Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Dneska je všechno on-line. Klidně webovou trať. knihu a kdo nemá internet, atd. výpravčímu na lístku.
A odpovědní by tam pak mohli psát, odstraněno dne ...
A odpovědní by tam pak mohli psát, odstraněno dne ...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Ano, to už se tady řešilo, jak na něco upozornit a neotravovat dispečink. Ale možná, že taková možnost není právě proto, aby nebyla ta kontrola. Ale taková traťová kniha by se určitě užila. Zrovna nedávno jsem zjistil, že na Petřinách nesvítí na WC světlo. Správný postup je volat dispečink. Jenže když zrovna vysílačka řve jedno MÚ za druhým, tak je jasné, že mají jiné starosti než světlo na hajz..WC.Karosák píše:Když může být kniha vozová, proč nemůže být něco jako traťová, kam by se toto mohlo psát.
Krom toho si myslím, že vyloženě kniha není potřeba. Stačí lístek formátu nálezního lístku, vyplní se, odevzdá se ve výpravně. Řekl bych dobrý podnět pro OO: Závadový (Traťový) lístek.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Aha, takže si z nás ještě náramně dělají šoufky A nebo jsi volal jinému KGXovi, než tam seděl předtím a protože si to asi mezi sebou moc nepředávají, myslel, že se nehlásilo. Stejně je to kašpařina. Když může být kniha vozová, proč nemůže být něco jako traťová, kam by se toto mohlo psát. Když se řeší problém s vozem, zápis slouží k tomu, aby se nejen vyřešilo, ale třeba i mohlo říci Vidíte, já vám to říkala ne, jako zde při volání KGX, že jsme za kokoty a ještě informace zapadne v éteru...f*ck Jinak jsem byl za zástupcem OO, stran nahlášení Želvy na PEKu, jak mi doporučoval Grossák a bylo mi řečeno, že už to předávali minule, ale poslali je s tim do háje. Nevím, co si pod tím představit. Doufám, že nikdo z vedení neříkal: To nee, na to dlabem, s tím nepruďte. Spíš bych to viděl na: Noo, zkusíme s tím něco udělat...
Jinak ta splítka skutečně někdy jde a někdy ne. Třeba v sobotu mi šlapala.
Trochu věcně-vzdálený přihlašovák k Olšanskému nám. DC (před SUDOPem) má ulomenou pacičku, rovněž kontakt k Floře od Radhošťské (na úrovni Boleslavské)
Dále pak sice byly vyměněny pružinové kontakty k přechodu na Sladkovského nám. za brnkačky, ale podle mě současně s výměnou odpojeny, protože tolik zdržení, které mi nadělilo ono SSZ za posledních 10 dní jsem tam nežral za celý předchozí čas. Padá to na férovku před vlak, i když už jsem musel být dávno "nabrnknutej". Čili opět ála přechody Karmelitská, kde se jen naprázdno ošoupávají brnkačky.
Ad Na Znamení-Ano, Ženské domovy ve mne též vzbuzují bezmoc a zoufalství a zrovna dneska mě též málem až k slzám dojala Vinohradská-u chodníku místa jak na*ráno a ke štěstí by stačilo pár cm...ale nikoho to nebere
Jinak výjezd ze Synkáče je v kombinaci s vláčky 18, 6... auty zleva, zprava, přijímačem ROV za sjezdovkou a nemožností se zařadit za tram čekající na nepreferenční Otakarově slušný peklo. Skoro horší, než teď ten rozkopaný Pavlák. Jen jedno mě potěšilo-díky zpoždení z IPP jsem nestál na Želvě za 26 a tak jsem přechod jel vždy na první pokus. A ještě se nějaký jantar IAD rozhodl předjet kolonu IAD jízdním pruhem, místo po kolejích, a krásně zapadl do díry ve vyfrézované vozovce a o vyčuhující kanál si rozleštil masku Takže to zase nebyl tak špatný den...
Jinak ta splítka skutečně někdy jde a někdy ne. Třeba v sobotu mi šlapala.
Trochu věcně-vzdálený přihlašovák k Olšanskému nám. DC (před SUDOPem) má ulomenou pacičku, rovněž kontakt k Floře od Radhošťské (na úrovni Boleslavské)
Dále pak sice byly vyměněny pružinové kontakty k přechodu na Sladkovského nám. za brnkačky, ale podle mě současně s výměnou odpojeny, protože tolik zdržení, které mi nadělilo ono SSZ za posledních 10 dní jsem tam nežral za celý předchozí čas. Padá to na férovku před vlak, i když už jsem musel být dávno "nabrnknutej". Čili opět ála přechody Karmelitská, kde se jen naprázdno ošoupávají brnkačky.
Ad Na Znamení-Ano, Ženské domovy ve mne též vzbuzují bezmoc a zoufalství a zrovna dneska mě též málem až k slzám dojala Vinohradská-u chodníku místa jak na*ráno a ke štěstí by stačilo pár cm...ale nikoho to nebere
Jinak výjezd ze Synkáče je v kombinaci s vláčky 18, 6... auty zleva, zprava, přijímačem ROV za sjezdovkou a nemožností se zařadit za tram čekající na nepreferenční Otakarově slušný peklo. Skoro horší, než teď ten rozkopaný Pavlák. Jen jedno mě potěšilo-díky zpoždení z IPP jsem nestál na Želvě za 26 a tak jsem přechod jel vždy na první pokus. A ještě se nějaký jantar IAD rozhodl předjet kolonu IAD jízdním pruhem, místo po kolejích, a krásně zapadl do díry ve vyfrézované vozovce a o vyčuhující kanál si rozleštil masku Takže to zase nebyl tak špatný den...
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Maj číst PRT, ale příští kolo už to šlo...
Re: Preference / antipreference MHD
tak to hovénko, nefunkční vzdálenej přihlašovák jsem hlásal už před 14 dny a bylo mi řečeno, že se o tom ví a že je to větší závada!
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Hned se musím prásknout, co jsem dnes provedl dispečinku.
Přijedu s 12 na Malostranské nám. od Újezda a předkontakt v zast. mě nenavolil. Tak popojedu ke světlům a opět NIC. Jdu s kličkou a točím doprava a opět NIC. Tak že volám na PDT a hlásím situaci. No a přidal jsem i info o kontaktu v zastávce a že už je to asi 3 týdny.
Na to jsem dostal odpověď, že to není zatím hlášeno!!! A pak jsem udělal tu blb--- a řekl jsem že na pražskejch tramvajích... A to jsem neměl dělat, já vím, ale nějak mě to ujelo...
Ale tady se to přeci psalo nejednou, no zkrátka mě dostala ta informace, že se o tom neví?
Tak že jsem si buď zadělal na kontroly, nebo se stanu hvězdou školení 4
Jo a závěr: Po relaci s PDT, kdy jsem byl poučen, že oni nejsou PRT, ale DPP. A že takové věci mají řidiči hlásit. Jsem se znovu vydal s kličkou ven, pro jistotu otočil vlevo i vpravo, padla výzva a jelo se!
Jen bych dodal, že 15T spouští některé kotakty co se mají ovlivnit až po odjezdu ze zast., nebo průjezdu kolem SSZ, neb má PTG strašně vpředu.
Přijedu s 12 na Malostranské nám. od Újezda a předkontakt v zast. mě nenavolil. Tak popojedu ke světlům a opět NIC. Jdu s kličkou a točím doprava a opět NIC. Tak že volám na PDT a hlásím situaci. No a přidal jsem i info o kontaktu v zastávce a že už je to asi 3 týdny.
Na to jsem dostal odpověď, že to není zatím hlášeno!!! A pak jsem udělal tu blb--- a řekl jsem že na pražskejch tramvajích... A to jsem neměl dělat, já vím, ale nějak mě to ujelo...
Ale tady se to přeci psalo nejednou, no zkrátka mě dostala ta informace, že se o tom neví?
Tak že jsem si buď zadělal na kontroly, nebo se stanu hvězdou školení 4
Jo a závěr: Po relaci s PDT, kdy jsem byl poučen, že oni nejsou PRT, ale DPP. A že takové věci mají řidiči hlásit. Jsem se znovu vydal s kličkou ven, pro jistotu otočil vlevo i vpravo, padla výzva a jelo se!
Jen bych dodal, že 15T spouští některé kotakty co se mají ovlivnit až po odjezdu ze zast., nebo průjezdu kolem SSZ, neb má PTG strašně vpředu.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Prosím, z jakého důvody jdou na Kubáni světla opět celou noc? Už je to tam víc dní.
Dále - až se bude (jestli se kdy bude) dělat Švehlovka, budou nová i SSZ? A pokud ano, mám čekat, že budou stejně naprd jako ta současná, nebo budou horší? Momentálně tam na výjezdu zpod Spojky a u Zahr. Města funguje v noci kvalitní antipreference - většinou padá na stůj před nosem. Že obvykle nikde není ani kolo, nemusím předpokládám zdůrazňovat.
Dále - až se bude (jestli se kdy bude) dělat Švehlovka, budou nová i SSZ? A pokud ano, mám čekat, že budou stejně naprd jako ta současná, nebo budou horší? Momentálně tam na výjezdu zpod Spojky a u Zahr. Města funguje v noci kvalitní antipreference - většinou padá na stůj před nosem. Že obvykle nikde není ani kolo, nemusím předpokládám zdůrazňovat.
Re: Preference / antipreference MHD
Ženský domovy snad musí schvalovat PČR, kvůli režimu křižovatky, ale Minskou a Myslíkovou myslim ne
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
9001: Dělat zásahy do HW není "to pravé" obecně - páč:
1.) s úpravou HW nemusí korespondovat stálý SW
2.) při rušení důvodu zásahu do HW může být lehce tento zásah či jeho část opomenuta
Z právě uvedených důvodů a pro snadnost zavedení řešení je lepší mít naprogramované a uložené SW řešení pro všechny praktické možnosti situace na daném SSZ = nebude problém operativně okamžitě jakoukoliv z nich zpustit i při náhlé neplánované změně počtu větví křižovatky (1 z nich bude, pro např. havárii vodovodního řadu, uzavřena na dobu v délce 1 a více dní).
PS: Odůvodnitelný zásah do HW je jedině při uzavření pruhů IAD před křižovatkou pomocí přenosného DZ a zábran, kdy zároveň s nimi by mělo být dovezeno zakrytí stálých směrových signálů pro IAD a dočasné SSZ s "plnými" signály pro IAD, které by se zapojilo do "řadiče" stálé SSZ tak, aby nedocházelo k nesmyslné vzájemné blokaci TRAM a IAD (nejčastěji tedy místo stálých signálů pro IAD přímo, ale případně se "navázalo" na signály "volno" pro TRAM).
1.) s úpravou HW nemusí korespondovat stálý SW
2.) při rušení důvodu zásahu do HW může být lehce tento zásah či jeho část opomenuta
Z právě uvedených důvodů a pro snadnost zavedení řešení je lepší mít naprogramované a uložené SW řešení pro všechny praktické možnosti situace na daném SSZ = nebude problém operativně okamžitě jakoukoliv z nich zpustit i při náhlé neplánované změně počtu větví křižovatky (1 z nich bude, pro např. havárii vodovodního řadu, uzavřena na dobu v délce 1 a více dní).
PS: Odůvodnitelný zásah do HW je jedině při uzavření pruhů IAD před křižovatkou pomocí přenosného DZ a zábran, kdy zároveň s nimi by mělo být dovezeno zakrytí stálých směrových signálů pro IAD a dočasné SSZ s "plnými" signály pro IAD, které by se zapojilo do "řadiče" stálé SSZ tak, aby nedocházelo k nesmyslné vzájemné blokaci TRAM a IAD (nejčastěji tedy místo stálých signálů pro IAD přímo, ale případně se "navázalo" na signály "volno" pro TRAM).
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
MM: Kvůli výluce na 14 dnů řešit HW asi není to pravé, ale pokud se jedná o více než půl roku, tak by se o tom mohlo uvažovat. Předělat to nebude moc náročné...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Jinak teď jsem si ještě vzpomenul na jeden můj rozhovor v týdnu s kolegou:
Může někdo potvrdit jeho informaci, že odklon TRAM do úseků TT
1.) obousměrně Radlická ul. mezi ZŽD a Plzeňskou
2.) Minskou ul. ve směru proti zastávce
3.) z Karláku vlevo (přes ruční uzamykatelnou výhybku s pomocným návěstidlem) do Myslíkovy
musí povolovat PČR (řídící centrálně dopravu v Praze)?
Může někdo potvrdit jeho informaci, že odklon TRAM do úseků TT
1.) obousměrně Radlická ul. mezi ZŽD a Plzeňskou
2.) Minskou ul. ve směru proti zastávce
3.) z Karláku vlevo (přes ruční uzamykatelnou výhybku s pomocným návěstidlem) do Myslíkovy
musí povolovat PČR (řídící centrálně dopravu v Praze)?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Brejšín: 100% souhlas - ovšem to jsem měl také na mysli = není to problém vhodný řešit fyzickým odpojením či přepojením "hardwaru" (kontaktů), ale přepnutím "softwaru" SSZ (naprogramování do jedné z v systému uložených variant) do cyklu odpovídajícímu aktuálnímu dopravnímu stavu (v Badeniho/od Špejcharu by to byly "z fleku" 2 možné varianty - pevný cyklus či předpřihlášení a prodlužování volna místo vlevo/rovně vyhodnocovat na požadavek vpravo/vlevo).
Re: Preference / antipreference MHD
Mě je úplně jedno, při výluce, jestli si tram počká 15 nebo 20 vteřin. Prostě je to výluka a drobné zpoždění se překousne. Ale situace, kdy na Špejchaře obloukem jezdí 4 linky a padá volno jen na výzvu (tzn. pokud se jen o vteřinu tramvaj opozdí a ikdyž by jí to akorát padlo do jízdy, tak má smůlu a musí celý cyklus čekat ač souběžně jedoucí auta mají přes 10 vteřin volno, či dokonce protijedoucí tramvaj) je trochu tragikomická. Nejlépe, kdy ještě SSZ prodlužuje volno od Sparty, co kdyby ta tramvaj jela na Hadčanskou, že? Dle mě tam má být pevně zařazená fáze odbočení tram Sparta - Chodkovy bo i ta pravděpodobnost, že tam ta tramvaj bude při zmíněných 4 linkách je asi velmi vysoká.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
No ono přece jenom "předrátovat přihlašováky" je značně nesystémové a (pro svou neviditelnost "na první pohled") až rizikové zasažení do SSZ - ovšem na současnou situaci na IPP Muzeum platí určitě systémové řešení, které už (mezi dalšími) uvedl Fořtík a které jsem v obdobné situaci na jaře v oblasti Staroměstské ZC uváděl i já (a po cca týdnu tam bylo nakonec provedeno) = v případě svedení IAD na koleje TRAM před SSZ má být vždy stálé tří barevné SSZ se směrovými signály zakryto a má být dovezeno a zapojeno dočasné tříbarevné SSZ s "plným" signálem, který by korespondoval se signály pro TRAM!
To, že nová SSZ mají umět více fází než umí, se tady mluvilo už nesčetněkrát - a žel nejde jen o situace pro výluky, které značně mění průjezdy TRAM křižovatkami (uzavře některou větev TT/odkloní TRAM do běžně nepojížděného směru/zvýší počet TRAM projíždějících křižovatkou - ať již v jednom či více směrech), ale i pro stálý provoz - v němž by měly SSZ umět pustit TRAM ve všech možných kombinacích směrů = 2 TRAM rovně jedoucí proti sobě/až 2 x 2 TRAM (v případě směrových a šířkových možností PK, zároveň i 2 protější směry IAD souběžné s TRAM doprava) do dvou nekolizních oblouků - na "plném(všesměrovém)" křížení TT jsou dvě takové možnost/3 TRAM (v případě možnosti PK i souběžnou IAD) po vnějšku trojúhelníku = jednu rovně a dvě vpravo - na "plném(všesměrovém)" křížení TT jsou 4 takové možnosti.
To, že nová SSZ mají umět více fází než umí, se tady mluvilo už nesčetněkrát - a žel nejde jen o situace pro výluky, které značně mění průjezdy TRAM křižovatkami (uzavře některou větev TT/odkloní TRAM do běžně nepojížděného směru/zvýší počet TRAM projíždějících křižovatkou - ať již v jednom či více směrech), ale i pro stálý provoz - v němž by měly SSZ umět pustit TRAM ve všech možných kombinacích směrů = 2 TRAM rovně jedoucí proti sobě/až 2 x 2 TRAM (v případě směrových a šířkových možností PK, zároveň i 2 protější směry IAD souběžné s TRAM doprava) do dvou nekolizních oblouků - na "plném(všesměrovém)" křížení TT jsou dvě takové možnost/3 TRAM (v případě možnosti PK i souběžnou IAD) po vnějšku trojúhelníku = jednu rovně a dvě vpravo - na "plném(všesměrovém)" křížení TT jsou 4 takové možnosti.
Re: Preference / antipreference MHD
Odpojení vzdáleného přihlašováku Špejchaře v Badeniho trvalo 4 měsíce. Tenkrát jsem si i naivně myslel, že to předrátují na ten odhlašovák v nepoužívané SSZ hned za zastávkou a upraví logiku SSZ, když je jasné v jakém směru teď jedině tramvaje mohou projíždět. SmutnéFořtík píše:Mám dotaz: Nešlo by po dobu, co jezdí auta po kolejích v zastávce I.P.Pavlova směr Muzeum upravit chod zdejší SSZ?
1) Odpojením brnkačky na vjezdu do zastávky tak, aby se tramvaj přihlašovala až za zastávkou. - Tramvajová fáze by se nevybírala zbytečně a iad by dostala víc prostoru než současné superkrátké volno Bělehradská - Žitná.
2) Nahradit směrové signály ssz (přímo a vlevo) plnými signály, které by umožňovaly jízdu iad souběžně s tramvají a vlastní tram fázi dočasně zrušit. - Souběžná jízda by tam vlastně nebyla, neboť by auta prostor, který jim za výkopem zůstal vyklidila dřív, než tramvaj odbaví v zastávce.
Nevím, jak dlouho tam ten ohrazený výkop bude, nicméně doprava tam v současném režimu dostává slušně na zadek.
Také jsem si naivně myslel, že moderní SSZ budou mít více programů pro řadiče, právě pro případy uzávěry některého směru tramvají, když už jim čočky padají jen na výzvu. Aby to více urychlilo gumokoli, když už tam zbytečně smrdí.