Stránka 239 z 321

Re: Pražské autobusy

Napsal: 10.2.2009 21:06
od Damir Holas
382 od března na Háje (nikoli do háje, nezaměňovat please :lol: )

http://www.ropid.cz/tiskove-informace/V ... 3x661.html

Re: Pražské autobusy

Napsal: 06.2.2009 12:19
od Bobik
No právě mj. kvůli tomu křížení pruhů, bo u vozovny jsou zase ve svý zastávce. Tam by byl problém s jejich návratem na silnici, kdyby stanicovaly spolu s tram. Mimo jiné. Hlavní důvody proč obecně nemůžou bus jezdit po kolejích už tu někdo vypsal. A X-1 je vyjímka kvůli tomu přestupu, tam to u chodníku udělat nejde, není kde.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 06.2.2009 2:29
od Neral
Bobik píše:Je to především proto, aby nedocházelo ke kolizním situacím při křížení pruhů a bus nestál v zácpě. Směr Dejvická proto jezdí po kolejích-odbočuje vlevo a když už přes ty zastávky jede je blbost aby tam nestanicoval když už tam stojí (SSZ Prašný Most). Navíc směr HR došlo ke snížení pruhů na 1 a X-1 má díky tomu vlastní a staví u chodníku (pokračuje přímo).Směrem k vozovně všechny busy staví až u ní, krom X-1 která má na Prašňáku přestup na tram.
OK, to zní logicky. Pořád to ale podle mě nevysvětluje, proč ve směru k vozovně nemůžou po tramvajovém pásu jezdit i běžné autobusové linky, když tam jezdí X-1. Přitom právě tady jsou podle mě největší problémy se zácpami, ve kterých autobusy ztrácejí spoustu času...

Re: Pražské autobusy

Napsal: 05.2.2009 14:58
od Bobik
Je to především proto, aby nedocházelo ke kolizním situacím při křížení pruhů a bus nestál v zácpě. Směr Dejvická proto jezdí po kolejích-odbočuje vlevo a když už přes ty zastávky jede je blbost aby tam nestanicoval když už tam stojí (SSZ Prašný Most). Navíc směr HR došlo ke snížení pruhů na 1 a X-1 má díky tomu vlastní a staví u chodníku (pokračuje přímo).Směrem k vozovně všechny busy staví až u ní, krom X-1 která má na Prašňáku přestup na tram.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 05.2.2009 3:28
od Neral
Tak jsem se v tomto úseku už párkrát svezl a nutno říct, že jízda po BKV panelech opravdu není moc příjemná. Ale samozřejmě je to pořád lepší, než stát v zácpě.
Co mě ale překvapilo víc, je uspořádání zastávek a celkově provozu. Pokud jsem se dobře díval, je to tak, že ve směru Dejvická/Hradčanská jezdí běžné autobusové linky po tramvajovém pásu a staví v tramvajových zastávkách, zatímco X-1 staví v původní autobusové zastávce Vozovna Střešovice a nově zřízené zastávce Prašný most. V opačném směru je to přesně naopak, po tramvajovém tělese jezdí naopak jenom X1 a ostatní linky jezdí stejně jako dřív a staví u vozovny v bežné autobusové zastávce. Můžete někdo vysvětlit důvody takového podivného uspořádání? :?

Re: Pražské autobusy

Napsal: 29.1.2009 13:46
od MOp
Na Prasnem moste problem se sirkou opravdu neni, neni zvysene teleso a ani nejsou obruby. Spise tragickou situaci vidim v SSZ Prasny most, ktera propusti na jeden cyklus do oblouku pouze jednu tram / 2*bus a totalne to tam zdechne. Naznak byl videt jiz dnes dopoledne, a to se jeste jezdi pres Hradcanskou. Navic nepomaha ?rozebirani praveho zabradli? mostni konstrukce, kdy to tam dnes vypadalo jako o zivot..

Re: Pražské autobusy

Napsal: 29.1.2009 13:28
od pawel
díky absolute za vysvětlení. v souvislosti s tím vidím hodně problémů s právě vznikajícím buspruhem okolo prašného mostu - krom kolize tram x bus ve směru od dejvic dc (odbočení tram vlevo směr pražský hrad + hafo autobusů vč. tříminutové X1 a 2, 36 rovně směr vozovna) se mi šířka tram tělesa a přilehlé vozovky zdá nedostatečná. k tomu ještě připočíst společné zastávky prašný most s brutální frekvencí a tragický stav BKV panelů. nevím nevím, rád bych, kdyby to fungovalo, ale nad buspruhem v této oblasti jsem coby místní přemýšlel už léta, ale vždycky mi to vyšlo jako nemožné, vzhledem k vysoké frekvenci tram, bus i IAD a k celkové stísněnosti prostoru.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 29.1.2009 8:06
od Absolut
S provozem autobusů po tramvajových kolejích jsou dva zásadní legislativní problémy a 2 technické problémy (tedy celkem 4), které se navzájem prolínají. Schválně uvedu příklady právě z těch míst, co tady padla.

1) Norma a názor DP-A vyžaduje nějakou minimální šířku pruhu a odstup tohoto pruhu od pevných překážek, jako je třeba zábradlí nebo sloupy TV. Toto nelze často při jízdě po tramvajovém páse splnit. Zejména se jedná o šířku pruhu alespoń 3,25 metru a odstup tohoto pruhu od trakčních stožíárů a zábradlí cca 0,5 metru. Třeba mírák je z tohoto hlediska v pohodě díky tomu, že jsou tam oblouky a kvůli tomu větší osovka a v obloucích obruby dál od trati.

2) Norma požaduje při provozu autobusů po TT osovou vzdálenost kolejí alespoň 3,50 metru (což lze pochopit, protože při vstřícných zastávkách při této osovce vychází šířka mezi obrubami 6,10 metru, což je 2 x 3,05, což jsou v podstatě třímetrové pruhy. Tuhle podmínku hodně míst nesplňuje. Základní modul tratí na BKV je 3,00 a 3,20, což výše zmíněnému samozřejmě nevyhovuje. Lze z toho udělat vyjímku, třeba Dlouhá třída, ale výsledek není rozhodně nic krásného.

3) Technicky lze projet leckde autobusem v klidu po trati, která nesplňuje výše uvedené parametry. Jsou ale místa, kde sice trať splní normové požadavky pro provoz autobusů, můžeme tam klidně namalovat pruhy BUS, ale bude nám to na prd, protože bus bude mít problém při nájezdu na TT / výjezdu z TT a v obloucích. Tam je jaksi norma mírnější, než obalová křivka projíždějícího autobusu.

4) Jsou místa, kde autobus může tramvaj reálně zpomalovat, což není žádoucí. Důvodem může být jednak stav krytu TT, dále pak "úzký" pruh, kterým nelze komfortně jet rychle. Řidiči autobusů jistě potvrdí, že po nerovném povrchu z panelů BKV se sloupama TV po levé straně a obrubou po straně pravé by asi v čárami vyznačeném pruhu šířky 3,25 jeli intuitivně pomaleji, než v pruhu šířky 3,50 na´krásné rovné hladké živici s obrubníkem po jedné a přerušovanou bílou čárou po druhé straně. Další hrozba zpomalení tramvaje je SSZ, kde autobus jede jinam, než tramvaj - musí se tam řešit detekce a "překážení" autobusu. Příklad dobře vyřešeného tohoto problému je pravé odbočení 176 na Palačáku, příklad zatím nevyřešeného je levé odbočení 133 za Dlouhou třídou z.c.

Loni jsem byl přímo u zavádějí a-133 do trasy po TT a výše zmíněné jsme museli všechno řešit. Výsledek rozhodně není technicky optimální a pracuje se na jeho korekcích, nicméně pro cestující to podle mého názoru dost přineslo (a nejen to, že se tou 133 vozím 2x měsíčně z Palacecinemas...).

Re: Pražské autobusy

Napsal: 29.1.2009 4:19
od jara
Nad tímto usekem jsem již také několikrát uvažoval. A včera jsem si všimnul, že už na kolejích od Hládkova k Vozovně Střešovice je nápis BUS. Možná to je jen kvůli X-1 co tam bude ted jezdit. Ale spíše si myslím že to tam bude i pro ostatní autobusy.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 29.1.2009 3:12
od Neral
Tak jsem přemýšlel, jak je to vlastně s provozem autobusů po tramvajových kolejích. Všiml jsem si, že už máme v Praze několik míst, kde mají autobusy s tramvajemi společnou zastávku – Palačák, Mírák, Bílá labuť a Nám. republiky, nevím jestli ještě nějaké další (mám na mysli samozřejmě jenom taková místa, kde to není běžná komunikace přístupná pro auta). Za to na jiných místech autobusy beznadějně stojí v kolonách, zatímco vedle vede tramvajový pás, po kterém by krásně mohly projet. Z vlastní zkušenosti to zažívám často hlavně na úseku Prašný most–Vozovna Střešovice–Hládkov, který se občas projíždí třeba dvacet minut. Tak by mě zajímalo, co brání tomu, aby autobusy jely po kolejích (předpokládám, že to bude nějaký předpis, na který se musí udělit speciální výjimka), případně jaká je šance, že se to změní. Určitě nejen na tomhle úseku by to dost pomohlo a omezilo zpoždění.
Mimochodem, už se stalo, že za Vozovnou Střešovice to řidič nevydržel, najel na tramvajový pás a dojel až ke Hládkovu. Ale to byla opravdu výjimka potvrzující pravidlo... :)

Re: Pražské autobusy

Napsal: 28.1.2009 15:59
od Marek Kubík
fricoolinek2 píše:Není to tak trochu historická chvíle - první Citybus, jenž vypravil jiný dopravce než DPP?
To máš pravdu,je to určitě historická chvíle.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 28.1.2009 15:46
od fricoolinek2
Není to tak trochu historická chvíle - první Citybus, jenž vypravil jiný dopravce než DPP?

Re: Pražské autobusy

Napsal: 28.1.2009 14:22
od Tombus
Případné fotiče upozorňuji, že to pořadí po třetí hodině odpoledne zatahuje.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 28.1.2009 13:47
od slimman
Absolut píše:Mazlík z Teplic už lítá na a-165.
Hezký. Tak aby vydržel, u Veolie se s ním (tuším) moc mazlit nebudou. [-o<

Re: Pražské autobusy

Napsal: 28.1.2009 10:31
od Absolut
Mazlík z Teplic už lítá na a-165.
b-1252-165-opatov-20090128.JPG