Proxy píše:Dále je potřeba zastavit odliv cestující z MHD k IAD. Jak? Už jsem psal stokrát - zkrátit intervaly tramvají (příp. redukce linek), 4. linka metra do centra, zavedení metrovlaků .... apod.
Bohužel, Proxy, to je oblíbený omyl příznivců VHD. Vždy zůstane určitý počet lidí, kteří jízdu IAD berou jako odznak sociálního postavení a nevadí jim, že jedou do práce hodinu místo půlhodiny, prostě s tím ve svém časovém rozvrhu počítají a navíc: oni neztrácejí čas!- v autě snídají, líčí se (ženy) poslouchají zprávy, telefonují, řídí svou firmu. Nic z toho by v tramvaji nemohli, takže vlastně časově získávají, i když nám sockám se zdá, že ve svých IGK trpí. Netrpí.
Neboli - snížíš-li intervaly na polovinu, budou tramvaje jezdit prázdné. Viz nedávný diskutovaný příklad, který mě na toto fórum přitáhl
- nedělní ranní provoz 4 a 16 a poloviční intervaly 7 a 9 nezpůsobily, že by lidi začali v neděli ráno cestovat tramvajema. Kolik lidí jede tramvají nezávisí tolik na tom, jak často jede ale více na tom, kam a jak potřebují cestovat.