T6A5 a T6A5.3

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od 9001 » 21.8.2013 9:17

Já jsem slyšel, že prý silové propojení nedovolil DÚ, ale nevím co je na tom pravdy...

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od koci » 21.8.2013 7:40

Brněnské T6 nemají spřáhla Secheron, ale Scharfenberg, které silové spojení vozů samozřejmě umožňují, nicméně na brněnských T6 není tato propojka nainstalována. Šetřily se tím peníze při nákupu. Zadní vozy staťák mají, ale jiný slabší, než přední vozy.

Co se týče spřáhel, tak stejný případ jsou i T3R. Ty taky mají mezi sebou Scharfenberg bez propojky na 600V. Jedinou výjimkou je souprava Samar. (T3RF) Tam silová propojka mezi vozy je, a vozy mají i nezbytné třípolohové odpojovače. V praxi se toho ale nevyužívá.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.8.2013 20:24

MF: Opravdu velmi děkuji za dost obsáhlé upřesňující/vysvětlující informace.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MF » 20.8.2013 20:11

Po delší době jsem se přihlásil a musím reagovat, protože T6 jsou mé oblíbené tramvaje. Jak bylo zmíněno, tak do Brna byly dodány soupravy A+B vozů už z výroby. Nevím co je na tom pravdy, ale říkalo se, že B vozy T6 nemají ani staťák. Snad to někdo upřesní. Na krajích souprav jsou pražské hlavy a uprostřed spřáhla, které jsou schopné přenášet 24V, ale už ne 600V. Proto jezdí na oba sběrače.

V Bratislavě se jezdilo na zadní sběrač ze dvou důvodů. První byl ten, že při vjíždění do křižovatky, kde je křížení tramvajové a trolejbusové dráhy jsou tramvaje znevýhodněné tím, že mají křížení bez napětí (trolejbusy mají trvale pod napětím). Tedy, trajdalák vyřeší křižovatku a v případě, že v jejím středu zastaví má zadní - funkční PTG pod napětím. Potom už "jen" vyčká tak, aby při následném popojetí byl už za křížením a jede dál. Druhý důvod byl ten, že uhlík z lišt prvních vozů dost značně za-sírá střechy a čelo druhého vozu. Na jednu stranu je to celkem jedno, protože ty zadní vozy stejně jsou trvale zadní jako v Brně, ale po stránce estetické je to katastrofa. Stačí se podívat na jakýkoliv B vůz... Ještě doplním, že v Praze máme i zadní vozy T3 čisté, tak nevím jakým hnojem tu trolej v Blavě mastí :?

No a proč se k jízdě na přední PTG v Blavě vrátily? No, vzhledem k historickému způsobu ovládání výhybek docházelo k přestavení výhybek jízdou, protože už vodič neodhadol jestli má pantec před, nebo za kontaktem.

Dnes tedy jsou jednopantografové soupravy T6 vůči trolejbusovému křížení opět v nevýhodě, stejně jako jednopantografové vozy řady K2. Soupravy T3 tedy na tom jsou nepatrně lépe :-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od 9001 » 20.8.2013 19:38

Ok. To jsem netušil, že tam také mají Secherony.

Takže to upravím. Pokud máme v Secheronech silové propojení, tak proč ho nepoužívat.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.8.2013 19:35

9001 píše:...V Brně jezdí kvůli tomu, že nemají Secherony...
Tak to se pleteš - Brno bralo od ČKD T6A5 jako pevné dvouvozové soupravy = každý vůz T6A5 má jedno spřáhlo tzv. poloautomatické - sice zejména v mechanické části jiného typu než jsou Secherony v Praze (tzv. "A"/přední vůz s lichým ev. č. na zadním čele a "B"/zadní vůz se sudým ev.č. na předním čele), která slouží právě pro spojení "pevného" vlaku, jenž na svých koncích však má "standartní/pražská" spřáhla pro snadnou spojitelnost s ostatními/všemi typy TRAM pro rychlé sunutí/vlečení v případě poruchy (ať již těch jiných typů či samotné T6).
Důkazy jsou na netu - jako např. : http://foto.bmhd.cz/foto.php?10392 - poloautomatické spřáhlo na čele zcela nové T6 ještě na železničním vagóně
http://foto.bmhd.cz/foto.php?11547 -poloautomatické spřáhlo na čele T6 se sudým ev.č.
http://foto.bmhd.cz/foto.php?8590 -poloautomatické spřáhlo na zádi T6 s lichým ev.č.
http://foto.bmhd.cz/foto.php?14512-detail spojení pevných souprav T6 v Brně

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od 9001 » 20.8.2013 18:36

Přijde mi to, jako testy britských vědců o ničem...
V Brně jezdí kvůli tomu, že nemají Secherony... V Praze dokud jsou mezi vozy Secherony není podle mě co řešit...

malesak
problémový jedinec
Příspěvky: 176
Registrován: 15.10.2009 17:41
Bydliště: MHD neni slyset

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od malesak » 20.8.2013 17:01

Na zadní se dodneška jezdí v Košicích ne?

Třeba ušpiněný střechy jen druhého vozu? :D

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od thriller2 » 20.8.2013 16:35

Když už, tak "opičí po Brnu", ale pokud se dobře pamatuju, tak v Bratislavě jezdí jen na přední PTG, ne na oba.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.8.2013 16:27

thriller2 píše:
MM-Mikulovsky píše:musím "ztrpět" i fotky bratislavských 2xT6 se zvedlým naopak jen zadním PTG (nějak jsem však zamenul tu provozní praktickou stránku tohoto uspořádání.)
To zapoměli i bratislaváci, protože už nějakou dobu tak nejezdí..:)
Takže s 2 PTG soupravy T6 "na troleji" se nakonec po Bratislavě i Praha "opičí" od Brna, kde T6 jezdí s 2 PTG "od prvopočátků".

PS: Ovšem pořád rád se dovím, co bylo důvodem původní jízdy bratislavských T6 na zadní PTG! (Nějak mne napadají trolejovými kontakty ovládané EOV, jejichž možné zrušení - nahrazení např. ROV by i vysvětlovalo přejití na jízdu s 2 PTG.)

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od thriller2 » 20.8.2013 16:24

MM-Mikulovsky píše:musím "ztrpět" i fotky bratislavských 2xT6 se zvedlým naopak jen zadním PTG (nějak jsem však zamenul tu provozní praktickou stránku tohoto uspořádání.)
To zapoměli i bratislaváci, protože už nějakou dobu tak nejezdí..:)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.8.2013 16:12

pawel píše:co se na ní zkousí?
p.s. nevypadá to hezky :-
1.) už se tu několikrát tvrdilo, že se měří spotřeba (nikdo však nespecifikoval jak se to dělá a jak se to porovnává s jízdou na jeden PTG, bez čehož není možný jakýkoliv smysl)
2.) jak nevypadá hezky - to chceš tvrdit, že i souprava T3 s kvůli používání 2 PTG nevypadá hezky? To je naprostý nesmysl, ale jinak navíc TRAM nejezdí pro krásu, ale praktičnost = musím "ztrpět" i fotky bratislavských 2xT6 se zvedlým naopak jen zadním PTG (nějak jsem však zamenul tu provozní praktickou stránku tohoto uspořádání.)

malesak
problémový jedinec
Příspěvky: 176
Registrován: 15.10.2009 17:41
Bydliště: MHD neni slyset

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od malesak » 20.8.2013 16:03

Měří se spotřeba proudu jednoho vozu.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2385
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od pawel » 20.8.2013 15:56

co se na ní zkousí?
p.s. nevypadá to hezky :-

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.8.2013 15:26

Dnes zkušební T6 s oběma panťákama na troleji 8747+8748 na lince 18/6. pořadí.

Odpovědět