Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Napsal: 11.8.2013 19:58
Jelikož mi tramvaj povede přímo pod okny domu, kde žiji prakticky od narození, přispěji troškou do mlýna také.
Přestože projektu fandím a na tramvajovou zastávku 50 m od domu se těším, musím dodat bohužel také několik ale.
1. TT nikdy neobslouží oblast plošně tak dobře, jako tomu bývalo za "staré" linky 218 do září 2012. 218 přestože jela oklikou starou Ruzyní, jízdní doba k metru byla pouze o cca 3 min delší než dnes. Ale s jedním podstatným rozdílem - interval ve špičkách se pohyboval mezi 5-7 minutami, v sedle a o víkendech 15 minut a provoz po 20 minutách do půl jedné v noci. Plošná obsluha Dědiny, staré Ruzyně a skladů po pár minutách od roku 1982. Po loňském září všechny tyto výhody ve prospěch METROTRAMVAJÍ padly.
Od té doby je jedna oblast závislá na 108 v dlouhých intervalech s přestupem na tramvaj (nikdo s tím nejezdí, což se čekalo) a druhá oblast má na výběr buď linku, jejíž provoz se řídí otevírací dobou obchodního centra nebo linku "na hlavní", která od dubna do října připomíná prasečák.
Takže za mě, za místního, bych se přimlouval za původní linku 218 ukončenou u metra na Veleslavíně. V kontextu velkého třesku 1.9.2012 jsem za tuto tramvajovou trať všema deseti, protože se MHD v této oblasti ve směru CENTRUM stala skoro nepoužitelnou. Proti stávajícímu stavu to bude kvalitativní skok dopředu, proti stavu z roku 2011 dojde spíše ke zhoršení - stále zůstává mizerná obsluha staré Ruzyně a čekat ve špičce na tramvaj od Veleslavína směrem na Dědinu bude vzhledem k METROLINKÁM přes celé město taky zhoršení.
2. Jak se vůbec odůvodní před EU náhrada stávající linky 218 v SD a v intervalu 15/30/15/X ?? Neudělalo vedení Ropidu zrušením původní linky 218 této TT spíše medvědí službu?
Stávající kapacita linky 218 v jednom směru: špička - 400 cest., sedlo a víkend - 200, večer - 0
Kapacita po otevření TT: špička - 4500, sedlo - 3600, večer - 1800
Ve špičkách se tedy jedná o 11násobek kapacity a v sedle o 18násobek stávající kapacity!!!
3. Pokusím se stručně vyjádřit k samotnému projektu po urbanistické a stavební stránce - jsem rád, že se projektu chytil Filip Laně (dnes už vdaný Filip Jiřík ) a dokázal se ubránit megalomaniím typu Radlická a Barrandov. Vhodně zasazená TT do kompozice ulice a stávajícího stromořadí bez protihlukových stěn dělá z této TT konečně moderní trať západoevropského stylu... jen víc takových projektů.
4. Přestože se mi projekt moc líbí, podařilo se mi skrz připomínky prosadit autobusové zastávky v ulici Vlastina od Divoké Šárky po Ciolkovského. V původním projektu nebyly vůbec zakresleny, což hrozilo odstřelením velmi důležitých dopravních vazeb Dědina - Petřiny - Motol a Dědina - Řepy - Stodůlky. V tuto chvíli i přes snahu radnice Prahy 6 to vypadá, že autobusové zastávky zůstanou zachovány a dokonce od Divoké Šárky po zastávku Vlastina bude tramvajový pás pojížděn autobusy.
5. Stále mám připomínky k absenci autobusového obratiště v zastávce Sídliště Na Dědinu, kde mohla být vhodně ukončena linka linka 225 v trase Butovice - Řepy - Nádraží Ruzyně - Ciolkovského - Sídl. Na Dědině bez zdlouhavé okliky přes starou Ruzyň a Divokou Šárku. Další problém vidím ve společné zastávce BUS/TRAM Divoká Šárka DC, kde si odbočení autobusů z TT do ulice Libocká neumím představit (nezapomnělo se na to?). Poslední připomínky se týkají nového dopravní řešení jednosměrek v ulicích Hodčina, Častavina a Mladčina, které by zamezily průjezdné IAD k nově vzniklé křižovatce Evropská x Navigátorů - řeší se s P6.
6. Největší řev nastane v okamžiku, kdy se sídliště dozví, že se odstraní asi 500 parkovacích míst.
7. Úplně poslední je spíš zamyšlení nad tím, jestli nová TT přeci jen neměla vést trochu jinudy. Jde mi hlavně o "pěší zónu" na sídlišti Dědina, která spojuje ulice Navigátorů a U Valu. Tudy by TT vedla středem zastavěné oblasti a ne bokem kolem kasárenské zdi. Především sídliště v ulici Navigátorů by tuto TT přivítalo. Takto navržená TT je pro ně prakticky bezvýznamná, protože je daleko a zůstane jim pouze 119. Byla tato možnost vůbec prověřována?
Přestože projektu fandím a na tramvajovou zastávku 50 m od domu se těším, musím dodat bohužel také několik ale.
1. TT nikdy neobslouží oblast plošně tak dobře, jako tomu bývalo za "staré" linky 218 do září 2012. 218 přestože jela oklikou starou Ruzyní, jízdní doba k metru byla pouze o cca 3 min delší než dnes. Ale s jedním podstatným rozdílem - interval ve špičkách se pohyboval mezi 5-7 minutami, v sedle a o víkendech 15 minut a provoz po 20 minutách do půl jedné v noci. Plošná obsluha Dědiny, staré Ruzyně a skladů po pár minutách od roku 1982. Po loňském září všechny tyto výhody ve prospěch METROTRAMVAJÍ padly.
Od té doby je jedna oblast závislá na 108 v dlouhých intervalech s přestupem na tramvaj (nikdo s tím nejezdí, což se čekalo) a druhá oblast má na výběr buď linku, jejíž provoz se řídí otevírací dobou obchodního centra nebo linku "na hlavní", která od dubna do října připomíná prasečák.
Takže za mě, za místního, bych se přimlouval za původní linku 218 ukončenou u metra na Veleslavíně. V kontextu velkého třesku 1.9.2012 jsem za tuto tramvajovou trať všema deseti, protože se MHD v této oblasti ve směru CENTRUM stala skoro nepoužitelnou. Proti stávajícímu stavu to bude kvalitativní skok dopředu, proti stavu z roku 2011 dojde spíše ke zhoršení - stále zůstává mizerná obsluha staré Ruzyně a čekat ve špičce na tramvaj od Veleslavína směrem na Dědinu bude vzhledem k METROLINKÁM přes celé město taky zhoršení.
2. Jak se vůbec odůvodní před EU náhrada stávající linky 218 v SD a v intervalu 15/30/15/X ?? Neudělalo vedení Ropidu zrušením původní linky 218 této TT spíše medvědí službu?
Stávající kapacita linky 218 v jednom směru: špička - 400 cest., sedlo a víkend - 200, večer - 0
Kapacita po otevření TT: špička - 4500, sedlo - 3600, večer - 1800
Ve špičkách se tedy jedná o 11násobek kapacity a v sedle o 18násobek stávající kapacity!!!
3. Pokusím se stručně vyjádřit k samotnému projektu po urbanistické a stavební stránce - jsem rád, že se projektu chytil Filip Laně (dnes už vdaný Filip Jiřík ) a dokázal se ubránit megalomaniím typu Radlická a Barrandov. Vhodně zasazená TT do kompozice ulice a stávajícího stromořadí bez protihlukových stěn dělá z této TT konečně moderní trať západoevropského stylu... jen víc takových projektů.
4. Přestože se mi projekt moc líbí, podařilo se mi skrz připomínky prosadit autobusové zastávky v ulici Vlastina od Divoké Šárky po Ciolkovského. V původním projektu nebyly vůbec zakresleny, což hrozilo odstřelením velmi důležitých dopravních vazeb Dědina - Petřiny - Motol a Dědina - Řepy - Stodůlky. V tuto chvíli i přes snahu radnice Prahy 6 to vypadá, že autobusové zastávky zůstanou zachovány a dokonce od Divoké Šárky po zastávku Vlastina bude tramvajový pás pojížděn autobusy.
5. Stále mám připomínky k absenci autobusového obratiště v zastávce Sídliště Na Dědinu, kde mohla být vhodně ukončena linka linka 225 v trase Butovice - Řepy - Nádraží Ruzyně - Ciolkovského - Sídl. Na Dědině bez zdlouhavé okliky přes starou Ruzyň a Divokou Šárku. Další problém vidím ve společné zastávce BUS/TRAM Divoká Šárka DC, kde si odbočení autobusů z TT do ulice Libocká neumím představit (nezapomnělo se na to?). Poslední připomínky se týkají nového dopravní řešení jednosměrek v ulicích Hodčina, Častavina a Mladčina, které by zamezily průjezdné IAD k nově vzniklé křižovatce Evropská x Navigátorů - řeší se s P6.
6. Největší řev nastane v okamžiku, kdy se sídliště dozví, že se odstraní asi 500 parkovacích míst.
7. Úplně poslední je spíš zamyšlení nad tím, jestli nová TT přeci jen neměla vést trochu jinudy. Jde mi hlavně o "pěší zónu" na sídlišti Dědina, která spojuje ulice Navigátorů a U Valu. Tudy by TT vedla středem zastavěné oblasti a ne bokem kolem kasárenské zdi. Především sídliště v ulici Navigátorů by tuto TT přivítalo. Takto navržená TT je pro ně prakticky bezvýznamná, protože je daleko a zůstane jim pouze 119. Byla tato možnost vůbec prověřována?