Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Orientační a informační systémy
Proč nejsou žádné upozornění, či hlášení v angličtině při takto rozsáhlé a komplikované výluce v oblasti směrem k letišti?
Na jednu stranu chválím nové zpracování letáčků a nové jednodušší hlášení v TRAM o X-busech atd..
Na druhou stranu je výluka a linkové vedení pro nešotouše opravdu složité a nepochopitelné. Chápu ty lidi co naprosto netuší, protože zkombinovat nové, ještě nepoužité LV+2 výluky (z toho jedna ještě pouze jednosměrná) je opravdu mimo chápání klasického cestujícího. Proč se linky 5/26 také nepřevlékají v Badeniho? To je jako úspora jednoho vozu (když ještě dnes skoro všechno rekuperuje) v soupravě tak obrovská? Stejně je na té jízdě nejdražší řidič.
Asi nejvíce mi bylo líto starého amerického manželského páru, který chtěl ze Sparty na Letiště.
Na jednu stranu chválím nové zpracování letáčků a nové jednodušší hlášení v TRAM o X-busech atd..
Na druhou stranu je výluka a linkové vedení pro nešotouše opravdu složité a nepochopitelné. Chápu ty lidi co naprosto netuší, protože zkombinovat nové, ještě nepoužité LV+2 výluky (z toho jedna ještě pouze jednosměrná) je opravdu mimo chápání klasického cestujícího. Proč se linky 5/26 také nepřevlékají v Badeniho? To je jako úspora jednoho vozu (když ještě dnes skoro všechno rekuperuje) v soupravě tak obrovská? Stejně je na té jízdě nejdražší řidič.
Asi nejvíce mi bylo líto starého amerického manželského páru, který chtěl ze Sparty na Letiště.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Neboj, metrobus šumí a prázdniny budou celej rok..willyjeff píše:Potřebu sdělit cestujícím, jestli je prázdninový nebo sváteční nebo jiný jízdní řád je podle mě na stejné úrovni jako informace, že mi jede metrobus s rámečkem okolo čísla.
Re: Orientační a informační systémy
Místo invalidního vozíku bych použil podtržení (navíc k té tučnosti), což se navíc může mnemotechnicky vyložit jako "podlaha". Pokud je to linka, která má pásmo, značil bych ty spoje třeba puntíkem nebo trojúhelníčkem, prostě nějaký černý flek nad minutou. Zatahovací spoje bych značil písmenkem podle názvu vozovny (opět mnemotechnika). To jsou hned tři způsoby, navzájem nezaměnitelné na první pohled. Inverzní nebo šedý tisk bych raději nepoužíval, kvůli čitelnosti.
Re: Orientační a informační systémy
V tomto případě bych také zvýraznil převlíkání "ze zast. xxx pokračuje jako linka xx" a asi to dát na začátek vysvětlivek.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
To zelený v metru je fakt příšerný. Jednak mate zelený papír na linkách B i C (někteří lidé si myslí, že to je jízdní řád linky A a ani k němu nejdou), druhak je strašně tmavý a ještě tu tmavost zvýrazňuje podsvícení. Pak nechápu zelenou barvu, když prázdniny znamenají omezení všeho druhu...
Jen takový nástřel. Samozřejmě pro vácesloupcové JŘ by to takto nešlo, ale jen chci naznačit, co by na JŘ mělo být výrazněji patrné.
Jen takový nástřel. Samozřejmě pro vácesloupcové JŘ by to takto nešlo, ale jen chci naznačit, co by na JŘ mělo být výrazněji patrné.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Orientační a informační systémy
v pražské dopravě je dlouhodobý problém neinformování o takovýchto věcech. Maximálně pár zmínek v době kdy se to zavádí. Kolik bylo informací o poptávkovém otvírání dveří v metru? Obdobně když se zavedl žlutý papír na výluky a následně zelený na prázdniny tak příslušná informace možná proběhla v novinách. Ale od té doby už (téměř) nic.willyjeff píše:...A jestli má změna podbarvení naznačit cestujícím jakože ten JŘ platí až od zítra, je dost naivní představa, protože když se zeptáte člověka, který o dopravě nic neví, jestli schválně uhodne, proč má papír jinou barvu, tak odpoví, že si ani nevšiml, že má jinou barvu a pak následuje odpověď: "asi jim došel bílý papír"...
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Potřebu sdělit cestujícím, jestli je prázdninový nebo sváteční nebo jiný jízdní řád je podle mě na stejné úrovni jako informace, že mi jede metrobus s rámečkem okolo čísla. Když už hledám v JŘ spoj, kterým chci jet, proč potřebuju vědět jestli koukám do JŘ, kde je interval takový či makový? Prostě je 13:25, jede to v 13:41 a je mi jedno, že ještě v pátek byl omezený-před-prázdninový-provoz, kde by ten bus jel v 13:40...A jestli má změna podbarvení naznačit cestujícím jakože ten JŘ platí až od zítra, je dost naivní představa, protože když se zeptáte člověka, který o dopravě nic neví, jestli schválně uhodne, proč má papír jinou barvu, tak odpoví, že si ani nevšiml, že má jinou barvu a pak následuje odpověď: "asi jim došel bílý papír"...
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Tak v metru jsem měl dnes se svou jednou dioptrií problém zelený podsvícený neřád přečíst.
Samozřejmě že po chvilce soustředění to vidět je, ale bílej vidím z metru a čtvrt úplně v pohodě. Tohle opravdu neee.
Samozřejmě že po chvilce soustředění to vidět je, ale bílej vidím z metru a čtvrt úplně v pohodě. Tohle opravdu neee.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Platí od by mělo být ve velikosti čísla linky, protože při častých změnách a vyvěšování dopředu je to téměř nejpodstatnější informace.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
G: Na to něco je.
Co si pamatuji rok cca 2000, tak byl prázdninový provoz řešen vodotiskem "PRÁZDNINOVÝ PROVOZ" a přišlo mi to daleko lepší než zelený papír, protože pro výluky i pravidelné trasy to fungovalo bez problémů.
Co si pamatuji rok cca 2000, tak byl prázdninový provoz řešen vodotiskem "PRÁZDNINOVÝ PROVOZ" a přišlo mi to daleko lepší než zelený papír, protože pro výluky i pravidelné trasy to fungovalo bez problémů.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Ano, ale na blechy lze pou69t lupu kdežto na šedivou na šedivý s problémem rozlišení barev nepoužiješ nic.9001 píše:Von Špilberk: Mě to přijde lepší i pro lidi se slabším zrakem. Dnes bohatě stačí aby se sešel NP spoj s nějakou poznámkou a jsou z toho taky blechy...
Na vánoce, polovánoce stačí zbarvení sloupce se zastávkami (u výluk výhoda že se podbarví jen to co je ve výluce).
Platí od bych zvětšil.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 67
- Registrován: 18.11.2010 13:24
- Bydliště: průnik 214, 225, 264, 568
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Takhle jak to je to má aspoň tu výhodu, že si člověk všimne, že se ten JŘ změnil, když změní barvu. Na to maličké "platí od ..." vpravo nahoře totiž podle mě nikdo nekouká.von Špilberk píše: Nepotřebuje barevné rozlišení, jestli jsou prázdniny, poloprázdniny nebo polovánoce. Ovšem kdyby byl podklad bílý, tak by místo podbarvování čísílek bylo možné ta čísílka rovnou barvit. Když to jede ve špičce dál, budou čísla zelená, když to jede z jiné zastávky modrá, když to zatahuje červená.
Jo a řekl bych, že s tim barevnym tiskem by reptali - bylo by to určitě dražší, než černobílý. No a dokud to bude černobílé, tak snad nikomu nevadí, že je to na zelenym papíře.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Von Špilberk: Mě to přijde lepší i pro lidi se slabším zrakem. Dnes bohatě stačí aby se sešel NP spoj s nějakou poznámkou a jsou z toho taky blechy...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Orientační a informační systémy
EllWap: Mně se to taky líbí. Je to určitě lepší než současný stav, takže: dobrá práce.
Jen by to chtělo vyjádření někoho staršího se slabším zrakem. Já totiž nejsem schopen posoudit, jestli by to bylo dobré právě pro starší lidi nebo ne. A u toho šedivého podbarvení si tím nejsem jistý.
gabuliatko: Já bych taky řekl, že cestující potřebuje na zastávce hlavně platný a pokud možno přehledný jízdní řád. Nepotřebuje barevné rozlišení, jestli jsou prázdniny, poloprázdniny nebo polovánoce. Ovšem kdyby byl podklad bílý, tak by místo podbarvování čísílek bylo možné ta čísílka rovnou barvit. Když to jede ve špičce dál, budou čísla zelená, když to jede z jiné zastávky modrá, když to zatahuje červená.
A vůbec: ROPID to určitě nezavede, už jen proto, že to nevymyslel. Nebo to zavede za rok (za dva) a představí to jako super novinku, kterou právě vymysleli oni, a budou se spoléhat na to, že původní autor už zapomněl, že jim nějaký návrh posílal.
Jen by to chtělo vyjádření někoho staršího se slabším zrakem. Já totiž nejsem schopen posoudit, jestli by to bylo dobré právě pro starší lidi nebo ne. A u toho šedivého podbarvení si tím nejsem jistý.
gabuliatko: Já bych taky řekl, že cestující potřebuje na zastávce hlavně platný a pokud možno přehledný jízdní řád. Nepotřebuje barevné rozlišení, jestli jsou prázdniny, poloprázdniny nebo polovánoce. Ovšem kdyby byl podklad bílý, tak by místo podbarvování čísílek bylo možné ta čísílka rovnou barvit. Když to jede ve špičce dál, budou čísla zelená, když to jede z jiné zastávky modrá, když to zatahuje červená.
A vůbec: ROPID to určitě nezavede, už jen proto, že to nevymyslel. Nebo to zavede za rok (za dva) a představí to jako super novinku, kterou právě vymysleli oni, a budou se spoléhat na to, že původní autor už zapomněl, že jim nějaký návrh posílal.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Všimli jste si, že současná 20 by mohla být zrušena a mohlo být pásmo 12?Martin Šubrt píše:Samozřejmě se shodneme, že je lepší 11 a 13 a ne klikyháky v jízdních řádech, ale na druhou stranu, pokud bude Ropid páchat taková pásmovací zvěrstva, je skvělé, že si někdo dal práci s tím to lépe v jízdních řádech vyznačit.
K návrhu vzhledu jízdního řádu bych měl asi tolik.
Osobně lidi, kteří to přímo dělají obdivuju. Určitě funguje tak, že provozní pracovník vymyslí nějaké vylepšení, s tím jde za svým šéfem, ten nemá čas, protože něco řeší, pak zas nemá čas ten pracovník. Když maj čas oba a jdou to vysvětlit šéfovi odboru tak je někde na poradě, pak si čas udělá ale zjistí že vyčerpal fond na úpravy. Pak to zadá někomu naformulovat jako vícepráci, ten to napíše blbě, programátor to taky blbě pochopí, při změně udělá v něčem co už funguje chybu ...
Tvorba mnoha jízdních řádů zbytečně (teď třeba končící rámusák). Výmysly prázdniny zelená, metrobus, psaní extra poznámky že nejede přes zastávku Špejchar, zavádění sloučených linek, rozdělování seznamu zastávek nesmyslně do sloupců. A to je jen směrem k cestujícím. Řidiči zas požadují přesné info kterým směrem jede střídající tramvaj, někdo si vymyslel kontrolní body na vyjížděcích/zatahovacích trasách ...
A pak Ellwap napíše že by pásma mohly být světle šedě podbarveny. (prosím Tě, neber to osobně). Hádám, že kdyby někdo nevymyslel, že prázdniny nebo výluky musí být na jiném barevném podkladu, tak by to asi šlo. Ale neumím si představit na zeleném prázdninovém papíře ještě další barevné odlišení. Mě se líbilo řešení, že prázdniny měly bálý papír a jakoby vodotisk prázdniny. Výluku bych odlišoval tak, že bych oranžově podbarvil tu část trasy (na seznamu zastávek) která je ve výluce, protože nikdy nepochopím, proč 22 na Malostranské ZC má žlutý papír, když ve směru jízdy žádná výluka už není.