Novela D 1/2
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: Novela D 1/2
Zapoměl jsem dodat v Knižní podobě, omlouvám se za zbytečný příspěvek
Re: Novela D 1/2
Co třeba na "páteřních stránkách":
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041259
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041259
Re: Novela D 1/2
Já se jenom tak chci zeptat...Kde se daj sehnat D1/2 a D2/2 pro tramvaje?? Já jen, že mi chybí ve sbírce. Už mám drážní, LD ČD..a tak
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: Novela D 1/2
myslím, že to škoda není, osobně bych na kameru necouvalP_V píše:radek31: Aha, to je pak ale škoda, že se na tento směr s kamerou nepamatovalo. Podobně užitečná by byla i kamera vpřed, se záznamem, jako doklad při nehodě.
pokud jde o kameru se záznamem kvůli nehodě, tak ta by nebyla špatná
Re: Novela D 1/2
radek31: Aha, to je pak ale škoda, že se na tento směr s kamerou nepamatovalo. Podobně užitečná by byla i kamera vpřed, se záznamem, jako doklad při nehodě.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novela D 1/2
Souhlas, k tomu není co dodat.radek31 píše:můj názor je, že couvat od panelu bez povolení dispečera zakázat a tvrdě trestat
naopak zpětný pohyb bych nechal jak je
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: Novela D 1/2
couvání je vždy nebezpečné, protože nevíš, co má v hlavě člověk, který Ti ukazuje a navíc je tam další významná prodleva v reakční době - než zareaguje ten, který ti ukazuje, než dá návěst, než ty zareaguješ a než začneš brzdit - to je tipuji rozdíl cca 0,2 (reakční doba v ideálním případě) vs. odhadem 1 sekunda - to je obrovský rozdílP_V píše:Navíc, pokud je vozidlo vybaveno kamerou na zádi a pilot ji použije, tak snad couvání není nebezpečné.
pokud myslíš kameru přímo k couvání, tak to je nesmysl, žádná tramvaj v Praze nemá vhodnou kameru a nikdy mít nebude
pokud myslíš dívat se na monitoru na člověka, který ti ukazuje, to samozřejmě možné je, ale stejně je couvání řádově nebezpečnější než zpětný pohyb
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novela D 1/2
Já myslím, že s tímto se nedá, než souhlasit.radek31 píše:můj názor je, že couvat od panelu bez povolení dispečera zakázat a tvrdě trestat
naopak zpětný pohyb bych nechal jak je
Re: Novela D 1/2
Umí tachograf rozlišit zpětný pohyb a couvání?
Navíc, pokud je vozidlo vybaveno kamerou na zádi a pilot ji použije, tak snad couvání není nebezpečné.
Navíc, pokud je vozidlo vybaveno kamerou na zádi a pilot ji použije, tak snad couvání není nebezpečné.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: Novela D 1/2
řidiči především neznají toto ustanovení D 1/2: "Při couvání spřažené soupravy je nutno ovládat vlak ze stanoviště řidiče posledního vozu."
takže pokud máš soupravu stejně musíš do kabiny druhého vozu - každý si myslí, že když má couvání zajištěné, tak si klidně může frajeřit z kabiny a nemusí mezi lidi, ale při průseru by na to slušně dojel (ostatně nemuset mezi lidi je pro spoustu řidičů argument, proč riskovat couvání a nejít místo toho na krabičku)
můj názor je, že couvat od panelu bez povolení dispečera zakázat a tvrdě trestat
naopak zpětný pohyb bych nechal jak je
takže pokud máš soupravu stejně musíš do kabiny druhého vozu - každý si myslí, že když má couvání zajištěné, tak si klidně může frajeřit z kabiny a nemusí mezi lidi, ale při průseru by na to slušně dojel (ostatně nemuset mezi lidi je pro spoustu řidičů argument, proč riskovat couvání a nejít místo toho na krabičku)
můj názor je, že couvat od panelu bez povolení dispečera zakázat a tvrdě trestat
naopak zpětný pohyb bych nechal jak je
Re: Novela D 1/2
Od panelu v křižovatce? To jste dobrý šoumeni. Neexistuje, zásadně z krabičky. Na ukazování nevěřím po několika nehodách ve vozovně.gabuliatko píše:ale ktere se na x horni Klarov obcas deje pac je to jediny zpusob jak x uvolnitFořtík píše:Problém je couvání od panelu, které já osobně nepovažuji za bezpečné, ani když je zajištěné.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novela D 1/2
Technická:
To není pravda, těch možností je vícero (stejně jako míst zastavení)Proxy píše:Ale srovnej si to s předpisy metra. Když strojvedoucí projede místo zastavení - tak jediná možnost je ohlásit to dispečerovi, omluvit se cestujícím a odbavit je až v následující stanici.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Novela D 1/2
ale ktere se na x horni Klarov obcas deje pac je to jediny zpusob jak x uvolnitFořtík píše:Problém je couvání od panelu, které já osobně nepovažuji za bezpečné, ani když je zajištěné.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novela D 1/2
S tím nemohu souhlasit. Nikdo se nechce zpětně pohybovat v Karmelitské, kde má za sebou mraky aut. Souhlas je k ničemu - tramvaje nejsou a nebudou jako metro, není žádoucí sem zavádět podzemní praktiky, už teď je toho dost. Zpětný pohyb na rozdíl od couvání nebezpečný rozhodně není. A ohledně toho, že to nikdo nečeká - to dá zdraví rozum, že se nebudu zpětně pohybovat, mám-li za sebou kolonu aut, další tramvaj, autobus, nebo já nevím co - prostě jenom, pokud to půjde. Ale říkám, tohle už řeší normální rozum - stejně jako když jedu dopředu - nemám-li kam, tak nejedu...Proxy píše: To měl být vtip
Souhlasím, že splést se může každý, proto bych zpětný pohyb nezakázal, ale povolil jen se souhlasem dispečera. Zpětný pohyb je prostě mimořádná věc, kterou cestující ani ostatní účastníci silničního provozu nečekají. Proto bych zachoval pro řidiče povinnost vyžádat si souhlas dispečera.
Otázka, zda bude řidič následně penalizován je věc druhá (k tomu se nevyjadřuju). Ale srovnej si to s předpisy metra. Když strojvedoucí projede místo zastavení - tak jediná možnost je ohlásit to dispečerovi, omluvit se cestujícím a odbavit je až v následující stanici.
Taková nařízení dělají z řidičů individua neschopná vlastního úsudku. Dispečink ví stejně kulový o tom, jak na místě situace vypadá. A protože to neví, tak zpětný pohyb v 99% nepovolí a máme sjetí jak z učebnice a přitom stačilo zpětně se odpohybovat o dva, tři metry...
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novela D 1/2
To měl být vtipFořtík píše:Nevím, jestli zcela chápeš rozdíly mezi couváním a zpětným pohybem.
Souhlasím, že splést se může každý, proto bych zpětný pohyb nezakázal, ale povolil jen se souhlasem dispečera. Zpětný pohyb je prostě mimořádná věc, kterou cestující ani ostatní účastníci silničního provozu nečekají. Proto bych zachoval pro řidiče povinnost vyžádat si souhlas dispečera.
Otázka, zda bude řidič následně penalizován je věc druhá (k tomu se nevyjadřuju). Ale srovnej si to s předpisy metra. Když strojvedoucí projede místo zastavení - tak jediná možnost je ohlásit to dispečerovi, omluvit se cestujícím a odbavit je až v následující stanici.
Radek31+Štěpán: Kluci, díky za upřesnění
ad 1/ Musí-li se s celou sítí seznámit kurzista, tak souhlasím že by se řidiči měli seznámit i s novými tratěmi. Ovšem v tom případě bych povinnost rozšířil i na velké rekonstrukce. Vždyt jak se liší rozsah rekonstrukce křízovatky Radlická x Křížová od zcela nové tratě
viz. původní zastávka Křížová vs. po rekonstrukci
A takový případů by se jistě našlo více... např. Českomoravská, smyčka Harfa, smyčka Černokostelecká, smyčka Hlubočepy....