Příspěvek
od Radek » 22.10.2008 16:36
Vyšehradský tunel budou cestující obeplouvat lodí
21.10.2008 Právo str. 14 Praha - Střední Čechy
Jana Šprunková České dráhy
S největší pravděpodobností čeká Pražany příští měsíc uzavření vyšehradského tunelu. Opravu tramvajové trati již nelze déle odkládat. Dospěla k tomu drážní inspekce a městu dala k nápravě lhůtu do konce roku.
"Rekonstrukce tunelu je nezbytná," potvrdil ředitel dopravního podniku Martin Dvořák. DP zvolí pro náhradní dopravu vodní cestu, která se osvědčila již dvakrát v minulosti, v roce 1975 a o sedm let později.
"Nyní vedeme jednání na téma přístaviště. Počítáme s tím, že by mezi Výtoní a Podolskou vodárnou pendlovaly dvě a ve špičkách tři velké lodě," uvedl vedoucí jednotky Dopravní cesta tramvaje Jan Šurovský.
Nešlo by prý o žádné kocábky, ale kvalitní dopravu, na palubu by se mělo vejít tak 250 pasažérů. Přesný termín zatím ještě není stanoven, ale tunel by měl být uzavřen až skončí výluka mezi Modřany a Dvorci.
DP možnost opravy trati na zhruba 300 metrů dlouhém úseku tunelu a oblouků před a za ním jen vítá. "Nechceme mít takový kritický bod v síti," konstatoval Šurovský. Tamní úsek totiž patří k naprosto nejhorším v celé pražské kolejové dopravě, tak zoufalý stav není podle něho ani na Plzeňské.
Tramvaje smějí tunelem jet rychlostí jen do 10 km v hodině a ještě opatrně. Tramvajáci pak musejí poslouchat výtky od řidičů aut, kteří si myslí, že zdržují úmyslně.
Oprava tunelu včetně tamních inženýrských sítí, tedy i plynové přípojky, potrvá asi 28 dní. Město už mohlo mít tunel v pořádku od léta, kdy byl i stanoven termín výluky. Na poslední chvíli ale od toho záměru radní ustoupili.
"Považuji to za selhání rady. V létě byl ten nejlepší moment, který se prošvihl," konstatoval zastupitel Karel Březina (ČSSD). Podle Šurovského se žádalo o uzavření tunelu i v roce 2006, protože po povodních se na trať nesáhlo. Nyní se situace vyhrotila natolik, že by nemusela drážní inspekce tramvaje na trasu do Braníka vůbec pustit.
Automobilisté si budou muset na měsíc najít jiné trasy. Šurovský předpokládá, že by se doprava odkláněla od Dvorců směrem na Jeremenkovu či Barrandovský most, aby se auta neštosovala u vodárny.
Regionální mutace| Právo - Praha