Chci se stát řidičem tramvaje...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Možná by tam mohla být podmínka porozumět mluvenému textu a nediskutovat s dispečinkem po radiové síti
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
At nerozjíždíme zbytečně flame více v SZ...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
9001: Tak nevím, jak si znalí o složení národností u DPP, ale myslím, že sice Češi (případně Moraváci - abych je, já na Moravě jen vyrůstající, neurazil) dosud (zatím) převládají, ale Slováků, Ukrajinců, Poláků se myslím najde také už slušné množství + možná někdo i z exotičtějších zemí.
A ono se viditelně jaksi (asi po zkušenostech s některými jedinci) dospělo, že opravdu je třeba trvat na znalosti úředního jazyka v této zemi.
Mne spíše zaujala v požadavcích formulace "příjemné vystupování".
Podle nejednoho člověka bych to nesplnil - jenže to má pár háčků:
1.) jsou situace, kdy příjemné vystupování je kontraproduktivní - dotyční provinilci proti SPP, přepravnímu řádu a hlavně bezpečnosti + plynulosti MHD si z člověka budou dělat akorát a nikam se nepohneme
2.) I obecné předpisy - nejen SPP, ale dokonce i zákony (silniční, drážní), dávají řidičům právo až povinnost v určitých situacích dávat pokyny či příkazy cestujícím či lidem v okolí vozidla (dráhy). No a prostě toto není vždy možné (respektive účinné) s použitím, vedením prosazovaných (viz - zde odkazovaný článek), slov "prosím" či "děkuji" (respektive: ... „Na druhé straně je pravda, že vnitřní předpisy také řidiči ukládají především povinnost chovat se za všech okolností k cestující veřejnosti vstřícně, slušně a ohleduplně,“dodal smířlivě Štábl.).
3.) Navíc zakázání (např. zaměstnavatelem) využívat výše uvedeného práva až povinnosti (dávat pokyny a příkazy) řidiči MHD by (dle mne) bylo v rozporu se zákony (a to nejen protože uvedené je protiváhou zákonné odpovědnosti řidičů za osoby, jejichž potřeby je živí).
A ono se viditelně jaksi (asi po zkušenostech s některými jedinci) dospělo, že opravdu je třeba trvat na znalosti úředního jazyka v této zemi.
Mne spíše zaujala v požadavcích formulace "příjemné vystupování".
Podle nejednoho člověka bych to nesplnil - jenže to má pár háčků:
1.) jsou situace, kdy příjemné vystupování je kontraproduktivní - dotyční provinilci proti SPP, přepravnímu řádu a hlavně bezpečnosti + plynulosti MHD si z člověka budou dělat akorát a nikam se nepohneme
2.) I obecné předpisy - nejen SPP, ale dokonce i zákony (silniční, drážní), dávají řidičům právo až povinnost v určitých situacích dávat pokyny či příkazy cestujícím či lidem v okolí vozidla (dráhy). No a prostě toto není vždy možné (respektive účinné) s použitím, vedením prosazovaných (viz - zde odkazovaný článek), slov "prosím" či "děkuji" (respektive: ... „Na druhé straně je pravda, že vnitřní předpisy také řidiči ukládají především povinnost chovat se za všech okolností k cestující veřejnosti vstřícně, slušně a ohleduplně,“dodal smířlivě Štábl.).
3.) Navíc zakázání (např. zaměstnavatelem) využívat výše uvedeného práva až povinnosti (dávat pokyny a příkazy) řidiči MHD by (dle mne) bylo v rozporu se zákony (a to nejen protože uvedené je protiváhou zákonné odpovědnosti řidičů za osoby, jejichž potřeby je živí).
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Co je síla, aby místo anglický jazyk výhodou, se požaduje kvalitní češtinavon Špilberk píše:Už je to tam zas: http://www.dpp.cz/ridic-tramvaje/
Kdo máte zájem
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Už je to tam zas: http://www.dpp.cz/ridic-tramvaje/
Kdo máte zájem
Kdo máte zájem
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Je to asi tři týdny co tam bylo i řidič tramvaje, ale druhý den to zmizelo.Pepa píše:Jedině za volant... http://www.dpp.cz/pracovni-prilezitosti/
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Jedině za volant... http://www.dpp.cz/pracovni-prilezitosti/
-
- Uživatel
- Příspěvky: 64
- Registrován: 15.11.2008 13:36
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Pěkný den přeji,
chtěl bych se zeptat, zda-li v současné době nabírá nějaká vozovna nové řidiče tramvají ? Díky moc
chtěl bych se zeptat, zda-li v současné době nabírá nějaká vozovna nové řidiče tramvají ? Díky moc
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
XSC Díky. Takže nástup max 3 dioptrie zůstal, změnilo se akorát, že při periodě nesmí být víc jak 6 dioptrií (bylo 5).
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Dioptrie jsou to Dsf, takže při nástupu max +-3, během zaměstnání se to pak může zhoršit na +-6 s povoleným astigmatismem do 2 dioptrií cylindricky. Čísla 6/9 říkají, jaký řádek na testu je nutné s touto korekcí přečíst, jsou definována jak pro jedno oko, tak pro obě oči společně.Bobik píše: Popravdě přiznám, že těm "5/18 či 8/16 s korekcí minus 4/plus 3 Dsf" nerozumim a netušim, kolik dioptrií si pod tím představit.
Tak jestli je někdo moudřejší a umí to přeložit do češtiny....
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
ADD nejen Fořtík
Příloha č. 1
Podmínky zdravotní způsobilosti žadatelů o vydání licence strojvedoucího nebo
průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla a držitelů licence strojvedoucího nebo
osob řídících drážní vozidlo
C. Podmínky zdravotní způsobilosti žadatelů o vydání průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla a osob
řídících drážní vozidlo na dráze tramvajové, na dráze trolejbusové a žadatelů o vydání průkazu způsobilosti k
řízení dráhy lanové a osob řídících dráhu lanovou při vstupních preventivních lékařských prohlídkách.
1. Vady, stavy a nemoci, které podmiňují zdravotní nezpůsobilost
a) nemoci, uvedené v části A bodu 1 písm. a) - u) této přílohy,
b) snížení zrakové ostrosti pod 5/7,5 nebo 6/9 s korekcí větší než plus/minus 3 Dsf každým okem zvlášť, při
binokulárním vidění s touto korekcí snížení zrakové ostrosti pod 5/5 nebo 6/6,
c) poruchy sluchu znemožňující komunikaci hovorovou řečí na vzdálenost menší než 5 m každým uchem zvlášť
nebo při audiometrickém vyšetření celková ztráta sluchu vyšší než 20 % (dle Fowlera),
d) tělesná výška menší než 150 cm.
2. Vady, stavy a nemoci, které vyžadují odborné posouzení a u kterých je kladný posudkový závěr
podmíněn posouzením odborného lékaře
a) všechny nemoci, uvedené v části A bodu 2 této přílohy,
b) tělesná výška menší než 160 cm za podmínky, že řidič bude řídit vozidlo se zvláštním technickým vybavením,
umožňujícím bezpečné ovládání vozidla.
D. Podmínky zdravotní způsobilosti osob řídících drážní vozidlo na dráze tramvajové, trolejbusové a osob řídících
dráhu lanovou při pravidelných a mimořádných preventivních lékařských prohlídkách
1. Vady, stavy a nemoci, které podmiňují zdravotní nezpůsobilost
a) všechny nemoci, uvedené v části B bodu 1 písm. a) - q) a s) této přílohy,
b) snížení zrakové ostrosti pod 5/15 nebo 6/18 každým okem zvlášť, s korekcí větší než plus/minus 6 Dsf včetně
astigmatické složky plus/minus 2 Dcyl, astigmatická složka, plně započítávaná do povolené korekce vyšší než
plus/minus 2 Dcyl, při binokulárním vidění s touto korekcí snížení zrakové ostrosti pod 5/7,5 nebo 6/9.
2. Vady, stavy a nemoci, které vyžadují odborné posouzení a u kterých je kladný posudkový závěr
podmíněn posouzením odborného lékaře
a) nemoci, uvedené v části A bodu 2 této přílohy,
b) nemoci, uvedené v části A bodu 1 písm. i) - l) této přílohy, hemeralopie,
c) hypertenzní nemoc ve stádiu I a II dle WHO,
d) částečné poruchy barvocitu při zachovaném rozeznávání červeného a zeleného barevného signálu, porucha
reakce zornic,
e) poruchy sluchu znemožňující komunikaci hovorovou řečí na vzdálenost menší než 5 m každým uchem zvlášť
nebo při audiometrickém vyšetření celková ztráta sluchu vyšší než 20 % (dle Fowlera).
Příloha č. 3
Společné podmínky zdravotní způsobilosti žadatelů o vydání licence strojvedoucího
nebo průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla, držitelů licence strojvedoucího
nebo osob řídících drážní vozidlo a osob provádějících ostatní činnosti při provozování
dráhy a drážní dopravy a uchazečů o tuto činnost
1. Osoby podle § 1 odst. 1 vyhlášky mohou po implantaci nitroočních čoček být zdravotně způsobilé k řízení
drážního vozidla nebo provádění ostatních pracovních činností při provozování dráhy a drážní dopravy pouze se
souhlasem odborného očního lékaře. Bifokální skla jsou povolena pouze se souhlasem odborného očního lékaře.
2. U činností, při nichž je povolena zraková korekce, lze povolit při dobré snášenlivosti a po souhlasu
odborného očního lékaře výkon činnosti s kontaktními čočkami.
3. Je-li předepsané zrakové ostrosti dosaženo s korekcí, je použití brýlí nebo kontaktních čoček podmínkou
výkonu činnosti:
4. Hodnotami korekce v přílohách č. 1 a 2 této vyhlášky se rozumí brýlová korekce.
K dosažení hodnot sluchu, uvedených v příloze č. 2 této vyhlášky, lze u pravidelné a mimořádné
prohlídky osob, uvedených v § 2 písm. b) vyhlášky, po souhlasu odborného nosního, ušního a krčního lékaře,
použít elektroakustických nebo jiných přístrojů pro zlepšení sluchu v případě, že bez jejich použití nepřesáhne
celková ztráta sluchu při audiometrickém vyšetření 35 % (dle Fowlera).
6. Je-li požadovaných hodnot sluchu dosaženo s použitím elektroakustických nebo jiných přístrojů, je jejich
použití podmínkou výkonu činnosti.
-------------------------------------------------------------
Popravdě přiznám, že těm "5/18 či 8/16 s korekcí minus 4/plus 3 Dsf" nerozumim a netušim, kolik dioptrií si pod tím představit.
Tak jestli je někdo moudřejší a umí to přeložit do češtiny....
Příloha č. 1
Podmínky zdravotní způsobilosti žadatelů o vydání licence strojvedoucího nebo
průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla a držitelů licence strojvedoucího nebo
osob řídících drážní vozidlo
C. Podmínky zdravotní způsobilosti žadatelů o vydání průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla a osob
řídících drážní vozidlo na dráze tramvajové, na dráze trolejbusové a žadatelů o vydání průkazu způsobilosti k
řízení dráhy lanové a osob řídících dráhu lanovou při vstupních preventivních lékařských prohlídkách.
1. Vady, stavy a nemoci, které podmiňují zdravotní nezpůsobilost
a) nemoci, uvedené v části A bodu 1 písm. a) - u) této přílohy,
b) snížení zrakové ostrosti pod 5/7,5 nebo 6/9 s korekcí větší než plus/minus 3 Dsf každým okem zvlášť, při
binokulárním vidění s touto korekcí snížení zrakové ostrosti pod 5/5 nebo 6/6,
c) poruchy sluchu znemožňující komunikaci hovorovou řečí na vzdálenost menší než 5 m každým uchem zvlášť
nebo při audiometrickém vyšetření celková ztráta sluchu vyšší než 20 % (dle Fowlera),
d) tělesná výška menší než 150 cm.
2. Vady, stavy a nemoci, které vyžadují odborné posouzení a u kterých je kladný posudkový závěr
podmíněn posouzením odborného lékaře
a) všechny nemoci, uvedené v části A bodu 2 této přílohy,
b) tělesná výška menší než 160 cm za podmínky, že řidič bude řídit vozidlo se zvláštním technickým vybavením,
umožňujícím bezpečné ovládání vozidla.
D. Podmínky zdravotní způsobilosti osob řídících drážní vozidlo na dráze tramvajové, trolejbusové a osob řídících
dráhu lanovou při pravidelných a mimořádných preventivních lékařských prohlídkách
1. Vady, stavy a nemoci, které podmiňují zdravotní nezpůsobilost
a) všechny nemoci, uvedené v části B bodu 1 písm. a) - q) a s) této přílohy,
b) snížení zrakové ostrosti pod 5/15 nebo 6/18 každým okem zvlášť, s korekcí větší než plus/minus 6 Dsf včetně
astigmatické složky plus/minus 2 Dcyl, astigmatická složka, plně započítávaná do povolené korekce vyšší než
plus/minus 2 Dcyl, při binokulárním vidění s touto korekcí snížení zrakové ostrosti pod 5/7,5 nebo 6/9.
2. Vady, stavy a nemoci, které vyžadují odborné posouzení a u kterých je kladný posudkový závěr
podmíněn posouzením odborného lékaře
a) nemoci, uvedené v části A bodu 2 této přílohy,
b) nemoci, uvedené v části A bodu 1 písm. i) - l) této přílohy, hemeralopie,
c) hypertenzní nemoc ve stádiu I a II dle WHO,
d) částečné poruchy barvocitu při zachovaném rozeznávání červeného a zeleného barevného signálu, porucha
reakce zornic,
e) poruchy sluchu znemožňující komunikaci hovorovou řečí na vzdálenost menší než 5 m každým uchem zvlášť
nebo při audiometrickém vyšetření celková ztráta sluchu vyšší než 20 % (dle Fowlera).
Příloha č. 3
Společné podmínky zdravotní způsobilosti žadatelů o vydání licence strojvedoucího
nebo průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla, držitelů licence strojvedoucího
nebo osob řídících drážní vozidlo a osob provádějících ostatní činnosti při provozování
dráhy a drážní dopravy a uchazečů o tuto činnost
1. Osoby podle § 1 odst. 1 vyhlášky mohou po implantaci nitroočních čoček být zdravotně způsobilé k řízení
drážního vozidla nebo provádění ostatních pracovních činností při provozování dráhy a drážní dopravy pouze se
souhlasem odborného očního lékaře. Bifokální skla jsou povolena pouze se souhlasem odborného očního lékaře.
2. U činností, při nichž je povolena zraková korekce, lze povolit při dobré snášenlivosti a po souhlasu
odborného očního lékaře výkon činnosti s kontaktními čočkami.
3. Je-li předepsané zrakové ostrosti dosaženo s korekcí, je použití brýlí nebo kontaktních čoček podmínkou
výkonu činnosti:
4. Hodnotami korekce v přílohách č. 1 a 2 této vyhlášky se rozumí brýlová korekce.
K dosažení hodnot sluchu, uvedených v příloze č. 2 této vyhlášky, lze u pravidelné a mimořádné
prohlídky osob, uvedených v § 2 písm. b) vyhlášky, po souhlasu odborného nosního, ušního a krčního lékaře,
použít elektroakustických nebo jiných přístrojů pro zlepšení sluchu v případě, že bez jejich použití nepřesáhne
celková ztráta sluchu při audiometrickém vyšetření 35 % (dle Fowlera).
6. Je-li požadovaných hodnot sluchu dosaženo s použitím elektroakustických nebo jiných přístrojů, je jejich
použití podmínkou výkonu činnosti.
-------------------------------------------------------------
Popravdě přiznám, že těm "5/18 či 8/16 s korekcí minus 4/plus 3 Dsf" nerozumim a netušim, kolik dioptrií si pod tím představit.
Tak jestli je někdo moudřejší a umí to přeložit do češtiny....
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Takže kolik je aktuální platný limit na oči? Omlouvám se, ale nemám čas to číst celé.Bobik píše:Jo, právě na to koukám. Měnili loni. Platný znění je zde vyhláška 101/1995 Sb.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
V Zákone to asi nebude. Určuje to vyhláška o zdravotní zpusobilosti. Myslím 101/něco.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Jo, právě na to koukám. Měnili loni. Platný znění je zde vyhláška 101/1995 Sb.
Naposledy upravil(a) Bobik dne 01.2.2014 9:03, celkem upraveno 2 x.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Nic takového jsem v drážním zákonu nenašel, žádné tohle omezení co se týče brýlí. Neměnili to nějak nedávno?Bobik píše:Tak s pěti dioptriema máš smůlu. Drážní zákon povoluje max 3.