Fořtík píše:Martine, teď úplně odjinud - jaký je vývoj na Hradčanské? Díky.
Včera jsem se vrátil ze 40. setkání dopravních inženýrů ze Strážnice, kde Hradčanská hrála jednu z hlavních rolí v tématu problematika řízených přechodů pro chodce. Pro prezentaci jsem natočil pár videí chaotických situací právě na Hradčanské. Kolegům z Brna, Plzně, Ostravy a Bratislavy jsem poněkud zvedl sebevědomí, protože to, co viděli, ještě nikdy neviděli...
Bohužel v rámci diskuse si Plzeňáci posteskli, že i jejich blikače přes části přechodů přes koleje budou spíše pomalu mizet. Přechod signalizovaný i v části přes koleje je součástí zastávkové normy. V Plzni jakž takž drží blikače u přechodů, které vedou na zastávku jen z jedné strany, pak je blikač a pak už nic. Ale tam, kde je přecházení přes celou komunikaci, tam je boj stále těžší. Tj. v Plzni je to otázka osobní odvahy. A vzhledem k tomu, že dopravně inženýrský útvar tam má ještě poměrně silné slovo i z hlediska koncepce (značení míst pro přecázení apod.), tak i policii sem tam přesvědčí. Nicméně i tam se situace zhoršuje.
Tzn. pro Hradčanskou jsou dvě možnosti. Jeden je změna normy, což je na rok(y). Druhá jsou ta zábradlí (typu U, Z) jako na Kavalírce. Nejsem si ale jistý, že na straně odboru dopravy je vůle do nějaké obdobné změny jít. Tuším, že oficiální požadavek na řešení zatím nevznikl.
Horší je, že poloha obou výstupů z metra bohužel asi natrvalo vylučuje obnovení nádražíčka. Zatím mě nějaké logické řešení s těmito vstupy a 4 kolejemi nenapadlo. Odstranění původních výstupů považuju za zločin proti lidskosti nejvyššího řádu.
Nicméně, až bude chtít Praha 6 vozit studenty k busům na Podbabu tramvají, je možné jí navrhnout přestavbu vestibulu Hradčanská, aby se tam vešla nějaká linka ze Špejcharu po 4 minutách. To je spíš teda smutnej vtip na závěr.
Jinak prezentaci o Hradčanské se pokusím prezentovat dále vedení TSK a na MHMP...ale problém je, že moje možnost něco iniciovat je značně omezená.