Pražské autobusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Povím vám svůj dnešní ranní zážitek. Kosti nepraskaly ani krev netekla, jen ty nervy, ty tekly na všech stranách. Nebudu říkat přesný čas ani evidenční číslo busu, prozradím jen, že šlo o linku 205 a úzce to souvisí s její trasou. Nemířím svou kritiku na řidiče busu, já sám bych nevydržel ani jedno kolo a šel bych od toho pryč. Řidiči jsou také jenom lidé a mají svou mez.
Tak tedy, začátek ideální, na čas příjíždí do Modřan bus linky 205. Poklidnou jízdou se dostáváme k Thomayerově nemocnici. Jedem celkem rychle vyhrazeným pruhem, v ulici Thomayerova se objevuje pár závodníků. Na křižovatce Vídeňská x U krčského nádraží stojí bagr a bliká doleva. Auta se za ním řadí, některá ho objíždí zpráva. Nezpomalujeme. Závodníci z Thomayerovy jsou vedle busu, přejíždí šrafovanou plochu (končí jim tam pruh, což ale málokoho zajímá). Auta zleva zprava se řadí do našeho pruhu. Začínáme zpomalovat a troubíme, snad aby autům narostla křídla. Situace se zklidní, dosahujeme metra Kačerov, ve slušném čase.
Pokračujeme, opět si to svištíme bus pruhem před křižovatkou na Rolích. Kolona aut zleva se rozpadá, dvě třetiny aut chtějí rovně dál po Michelské. My se přes ně dostáváme doleva na Brumlovku. Řidiči aut jsou zde slušní a bus pouští. Na Brumlovce stojí v zastávce auto (ostatně taková situace je zde naprosto běžná), zastavujeme proto přímo ve vozovce.
Vyjíždíme ze zastávky Brumlovka, auta zleva se opět cpou doprava a my chceme rovně. Situace se komplikuje, na křižovatce s nájezdem na magistrálu dělníci něco opravují, levý pruh je zablokován stavebním strojem. Křižovatka je nepřehledná, nám se rozvicí zelená, ale je tam ještě pár zapomenutých aut co jí projíždí z jiného směru. Řidič osobáku před námi brzdí, nechává auta ještě projet. My nebrzdíme a troubíme. Řidič osobáku je podrážděný a zatroubí si na nás také. Probojováváme se křižovatkou plnou dělníků a podjíždíme magistrálu. Před další křižovatkou (další sjezd z magistrály) se před nás řadí další auto. Řidič busu už z principu troubí. Na křižovatce se rozsvicí zelená, auto před námi právě realizuje odvetu, trucuje a stojí. Po cca. 5 sekundách se rozjíždí, zřejmě si řidič uvědomil, že na dalších světlech bude muset stát a mohlo by dojít k úhoně. Samozřejmě troubíme a jedeme co to dá. Příčný práh za ulicí Přímětickou přejíždíme více než přiměřenou rychlostí. Nekonal se žádný let vzduchem, jen rána jako když výtah dopadne na dno šachty. Část cestujících tiše mlčí, pár lidí remcá, že tohle snad nebylo nutné. Řidič prohlašuje něco o tom, že tu lidí jezdí jak někde v Itálii. Křivatku s Budějovickou projíždíme nevím jak, ale na přechodu za ní málem sejmeme pár chodců (fakt nevím, zda my jsme jeli už na červenou nebo se pár sebevrahů takto vydalo přes přechod na červenou před busem).
Opakuji, tímto nekritizuji řidiče busu, i když i on by se asi měl umět lépe ovládat. Autobusová i tramvajová doprava v Praze je konfliktní a řidičům tečou nervy na obou stranách. Co s tím dělat nevím. Jen se bojím, aby se situace ještě více nezhoršila. Jako cestující toužím po klidné jízdě.
Tak tedy, začátek ideální, na čas příjíždí do Modřan bus linky 205. Poklidnou jízdou se dostáváme k Thomayerově nemocnici. Jedem celkem rychle vyhrazeným pruhem, v ulici Thomayerova se objevuje pár závodníků. Na křižovatce Vídeňská x U krčského nádraží stojí bagr a bliká doleva. Auta se za ním řadí, některá ho objíždí zpráva. Nezpomalujeme. Závodníci z Thomayerovy jsou vedle busu, přejíždí šrafovanou plochu (končí jim tam pruh, což ale málokoho zajímá). Auta zleva zprava se řadí do našeho pruhu. Začínáme zpomalovat a troubíme, snad aby autům narostla křídla. Situace se zklidní, dosahujeme metra Kačerov, ve slušném čase.
Pokračujeme, opět si to svištíme bus pruhem před křižovatkou na Rolích. Kolona aut zleva se rozpadá, dvě třetiny aut chtějí rovně dál po Michelské. My se přes ně dostáváme doleva na Brumlovku. Řidiči aut jsou zde slušní a bus pouští. Na Brumlovce stojí v zastávce auto (ostatně taková situace je zde naprosto běžná), zastavujeme proto přímo ve vozovce.
Vyjíždíme ze zastávky Brumlovka, auta zleva se opět cpou doprava a my chceme rovně. Situace se komplikuje, na křižovatce s nájezdem na magistrálu dělníci něco opravují, levý pruh je zablokován stavebním strojem. Křižovatka je nepřehledná, nám se rozvicí zelená, ale je tam ještě pár zapomenutých aut co jí projíždí z jiného směru. Řidič osobáku před námi brzdí, nechává auta ještě projet. My nebrzdíme a troubíme. Řidič osobáku je podrážděný a zatroubí si na nás také. Probojováváme se křižovatkou plnou dělníků a podjíždíme magistrálu. Před další křižovatkou (další sjezd z magistrály) se před nás řadí další auto. Řidič busu už z principu troubí. Na křižovatce se rozsvicí zelená, auto před námi právě realizuje odvetu, trucuje a stojí. Po cca. 5 sekundách se rozjíždí, zřejmě si řidič uvědomil, že na dalších světlech bude muset stát a mohlo by dojít k úhoně. Samozřejmě troubíme a jedeme co to dá. Příčný práh za ulicí Přímětickou přejíždíme více než přiměřenou rychlostí. Nekonal se žádný let vzduchem, jen rána jako když výtah dopadne na dno šachty. Část cestujících tiše mlčí, pár lidí remcá, že tohle snad nebylo nutné. Řidič prohlašuje něco o tom, že tu lidí jezdí jak někde v Itálii. Křivatku s Budějovickou projíždíme nevím jak, ale na přechodu za ní málem sejmeme pár chodců (fakt nevím, zda my jsme jeli už na červenou nebo se pár sebevrahů takto vydalo přes přechod na červenou před busem).
Opakuji, tímto nekritizuji řidiče busu, i když i on by se asi měl umět lépe ovládat. Autobusová i tramvajová doprava v Praze je konfliktní a řidičům tečou nervy na obou stranách. Co s tím dělat nevím. Jen se bojím, aby se situace ještě více nezhoršila. Jako cestující toužím po klidné jízdě.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Spíše ne.Petr píše:By ses divilmartyn píše:(...)Tady si to těžko přečtou...
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Hele, ty si měl určitě mojí šestku Odjezd z Kubáně 2 minuty po lince 24. Ouha, minutu po 24 zatahující 24 na Pankrác. Tudíž 3 vlaky během 2 minut z Kubáně. ejhle, najíždí tam 7 od Průběžné. Na Koh-i-nooru vláček ve složení 22 + 24 + 24 + 7 + 6. Já projíždím na 4 světla na přímo. Oblouková zpoždění větší 5 minut. Co však čert nechce... Na Kotlářce obrat 6 minut, převlečení na 7 a tradá na střídání, se zpožděním větším 5 minut na 3 zastávce od startu. No budiž. Kotlářka... Minutu přede mnou převlečená hloubětínská 6 na 20 a od Řep elegantní kobylisská 10. Takže na Andělu vláček 20 + 10 + 6 a od Zborovské si to navíc frčí běžná 7 směr Radlická.Fořtík píše:(..) A perly se najdou na Kubáni i dnes. Linka 6 po většinu dne jezdí 2 minuty před 24. No a když jede 6 a za ní jede zatahující 6, které její JŘ tvrdí, že má jet 2 minuty za předchozím spojem, tak dojde k čemu??
By ses divilmartyn píše:(...)Tady si to těžko přečtou...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Jak píše Tonda, zkusil bych na ten zmetek upozornit OJŘ přímo, kontakty jistě najdeš na intranetu Tady si to těžko přečtou...
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
Re: Pražské autobusy
no a za ně se napojí linka 7 od strašnic a je kde? v pr....Fořtík píše:Dobrá, vím o jedné perličce (ona je to spíš perla a někdo by to neváhal ani označit za zmetek), kterou je obratiště Kubánské náměstí. A to jenom těžko nějak logicky obhájíš - když tam jezdila také linka 23 a 19, nebyl problém poslat všechny tři vlaky na trať v minutových odstupech. Navíc, když se do toho přimíchal zatahující šejdr, případně cvička, tak ten chudák, co jel jako poslední už vyjížděl s pětiminutovým zpožděním a to vlastně ještě ani nikam nedojel. A perly se najdou na Kubáni i dnes. Linka 6 po většinu dne jezdí 2 minuty před 24. No a když jede 24 a za ní jede zatahující 24, které její JŘ tvrdí, že má jet 2 minuty za předchozím spojem, tak dojde k čemu??Tonda Ježek píše:Já vím, že tu už jsem asi s tím obhajováním trapnej, ale když vy tady většinou uvádíte ty situace, ve kterých je OJŘ celkem nevinně . Na Smíchově si krátké obratové doby vydupala Česká Pošta, protože jí tam ty stojící tramvaje překážejí v zásobování a provozu pobočky, proto se tam tramvaje, pokud to jde, dlouho nedrží a pauzy se vybírají na druhém konci.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Dobrá, vím o jedné perličce (ona je to spíš perla a někdo by to neváhal ani označit za zmetek), kterou je obratiště Kubánské náměstí. A to jenom těžko nějak logicky obhájíš - když tam jezdila také linka 23 a 19, nebyl problém poslat všechny tři vlaky na trať v minutových odstupech. Navíc, když se do toho přimíchal zatahující šejdr, případně cvička, tak ten chudák, co jel jako poslední už vyjížděl s pětiminutovým zpožděním a to vlastně ještě ani nikam nedojel. A perly se najdou na Kubáni i dnes. Linka 6 po většinu dne jezdí 2 minuty před 24. No a když jede 6 a za ní jede zatahující 6, které její JŘ tvrdí, že má jet 2 minuty za předchozím spojem, tak dojde k čemu??Tonda Ježek píše:Já vím, že tu už jsem asi s tím obhajováním trapnej, ale když vy tady většinou uvádíte ty situace, ve kterých je OJŘ celkem nevinně . Na Smíchově si krátké obratové doby vydupala Česká Pošta, protože jí tam ty stojící tramvaje překážejí v zásobování a provozu pobočky, proto se tam tramvaje, pokud to jde, dlouho nedrží a pauzy se vybírají na druhém konci.
Naposledy upravil(a) Fořtík dne 13.9.2009 9:20, celkem upraveno 1 x.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
V tomhle případě by to možná chtělo trochu pochopení. GVD se musel vytvořit během několika mála hodin a ještě v situaci, kdy se vlastně pořádně nevědělo, co bude dále a jak se bude jezdit. Stále se měnil poměr mezi DP a Hotlinerem a každý z těchto dopravců má specifické nároky. Dále se musí brát v potaz kapacita obratišť a tak dále. A v tomhle chaosu a časovém presu opravdu nikdo nepřemýšlí, jestli vaří lépe v Braníku nebo v Modřanech. Prostě v Modřanech je spousta místa, tak se tam ty přestávky odstojí.MF píše:Docela bych rád věděl který inteligent vymyslel JŘ na X3 Přestávky v Modřanech. V braníku je taky placu dost a aspoň možnost se najíst v hospodě, nebo číně. V Modřanech v homelesbaru bych si nedal ani převařenou vodu. Navíc mají do 15h a o víkendu vůbec. Kdy už začnou myslet?
Já vím, že tu už jsem asi s tím obhajováním trapnej, ale když vy tady většinou uvádíte ty situace, ve kterých je OJŘ celkem nevinně . Na Smíchově si krátké obratové doby vydupala Česká Pošta, protože jí tam ty stojící tramvaje překážejí v zásobování a provozu pobočky, proto se tam tramvaje, pokud to jde, dlouho nedrží a pauzy se vybírají na druhém konci.Fořtík píše:Já si jenom vzpomínám na tramlinku 13 a její víkendové konce na Kotlářce. Tedy nic proti Kotlářce, ale zemřel zde nejlepší přítel člověka. To, že na Smíchově je OO po ruce, navíc nonstop, obcůdek na nádraží, trafika a vůbec vše, co přispěje k pohodě řidiče a je ve výsledku víc "po ruce", to je vedlejší...
A to se pleteš, velká část pracovníků se v provozu objevuje stále a občas se snaží poznatky zapracovat, ale ne vždy to jde. Ono bohužel z provozu není vidět ta druhá strana. Jsou situace, kdy se dispozice mění opravdu z minuty na minutu, do toho volají vozovny/garáže a chtějí nějaké informace a tak dále. Pak se občas stane, že se člověk přehlédne a vyrobí chybu. A řidiči pak začnou nadávat, byť třeba po právu. Ovšem nejhorší na tom je, že většinou nadávají mezi sebou a na OJŘ se to ani nedonese. To se pak některé věci blbě napravují. Například na trase B byly ne zrovna šťastně nakresleny ranní výjezdy na Černém Mostu. Dost lidí na to nadávalo, ale nikdo to nepředal na OJŘ. Nakonec stačil jeden telefonát a v novém GVD už byly výjezdy upraveny.Ale na druhou stranu se nedivím, JŘ tvoří lidé provozu neznalí...
Zpětná komunikace je potřeba (a teď nemám na mysli psaní služebních hlášení), ale bohužel čím dál více chybí. Nadávat někde mezi sebou je jednoduché na konečné, ale sednout a mailem slušně a srozumitelně upozornit na danou věc, už je zkrátka pro některé lidi složité. A třeba byste se divili, jaké důvody za tím či oným stojí (Ropid, odbory, různé požadavky městských částí a podobně).
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Kéž by Jen houšť...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Náhodou, hlavní grafikonista OJŘ má čerstvě papíry na tramvaj, minulý víkend se zacvičoval na lince 3. Třeba vbrzku zapojí své poznatky z provozu do praxeFořtík píše:Ale na druhou stranu se nedivím, JŘ tvoří lidé provozu neznalí a tak nemají ani páru o tom, co je/není na Kotlářce/Smíchově.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Zlatá slova, pane MF, do kamene tesat. Já si jenom vzpomínám na tramlinku 13 a její víkendové konce na Kotlářce. Tedy nic proti Kotlářce, ale zemřel zde nejlepší přítel člověka. To, že na Smíchově je OO po ruce, navíc nonstop, obcůdek na nádraží, trafika a vůbec vše, co přispěje k pohodě řidiče a je ve výsledku víc "po ruce", to je vedlejší...MF píše:Kdy už začnou myslet?
Ale na druhou stranu se nedivím, JŘ tvoří lidé provozu neznalí a tak nemají ani páru o tom, co je/není na Kotlářce/Smíchově.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Myslím, že na Braníku by měly být pro linku X3 určeny dva odstavy u nádražní budovy. Odstavy v obratišti je bohužel povoleno využívat jen pro běžné linky. V ranní špičce byl na Braníku docela bordel, tak se nedivím, pokud ty přestávky posléze někdo šoupnul raději na Modřany...MF píše:Docela bych rád věděl který inteligent vymyslel JŘ na X3 Přestávky v Modřanech. V braníku je taky placu dost a aspoň možnost se najíst v hospodě, nebo číně. V Modřanech v homelesbaru bych si nedal ani převařenou vodu. Navíc mají do 15h a o víkendu vůbec. Kdy už začnou myslet?
- majkrosoft918
- Uživatel
- Příspěvky: 235
- Registrován: 21.1.2007 1:06
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
mno fotky nic moc ale 250 a 109 na ty sem aktivní
fotky nic moc ale hold mobil no. na lince už frčej asi 3 dny ,dneska sem odhadl ze jezdí 2 X sorNemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Pražské autobusy
Hm, d-250, to bude asi zajímavá linka.hawaj píše:dodatek k včerejšku ještě. Nová NB12 na lince d-250 .
Re: Pražské autobusy
Dodatek k včerejšku. Nová NB12 na lince 250.
Naposledy upravil(a) hawaj dne 12.9.2009 13:28, celkem upraveno 1 x.
Re: Pražské autobusy
Docela bych rád věděl který inteligent vymyslel JŘ na X3 Přestávky v Modřanech. V braníku je taky placu dost a aspoň možnost se najíst v hospodě, nebo číně. V Modřanech v homelesbaru bych si nedal ani převařenou vodu. Navíc mají do 15h a o víkendu vůbec. Kdy už začnou myslet?