Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od XSC » 23.9.2012 22:49

Když chtěli metrobusy odlišit (byť nevím, k čemu je to dobré), tak mohli busy přečíslovat a vyhradit pro ně řadu. Rychlíkové linky tu přece v 60. letech už byly.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od willyjeff » 23.9.2012 22:48

Takže nyní máme autobusy úplně bez rámečku, s rámečky na boku a s rámečky na všech transparentech. To zní jako přehledná informace o houně :)

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od martyn » 23.9.2012 20:31

Ústup metrobusových rámečků nastal, dnes na některých vozech vypravených například na linky 124, 150 nebo 213.

Uživatelský avatar
kubiqcz
Uživatel
Příspěvky: 9
Registrován: 23.9.2012 13:53
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od kubiqcz » 23.9.2012 17:00

A nenapadlo Tě, že se u tramvají pokouší naučit lidi inverzností linky, že vůz nejede celou trasu a zatahuje do vozovny? U autobusů by to mělo znamenat naopak ... twe, já furt nechápu, o co jsou metrolinky víc než ostatní
Na to jsem jaksi pozapomněl. Pravda,byla by to blbost učit lidi dvě verze.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Martin Šubrt » 23.9.2012 15:13

kubiqcz píše:A co kdyby bylo číslo linky napsáno inverzně? To už taky někdo zamítl? Myslím si že by to na čitelnosti nic neubralo (třeba v Ostarvě už to funguje jak dlouho a bez problému...)177_chodov-m.png
Pro slabozraké je zvláště večer a v noci inverzní číslo ještě daleko větším problémem než čísla v rámečku. Těch svítících bodů okolo černého čísla linky je tolik, že jakékoli číslo slabozrakým zcela zaniká. Proto se inverze používá právě jen jako upozornění, že tramvajový spoj jede do vozovny, tj. tento spoj je divný, dávejte pozor... V takovém případě, kterých není během dne tolik, se to ještě snese. Navíc to skutečně slouží k nějakému účelu. Metrobus není nic, tak to není potřeba značit. Mně stačí, že i u tramvají už musím značit tramvajovou linku, páteřní linku, ramvajovou linku ve výluce, páteřní linku ve výluce i náhradní tramvajovou linku. A když chci vybarvit náhradní tramvaj za metro A, tak mám mapu jako omalovánky plné hnědé, oranžové a zelené barvy, k tomu ale ještě fialové...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 23.9.2012 15:08

O to právě jde. Inverze funguje delší dobu, ale když začala, tak žádná zmínka v tisku, letáček ve voze, prostě nic. A tento stav trvá dodnes. Zajímalo by mě, jestli ta informace někde na webu DP nebo ROPIDu je nebo ne. Zatím jsem si nevšiml. (Ale třeba špatně hledám.)

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od petr91 » 23.9.2012 15:05

von Špilberk píše:
willyjeff píše:A nenapadlo Tě, že se u tramvají pokouší naučit lidi inverzností linky, že vůz nejede celou trasu a zatahuje do vozovny? U autobusů by to mělo znamenat naopak ...
Jen jsem si ještě nevšiml, že by se někdo pokusil tuto informaci cestujícím nějak oficiálně sdělit.
I když inverze funguje již delší dobu, mohli využít informační kampaně při zavádění změn od září 2012 a cestujícím vysvětlit co znamená inverze u čísla linky tramvaje.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 23.9.2012 14:58

willyjeff píše:A nenapadlo Tě, že se u tramvají pokouší naučit lidi inverzností linky, že vůz nejede celou trasu a zatahuje do vozovny? U autobusů by to mělo znamenat naopak ...
Jen jsem si ještě nevšiml, že by se někdo pokusil tuto informaci cestujícím nějak oficiálně sdělit.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od willyjeff » 23.9.2012 14:33

kubiqcz píše:A co kdyby bylo číslo linky napsáno inverzně? To už taky někdo zamítl? Myslím si že by to na čitelnosti nic neubralo (třeba v Ostarvě už to funguje jak dlouho a bez problému...)177_chodov-m.png
A nenapadlo Tě, že se u tramvají pokouší naučit lidi inverzností linky, že vůz nejede celou trasu a zatahuje do vozovny? U autobusů by to mělo znamenat naopak ... twe, já furt nechápu, o co jsou metrolinky víc než ostatní :D

Uživatelský avatar
kubiqcz
Uživatel
Příspěvky: 9
Registrován: 23.9.2012 13:53
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od kubiqcz » 23.9.2012 14:20

A co kdyby bylo číslo linky napsáno inverzně? To už taky někdo zamítl? Myslím si že by to na čitelnosti nic neubralo (třeba v Ostarvě už to funguje jak dlouho a bez problému...)177_chodov-m.png

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Martin Šubrt » 23.9.2012 12:35

To právě ale DP nechtěl, proto to skončilo u rámečků. Cedulky znamenají vyrábět, udržovat, hlídat, nahrazovat kradené, opravovat úchyty, dávat to řidičům do desek, nezapomínat umisťovat, dávat na zálohy, kontrolovat... DP chápu.

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od orky » 23.9.2012 12:31

Petrpes píše:Ale mám nápad, oblepit BUSE metrobusů výraznou zelenou, u SORek oranžovou :)
Nebo ať se zase na přední okno nalepí podobné přihrádky, do kterých se zasouvala konečná zastávka, když se přešlo na černé cedule. Jen se do nich bude dávat cedule "METROBUS".

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od P_V » 22.9.2012 21:29

ElWapp píše: Co může vést řidiče k tomu, aby vysazoval klienstvo u nástupní?
Řekl bych, že končil směnu a myšlenkami už byl jinde, těšil se na domov, děti, manželku... než si vzpomněl, že ještě někoho veze :)

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od willyjeff » 22.9.2012 20:54

Petrpes píše:http://www.ropid.cz:
Společně s Dopravním podnikem hl. m. Prahy i nadále řešíme možnosti zvýraznění metrobusů oproti běžným autobusovým linkám, bez zhoršení čitelnosti čísla linky.
Tak softwarové firmě jsme už vydělat dali, nyní jsou na řadě lakýrenské firmy.
ElWapp píše:Otázka: Co může vést řidiče k tomu, aby vysazoval klienstvo u nástupní?
Nejdřív jsem si myslel, že právě proto, aby mohli lidi po vystoupení ihned nastoupit a trochu umazal zpoždění, ale pak jsem si znovu přečetl, že je řidič (ty nastupující) vyhodil a odejel prázdný. To mi moc hlava nebere a nedává smysl. Ví bůh, co ho k tomu vedlo. Mě nic nenapadá.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Martin Šubrt » 22.9.2012 20:14

Proč nepřelakovat celé autobusy? Nejaký pěkný metrobus nátěr by se šiknul ;-)

Odpovědět