Vypravení vozů
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Ano, na lince 2 na Červeném Vrchu to funguje už zhruba půlrok.adam_r píše:I tohle je resitelne na vicekolejnych smyckach. Proste nebude konkretni lince prirazena pouze jedna kolej ve smycce, ale ve vozovem jizdnim radu bude napsano, po ktere koleji se pokracuje. Na vsech smyckach by to neslo, ale v hodne pripadech to lze. Akorat holt nepojedou poradi za sebou, ale prohazene.
I tohle je resitelne na vicekolejnych smyckach. Proste nebude konkretni lince prirazena pouze jedna kolej ve smycce, ale ve vozovem jizdnim radu bude napsano, po ktere koleji se pokracuje. Na vsech smyckach by to neslo, ale v hodne pripadech to lze. Akorat holt nepojedou poradi za sebou, ale prohazene.kocour píše:Problém u tramvají jsou koleje - autobusy se na konečných mohou předjíždět a díky tak se u nich dělají přestávky. Příklad: Autobusy přijedou v pořadí A - B - C a odjedou B - C- A > A měl přestávku. U tramvají to moc možné není, proto mají přestávky jedna po druhé a mají je dělené, anebo řidič musí vyběhnout už u vozovny a až na konec a zpět mu vůz doveze jiný řidič. Bez dalšího by tohle řešil KMův systém střídání řidičů - tramvaj se na konečné předjet nemohou, ale řidiči ano.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Já si myslím, že spousta lidí se řídí číslem linky a nekouká se příliš na konečnou. Například Akribius by ti dnes mohl vyprávět jak na d-23 dovezl italské turisty na Brrndov, ačkoliv ti v dobré víře předpokládali, že se dostanou na Pražský hrad. Nebo každý den je možno v sedle u Anděla pozorovat lidi, kteří ač směřují na Barrandov, jak dobíhají d-20.K-M píše:martin: No a? Takže z tvého příspěvku plyne jedině to, že se to dosud nedělalo. Nic víc, už vůbec ne, že by se to dělat nemohlo nebo nemělo. Připouštím, že by se po vyzkoušení mohlo přijít na to, že převléknutí 20 na 15 na Hradčanské plete lidi víc než 15 na Újezdě. Ale dokud se to nevyzkouší, tak je to to nejlepší řešení.
martin: No a? Takže z tvého příspěvku plyne jedině to, že se to dosud nedělalo. Nic víc, už vůbec ne, že by se to dělat nemohlo nebo nemělo. Připouštím, že by se po vyzkoušení mohlo přijít na to, že převléknutí 20 na 15 na Hradčanské plete lidi víc než 15 na Újezdě. Ale dokud se to nevyzkouší, tak je to to nejlepší řešení.
Martin:
Samozřejmě, tenhle způsob převlékání schvaluji a plně podporuji - u "trsů linek" (tomu říkám já podle vzoru trs banánů) to pomáhá ušetřit vozy. Mimochodem, 162 vždy jezdila z Klíčova, nepamatuji - dokonce i za výluky, považte! - že by ji vypravovaly Kačerov či Řepy.
Vážněji:
Problém u tramvají jsou koleje - autobusy se na konečných mohou předjíždět a díky tak se u nich dělají přestávky. Příklad: Autobusy přijedou v pořadí A - B - C a odjedou B - C- A > A měl přestávku. U tramvají to moc možné není, proto mají přestávky jedna po druhé a mají je dělené, anebo řidič musí vyběhnout už u vozovny a až na konec a zpět mu vůz doveze jiný řidič. Bez dalšího by tohle řešil KMův systém střídání řidičů - tramvaj se na konečné předjet nemohou, ale řidiči ano.
Co se týče najíždění tramvají přes Pardubice, za tím bude spíš snaha co nejméně zasáhnout do pravidelných grafikonů a předělávat při každé výluce celou Prahu. To by řešila možnost zatahovat do jiné vozovny, než ze které vlak vyjel. Samozřejmě při zachování kapacity vozovny, aby nám kjich třeba z Pankráce permanentně nevyjíždělo víc pořadí než zatahovalo a po měsíci jsme se nedivili, že Pankrác nemá žádnné vozy a do Strašnic se už nevejdou. Ale pokud si stanovím tahle vozovna má denně vypravit X vozů, a X jich tam tedy také musí denně zatáhnout, tak není nutní, aby tam zatáhly ty samé vozy, co vyjely. (Mimochodem, jak to asi dělají u meziměstských autobusových linek přes celou republiku, taky se asi nevracejí z Ostravy prázdné na noc do Prahy.)
Proč to nejde, prostřídávání řidičů a zatahování do jiných vozoven? Protože zvyk, protože pohodlnost, protože je vždycky snazší držet hubu a krok, protože odbory, protože různé typy vozů a na některé jsou vybavené jen některé vozovny.
Samozřejmě, tenhle způsob převlékání schvaluji a plně podporuji - u "trsů linek" (tomu říkám já podle vzoru trs banánů) to pomáhá ušetřit vozy. Mimochodem, 162 vždy jezdila z Klíčova, nepamatuji - dokonce i za výluky, považte! - že by ji vypravovaly Kačerov či Řepy.
Vážněji:
Problém u tramvají jsou koleje - autobusy se na konečných mohou předjíždět a díky tak se u nich dělají přestávky. Příklad: Autobusy přijedou v pořadí A - B - C a odjedou B - C- A > A měl přestávku. U tramvají to moc možné není, proto mají přestávky jedna po druhé a mají je dělené, anebo řidič musí vyběhnout už u vozovny a až na konec a zpět mu vůz doveze jiný řidič. Bez dalšího by tohle řešil KMův systém střídání řidičů - tramvaj se na konečné předjet nemohou, ale řidiči ano.
Co se týče najíždění tramvají přes Pardubice, za tím bude spíš snaha co nejméně zasáhnout do pravidelných grafikonů a předělávat při každé výluce celou Prahu. To by řešila možnost zatahovat do jiné vozovny, než ze které vlak vyjel. Samozřejmě při zachování kapacity vozovny, aby nám kjich třeba z Pankráce permanentně nevyjíždělo víc pořadí než zatahovalo a po měsíci jsme se nedivili, že Pankrác nemá žádnné vozy a do Strašnic se už nevejdou. Ale pokud si stanovím tahle vozovna má denně vypravit X vozů, a X jich tam tedy také musí denně zatáhnout, tak není nutní, aby tam zatáhly ty samé vozy, co vyjely. (Mimochodem, jak to asi dělají u meziměstských autobusových linek přes celou republiku, taky se asi nevracejí z Ostravy prázdné na noc do Prahy.)
Proč to nejde, prostřídávání řidičů a zatahování do jiných vozoven? Protože zvyk, protože pohodlnost, protože je vždycky snazší držet hubu a krok, protože odbory, protože různé typy vozů a na některé jsou vybavené jen některé vozovny.
Ano, busy se převlékají běžně-ovšem na konečných, kdy to nikoho nemate. Jeden extrémní příklad v příloze. Brnem bych se moc neoháněl, ani tam se systém převlékání na trati nepraktikuje (alespoň z příspěvku adama_r vyplývá, že tamější změny se také odehrávají na konečných). Tebou uváděný příklad s 381 je způsoben tím, že Kutná Hora/Kolín zkrátka ještě není v PIDu. Jak se postupem doby tato letitá česanská linka zaintegrovává, od Prahy se jen vzdaluje místo, kam až je to 381 a kde začíná linka ČSAD.K-M píše:...No, busy se převlékají běžně...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Naopak, do vozokm se musí za všech okolností počítat vždycky všechno! "Nezajímavé opotřebení" je sice z hlediska jedné tramvaje zanedbatelné, ale kdyby se spočítaly všechny výjezdy a zátahy, tak už by to bylo patrné číslo! Vlastně se svým způsobem jedná o pravidelnou trasu, i když s delším "intervalem" (teď myslím regulérní 11 nebo 13, ne posílenou 22).radek31 píše:ad náklady - nemůžeš do vozokm počítat všechno! protože ať už tramvaj zatáhne na trase dlouhé 2km nebo 5km, rozdíl v nákladech pro DP je pouze elektřina+plat řidiče+nějaké nezajímavé opotřebení tramvaje, kolejí a troleje
(Pardon, že jsem se tak rozohnil, ale modří vědí, že podobným zanedbáváním nepatrných veličin vznikl "mýtus lehkého metra")