T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 17.6.2007 12:37


I.am.good

Re: Proč nevydrží brzdění protiproudem

Příspěvek od I.am.good » 17.6.2007 12:31

totální blbost, smazáno :)
Naposledy upravil(a) I.am.good dne 17.6.2007 12:43, celkem upraveno 1 x.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 17.6.2007 12:26

MF píše:Lehčí to jo, ale o 50 procent?
Mno, já bych řekl, že možná o víc, jak 50%, ne? :)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 16.6.2007 23:35

Lehčí to jo, ale o 50 procent?

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 16.6.2007 13:29

MF píše:Měl jsem možnost jet s dvounápravovým vozem v Bratislavě. Bylo pěkně, takže žádné obavy ze smyku. Když jsem z donucení stavěl na plnou brzdu, tak tramvaj stála téměř na fleku! Přišlo mi, že mi někdo mezi ty loukotě vrazil lešenářskou trubku! Rozhodně lepší EDB než jakýkolov vůz T. Magnety to nemělo.
Není to tím, že jsou řádově o 50% lehčí?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 16.6.2007 10:59

Měl jsem možnost jet s dvounápravovým vozem v Bratislavě. Bylo pěkně, takže žádné obavy ze smyku. Když jsem z donucení stavěl na plnou brzdu, tak tramvaj stála téměř na fleku! Přišlo mi, že mi někdo mezi ty loukotě vrazil lešenářskou trubku! Rozhodně lepší EDB než jakýkolov vůz T. Magnety to nemělo.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 16.6.2007 9:45

Ano , to bylo pricinou mnoha selhani brzd. Pruser byl hodne s vlekama. Proto 2osaky nepotrebovaly baterku, nic.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Proč nevydrží brzdění protiproudem

Příspěvek od XSC » 16.6.2007 9:24

MF píše:Vozy magnety měly (tedy alespoň v pozdějších letech), ale byly napájené z obvodu elektrodynamické brzy (staré vozy brzdily lépe než vozy T). Takže když vůz dostal šmejra, tak magnety nešly, neb je nebylo možné napájet, když kola stála a tramvaj jela. Nezbylo tedy než brzdit protiproudem - i když účinnost nic moc a šofér se modlil, aby tramvaj popojela :o
Opravdu byly magnety spojeny s EDB? Magnety se hodí hlavně při nižších rychlostech, to ovšem EDB moc proudu nedodává.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Proč nevydrží brzdění protiproudem

Příspěvek od MF » 15.6.2007 23:00

adam_r píše:V pripade, nevyhnutelne srazky se mohlo brzdit protiproudem i na vyssi stupne. Hlavne ve chvilich, kdy cena previnuti/vymeny motoru byla vyrazne nizsi, nez pripadne nasledky srazky.

Vozy totiz nemeli magnety a meli pouze rucni brzdu, ktera brzdila vyrazne hure nez celisti.
Vozy magnety měly (tedy alespoň v pozdějších letech), ale byly napájené z obvodu elektrodynamické brzy (staré vozy brzdily lépe než vozy T). Takže když vůz dostal šmejra, tak magnety nešly, neb je nebylo možné napájet, když kola stála a tramvaj jela. Nezbylo tedy než brzdit protiproudem - i když účinnost nic moc a šofér se modlil, aby tramvaj popojela :o

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nevydrží brzdění protiproudem

Příspěvek od adam_r » 15.6.2007 16:19

Oskar píše:Nicméně dvounápravové tramvaje se za jistých podmínek (viz D2/2) mohou protiproudem brzdit, pouze však dvěma nejnižšími stupni.
V pripade, nevyhnutelne srazky se mohlo brzdit protiproudem i na vyssi stupne. Hlavne ve chvilich, kdy cena previnuti/vymeny motoru byla vyrazne nizsi, nez pripadne nasledky srazky.

Vozy totiz nemeli magnety a meli pouze rucni brzdu, ktera brzdila vyrazne hure nez celisti.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 14.6.2007 21:36

PvvS píše:Uz z duvodu spolehlivosti CB.
Navic nevim , jak by se to dlouhodobeji libilo motorum. SS motor je potvora hakliva, svyho snese dost, ale jak se nuti k necemu, co se mu nelibi, snadno odkraci pryc.
Motoru by tohle nijak nevadilo, byly by to obdobné podmínky jako při rozjezdu. Ale spotřeba by se výrazně zvýšila a přitom by to nemělo praktický význam. Protože ss motorem by ani tak nešlo brzdit do 0, takže by ČB jen nastoupila později.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 14.6.2007 21:22

Uz z duvodu spolehlivosti CB.
Navic nevim , jak by se to dlouhodobeji libilo motorum. SS motor je potvora hakliva, svyho snese dost, ale jak se nuti k necemu, co se mu nelibi, snadno odkraci pryc.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 14.6.2007 20:54

Teď je otázka, co vyjde levněji - jestli opotřebení ČB, nebo elektřina, již by dobržďující vozy odebíraly.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 14.6.2007 20:00

P_V píše:Dovolil bych ten nápad se zpátečkou rozvést: Indukované napětí při EDB se zpomalováním vozu klesá, a při velmi malé rychlosti je EDB neúčinná neb brzdný proud už se nedá udržet na požadované hodnotě. Tam nastupuje mechanická brzda. Ale místo toho by trakční měnič mohl přepnout z odporníku či rekuperace na nejnižší stupeň zpátečky a udržet tak brzdný proud konstantní až do zastavení.
Teoreticky by první stupeň zpátečky mohl zařadit i řidič při poklesu pod třeba 5 km/h , ale sám akt přepnutí - kvedlání s ovladači - by asi moc plynulý nebyl. Řadič výzbroje by to ale zvládnout mohl.
Naprostý souhlas. Takhle to taky nejspíš funguje, když se Progress nastaví do režimu brzdění až na nulu (někde jsme tu řešili, že to Progress umí, jen se to nepoužívá).

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 14.6.2007 19:29

Dovolil bych ten nápad se zpátečkou rozvést: Indukované napětí při EDB se zpomalováním vozu klesá, a při velmi malé rychlosti je EDB neúčinná neb brzdný proud už se nedá udržet na požadované hodnotě. Tam nastupuje mechanická brzda. Ale místo toho by trakční měnič mohl přepnout z odporníku či rekuperace na nejnižší stupeň zpátečky a udržet tak brzdný proud konstantní až do zastavení.
Teoreticky by první stupeň zpátečky mohl zařadit i řidič při poklesu pod třeba 5 km/h , ale sám akt přepnutí - kvedlání s ovladači - by asi moc plynulý nebyl. Řadič výzbroje by to ale zvládnout mohl.

Odpovědět