Pražské trolejbusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Chtěl jsem to ale i s tou "doplňkovou omáčkou", nebo jak to tak nazvat. Prostě z netu se člověk nedozví ty informace tak (co se třeba rozsahu týče), jako z diskuzního fóra.
A mimocodem - přes "logický" výrazy "trolejbus akumulátor" nebo "trolejbus baterie" se to hledá poněkud nesnadno. Důvod je (asi) jasný.
A mimocodem - přes "logický" výrazy "trolejbus akumulátor" nebo "trolejbus baterie" se to hledá poněkud nesnadno. Důvod je (asi) jasný.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Ovšem stačilo trochu myslet a případně požádat o informaci strýčka Google
Inu ale je to každého věc, jak se zde prezentujeme...
Inu ale je to každého věc, jak se zde prezentujeme...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Díky. Jak to v Praze nejezdí, tak člověk tápe.
Re: Pražské trolejbusy
Škoda 9Trfricoolinek2 píše:Nevíte někdo - mají trolejbusy autobaterii? Nebo pokud jsou odstřiženi od troleje, tak je tolejbus zcela dead?
Škoda 7Trhttp://www.skd.cz/trolejbusy/9TR.php píše:Řídící obvody byly napájeny z alkalické baterie 24 V, 105 Ah (18 NKT 105), která byla dobíjena alternátorem 28 V / 60 A poháněným pomocným vývodem trakčního motoru.
Škoda 6Trhttp://www.skd.cz/trolejbusy/7TR.php píše:Vozová alkalická baterie, složená z 18 ks článků KE9, s celkovým napětím 24 V / 90 Ah byla umístěna uvnitř vozu v samostatné skříni pod sedadly. Dobíjení vozové baterie a napájení pomocných obvodů 24 V zajišťovalo dynamo PAL 1000 W / 24 V poháněné mechanicky z trakčního motoru
Škoda 14Trhttp://www.skd.cz/trolejbusy/6TR.php píše:Napájení trakčních obvodů bylo zajištěno pomocí dvou sběračů z trolejového vedení o napětí 600 V ss, pomocné řídící obvody byly napájeny z vozové alkalické baterie 12 V - 120 Ah
http://www.skd.cz/trolejbusy/14TR.php píše:Interiér salonu je osvětlen stropními zářivkovými tělesy s vlastními měniči napájenými z vozové baterie..
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Něco tam bude se slabší kapacitou (z důvodu absence potřeby startů a žhavení), ovšem dokázal bych si představitm že v minulosti (třeba před půlstoletím) tam skutečně žádná nebyla.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Co myslíš?fricoolinek2 píše:mají tramvaje autobaterii? Nebo pokud jsou odstřiženi od troleje, tak jsou zcela dead?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Nevíte někdo - mají trolejbusy autobaterii? Nebo pokud jsou odstřiženi od troleje, tak je tolejbus zcela dead?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
resp. spíš podle kterých předpisů bude vozidlo schváleno a přiděleny mu "papíry" - drážních/silničníchP_V píše:Tak to by mě zajímalo, jak se pozná rozdíl mezi elektrobusem se sběrači schopnými brát proud za jízdy, a trolejbusem s baterkama.
(odpověď bude asi, že podle toho, co výrobce napíše do papírů )
Jestli se nepletu, trolejbus i s baterkama/agregátem nedostane RZ podle silničních předpisů.
Zatímco elektroBUS s jakýmkoliv typem sběrače RZ má.
Re: Pražské trolejbusy
Tak to by mě zajímalo, jak se pozná rozdíl mezi elektrobusem se sběrači schopnými brát proud za jízdy, a trolejbusem s baterkama.
(odpověď bude asi, že podle toho, co výrobce napíše do papírů )
(odpověď bude asi, že podle toho, co výrobce napíše do papírů )
Re: Pražské trolejbusy
Něco jsem o tom zjistil. Bude se jednat o elektrobusy, tedy nebudou to drážní vozidla. Jen se budou za jízdy dobíjet. Teď je otázka, jestli se opravdu budou jen dobíjet .... A ta trolej má být jen směrem nahoru.
Re: Pražské trolejbusy
V Opave take jsou strisky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
v HK a Zlíně-Otrokovicích se používají také minimálně pro "návrat spojů DC", které jedou prodlouženou trasu mimo TV na agregát.Karosák píše:V ML mají ty natrolejovací stříšky a stihne se to během stanicování bez prostoje.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
V ML mají ty natrolejovací stříšky a stihne se to během stanicování bez prostoje.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Pražské trolejbusy
Nevím, ale v Římě a v Blavě mě prostoj při natrolejování přišel dost velký. A taky nevím co ve zmíněném useku chtěj provozovat za linku.
Mnohem zajímavější mi přijde 176.
Mnohem zajímavější mi přijde 176.