Zátahové orientace
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Zátahové orientace
Možná by to chtělo shrnout do nějakých zásad/pravidel... řešit informace případ od případu je asi nedostižný ideál, takže to chce něco univerzálního. Navrhoval bych rozlišit případy:
1. Vozovna leží na pravidelné trase linky infosystém jako u pásmovaných linek (3 zastávky předem hlásit "vlak končí v zastávce...")
2. Zátah částečně po trase linky, následuje "sjetí" z pravidelné trasy
na transparentu napřed číslo linky (event. číslo linky doplněné "něčím") & poslední zastávka na pravidelné trase; při opuštění trasy: bez čísla (šipka nebo X) a s označením vozovny
hlášení bych nechal jako u pásmované linky, jen okolo poslední zastávky na trase bych přidal např. "vlak zde mění trasu a pokračuje do vozovny/zastávky ..., pro další jízdu linkou ... počkejte na další spoj" /event. i anglicky; inspirace z metra/ )
Problém u delších zátahových tras - nutno buď eliminovat, anebo přizpůsobit zátahovou trasu některé z existujících linek a na ni potom při zátahu převléknout
3. Zátah následuje po projetí celé trasy (tj. vozovna leží v prodloužení pravidelné trasy)
transparenty jako ad 2.
několik zastávek předem by se mohlo hlásit např. "vlak z konečné pokračuje do vozovny/zastávky ..."
Problém: odkud hlásit pokračování trasy; např. u kotlářských linek zatahujících do Motola by bylo vhodné informovat o prodloužení už u Anděla.
a obecně: před hlášením o zátahu by měl zaznít jiný gong než ten obyčejný!
1. Vozovna leží na pravidelné trase linky infosystém jako u pásmovaných linek (3 zastávky předem hlásit "vlak končí v zastávce...")
2. Zátah částečně po trase linky, následuje "sjetí" z pravidelné trasy
na transparentu napřed číslo linky (event. číslo linky doplněné "něčím") & poslední zastávka na pravidelné trase; při opuštění trasy: bez čísla (šipka nebo X) a s označením vozovny
hlášení bych nechal jako u pásmované linky, jen okolo poslední zastávky na trase bych přidal např. "vlak zde mění trasu a pokračuje do vozovny/zastávky ..., pro další jízdu linkou ... počkejte na další spoj" /event. i anglicky; inspirace z metra/ )
Problém u delších zátahových tras - nutno buď eliminovat, anebo přizpůsobit zátahovou trasu některé z existujících linek a na ni potom při zátahu převléknout
3. Zátah následuje po projetí celé trasy (tj. vozovna leží v prodloužení pravidelné trasy)
transparenty jako ad 2.
několik zastávek předem by se mohlo hlásit např. "vlak z konečné pokračuje do vozovny/zastávky ..."
Problém: odkud hlásit pokračování trasy; např. u kotlářských linek zatahujících do Motola by bylo vhodné informovat o prodloužení už u Anděla.
a obecně: před hlášením o zátahu by měl zaznít jiný gong než ten obyčejný!
Re: Zátahové orientace
Tak ještě, aby se sem koukal někdo kompetentní a předal na to na patřičných místech . Jo a mohl bych poprosit, až budete mít ve smyčce dlouhou chvilku, hodit tam tu šipku s nějakou vozovnou a vyfotit to, zajímalo by mě, jak to vypadá..
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Isidor: Ten zadní panel se zkratakama ve dvou řádcích by mohl jít v Praze takto: voz Hloub (Kob, Mot, Pankr, Straš, Vok, Žiž). S tím, že by naskočil po odhlášení poslední zastávky na běžné trase, které by probíhalo dříve, tak aby jako při výlukovém převlékání tramvaj přijížděla do zastávky podle následné trasy.
matti: S těmi šipkami na čelním a bočních panelech místo čísla to není vůbec špatný nápad - zrovna nedávno v Modřanech ve smyčce si s tímto a jinými piktogramy za mého sledování "hrál" jeden kolega. A samozřejmě, že taková šipka místo čísla (i speciálního zátahového) je nejvýraznější možné upozornění cestujících "že něco je špatně" - mají tedy číst cíl!
PS:Ja sem zase, pár dnů na to - na zdejší popud, vyzkoušel nastavit třímístné číslo v pozitivu/negativu (v APEXU kódy orientace začínající na "2.."/"3..", čímž počítám, že "1.." je negativ dvoumístného čísla).
matti: S těmi šipkami na čelním a bočních panelech místo čísla to není vůbec špatný nápad - zrovna nedávno v Modřanech ve smyčce si s tímto a jinými piktogramy za mého sledování "hrál" jeden kolega. A samozřejmě, že taková šipka místo čísla (i speciálního zátahového) je nejvýraznější možné upozornění cestujících "že něco je špatně" - mají tedy číst cíl!
PS:Ja sem zase, pár dnů na to - na zdejší popud, vyzkoušel nastavit třímístné číslo v pozitivu/negativu (v APEXU kódy orientace začínající na "2.."/"3..", čímž počítám, že "1.." je negativ dvoumístného čísla).
Re: Zátahové orientace
Zátahy nemají číslo linky, jen označení "Do vozovne", tj. na zadním panelu je něco jako "Do voz" ve 2 řádcích. Vozovna je ale jedinámatti píše:A jak to vlastně označují zezadu v Košicích?
Re: Zátahové orientace
A jak to vlastně označují zezadu v Košicích?Ondras píše:No a označení spoje číslem (ne jen cílem) je důležité třeba pro ty, kteří tu tramvaj dobíhají zezadu, pravda mohlo by to místo být prázdné, ale ty co by věděli co je to zač ji můžou použít.
- Ondras
- Uživatel
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.7.2009 22:38
- Bydliště: Na půl cesty mezi linkami 3,9,14,24 a 4,6,10,16,22
Re: Zátahové orientace
Ale to přeci není potřeba. Stačil by jen papír ve formátu JŔ s popsanou trasou a nic víc. Na označníku to kvůli pár spojům za den být nemusí, krom toho bychom tam těch čísel měli moc... Hlubočepy 4 12 14 20 42 43 44 ...matti píše: ... Ne, že by nápad ohledně 4x byl špatný, avšak tisknout kvůli tomu nové staniční cedule, mi nepřijde úplně nejvhodnější....
No a označení spoje číslem (ne jen cílem) je důležité třeba pro ty, kteří tu tramvaj dobíhají zezadu, pravda mohlo by to místo být prázdné, ale ty co by věděli co je to zač ji můžou použít.
Re: Zátahové orientace
Tak já do toho taky vstoupím. Ne, že by nápad ohledně 4x byl špatný, avšak tisknout kvůli tomu nové staniční cedule, mi nepřijde úplně nejvhodnější.
Napadl mě jiný nápad, pro lidi možná srozumitelnější, ovšem je hodně takových, kterým ani toto nic neřekne.
Prostě a jednodušše neuvádět číslo linky, ale jenom např. Vozovna Hloubětín, ve stylu Manipulační jízda apod. a to buď po celé trase nebo v případě, kdy 12 dojede na Palmovku, označená - 12 Palmovka, přejde na Vozovna Hloubětín. Či pro lepší názornost, vynechané místo po čísle doplnit . Takže Vozovna Hloubětín. Cestující pak nebudou tápat po tom, proč se u Sazka Areny vyskytuje 12. Je to něco ve stylu Košic....
Napadl mě jiný nápad, pro lidi možná srozumitelnější, ovšem je hodně takových, kterým ani toto nic neřekne.
Prostě a jednodušše neuvádět číslo linky, ale jenom např. Vozovna Hloubětín, ve stylu Manipulační jízda apod. a to buď po celé trase nebo v případě, kdy 12 dojede na Palmovku, označená - 12 Palmovka, přejde na Vozovna Hloubětín. Či pro lepší názornost, vynechané místo po čísle doplnit . Takže Vozovna Hloubětín. Cestující pak nebudou tápat po tom, proč se u Sazka Areny vyskytuje 12. Je to něco ve stylu Košic....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Nějak si trochu odporuješ - prvně všude uvádíš, že nebudou muset cestující koukat do JŘ (a ty těch zátahových linek nebudou snad ani muset být) a naráz jo! To, že svět je plný naschválů dávno vím, ale tramvaják je za službu cestujícím placen a neměl by si to dovolit, rovná se to, jako by ti prodavač bot zabalil schválně o číslo menší! Jak to, že nejen mě (žel bohužel většinou ještě služebně mladším kolegům) nedělá problém např. při zátahu od Modřan na Podolské vodárně vzít mikrofon (v případě soupravy, u sóla si otevřu dveře a všechny naráz upozorním osobně) a ještě jednou přesněji (přes Albertov, Náměstí Bratří Synků..) upozornit na trasu na PA? Někdo vystoupí hned jiní v občasné na Výtoni (buď je jejich cílem či přestoupí na 7 do Radlické) a i cizinci pochopí, že něco není OK a buď jdou automaticky či se ještě táží (názvem jejich cílové oblasti či zastávky) načež odpovím "no" a jdou taky a nikdy jsem nikoho nechtěně nedovezl k vozovně! Takže ve výsledku pokud někdo byl za dovezení lidí k vozovně napaden (případně jen "nasral" lidi, že je na Andělu dovezl od Barrandova do Plzeňské), tak za to z větší části může sám, protože neudělal vše možné (a nic obtížného) co mohl! Ovšem i pro mě by bylo jednodušší, kdyby takové hlášení a i změna cíle pokud zatahuju pro projetí celé běžné trasy naskočila automaticky jako při „převlékání“ výlukových linek. PS: Na mnoha místech (např. od Plzeňky po Kotlářku) jsou na sloupcích zaplněna všechna místa pro JŘ, kde by byla uváděna trasa zatahujících speciálních spojů?Brejšín píše:.......Co je úplně nejhorší že furt lidem cpete nutnost hledání v JŘ, ale von do něj nikdo nekouká (maximálně na průběh zastávek). To samé předpokládáte vždy nástup cestujícího, ale já se táži PROČ? Proč nevyjdu vstříc tomu jak to je v reálu a neudělám to "user friendly"...........Za další, jaký je rozdíl v tom zda na Poliklinice Barrandov přijede vlak 12 Vozovna Motol a 43 Vozovna Motol.
1)ten co nevyzná v Praze vleze do 12 a bude dost nemile překvapen u vozovny Motol
2)ten co se vyzná vleze do 12 a už při zahnutí na Andělu si to uvědomí, ovšem je také nasrán.
3)ten co se vyzná vleze do 43 a je happy.
4)ten co se nevyzná koukne do vyznačené trasy na sloupku a bude taky happy.........
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Při znalostech některých řidičů, bych bral výměnu cedule jako jednoduššíslimman píše:MOp: Jakou ceduli ? Bavíme se o době, kdy už na ceduláky budem jen vzpomínat.
Re: Zátahové orientace
Á došli argumenty, tak se začíná napadat co se smí a co se nesmí,jak ubohé (a pěkně děkuji). Máš pravdu není to dovolené jen jsem to chtěl vyzkoušet, jenom nechápu proč jsem tu tramvaj měl plnou a prostě na Smíchově a u Anděla vyjma 5 lidí všicí vystoupili. Díky tomu že jsem najel vždy za něco do Řep tak jsem i viděl kam jeli a tak mohu tvrdit že to funguje. Jinak v tvé agónii doporučuji přečíst všechny mé příspěvky, možná by to ušetřilo dost řádku.
Tak znovu pokud bude linka 4 zatahovat přes Čechovo náměstí, pojede označena pod číslem 4, k překlopení na 44 dojde až na Čechově náměstí. Pokud linka 4 bude zatahovat přes Výtoň bude označena číslicí 44 už ze Smíchova.
Pokud bude zatahovat linka 6 z Otakarovy do Motola tak opravdu pojede jako linka 6 ovšem z neinverzní vozovnou Motol. Pokud by zatahovala přes Nusle pojede jako linka 7 s tím že na Výtoni proběhne změna na 43 s příslušnou akustickou výstrahou ve voze.
Co se týče té 12 (už jsem to tu psal) (ale i té 4) je potřeba stanovit pravidla že prostě neexistuje zátah přes Trojskou nebo Bruselskou. A změna na zátahový kód by proběhla buď na poslední zastávce či v případě té 12 třeba na Maninách.
Co je úplně nejhorší že furt lidem cpete nutnost hledání v JŘ, ale von do něj nikdo nekouká (maximálně na průběh zastávek). To samé předpokládáte vždy nástup cestujícího, ale já se táži PROČ? Proč nevyjdu vstříc tomu jak to je v reálu a neudělám to "user friendly".
Jestli mě obviňuješ z toho že jsem na zastávkách někoho nechal ač se mnou mohl někam jet, tak by si měl daleko více řvát a obviňovat řidiče kteří naopak lidi dovezou úplně jinam než potřebují. Vtip je v tom že v mém případě jim nastalo zdržení do 10 minut (než přijel další spoj), ovšem v okamžik kdy je vykopneš až u vozovny tak už to je více jak 45 minut spoždění. Takže chci slyšet co je z těchto dvou situací lepší?
Za další, jaký je rozdíl v tom zda na Poliklinice Barrandov přijede vlak 12 Vozovna Motol a 43 Vozovna Motol.
1)ten co nevyzná v Praze vleze do 12 a bude dost nemile překvapen u vozovny Motol
2)ten co se vyzná vleze do 12 a už při zahnutí na Andělu si to uvědomí, ovšem je také nasrán.
3)ten co se vyzná vleze do 43 a je happy.
4)ten co se nevyzná koukne do vyznačené trasy na sloupku a bude taky happy.
Co je na tom že s 10 různých směrů pojedou stejně označené vlaky, ale vždy jen do jednoho jediného cíle? To mě daleko více štve že z jedné zastávky jedou stejně označené vlaky do 4 výrazně jiných cílů (Motol, Kobylisy přes Trojskou,Pankrác a Palmovku).
Jo jinak s těmi naschváli - vítej v reálném světě pražských tramvajáků a vůbec české společnosti.
Tak znovu pokud bude linka 4 zatahovat přes Čechovo náměstí, pojede označena pod číslem 4, k překlopení na 44 dojde až na Čechově náměstí. Pokud linka 4 bude zatahovat přes Výtoň bude označena číslicí 44 už ze Smíchova.
Pokud bude zatahovat linka 6 z Otakarovy do Motola tak opravdu pojede jako linka 6 ovšem z neinverzní vozovnou Motol. Pokud by zatahovala přes Nusle pojede jako linka 7 s tím že na Výtoni proběhne změna na 43 s příslušnou akustickou výstrahou ve voze.
Co se týče té 12 (už jsem to tu psal) (ale i té 4) je potřeba stanovit pravidla že prostě neexistuje zátah přes Trojskou nebo Bruselskou. A změna na zátahový kód by proběhla buď na poslední zastávce či v případě té 12 třeba na Maninách.
Co je úplně nejhorší že furt lidem cpete nutnost hledání v JŘ, ale von do něj nikdo nekouká (maximálně na průběh zastávek). To samé předpokládáte vždy nástup cestujícího, ale já se táži PROČ? Proč nevyjdu vstříc tomu jak to je v reálu a neudělám to "user friendly".
Jestli mě obviňuješ z toho že jsem na zastávkách někoho nechal ač se mnou mohl někam jet, tak by si měl daleko více řvát a obviňovat řidiče kteří naopak lidi dovezou úplně jinam než potřebují. Vtip je v tom že v mém případě jim nastalo zdržení do 10 minut (než přijel další spoj), ovšem v okamžik kdy je vykopneš až u vozovny tak už to je více jak 45 minut spoždění. Takže chci slyšet co je z těchto dvou situací lepší?
Za další, jaký je rozdíl v tom zda na Poliklinice Barrandov přijede vlak 12 Vozovna Motol a 43 Vozovna Motol.
1)ten co nevyzná v Praze vleze do 12 a bude dost nemile překvapen u vozovny Motol
2)ten co se vyzná vleze do 12 a už při zahnutí na Andělu si to uvědomí, ovšem je také nasrán.
3)ten co se vyzná vleze do 43 a je happy.
4)ten co se nevyzná koukne do vyznačené trasy na sloupku a bude taky happy.
Co je na tom že s 10 různých směrů pojedou stejně označené vlaky, ale vždy jen do jednoho jediného cíle? To mě daleko více štve že z jedné zastávky jedou stejně označené vlaky do 4 výrazně jiných cílů (Motol, Kobylisy přes Trojskou,Pankrác a Palmovku).
Jo jinak s těmi naschváli - vítej v reálném světě pražských tramvajáků a vůbec české společnosti.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Ze Smíchovského nádraží potažmo zde uváděných Hlubočep (konečné Barrandova) může zatahovat linka 4 - tebou prosazovaná zátahová 44 na PA 3 trasami přes: Výtoň, Bruselskou, Čechovo náměstí! Co je na tom k nepochopení! Pod stejným číslem by podle tebe na PA zatahovaly vlaky také od Modřan (3, 17, 21), ÚD s Radlickou (7), Spořilova s Černokosteleckou (11), Spojovací s Kotlářkou/Sídl. Řepy (16), Kubánského náměstí (6 a 24), Radošovické (19) - tedy dohromady minimálně z deseti různých směrů (konečných)!!! Jinak příklad dvou tras z jedné zastávky pro zatažení do MO - Otakarova (DC): přes Výtoň s Palackého náměstím (7, potažmo 24 - kdyby vypravovali, což si nejsem jist) nebo přes IPP s Karlákem a Národní třídou (6).Brejšín píše:...Stále nechápu co je složitého na tom že když stojím v Hlubočepích, na Laurové, na Blatinách, na Kublově tak prostě vím že 43 mě doveze do Motola a také furt nechápu to množství různých potenciálních tras (tyto případy mají vždy jen jedno řešení) To mě spíš sejří a příjde dost složité že v době od 19:30 do 21:30 odjíždí 15 spojů linky 12 z Barrandova a mají 7 různých tras a konečných.....
Zejména u té linky 6, která jako mnoho dalších při zátahu projede celou svou běžnou trasu je nejpraktičtější použít nejen mnou prosazované přeznačení konečných na vozovnu za posledním větvením na běžné trase, potom by tě "nesejřilo" 7 různých tras/konečných spojů linky 12 z Barrandova, z nichž víc jak polovina dojede až do běžné konečné Palmovka a z ní teprve pokračuje do KO, HL či ŽI! S tím, že můžou to řidiči udělat (jako já a několik dalších kolegů) již nyní ručně, ale praktičtější by bylo změnit data v APEXU pro zátahy - výsledek by se vlastně rovnal automatickému "převlékání" při výlukách (změna cíle a obdobné hlášení o další trase), jen by to číslo zůstalo původní. Případně doplněné o "D" (depo) před či jak zde navrhl mart337 "A", "B" za číslem, podle ozančení poznámek o zatažení v JŘ.
PS: Pokud si to někdy při zátahu zkusil se čtyřícítkovým číslem a neměl jsi problémy - s tázajícími lidmi, tak protože s tebou nechtělo jet minimálně 90% těch co mohlo (jejich cíl byl totožný s tvou trasou) - jinými slovy je to rovno zatažení s nápisem "manipulační/služební jízda" což se nesmí, protože TRAM tu jsou pro vožení cestujících a ne pro (škodolibou) zábavu jejích řidičů! Nemálo kolegů z MO mi zdělilo, že úmyslně čekají na zezadu dobíhající cestující na Andělu-Nádražní při zátahu, kdy je následně bez jakéhokoliv varování odvezou za roh na Plzeňskou.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Trochu OT, ale rozhodně inspirace pro Prahu, což?
http://www.jrbrno.cz/001918990000
http://www.jrbrno.cz/001918990000
- Ondras
- Uživatel
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.7.2009 22:38
- Bydliště: Na půl cesty mezi linkami 3,9,14,24 a 4,6,10,16,22
Re: Zátahové orientace
Mě přijde Brejšínův velmi dobrý, a bylo by to podle mě zlepšení.
Do linek 4x budou nastupovat jen ti kteří budou vědět kam jedou, ti kterým se zjeví 47 na Vypichu a nebudou tušit co je to zač do ni nepolezou a počkají si na normální 22 (například).
Tyto linky by se ani nemuseli uvádět na zastávkových sloupcích, stačil by třeba jen papír mezi JŘ (stejně už tam je i tarif či SMS jízdenky) vysvětlující kudy linka 47 z této zastávky pokračuje.
Popřípadě by to šlo doplnit na čelní orintaci do druhého řádku 44 Vozovna Pankrác - přes I.P.Pavlova.
Do linek 4x budou nastupovat jen ti kteří budou vědět kam jedou, ti kterým se zjeví 47 na Vypichu a nebudou tušit co je to zač do ni nepolezou a počkají si na normální 22 (například).
Tyto linky by se ani nemuseli uvádět na zastávkových sloupcích, stačil by třeba jen papír mezi JŘ (stejně už tam je i tarif či SMS jízdenky) vysvětlující kudy linka 47 z této zastávky pokračuje.
Popřípadě by to šlo doplnit na čelní orintaci do druhého řádku 44 Vozovna Pankrác - přes I.P.Pavlova.
Re: Zátahové orientace
Konečně taky někdo rozumnej:)MOp píše:Nevymejšlejte furt zbytečný broskvoviny - stačí, když bude v poslední pravidelné zastávce na trati hlášení, že vlak jede do vozovny.
Už vidím, jak řidič leze na konečné vyměnit ceduli 13 na V13, X, 47 a podobné chujoviny. Proboha myslete.
Re: Zátahové orientace
No co si budem namlouvat. Normální číslice + inverzní vozovna je účinná tak z 10%, Inverzní čísla jsou účinná tak z 50 % procent, hlášení o zátahu má tak 75% účinost a když jsem zkoušel označení 43 tak to mělo 100% úspěšnost a vůbec nikdo se mě neptal kam jedu.
A o tom že vymejšlíme broskvovinu říkejte těm co ve Vokovicích dostali přes držku od ožralejch němčourů za to "kam je to dovezli". Mě se to málem stalo s pěticí Ukáček na 15 a to jsem měl inverzní číslo a i jsem hlásil a zachránilo mě to že jsem měl Rpéčko a nepodařilo se jim rozrazit dveře, jen rozmlátili 4. boční okno. Toť asi vše.
Stále nechápu co je složitého na tom že když stojím v Hlubočepích, na Laurové, na Blatinách, na Kublově tak prostě vím že 43 mě doveze do Motola a také furt nechápu to množství různých potenciálních tras (tyto případy mají vždy jen jedno řešení). To mě spíš sejří a příjde dost složité že v době od 19:30 do 21:30 odjíždí 15 spojů linky 12 z Barrandova a mají 7 různých tras a konečných.
Jinak s tím označením bez čísla, to je v podstatě to samé, ovšem nebude označní vlaku v zadním transparentu a to je asi tak 50% zdroj všech potíží při zatahování.
A o tom že vymejšlíme broskvovinu říkejte těm co ve Vokovicích dostali přes držku od ožralejch němčourů za to "kam je to dovezli". Mě se to málem stalo s pěticí Ukáček na 15 a to jsem měl inverzní číslo a i jsem hlásil a zachránilo mě to že jsem měl Rpéčko a nepodařilo se jim rozrazit dveře, jen rozmlátili 4. boční okno. Toť asi vše.
Stále nechápu co je složitého na tom že když stojím v Hlubočepích, na Laurové, na Blatinách, na Kublově tak prostě vím že 43 mě doveze do Motola a také furt nechápu to množství různých potenciálních tras (tyto případy mají vždy jen jedno řešení). To mě spíš sejří a příjde dost složité že v době od 19:30 do 21:30 odjíždí 15 spojů linky 12 z Barrandova a mají 7 různých tras a konečných.
Jinak s tím označením bez čísla, to je v podstatě to samé, ovšem nebude označní vlaku v zadním transparentu a to je asi tak 50% zdroj všech potíží při zatahování.