách budou na jedné lince střídané přestávky s oddělením řidiče od vozu. Zatím to však není 100% potvrzeno.
Doufám, že to KM ocení :D

Martin

Příspěvek od Martin » 18.4.2006 15:06

adam_r píše:I tohle je resitelne na vicekolejnych smyckach. Proste nebude konkretni lince prirazena pouze jedna kolej ve smycce, ale ve vozovem jizdnim radu bude napsano, po ktere koleji se pokracuje. Na vsech smyckach by to neslo, ale v hodne pripadech to lze. Akorat holt nepojedou poradi za sebou, ale prohazene.
Ano, na lince 2 na Červeném Vrchu to funguje už zhruba půlrok.

KM

Příspěvek od KM » 18.4.2006 10:59

Proxy: Inu ano, proto by se to vyzkoušelo. Ostatně, řešení je naznačeno v diskusi o informačních systémech. Myslím, že autobusy jsou zase o krok vepředu. Ostatně, jako se vším a - poznámka mimo mísu: i v prodeji jízdenek :twisted:

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 17.4.2006 22:42

kocour píše:Problém u tramvají jsou koleje - autobusy se na konečných mohou předjíždět a díky tak se u nich dělají přestávky. Příklad: Autobusy přijedou v pořadí A - B - C a odjedou B - C- A > A měl přestávku. U tramvají to moc možné není, proto mají přestávky jedna po druhé a mají je dělené, anebo řidič musí vyběhnout už u vozovny a až na konec a zpět mu vůz doveze jiný řidič. Bez dalšího by tohle řešil KMův systém střídání řidičů - tramvaj se na konečné předjet nemohou, ale řidiči ano.
I tohle je resitelne na vicekolejnych smyckach. Proste nebude konkretni lince prirazena pouze jedna kolej ve smycce, ale ve vozovem jizdnim radu bude napsano, po ktere koleji se pokracuje. Na vsech smyckach by to neslo, ale v hodne pripadech to lze. Akorat holt nepojedou poradi za sebou, ale prohazene.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 17.4.2006 21:43

K-M píše:martin: No a? Takže z tvého příspěvku plyne jedině to, že se to dosud nedělalo. Nic víc, už vůbec ne, že by se to dělat nemohlo nebo nemělo. Připouštím, že by se po vyzkoušení mohlo přijít na to, že převléknutí 20 na 15 na Hradčanské plete lidi víc než 15 na Újezdě. Ale dokud se to nevyzkouší, tak je to to nejlepší řešení.
Já si myslím, že spousta lidí se řídí číslem linky a nekouká se příliš na konečnou. Například Akribius by ti dnes mohl vyprávět jak na d-23 dovezl italské turisty na Brrndov, ačkoliv ti v dobré víře předpokládali, že se dostanou na Pražský hrad. Nebo každý den je možno v sedle u Anděla pozorovat lidi, kteří ač směřují na Barrandov, jak dobíhají d-20.
Z:idea:

K-M

Příspěvek od K-M » 17.4.2006 20:42

martin: No a? Takže z tvého příspěvku plyne jedině to, že se to dosud nedělalo. Nic víc, už vůbec ne, že by se to dělat nemohlo nebo nemělo. Připouštím, že by se po vyzkoušení mohlo přijít na to, že převléknutí 20 na 15 na Hradčanské plete lidi víc než 15 na Újezdě. Ale dokud se to nevyzkouší, tak je to to nejlepší řešení.

kocour

Příspěvek od kocour » 17.4.2006 14:25

Martin:

Samozřejmě, tenhle způsob převlékání schvaluji a plně podporuji - u "trsů linek" (tomu říkám já podle vzoru trs banánů) to pomáhá ušetřit vozy. Mimochodem, 162 vždy jezdila z Klíčova, nepamatuji - dokonce i za výluky, považte! - že by ji vypravovaly Kačerov či Řepy.

Vážněji:

Problém u tramvají jsou koleje - autobusy se na konečných mohou předjíždět a díky tak se u nich dělají přestávky. Příklad: Autobusy přijedou v pořadí A - B - C a odjedou B - C- A > A měl přestávku. U tramvají to moc možné není, proto mají přestávky jedna po druhé a mají je dělené, anebo řidič musí vyběhnout už u vozovny a až na konec a zpět mu vůz doveze jiný řidič. Bez dalšího by tohle řešil KMův systém střídání řidičů - tramvaj se na konečné předjet nemohou, ale řidiči ano.

Co se týče najíždění tramvají přes Pardubice, za tím bude spíš snaha co nejméně zasáhnout do pravidelných grafikonů a předělávat při každé výluce celou Prahu. To by řešila možnost zatahovat do jiné vozovny, než ze které vlak vyjel. Samozřejmě při zachování kapacity vozovny, aby nám kjich třeba z Pankráce permanentně nevyjíždělo víc pořadí než zatahovalo a po měsíci jsme se nedivili, že Pankrác nemá žádnné vozy a do Strašnic se už nevejdou. Ale pokud si stanovím tahle vozovna má denně vypravit X vozů, a X jich tam tedy také musí denně zatáhnout, tak není nutní, aby tam zatáhly ty samé vozy, co vyjely. (Mimochodem, jak to asi dělají u meziměstských autobusových linek přes celou republiku, taky se asi nevracejí z Ostravy prázdné na noc do Prahy.)

Proč to nejde, prostřídávání řidičů a zatahování do jiných vozoven? Protože zvyk, protože pohodlnost, protože je vždycky snazší držet hubu a krok, protože odbory, protože různé typy vozů a na některé jsou vybavené jen některé vozovny.

Martin

Příspěvek od Martin » 16.4.2006 23:34

K-M píše:...No, busy se převlékají běžně...
Ano, busy se převlékají běžně-ovšem na konečných, kdy to nikoho nemate. Jeden extrémní příklad v příloze. Brnem bych se moc neoháněl, ani tam se systém převlékání na trati nepraktikuje (alespoň z příspěvku adama_r vyplývá, že tamější změny se také odehrávají na konečných). Tebou uváděný příklad s 381 je způsoben tím, že Kutná Hora/Kolín zkrátka ještě není v PIDu. Jak se postupem doby tato letitá česanská linka zaintegrovává, od Prahy se jen vzdaluje místo, kam až je to 381 a kde začíná linka ČSAD.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 16.4.2006 22:44

radek31 píše:ad náklady - nemůžeš do vozokm počítat všechno! protože ať už tramvaj zatáhne na trase dlouhé 2km nebo 5km, rozdíl v nákladech pro DP je pouze elektřina+plat řidiče+nějaké nezajímavé opotřebení tramvaje, kolejí a troleje
Naopak, do vozokm se musí za všech okolností počítat vždycky všechno! "Nezajímavé opotřebení" je sice z hlediska jedné tramvaje zanedbatelné, ale kdyby se spočítaly všechny výjezdy a zátahy, tak už by to bylo patrné číslo! Vlastně se svým způsobem jedná o pravidelnou trasu, i když s delším "intervalem" (teď myslím regulérní 11 nebo 13, ne posílenou 22).

(Pardon, že jsem se tak rozohnil, ale modří vědí, že podobným zanedbáváním nepatrných veličin vznikl "mýtus lehkého metra")

Zamčeno