Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Bobek » 25.6.2009 11:29

Matošo, kolik toho autem po Praze najezdíte?

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Matošo » 25.6.2009 10:53

OMH píše:
Mosquit píše:Kdo auto má, tak s ním pojede, za předpokladu:
b) není období, kdy je celá Praha ucpaná
Nesmysl! Bohužel, ikdyž je Praha běžně ucpaná, doprava autem téměř vždy rychlejší než MHD.
#-o možná tak trasa: Černý most - Průhonice...

Kromě poledne a noci je jakákoliv cesta přes Výtoň, Albertov a okolí tak 8x delší než autem !
Autem je to rychlejší jenom na okrajových částech Prahy, jakmile sjedete z Barranďáku, tak ztrácíte v autě na tramvaj desítky minut... A to nepočítám ten protočenej benzín v kolonách a zasmrádání celý Prahy...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6709
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od demon » 24.6.2009 22:20

OMH píše:Nesmysl! Bohužel, ikdyž je Praha běžně ucpaná, doprava autem téměř vždy rychlejší než MHD.
No to je věc názoru, záleží na termínu a trase a rozhodně nelze jedním nebo druhým směrem generalizovat.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 24.6.2009 21:10

DavidD píše:
9001 píše:A kdo se baví o vozíčkářích? Jde i ostatní lidi. I když si mladý člověk a máš zlomenou nohu, tak taky oceníš že se nemusíš hrabat do schodů. To všechno nahrává prestiži MHD, kterou je potřeba zvednout. Ale upřímně je ubohost někam nechat jezdit NP garance na dvou linkách a pak je zrušit na několik týdnů, s tím že prostě nebudeme řešit a lidi starejte se. Tady to není o hromadném úprku do aut,ale o tom že felda dneska stojí 20-30k + provoz taky moc nestojí a tak ten člověk začne přemýšlet jestli se mu to nevyplatí tím autem jezdit.
No zapoměl jsi přičíst náklady na údržbu což se u bazarových aut může pohybovat až dalších 20-30 tisíc...Na to bohužel nemá každý z invalidů..
O finačních možnost invalidů se také lze sáhodlouze bavit,ale zde to nemá smysl.
Z vlastní zkušenosti felda r.v. 98 za 1,5 roku provozu 1500kč olej, a 3000 alternátor. Tot vše. Nyní Octavia v dieselu, 6000/rok údržba.

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Damir Holas » 24.6.2009 20:21

Josef píše:když je na vozejčku, tak nemůže počítat stím, že bude stejně rychlej jako ostatní zdraví, prostě má hendikep a stím se musí smířit,,,
Josef, ty už to nepij ani ředěný a zapoj mozek, než něco napíšeš. :x

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od OMH » 24.6.2009 20:09

Mosquit píše:Kdo auto má, tak s ním pojede, za předpokladu:
b) není období, kdy je celá Praha ucpaná
Nesmysl! Bohužel, ikdyž je Praha běžně ucpaná, doprava autem téměř vždy rychlejší než MHD.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od MF » 24.6.2009 19:42

Kdyby se jen trochu chtělo, tak by všechno šlo. Dlouhé nájezdy vyřeším přejezdem z jiné linky... NP tramvají je dost, takže na každou linku by mohly být nasazeny tak 4-5 pořadí NP tramvají, což bohatě stačí. Libeňák je problém, ale je to uvnitř města, tak hold se bude muset vozíčkář smířit s tím, že to musí objet a DP by měl nabídnout alternativní spojení s ohledem na tyto lidi. Samosebou neobsluha Řep jak se zde psalo je něco neomluvitelného a mohlo se to vyřešit nasazením NP na linou linku kdyby se chtělo žejo.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od DavidD » 24.6.2009 19:33

No a kdy se pustí do opravy mostu...? Bude to na podzim, jak se spkulovalo, nebo později?

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od kasme » 24.6.2009 19:30

Jste s těma "vozejkama" nějak odjeli z tématu... :(

tak se vrátíme...
Libeňský most (12, 25) od 1.7.2009 do odvolání

12:

* změna trasy (zkrácení): SÍDLIŠTĚ BARRANDOV - ... - Ortenovo náměstí - U Průhonu (Z) - DĚLNICKÁ
* všechny spoje pokračují ze zastávky Dělnická jako linka 25 do zast. Špejchar

25:

* změna trasy (zkrácení): ŠPEJCHAR - Sparta - ... - Pražská tržnice - Tusarova (Z) - DĚLNICKÁ
* všechny spoje pokračují ze zastávky Dělnická jako linka 12 do zast. Sídliště Barrandov

Důvod: špatná statika mostů v ul. Libeňský most v Praze 8

Mosquit
Uživatel
Příspěvky: 53
Registrován: 13.2.2009 22:29

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Mosquit » 24.6.2009 19:06

Kdo auto má, tak s ním pojede, za předpokladu:
a) má kde zaparkovat
b) není období, kdy je celá Praha ucpaná
Jestli zaplatím 2x26,- nebo projedu trochu benzínu je fuk, údržba auta něco stojí - ale to auto stejně mám, abych si dojel i tam, kam MHD nejezdí.

Zvýšení "prestiže" MHD zavedením nízkopodlažních spojů tyhle lidi (včetně mě) do MHD nepřiláká. Přiláká je do nich třeba to, že budou tramvaje jezdit bez bezdomovců, ožralů a jiných smraďochů.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od DavidD » 24.6.2009 17:56

9001 píše:A kdo se baví o vozíčkářích? Jde i ostatní lidi. I když si mladý člověk a máš zlomenou nohu, tak taky oceníš že se nemusíš hrabat do schodů. To všechno nahrává prestiži MHD, kterou je potřeba zvednout. Ale upřímně je ubohost někam nechat jezdit NP garance na dvou linkách a pak je zrušit na několik týdnů, s tím že prostě nebudeme řešit a lidi starejte se. Tady to není o hromadném úprku do aut,ale o tom že felda dneska stojí 20-30k + provoz taky moc nestojí a tak ten člověk začne přemýšlet jestli se mu to nevyplatí tím autem jezdit.
No zapoměl jsi přičíst náklady na údržbu což se u bazarových aut může pohybovat až dalších 20-30 tisíc...Na to bohužel nemá každý z invalidů..

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 24.6.2009 17:38

A kdo se baví o vozíčkářích? Jde i ostatní lidi. I když si mladý člověk a máš zlomenou nohu, tak taky oceníš že se nemusíš hrabat do schodů. To všechno nahrává prestiži MHD, kterou je potřeba zvednout. Ale upřímně je ubohost někam nechat jezdit NP garance na dvou linkách a pak je zrušit na několik týdnů, s tím že prostě nebudeme řešit a lidi starejte se. Tady to není o hromadném úprku do aut,ale o tom že felda dneska stojí 20-30k + provoz taky moc nestojí a tak ten člověk začne přemýšlet jestli se mu to nevyplatí tím autem jezdit.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Brejšín » 24.6.2009 15:20

AD 4021
Jenomže pointa je: prostě přímé spojení Sparta - Vltavská - Palmovka nemůže být protože je tu ta varianta že cokoli těžšího než T3 prostě na Libeňák nepojede.
A napsalsem NP na 26 na Vltavskou. Takže klíííd.

Uživatelský avatar
Venca
Uživatel
Příspěvky: 102
Registrován: 24.4.2004 23:42
Bydliště: Poblíže několika tramvajových a jedné lodní zastávy.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Venca » 24.6.2009 14:20

Napadlomě v souvislosti s nadcházející absencí NP garancí v Modřanech a o víkendu na Petřinách, že by bylo lepší než spojit 12 s 25, odklonit 3 z Dělnický přes Nádr. Holešovice na Špejchar, kde by klidně mohli jezdit 14T z Motola a 12 z Palmovky protáhnou po trase 3 na Lehovec, kde zajašťuje garance 19. Na Barrandově by taky o garance nepřišli, jelikož jich je dost na 14 resp. 20 ve špičkách PD.
Kdyby tohle byl velký problém tak by se dalo nasadit na d-21 jedna wana, popř. kdyby tam bylo jedno pořadí 14T z Motola, tak by se taky svět nezbořil (vím víc vozokm., ale pro odpovědné chování by toto DPP mohl udělat).
Ad Petřiny) Byl by zas až takovej problém vypravit i o víkendu 1 jediné pořadí T3PLF na d-2.

Uživatelský avatar
4021
Uživatel
Příspěvky: 350
Registrován: 27.12.2003 17:08

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 4021 » 24.6.2009 13:28

Josef píše:Ještě mě napadla jedna možnost,,,proč třeba nezavést tramvajovou linku, která by byla pouze pro vozíčkáře? jako jsou ty autobusy 1, 2, 3, tak tady by to mohla být ta tramvaj,,,Jezdila by třeba v 30 minutovém intervalu a postupně by projela celou sítí,,,Chápu, že jízdní doba by byla delší, ale bohužel, když je na vozejčku, tak nemůže počítat stím, že bude stejně rychlej jako ostatní zdraví, prostě má hendikep a stím se musí smířit,,,
Právě timhle systémem se ti vozíčkáři izolují a to by se moc dít nemělo. Snaha znízkopodlažnit co nejvíc běžných spojů je výhodnější jak pro ty vozíčkáře (větší výběr spojů, kratší interval atd.) ale taky i pro běžný cestující. Samozřejmě je to neefektivní nesystémová změna zavádění speciálních linek... už tu mám školní linky, invalidní linky,... za chvíli budou linky nákupní, pracovní, výletní... všechny linky maj bejt pro všechny a ne to takto izolovat. A bezbariérovost má bejt taky rovnoměrně všude, nejde jen o vozíčkáře, ale obecně je nízkopodlažnost značka komfortu.

Takovouhle tramvají by zas nejezdil nikdo, max 2 lidi a akorát by ždímala peníze, který by se mohli investovat do víc nízkopodlažních vozů/spojů na normální linky, kde by přece taky vozíčkáři mohli jezdit.

Odpovědět