T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.8.2017 12:33

Bobik píše:......]To si nemyslím, bo když se ráno podaří 96 předjet ve vratech 91 a přijedou oproti "papíru" (zátahovejm časům podle Dorisu) prohozený, tak depáci dost kvičej.
Ale je pravda, že netuším, zdali kvůli tomu, že přijde jiná tram jako druhej vůz předchozí už připravený, nebo protože je vepředu to, co mělo bejt vzadu.
to zcela nechápu - nočky přece řidiči odstavují na DO = do tzv. lodě si je depáci při přejezdu mohou přeházet dle libosti, jak se jim zrovna "zlíbí" je nově seřadit a případně spojit :!:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 04.8.2017 1:01

Temsor píše:Spíš náhoda, že to tak při zátahu - spojovaní vyšlo
To si nemyslím, bo když se ráno podaří 96 předjet ve vratech 91 a přijedou oproti "papíru" (zátahovejm časům podle Dorisu) prohozený, tak depáci dost kvičej.
Ale je pravda, že netuším, zdali kvůli tomu, že přijde jiná tram jako druhej vůz předchozí už připravený, nebo protože je vepředu to, co mělo bejt vzadu.

Temsor
Uživatel
Příspěvky: 43
Registrován: 12.3.2005 11:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Temsor » 03.8.2017 20:17

Bobik píše:... v základní poloze byly ramena kolmo k zemi, což tolik nevadilo, bo řidič seděl uprostřed (ale stejně to bylo "divný"), zatímco u R.P sedí drobet vlevo, takže by měl stěrač v klidový poloze přímo proti očím.
Co se inspirovat u T6 první/druhé výrobní série? #0026, bratislava anebo v historii u K1 ale i v např. Brně 1, 2, stěrač vpředu vlevo, vzadu vpravo
ZXS91 píše:
Bobik píše:...No, zbylo nám ve vozovně jedno R.P s DT01 (832? tuším 6)...
Jojo, 8326, aspoň už ji depo dává jako zadní, dnes jsem ji měl na 25
Spíš náhoda, že to tak při zátahu - spojovaní vyšlo

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od DavidD » 03.8.2017 19:15

9001 píše:PeS si z toho sice dělá srandu, ale bohužel má pravdu..

Bezpečnost T3. On někdo píše, že nemá rám atd.? Pouze je úrovni doby, kdy v Boleslavi sjížděly MBéčka... A i spousta nehod s čímkoli větším než je osobní auto dokazuje, že je "lepší" mít čelní náraz ve 14T/15T než v T3...

Zbytek se už řešil, a to námitky ze strany řidičů, které byly natvrdo shozeny pod stůl ;-).
Vždy jde o úhel pohledu, pokud narazí náklaďák do boku 14T,15T, tak tím projede jako nůž dortem, v tomto případě dopadne mnohem lépe vůz T3..

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 03.8.2017 18:24

PeS si z toho sice dělá srandu, ale bohužel má pravdu..

Bezpečnost T3. On někdo píše, že nemá rám atd.? Pouze je úrovni doby, kdy v Boleslavi sjížděly MBéčka... A i spousta nehod s čímkoli větším než je osobní auto dokazuje, že je "lepší" mít čelní náraz ve 14T/15T než v T3...

Zbytek se už řešil, a to námitky ze strany řidičů, které byly natvrdo shozeny pod stůl ;-).

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od DavidD » 03.8.2017 16:08

Bobik píše:
MKzB píše:Přestavba Progressu z analogu na digitál je asi jediný vedlejší modernizační krok.
A zaplaťpánbůh za něj. Ať si kdo chce co chce říká, analog versus digitál jsou nebe a dudy.
Ano s tím se dá plně souhlasit, analog je méně poruchový a v principu jednoduší výzbroj, proto jí dodnes výhradně nakupují na východě a o digitálu nechtějí ani slyšet..myslím si, že si touto modernizací výzbroje nepomůžeme.. Jedině by stálo za úvahu jí zmodernizovat na TV Evropulz a nasadit asynchronní motory.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 03.8.2017 6:39

Pohon od motorku k převodkám je řešen bowdenem, což je v pružina, takže kladou-li ramínka na suchém skle odpor, bowden se víc stáhne a stíraná plocha se zmenší.
Osa převodovky je dlouhá asi 25 cm, půlmetr fakt ne a je to kvůli její montáži za ochranný rám (ten kterej tam podle některých zdejších "expertů" není a proto je T3 tak "nebezpečná").
Apexy DT-06 se nakupujou dle smlouvy v počtu 150 ks ročně, takže časem se dostane na všechny vozy, ale přednostně se dávaj do vozů s vysílačem určitého typu (LG).
Budou-li se předělávat další RP na wany, tak přednostně ty nejstarší najíždějící do oprav vyššího stupně. Stáří železa na to nemá až tak velkej vliv.
Skříň 8156 se klidně může použít jinde, ale to už je záležitostí současnýho majitele.

Hafíku, ty tvoje slinty možná přišly někomu ze začátku trochu vtipný, ale to už dávno vyprchalo, tak by sis to mohl odpustit... :wink:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 02.8.2017 22:09

mart337 píše:...a jaký odpor to má při pohybu po skle.
Jo, nad tím jsem taky dumal a napadly mě právě ty slabý motorky. Třeba u 15T, nebo i KTN nepoznáš rozdíl, akorát za sucha to (pochopitelně) vrže. Ale na chod to vliv nemá.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 02.8.2017 19:46

Ono je to asi dost o té údržbě, ale I o tom jak vydatně prší a jaký odpor to má při pohybu po skle. Některý se na suchu skoro nehne a některý za většího deště lítá jak splašenej.
Tuhle jsem měl ten druhej případ, kdy mi stěrač vyskočil až na boční sklo. A díky tomu se uvnitř nějak uvolnil, že už nešel ani rychlou rotou opravit a vyměňovalo se. Docela jsem byl překvypenej, že když se takhle uvolnil, tak se dal prakticky vytáhnout ven i s osou, která byla možná tak půl metru dlouhá. Myslel jsem si, že motorky stěračů jsou někde u kastle, ale takhle to vypadá že jsou hluboko ve voze.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 02.8.2017 18:00

fricoolinek2 píše:Ad stěrače - když už dva, tak alespoň, že nemůžou bejt orientovány jako u starých KT8, kdy se jejich dráhy uprostřed skla překryjí a nezůstává tam ten průzor á-la půlené sklo.
Nojo, jenže u starých KT to mělo zase nevýhodu, že v základní poloze byly ramena kolmo k zemi, což tolik nevadilo, bo řidič seděl uprostřed (ale stejně to bylo "divný"), zatímco u R.P sedí drobet vlevo, takže by měl stěrač v klidový poloze přímo proti očím.
Ale nevím, přijde mi, že je to spíš o vyběhanosti, utaženosti a údržbě (možná slabý motorky), bo někde u R.P běhaj stěrače krásně, někde udělaj jen trapnej pohyb pár cm na obě strany. 8-[

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1023
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od ZXS91 » 02.8.2017 16:42

Bobik píše:...No, zbylo nám ve vozovně jedno R.P s DT01 (832? tuším 6)...
Jojo, 8326, aspoň už ji depo dává jako zadní, dnes jsem ji měl na 25
Naposledy upravil(a) ZXS91 dne 03.8.2017 14:00, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od fricoolinek2 » 02.8.2017 16:37

No a tedy nedávalo by smysl předělávat nejstarší R.P se skříní za "zlatých šedesátých" než R.PV z roku 2004?

A třeba skříň 8156 (by) nenašla ještě nějaké využítí jako ND?


Ad stěrače - když už dva, tak alespoň, že nemůžou bejt orientovány jako u starých KT8, kdy se jejich dráhy uprostřed skla překryjí a nezůstává tam ten průzor á-la půlené sklo.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 02.8.2017 16:05

Bobik píše:No, zbylo nám ve vozovně jedno R.P s DT01 (832? tuším 6) a co jsem se informoval, tak předělávat se (jako zbytek "dvacítkovejch", tedy 832x co máme) na novej Apex hned tak nebude, bo to není jen výměna tý krabičky v kabině, ale i nějakejch střev vevnitř a konkrétně u tohodle stroje se to prý už nevyplatí.
Tohle je celkem zajímavá věc: na Pankráci byly původní nejstarší šumperáci (82xx) a snad na všechny se nový Apex dal. Když depo s výměnou apexů skončilo, byly šumperáci předáni na Žižkov a na PA přišly z nějaké :zadnice erpéčka komplet se starými apexy. Docela bych chtěl vidět nějaký plán (harmonogram), jaký je s těmi apexy cílový stav a kdy bude dosažen. :-k :roll:

A když se řeší 8220, tak jedna archivní :cry: Z:arrow:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 02.8.2017 16:04

demon: Tak vyčíslení bude vypadat luxusně pro politika, protože se bude moc fotit s novou tramvají s celkem minimální náklady :lol: .Otázka je co cestující a řidiči...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 02.8.2017 15:06

MKzB píše:Přestavba Progressu z analogu na digitál je asi jediný vedlejší modernizační krok.
A zaplaťpánbůh za něj. Ať si kdo chce co chce říká, analog versus digitál jsou nebe a dudy.
Petrpes píše:Pro jistotu se převzalo i DT01 a stěrače vzor 1966... :D
No, zbylo nám ve vozovně jedno R.P s DT01 (832? tuším 6) a co jsem se informoval, tak předělávat se (jako zbytek "dvacítkovejch", tedy 832x co máme) na novej Apex hned tak nebude, bo to není jen výměna tý krabičky v kabině, ale i nějakejch střev vevnitř a konkrétně u tohodle stroje se to prý už nevyplatí. Proč a jestli se to udělá až v rámci "dílen", tedy PU (nebo "nikdy") jsem už v hlavě neudržel. :D
Nicméně k těm stěračům třeba - pochop pejsku, že taková jednoduchá "blbost", co by ovšem pomohla, jako třeba dát tam delší ramínka (ty s gumičkama) a silnější motorky, aby se stěrače nezastavovaly v půlce okna a nevytvářely tam "průzory z tanku", by bylo neúměrně drahý. To nejde. :lol:

Odpovědět