Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Jebi
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 18.11.2010 13:24
Bydliště: průnik 214, 225, 264, 568
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Jebi » 29.6.2013 11:58

ElWapp píše:Zároveň by muselo jít o jakž takž známé cíle (Smíchov versus Barrandov ještě jde, ale třeba konečná Na Jelenách? To mi nic neřekne). A hlavně, proč to komplikovat, když to jde vyřešit dvěma různými čísly a ve směru na společnou konečnou třeba souhrnnými jízdními řády.
Ale dvě čísla přece problém s neznámými konečnými neřeší, ne? Je přece celkem jedno, jaké číslo ten bus bude mít, když má konečnou "Na Jelenách", stejně nevim, kam jede. Když má ale aspoň známé číslo, tak můžu tušit, že pojede asi podobně jako ta linka, kterou chci, a uvnitř se pak můžu podívat, kam že to vlastně pokračuje a případně včas vystoupit. Mně to připadá lepší, než když si spousta lidí, kterých se to zkrácení o pár zastávek netýká, musí pamatovat dvě čísla a slučovat si dva jízdní řády do jednoho.

Ale jinak ty úpravy ZJŘ mi přijdou hezký, třeba se tim bude někdo fakt zabývat :-)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 29.6.2013 11:07

ElWapp: Vynikající práce =D>. Samozřejmě se shodneme, že je lepší 11 a 13 a ne klikyháky v jízdních řádech, ale na druhou stranu, pokud bude Ropid páchat taková pásmovací zvěrstva, je skvělé, že si někdo dal práci s tím to lépe v jízdních řádech vyznačit. Sice to je lehká nápomoc tomu, aby to Ropidu dál procházelo ;-), nicméně je to současně služba lidem "v těžké době" a proto velmi chválím. Jen bych doplnil malou drobnost. Tím šedivým podbarvením čísel linek pro pásmovanou konečnou bych šedivě podbarvil i ten název té konečné v seznamu zastávek. Jinak ale dokonalý =D>.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 29.6.2013 10:49

PeS by jel s Vozovna Strašnice a na Strašnické/Vinici už by tam bylo Na Homoli :]
V ÚT mám zátah do ÚDu, ale předpokládám SA-ÚD manipulačně.
To už jsem zažil i přes Žižkov jak s VO, tak PA pořadím.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 29.6.2013 8:38

ElWapp píše:Reakce vypadala takto.....
Cheché, tak to jsem na chlapce zvědav.... :lol:
ElWapp píše: Zároveň by muselo jít o jakž takž známé cíle...
Přesně! Třeba zrovna včera, kdy se začalo zatahovat do dílen a potkával jsem tram s nápisem Na Homoli přes celej čumák chvíli trvalo i mě, než mi docvaklo kam to sakra jede. A to mám na rozdíl od běžných cestujících znalost všech zastávek "v popisu práce".
ElWapp píše:Já měl snahu trochu šáhnout do systému, který oni schvalují a používají, a aspoň ho trochu "poladit" s co nejmenšími zásahy.
Nojo, ale jak už jsem psal, furt je to guláš. Sice míň rozvařenej, ale je. A ať děláš co děláš, svíčková z toho prostě nebude.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 29.6.2013 8:17

Díky za názor :)

Reakce vypadala takto:
ropid píše:děkujeme za zaslaný podrobný materiál, který jsme obratem předali pracovníkům zpracovávající podobu jízdních řádů. Některé nápady se pokusíme zapracovat nebo se z nich budeme snažit vycházet při návrzích dalších úprav vzhledu jízdních řádů.
S tím o více linkách místo pásmování já víceméně souhlasím. Lidé z Ropidu argumentují (např. zrovna včera na svém facebookovém profilu) tím, že podle nich technologie pokročila a konečná zastávka je napsaná přes celé vozidlo, takže není problém zjistit kam který spoj jede. Jenže to by se to muselo dát zjistit ze všech stran vozidla a zezadu to dnes u většiny nejde. Zároveň by muselo jít o jakž takž známé cíle (Smíchov versus Barrandov ještě jde, ale třeba konečná Na Jelenách? To mi nic neřekne). A hlavně, proč to komplikovat, když to jde vyřešit dvěma různými čísly a ve směru na společnou konečnou třeba souhrnnými jízdními řády.

Ale mým cílem nebylo vysvětlit ropidu, že to dělají špatně a že já mám pravdu. To bych určitě nebyl první ani poslední, vůbec nikam by to nevedlo a přišlo by mi to poněkud drzé, koneckonců zodpovědnost za přijaté řešení leží na nich. Já měl snahu trochu šáhnout do systému, který oni schvalují a používají, a aspoň ho trochu "poladit" s co nejmenšími zásahy. Co jsem koukal na web, tak něco podobného snad funguje v Brně a vypadá to podle mého přehledněji než když jsou všechny poznámky drobné a navzájem si podobné. Ale samozřejmě jde jen o můj názor.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 29.6.2013 6:52

Tak to by mě docela zajímala ta jejich odpověď. Výsledek je mi jasný, poslali tě s tím do :zadnice , jen by mě zajímalo, jakým způsobem a kolik medu se ti při tom snažili mazat kolem huby, aby ti nakonec vysvětlili, "že to nejde". 8-)

Jinak můj názor? Je to celé nesmysl. Už naši předci přišli na to, že nejjednodušší jak to odlišit je tomu dát různé linky. Takže nevidím důvod, proč zas "objevovat ameriku" a vymejšlet nějaký kraviny (to není na tebe, to je na Roprdí pásmování :D ). A co se jednoduchosti a přehlednosti týče, co je za problém, aby například 11 jezdila na Spořilov a 31 coby "doplňková" jen na Synkáč? Jednoduché, jasné, přehledné, navíc v dnešní době valné většiny el. transparentů můžou vozy dokonce libovolně dle potřeby přejíždět jak je třeba. Ano, každá linka bude mít sice vlastní JŘ, ale protože beztak "malá" půlí interval "velké", problém se zapamatovatelností odpadá, stačí znát JŘ prakticky jen jedné linky.
Abys rozuměl, snaha se cení, jen mi přijde, žes jeden guláš nahradil sice o něco přehlednějším, ale stále gulášem. A problém cestujících (že ho to nedoveze kam chtěl, protože vlastně vlez do "blbý" tramvaje) to nevyřeší. Na druhou stranu musim uznat, že při současnym "systému" vymyslet něco, aby to guláš nebyl, prakticky nelze.
Takže asi tak. 8-)

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 28.6.2013 23:00

Přikládám tady odkaz na text, který jsem během prvního červnového večera sepsal a poslal na Ropid.
http://www.scribd.com/doc/150659055/Jizdni-rady
Oficiální vyjádření už mám, takže tím celá věc víceméně končí, ale přesto bych rád znal Vaše názory na navržené změny. Jestli je považujete za přínosné, zbytečné nebo nevhodné.

Edit - změna úložiště PDF
Naposledy upravil(a) ElWapp dne 29.6.2013 8:42, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od DG7021 » 23.6.2013 10:09

Na Vinohradské ve směru na Olšany již včera večer visely na několika zastávkách linky 11 a 13 (v opačném směru ne).
JzP13.jpg
A jedna zajímavost -- leták u jř informuje cestující, že linka 13 je v provozu "trvale od soboty 29. 6. 2013" -- přitom linka o víkendu nejezdí.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 04.4.2013 23:26

Petrpes píše:Tahle informace je základní součástí všech desek na vývěsky a víc se asi neřeší... Nějaký AE, co to je?
Jsem zapoměl :lol: Oni nejsou ani správně pověsit JŘ. Občas je dají vzhůru nohama, občas označník nesedí. Chápu, že tohle je pod jejich rozlišovací schopnost

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 04.4.2013 23:24

Tahle informace je základní součástí všech desek na vývěsky a víc se asi neřeší... Nějaký AE, co to je?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 04.4.2013 23:07

Jenda: Jenže AE má všude svoje extra sloupky, takže informaci o tarifu tady beru jako zbytečnou a matoucí. Pokud turista bude chtít mít info bude na zastávce "klasické" MHD, v metru a nebo netu.

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Jenda1989 » 04.4.2013 21:34

XSC píše:
Jenda1989 píše:To že základní jízdné na l. AE neplatí je sice pravda, ale informace o základním jízdném musí být k dostání všude (sloupky l. AE nevýmaje). Apropo i v cizině jsou základní informace vyvěšené na speciálních linkách.
Proč by musela, vždyť to není klasická linka MHD. Když budu provozovat busy MHD i dálkové linky, tak taky nemám povinnost dát na sloupek pro dálkové linky informace o jízdném na mnou provozovaných linkách MHD .
To že to není klasická linka MHD je pravda, ale pokuď mně paměť neklame tak zastavuje né u modrých sloupků, které jsou určeny pro meziměstské linky (viz. Hradčanská), ale u červených sloupků a zde je standardem poskytovat cestujícím kteří naši metropoli navštíví informace o základním jízdném. A i cestující, který pojede l. AE z Letiště chce vědět kolik ho při jeho toulkách po Praze bude stát základní jízdné v MHD.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od XSC » 04.4.2013 18:42

Jenda1989 píše:To že základní jízdné na l. AE neplatí je sice pravda, ale informace o základním jízdném musí být k dostání všude (sloupky l. AE nevýmaje). Apropo i v cizině jsou základní informace vyvěšené na speciálních linkách.
Proč by musela, vždyť to není klasická linka MHD. Když budu provozovat busy MHD i dálkové linky, tak taky nemám povinnost dát na sloupek pro dálkové linky informace o jízdném na mnou provozovaných linkách MHD .

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Jenda1989 » 04.4.2013 18:34

ElWapp píše:Autobusová zastávka Dejvická z centra. Ve vitrině je spolu s jízdním řádem linky AE vyvěšen přehled základního jízdného a informace o SMS jízdence. Přitom ani jedno na lince AE neplatí...
Obrázek
To že základní jízdné na l. AE neplatí je sice pravda, ale informace o základním jízdném musí být k dostání všude (sloupky l. AE nevýmaje). Apropo i v cizině jsou základní informace vyvěšené na speciálních linkách.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 04.4.2013 18:21

Autobusová zastávka Dejvická z centra. Ve vitrině je spolu s jízdním řádem linky AE vyvěšen přehled základního jízdného a informace o SMS jízdence. Přitom ani jedno na lince AE neplatí...
Obrázek

Odpovědět