Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od 9001 » 24.3.2011 20:15

slimman píše:
9001 píše:Pak čeká trat osud Trojské, která po metru prakticky ztratila význam a prakticky se drží jenom díky výjezdu pro Kobylisy.
Ale houby. Je tam oblast od zastávky Nad Trojou včetně Hercovky metrem dost těžko obsloužitelná. Fakt je, že pokud by tam jezdila pouze jedna linka 2xT int. 8 min., odvezla by to také (myslím si). Případně např. ještě linka 5 v sestavě 1xT.
Tak mi prosím tě vysvětli když tam jezdila náhradky, jezdil větší transit.

K P6. Ano postup ala 70.léta je špatně, ale taky je blbost držet metro a současný stav tramvají. Určitě k omezení dojde. Evropská se určitě omezí.

Vojenská nemocnice to je docela problém,ale pokud tam budou dvě linky, tak se taky nic nestane.

Jinak souhlas s 8750. Vozy z Vokovic někám musí a tohle jsou nejbližší konečné. Motol by tam byl trochu navíc. Takže pořád u té tratě vidím max jednu linku + nouzovka při Plzenské a i to hodně s přimouřením očí, protože na nejbližší smyčkou je to docela daleko...

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od slimman » 24.3.2011 13:37

9001 píše:Pak čeká trat osud Trojské, která po metru prakticky ztratila význam a prakticky se drží jenom díky výjezdu pro Kobylisy.
Ale houby. Je tam oblast od zastávky Nad Trojou včetně Hercovky metrem dost těžko obsloužitelná. Fakt je, že pokud by tam jezdila pouze jedna linka 2xT int. 8 min., odvezla by to také (myslím si). Případně např. ještě linka 5 v sestavě 1xT.

uzivatel35

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od uzivatel35 » 23.3.2011 21:38

gabuliatko píše:
8750 píše:navíc po zprovoznění chalupoidy dojde k omezení tramvají v P6.
stále doufám, že nikoli, bo obsluha Voj. nem. a Divoké Šárky (tam M není)
Souhlas,názor,že všechno,co je u metra musí pryč byl v sedmdesátých letech dost prosazován a jak to dopadlo. Spojení v centru je problematická,neboť není TT přes Václavák,TT na Budějovickou by se taky uplatnila.Kdyby tento názor byl prosazován i nadále,tak by asi už nebyla ani TT Trója nebo TT Palmovka-Hloubětín,TT Kobylisy-Ďáblice atd.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Jakub » 23.3.2011 21:35

MM-Mikulovsky píše:...b) kdo dnes jede od Řep či Motola k Náměstí Míru, Flóře či Želivského (případně opačně) bude mít rychlejší, bezpečnější, spolehlivější použít místo dosavadní TRAM 10 (+ v RDŠ PD ještě 16) metro...
Já jsem zrovna ohledně toho Náměstí Míru docela skeptik, když si to tu tak počítám, tak tam hádám úsporu nanejvýš 5 minut, která ale obnáší vstup a výstup z metra na povrch a vlastně ještě přestup navíc. Takže zrovna tam nečekám nějaké davy, spíš většina zůstane věrná 10, respektive 16. Ten výpočet je ale jen hrubý odhad, protože vůbec nemám ponětí o očekávané jízdní době mezi Dejvickou a Motolem, ale takových 5-6 minut to spolkne určitě.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od gabuliatko » 23.3.2011 21:21

8750 píše:navíc po zprovoznění chalupoidy dojde k omezení tramvají v P6.
stále doufám, že nikoli, bo obsluha Voj. nem. a Divoké Šárky (tam M není)

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od 8750 » 23.3.2011 21:10

MM-Mikulovsky píše:+ Při postavení TT Vypich - Motol budou nejkratší nájezdové trasy na Vypich a BH z MO = výstavba TT pro jednu pravidelnou linku se rentuje na provozu jiných!!! Samozřejmě MO by (z kapacitních důvodů) minimálně částečně přenechal výjezdy na Barrandov PA (TT Jeremenkovou, která se rentuje i výjezdy do Modřan, a po Dvoreckém mostě). A PA zase např. ÚDDP SA či ŽI.!
To by sice nejkratší byly, ale stejně by tam jezdily VO, protože by jinak musely vyjíždět na ještě vzdálenější konečné, navíc po zprovoznění chalupoidy dojde k omezení tramvají v P6.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.3.2011 12:04

9001 píše:MM-
1) Opravdu je 180 tak plná, že potřebuje náhradu tram? Je to vůbec rentabilní stavět pro jednu linku trat? Našli by se určitě potřebnější projekty. A jak sám píšeš. Potkají se na Motole, potkají se u vozovny Střešovice atd. Není to trochu moc zbytečné?
2) Tady se dost pozastavuji. Když budu chtít jet nakoupit do Tesca na Anděl, pojedu do práce na Anděl popřípadně i za Anděl, tak se ti na nějaké metro vykašlu, ještě když si udělám výlet přes Prahu 6. Takže tenhle efekt moc není. Opravdovu praktická věc by byla TT na Butovice. To už se dalo brát jako adekvátní náhrada.
3) Trojská se drží kvůli vozovně Kobylisy. Rozhodně mi ta trat nepřijde na dvě linky. Kdyby byla smyčka u Nádraží Holešovice, tak tam je jedna linka bude.
1.) viz. Absolut naprostý souhlas - s takřka 100% pravděpodobností se dá předpokládat odliv cestujících z nynějších tras:
a) BUS Řepy - Bílá Hora (164 a 225)
b) kdo dnes jede od Řep či Motola k Náměstí Míru, Flóře či Želivského (případně opačně) bude mít rychlejší, bezpečnější, spolehlivější použít místo dosavadní TRAM 10 (+ v RDŠ PD ještě 16) metro
c) totéž se dá předpokládat o všech dalších stanicích metra A od Malostranské - po Depo Hostivař (včetně), k nimž se nyní z Řep dá dostat jedině s minimálně jedním přestupem TRAM - TRAM/či METRO. Ovšem nyní větším procentem části po povrchu a tedy až násobnou jízdní dobou!
KDO SE POTKÁ U VOZOVNY STŘEŠOVICE? PLETEŠ JABLKA S HRUŠKAMA!!! - já psal o přestupu u Vozovny Střešovice a na Vypichu ze stálé trasy l.25 na BUS linky jezdící krátkým úsekem zrušené 180 - nahrazené z poloviny trasy prodloužením právě 25-ky!
+ Při postavení TT Vypich - Motol budou nejkratší nájezdové trasy na Vypich a BH z MO = výstavba TT pro jednu pravidelnou linku se rentuje na provozu jiných!!! Samozřejmě MO by (z kapacitních důvodů) minimálně částečně přenechal výjezdy na Barrandov PA (TT Jeremenkovou, která se rentuje i výjezdy do Modřan, a po Dvoreckém mostě). A PA zase např. ÚDDP SA či ŽI.
2.) Samozřejmě pro trasu Řepy - Anděl, Palačák, Karlák(a od nich na jih - mimo trasu metra C, které staví až na IPP) bude na 100% stále důležitá TT s nynějšími linkami 9 a 10! Jinak přiznám se, že si o TT na Nové Butovice s ním, ale v běžném provozu spíše pro spojení A (Nem. Motol) - B (+ NTD při výpadku metra Butovice - Smícháč).
3.) Mezi Výstavištěm a Nádražím Holešovice (byť k jiné zastávce) nejezdí jen linky 14 a 17 = tento jeden mezi zastávkový úsek není rozhodně důvodem neukončení jedné z nich v obratišti Výstaviště!!!

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Absolut » 23.3.2011 10:37

9001: To není o tom, jak je plná a-180 teď, ale o tom, jaká tam bude poptávka až bude u nemocnice Motol metro.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od 9001 » 22.3.2011 13:35

MM-
1) Opravdu je 180 tak plná, že potřebuje náhradu tram? Je to vůbec rentabilní stavět pro jednu linku trat? Našli by se určitě potřebnější projekty. A jak sám píšeš. Potkají se na Motole, potkají se u vozovny Střešovice atd. Není to trochu moc zbytečné?

2) Tady se dost pozastavuji. Když budu chtít jet nakoupit do Tesca na Anděl, pojedu do práce na Anděl popřípadně i za Anděl, tak se ti na nějaké metro vykašlu, ještě když si udělám výlet přes Prahu 6. Takže tenhle efekt moc není. Opravdovu praktická věc by byla TT na Butovice. To už se dalo brát jako adekvátní náhrada.

3) Trojská se drží kvůli vozovně Kobylisy. Rozhodně mi ta trat nepřijde na dvě linky. Kdyby byla smyčka u Nádraží Holešovice, tak tam je jedna linka bude.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.3.2011 11:51

9001:1.) Výstavba TT Vypich - Motol kolem nové konečné metra A Nemocnice Motol = pro Řepy zrušení nynější BUS linky 180, která po výstavbě metra bude cca ze 3/4 své délky duplikovat již užívané či stavěné kolejové tratě TRAM (Řepy - Motol) a Metra (Nemocnice Motol - zastávka TRAM Vítězné náměstí. od níž je zastávka BUS Kafkova, co by kamenem dohodil)! Místo této duplicity výstavbou oné TT bude doprava "Kulaťák" - Nemocnice Motol (tak jako tak jezdícím) metrem a Nemocnice Motol - Sídliště Řepy prodloužením nynější linky 25 z Vypichu, na kterém bude přestup na zbylé BUS (minimálně jeden z nynějších 108, 174) přes zastávky Břevnovská, Kajetánka, Pod Královkou, k Vozovně Střešovice, kde se opět s TRAM linkou 25 (po obnovení TT přes Hládkov) potkají.
2.) Nespoléhání Řep na Plzeňskou je OBROVSKÉ + - při MU nebude nic jednoduššího než TRAM z Řep odklonit k metru A místo pracného a většinou kapacitně nedostačujícího zavádění NAD. Samozřejmě Plzeňskou nějaké BUS linky běžně vždy z Anděla pojedou a od tamtéž v případě výpadku TRAM bude logické cestující až do Řep přesměrovat metrem B do Nových Butovic a odtamtud do Motola na TRAM nynějšími BUS 179 a 184.
3.) Kdyby TT v Trojské ztratila význam, tak proč by po ní jezdily dvě TRAM linky? Být to pravda, bude tam jen jedna jediná (a rozhodně nemyšlena "metrolinka")!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od 9001 » 22.3.2011 7:15

MM- Osobně moc skvělého na tom nevidím. Asi je to jenom můj špatný pohled, ale jaký efekt bude mít TT? Protože osídlení po trati je mizivé a spojení co nabídne tam už bude ve formě metra. Pro Řepy autobusu a metra. Linka co tam pojede, stejně na Hradčanské nebo Malostranské metro protne. Jediný efekt vidím v tom, že Motol už nebude muset spoléhat na Plzenskou, ale to mi přijde pro stavbu TT docela málo.
Pak čeká trat osud Trojské, která po metru prakticky ztratila význam a prakticky se drží jenom díky výjezdu pro Kobylisy.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.3.2011 15:58

Absolut píše:9001: Přesně naopak. V rámci stavby stanice Motol metra A se provede prostorová příprava pro budoucí tramvajovou trať.
Skvělá zpráva =D> =D> =D> (Přeskvělá by byla, kdyby rovnou, na závěr, postavili celou TT.)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Absolut » 21.3.2011 13:23

9001: Přesně naopak. V rámci stavby stanice Motol metra A se provede prostorová příprava pro budoucí tramvajovou trať.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od XSC » 19.3.2011 8:13

Bobik píše:Ono to A stejně dřív nebo později někudy do Zličína doleze, bo jednak kam jinam ho od nemocnice vést a druhak je tam depo.
Depo má A v Hostivaři, tak nepotřebuje ještě druhé. Vést ho není potřeba nikam dál, už Motol je trochu navíc. Na letiště Chalupoidou to nemá smysl a ani Řepy natož Zličín nepotřebují posílit dopravu. Pokud by existovala TT Motol-Vypich, tak by bez problémů pobrala veškerou poptávku těch, kteří chtějí jet z Řep směrem Praha 6-7.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Bobik » 19.3.2011 6:06

Ono to A stejně dřív nebo později někudy do Zličína doleze, bo jednak kam jinam ho od nemocnice vést a druhak je tam depo.

Odpovědět