Radek píše: ↑13.7.2022 10:29
Dvě linky po osmi minutách. Kudy pojedou tramvaje přes hradební korzo?
"Oříšek nastane v ulici 28. října, kam se vedle sebe dvě koleje nevejdou"
Njn, když se zastavěla podloubí, která ten problém řešila... Příkopy a 28. říjen bych opravdu nechal těm pěším.
https://www.youtube.com/watch?v=9tkv7pJl6Go
Podle mě je nevhodné mít v blízkosti více rovnoběžných tratí, zejména pokud se na koncích potkávají. Vede to k tříštění nabídky. V místě ubude linek, neb se budou muset rozdělit mezi trati, takže naroste souhrnný interval. Sice to budete mít na tramvaj blíž, ale o to déle si počkáte. Na cestu kamkoli dál než o těch pár stanic se zvýší pravděpodobnost, že bude muset přestupovat (a to už pak radši vlezete do toho metra, pokud tam je, že...)
Sám Scheinherr říká, že to chce 2 linky po 8 minutách, aby ten 4 minutový interval na ty 3 stanice dával smysl. Jenže proklad nebude ideální a špička také netrvá celý den.
Tady to bude Jindřišská, k tomu Sherwood, a do třetice Příkopy. Jen o blok domů dál. Sherwood snad ještě smysl má, protože těch linek je v okolí opravdu hodně. Příkopy už ne.
To samé bych mohl říci třeba o Bubenském nábřeží, ke kterému chtějí přidat ještě Dělnickou (tam by mělo smysl mít jedinou trať v Jateční).