Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 15.10.2012 20:12

Výborně. Chválím. Jen bych maličko ubral českých textů a přidal anglické a víc nějakých jasných piktogramů, možná graficky odlišit vršek jako trvalý stav a dolejšek jako změnu jinými barvami. Ale už to chce jen maličké doladění. Jen asi na některých zastávkách nebude plocha pro to to tam umístit, ale to se určitě také doladí.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 15.10.2012 19:36

DPP inovoval způsob označování krátkodobých výluk na zastávkových sloupcích. V současnosti jsou k vidění tato tabla na Vítězném náměstí. Nevím, jak to funguje mezi "běžnou" cestující veřejností, ale mě se tento způsob líbí. Řeší to věčné problémy s vyvěšováním změn několik dní před zahájením výluky, kvůli čemuž se vždy nějakou dobu jezdí jinak, než je na zastávce uvedeno. Tady je naopak včasné vyvěšení vítané, protože si cestující chystané změny všimnou a po skončení výluky to tam zas může pár dní navíc viset, aniž by to něčemu uškodilo. Mluvím ale jen o změnách v řádu dnů až týdnů, pro delší výluky bych zachoval klasicky upravené tablo tak jak to bylo vždy běžné.
Obrázek
Obrázek

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 14.10.2012 20:44

Linka 16 sice už měsíc do Nuslí nejezdí, ale zastávkový sloupek v Zámecké stále nese její číslo...
Obrázek

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Radek » 13.10.2012 13:32

Tak opět něco do sbírky...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MOp » 08.10.2012 8:03

trainzjohny píše:Ono uz se zase hlasi o prednosti tramvaje na prechodu ? Nebo je jen 9065 trosku mimo ?
souvisi s tímto:


DPP ve spolupráci s Policií ČR zahájí třetí ročník
dopravně bezpečnostního projektu „Není cesty zpět“

Praha, 5. října 2012 – Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s Krajským ředitelstvím policie hl. m. Prahy v pondělí 8. října odstartují třetí ročník projektu „Není cesty zpět“. Ten má upozornit chodce a zejména školáky na rizikové chování v silničním provozu, především s ohledem na provoz tramvají. Přednášky budou probíhat ve speciální tramvaji, a to od 8. do 12. října mezi 9.00 až 13.30 hod. Projekt je reakcí na stále vysoký počet srážek tramvají s chodci.

„Cílem projektu je poukázat na skutečnost, že tramvaj má podle platných pravidel silničního provozu vždy přednost v jízdě. A to i na přechodu pro chodce, kde musí ostatní vozidla umožnit bezpečné přecházení chodcům,“ uvedla Tereza Krásenská, tisková mluvčí DPP.

Následky srážek tramvají s chodci bývají tragické, v loňském roce došlo v Praze k 77 dopravním nehodám tramvají s chodci a z toho 7 chodců zemřelo a 16 bylo těžce zraněno. Během letošního roku v období od ledna do srpna se stalo 52 nehod tramvají s chodci, při kterých zemřel jeden chodec a 6 jich bylo těžce zraněno.

Ve dnech 8. až 12. října 2012 bude na třech místech v Praze přistavena speciální tramvaj s informačními materiály a výstavou fotografií s bezpečnostní tematikou. Zájemci se mohou zúčastnit přednášek a besed, na kterých policisté z preventivně informačního oddělení Krajského ředitelství hl. m. Prahy, dispečeři a řidiči DPP budou prezentovat základní bezpečnostní pravidla a specifika tramvajového provozu.

„K zabránění kolize s jiným vozidlem nebo s chodcem má řidič tramvaje jedinou možnost – včas tramvaj zastavit. Brzdná dráha nezatížené tramvaje T3 z 50 km/h činí 56 m. Osobní vůz stejnou rychlost ubrzdí na 28 metrech, a navíc se může na rozdíl od tramvaje překážce vyhnout,“ vysvětluje Krásenská specifika tramvajového provozu.

Vzdělávací akce je určena široké veřejnosti, zejména pak žákům základních škol, a probíhá za finanční podpory Zdravotní pojišťovny Ministerstva vnitra.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.10.2012 7:51

Bobik píše:Nene, zase se hlásá.
- jo vypadá to, že začali s nahráváním ve čtvrtek - má TRAM na l.7 to v pátek ještě neměla, když jsem jel pak jiným pořadím ze SA z Otakarky na Výtoň, tak ta tam hlásila (jako včera již i nějaká PA 3).

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 08.10.2012 6:55

Nene, zase se hlásá.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3141
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od trainzjohny » 08.10.2012 6:36

Ono uz se zase hlasi o prednosti tramvaje na prechodu ? Nebo je jen 9065 trosku mimo ?

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 06.10.2012 20:33

Máme tady další epizodu ze série "DPP radí a informuje".

Kublov DC se může pochlubit tímhle historickým schématem ze srpna 2011:
Obrázek

Křížová na Anděl. Staví tady ta 508 nebo ne?
Obrázek

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Jabberwocky » 03.9.2012 12:57

Rámečky se mi čtou podstatně hůř.

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Sirka » 02.9.2012 17:03

willyjeff píše:V čem je teda ten rozdíl oproti jiným linkám?
Očekávej odpověď ve stylu "je to nadstavbová síť, často jezdící nová spojení, která je třeba lidem zvýraznit"

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 02.9.2012 7:14

Rotoped metrolinkama doslova dýchá, jsme teď 1 světová skupina...
Ale jejich odlišení od ostatních linek je naprosto zbytečné až neopodstatněné.
Snad že to nasere ještě více lidí, bo to nejni vidět :]

I ten systém, které linky M jsou a které nikoli je dementní.
MoP již vysvětloval v sekci Humor.
Ale i tak, 176 a 191 jsou M i po 20-30 minutách a 107 a 143 M nejsou i při 5 minutách, protože o víkendu mají 20 a 30, což není dost eM.

Prostě konina...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od XSC » 02.9.2012 0:48

willyjeff píše:V čem je teda ten rozdíl oproti jiným linkám?
V tom, že se Ropid svou blbostí ještě potřebuje chlubit. Jinak žádný důvod k odlišení neexistuje. Kdyby chtěli, tak si mohli pro metrolinky vyhradit třeba řadu 100 a pro zbytek 200. Přečíslovávalo a měnilo se toho stejně dost.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od willyjeff » 02.9.2012 0:32

V pondělí mi začne dovolená, tak když si na to vzpomenu, plánuju sesmolit nějaký oficiální dotaz na R@pid, co je vedlo k tomu, že chtějí metrobusy odlišit. Vždyť tam platí úplně stejný tarif, jezdí tam obyčejné vozy, nemají žádné speciální výhody v provozu. V čem je teda ten rozdíl oproti jiným linkám?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od P_V » 02.9.2012 0:20

Musím potvrdit, že číslo v rámečku nepřečtu ani já, kromě z bezprostřední blízkosti když autobus stojí, nebo jede přímo proti mému výhledu. Ta čára okolo rozbíjí obrysy číslic. Nejhorší jsou SORy, kde diody blikají a při pohybu (hlavy nebo autobusu) je to změť pixelů. Terčíkové displeje jsou o něco lepší, ale jen o trochu.
Žádné čáry, ani pouze vodorovné, bych nedělal. Vhodnější by byl puntík ¦136 nebo písmeno, ale s mezerou, aby to nerušilo M-136. A nejvhodnější by bylo nezvýrazňovat vůbec.

Odpovědět