Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Výborně. Chválím. Jen bych maličko ubral českých textů a přidal anglické a víc nějakých jasných piktogramů, možná graficky odlišit vršek jako trvalý stav a dolejšek jako změnu jinými barvami. Ale už to chce jen maličké doladění. Jen asi na některých zastávkách nebude plocha pro to to tam umístit, ale to se určitě také doladí.
Re: Orientační a informační systémy
DPP inovoval způsob označování krátkodobých výluk na zastávkových sloupcích. V současnosti jsou k vidění tato tabla na Vítězném náměstí. Nevím, jak to funguje mezi "běžnou" cestující veřejností, ale mě se tento způsob líbí. Řeší to věčné problémy s vyvěšováním změn několik dní před zahájením výluky, kvůli čemuž se vždy nějakou dobu jezdí jinak, než je na zastávce uvedeno. Tady je naopak včasné vyvěšení vítané, protože si cestující chystané změny všimnou a po skončení výluky to tam zas může pár dní navíc viset, aniž by to něčemu uškodilo. Mluvím ale jen o změnách v řádu dnů až týdnů, pro delší výluky bych zachoval klasicky upravené tablo tak jak to bylo vždy běžné.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Tak opět něco do sbírky...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
souvisi s tímto:trainzjohny píše:Ono uz se zase hlasi o prednosti tramvaje na prechodu ? Nebo je jen 9065 trosku mimo ?
DPP ve spolupráci s Policií ČR zahájí třetí ročník
dopravně bezpečnostního projektu „Není cesty zpět“
Praha, 5. října 2012 – Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s Krajským ředitelstvím policie hl. m. Prahy v pondělí 8. října odstartují třetí ročník projektu „Není cesty zpět“. Ten má upozornit chodce a zejména školáky na rizikové chování v silničním provozu, především s ohledem na provoz tramvají. Přednášky budou probíhat ve speciální tramvaji, a to od 8. do 12. října mezi 9.00 až 13.30 hod. Projekt je reakcí na stále vysoký počet srážek tramvají s chodci.
„Cílem projektu je poukázat na skutečnost, že tramvaj má podle platných pravidel silničního provozu vždy přednost v jízdě. A to i na přechodu pro chodce, kde musí ostatní vozidla umožnit bezpečné přecházení chodcům,“ uvedla Tereza Krásenská, tisková mluvčí DPP.
Následky srážek tramvají s chodci bývají tragické, v loňském roce došlo v Praze k 77 dopravním nehodám tramvají s chodci a z toho 7 chodců zemřelo a 16 bylo těžce zraněno. Během letošního roku v období od ledna do srpna se stalo 52 nehod tramvají s chodci, při kterých zemřel jeden chodec a 6 jich bylo těžce zraněno.
Ve dnech 8. až 12. října 2012 bude na třech místech v Praze přistavena speciální tramvaj s informačními materiály a výstavou fotografií s bezpečnostní tematikou. Zájemci se mohou zúčastnit přednášek a besed, na kterých policisté z preventivně informačního oddělení Krajského ředitelství hl. m. Prahy, dispečeři a řidiči DPP budou prezentovat základní bezpečnostní pravidla a specifika tramvajového provozu.
„K zabránění kolize s jiným vozidlem nebo s chodcem má řidič tramvaje jedinou možnost – včas tramvaj zastavit. Brzdná dráha nezatížené tramvaje T3 z 50 km/h činí 56 m. Osobní vůz stejnou rychlost ubrzdí na 28 metrech, a navíc se může na rozdíl od tramvaje překážce vyhnout,“ vysvětluje Krásenská specifika tramvajového provozu.
Vzdělávací akce je určena široké veřejnosti, zejména pak žákům základních škol, a probíhá za finanční podpory Zdravotní pojišťovny Ministerstva vnitra.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
- jo vypadá to, že začali s nahráváním ve čtvrtek - má TRAM na l.7 to v pátek ještě neměla, když jsem jel pak jiným pořadím ze SA z Otakarky na Výtoň, tak ta tam hlásila (jako včera již i nějaká PA 3).Bobik píše:Nene, zase se hlásá.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Orientační a informační systémy
Nene, zase se hlásá.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Ono uz se zase hlasi o prednosti tramvaje na prechodu ? Nebo je jen 9065 trosku mimo ?
Re: Orientační a informační systémy
Máme tady další epizodu ze série "DPP radí a informuje".
Kublov DC se může pochlubit tímhle historickým schématem ze srpna 2011:
Křížová na Anděl. Staví tady ta 508 nebo ne?
Kublov DC se může pochlubit tímhle historickým schématem ze srpna 2011:
Křížová na Anděl. Staví tady ta 508 nebo ne?
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Orientační a informační systémy
Rámečky se mi čtou podstatně hůř.
Re: Orientační a informační systémy
Očekávej odpověď ve stylu "je to nadstavbová síť, často jezdící nová spojení, která je třeba lidem zvýraznit"willyjeff píše:V čem je teda ten rozdíl oproti jiným linkám?
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Rotoped metrolinkama doslova dýchá, jsme teď 1 světová skupina...
Ale jejich odlišení od ostatních linek je naprosto zbytečné až neopodstatněné.
Snad že to nasere ještě více lidí, bo to nejni vidět :]
I ten systém, které linky M jsou a které nikoli je dementní.
MoP již vysvětloval v sekci Humor.
Ale i tak, 176 a 191 jsou M i po 20-30 minutách a 107 a 143 M nejsou i při 5 minutách, protože o víkendu mají 20 a 30, což není dost eM.
Prostě konina...
Ale jejich odlišení od ostatních linek je naprosto zbytečné až neopodstatněné.
Snad že to nasere ještě více lidí, bo to nejni vidět :]
I ten systém, které linky M jsou a které nikoli je dementní.
MoP již vysvětloval v sekci Humor.
Ale i tak, 176 a 191 jsou M i po 20-30 minutách a 107 a 143 M nejsou i při 5 minutách, protože o víkendu mají 20 a 30, což není dost eM.
Prostě konina...
Re: Orientační a informační systémy
V tom, že se Ropid svou blbostí ještě potřebuje chlubit. Jinak žádný důvod k odlišení neexistuje. Kdyby chtěli, tak si mohli pro metrolinky vyhradit třeba řadu 100 a pro zbytek 200. Přečíslovávalo a měnilo se toho stejně dost.willyjeff píše:V čem je teda ten rozdíl oproti jiným linkám?
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
V pondělí mi začne dovolená, tak když si na to vzpomenu, plánuju sesmolit nějaký oficiální dotaz na R@pid, co je vedlo k tomu, že chtějí metrobusy odlišit. Vždyť tam platí úplně stejný tarif, jezdí tam obyčejné vozy, nemají žádné speciální výhody v provozu. V čem je teda ten rozdíl oproti jiným linkám?
Re: Orientační a informační systémy
Musím potvrdit, že číslo v rámečku nepřečtu ani já, kromě z bezprostřední blízkosti když autobus stojí, nebo jede přímo proti mému výhledu. Ta čára okolo rozbíjí obrysy číslic. Nejhorší jsou SORy, kde diody blikají a při pohybu (hlavy nebo autobusu) je to změť pixelů. Terčíkové displeje jsou o něco lepší, ale jen o trochu.
Žádné čáry, ani pouze vodorovné, bych nedělal. Vhodnější by byl puntík ¦136 nebo písmeno, ale s mezerou, aby to nerušilo M-136. A nejvhodnější by bylo nezvýrazňovat vůbec.
Žádné čáry, ani pouze vodorovné, bych nedělal. Vhodnější by byl puntík ¦136 nebo písmeno, ale s mezerou, aby to nerušilo M-136. A nejvhodnější by bylo nezvýrazňovat vůbec.