izzy píše:Musim si do 14T zase rejpnout protoze pro obycejneho cestujiciho asi bude opravdu postrach...vsude se mluvi o tramvaji od porche, o novem modernim vynalezu apod...nechci zklamat nekoho kdo si mysli ze tomu tak skutecne je ale pokud vezmu Vektru ktera sama o sobe uz vychazi (nebo spis je shodna s Anitrou) a zkratite ji clanky, nalepite novy cela, prostor nad podvozky seriznete o schod cimz se ale nevyhnete podelnemu sezeni a toto prodavate jako novou supermoderni tramvaj? Nevim nevim ale nase tradice ve vyrobe tramvaji odesla s CKD a to co vymyslela Skodovka je vysmech nasi tradici...bral sem renovaci Astry/Anitry a jeji prodlouzeni na Vektru(coz stejne znamenalo jen vyrobu noveho stredniho clanku nic jineho)...ale pracovat se stejnym konceptem jen s jinymi cely zkracenymi clanky a upravenym interierem je dost ubohy...a divim se ze Praha nepristoupila napr. na Combina...nebot to jsou skutecne moderni vozidla...pokud Skodovka po temer 10ti letech Astry ji takto recykluje do podoby 14T/16T tak tedy potez Panbuh...jo a co se tyce el. plosiny...jaktoze jinde funguje? To nema DP lidi na takove urovni aby byli schopni udrzet ji v provozu? Uz vidim jak se ridicum napr u KT8N bude chtit vlacet 15m snehem a vetrem apod....popravde zadny z ridicu v Brne nebo Ostrave na tohle myslet nemusi...
Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Jak je to s novejma tramvajema
Konceptu vozidel je na svete plno a neni az tak jednoduchy vymyslet neco uplne novyho. Rejpnu si ale do kombína, to je tak novy az ho musi vyrobce spravovat. Pravda je, ze je porad lepsi nez RT6 a vyrobce se stavi k tomu celem. Takze zaplat pambu za neco, co vychazi z neceho co funguje a je teda nejaka sance ze to taky bude nak jezdit.
Kdyby se stavělo za sloupkem, tak by taky řidiči mohl sloupek trochu stínit výhled na na/vystupující kaštanstvo... i když od toho má vlastně tramvaj kamerový systém
Takže už máme jednu skupinu cestujících, pro které je tramvaj nepoužitelná, a to jsou nevidomí.
Upřímně řečeno, z vizualizací 14T se mi dělávalo špatně. Když jsem pak viděl fotku skutečné tramvaje, byl jsem mile překvapen. Design nevypadá vůbec špatně, dokonce bych řekl, že je to oproti třeba T6 nebo RT6, ba třeba i T3R krok daleko vpřed.
Ale nadšení ze mě pomalu vyprchává. Přední dveře jen pro řidiče je něco, co naprosto nechápu. Za dost velký nesmysl považuji už zabrání poloviny předních dveří pro řidiče u 14Tr a 15Tr, natož pak tohle.
Interiér mě sice mile překvapil po designové stránce, ale jinak je to spíš krok zpět. Myslím, že co se týče prostornosti, nejde tolik o 1,5 sedadla, i když ta jsou naprostou zbytečností (když pominu možné snížení nápravového tlaku). Ale hůř vyřešený prostor v článcích nad podvozky snad být nemohl, i za cenu toho jednoho schodu navíc bych dal přednost něčemu na způsob Aster, které působí zevnitř daleko prostornějším dojmem.
Ještě by mě zajímalo, jak je to s plošinami pro kočárky/vozíčkáře, nějak jsem je vůbec nezaznamenal...
Takže už máme jednu skupinu cestujících, pro které je tramvaj nepoužitelná, a to jsou nevidomí.
Upřímně řečeno, z vizualizací 14T se mi dělávalo špatně. Když jsem pak viděl fotku skutečné tramvaje, byl jsem mile překvapen. Design nevypadá vůbec špatně, dokonce bych řekl, že je to oproti třeba T6 nebo RT6, ba třeba i T3R krok daleko vpřed.
Ale nadšení ze mě pomalu vyprchává. Přední dveře jen pro řidiče je něco, co naprosto nechápu. Za dost velký nesmysl považuji už zabrání poloviny předních dveří pro řidiče u 14Tr a 15Tr, natož pak tohle.
Interiér mě sice mile překvapil po designové stránce, ale jinak je to spíš krok zpět. Myslím, že co se týče prostornosti, nejde tolik o 1,5 sedadla, i když ta jsou naprostou zbytečností (když pominu možné snížení nápravového tlaku). Ale hůř vyřešený prostor v článcích nad podvozky snad být nemohl, i za cenu toho jednoho schodu navíc bych dal přednost něčemu na způsob Aster, které působí zevnitř daleko prostornějším dojmem.
Ještě by mě zajímalo, jak je to s plošinami pro kočárky/vozíčkáře, nějak jsem je vůbec nezaznamenal...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Tady by se dlao slovíčkařit, o tom jestli jsou jako první dveře považovány dveře do kabiny a nebo první dveře pro nástup a výstup cestujících.MOp píše:poruseni D1/2Anonymous píše:Já nevím, jsem jenom kaštan, ale nešlo by vyřešit problém druhých nástupních dveří zastavováním v zastávce trochu dál? Čumák tramvaje by byl za zastávkou a před stojanem by byli už druhé, nástupní dveře. Samozřejmě jen tam, kde by to šlo (kde není za zastávou křižovatka nebo tak)
§ 33
Zastavování v zastávkách
5. Zastavuje-li řidič vlak v zastávce jako první, je povinen zastavit tak, aby čelo vlaku bylo v úrovni označníku zastávky - označník zastávky musí být v prostoru, vymezeném hlavou spřáhla a předním sloupkem prvních dveří. Zastavuje-li řidič jako druhý a další vlak v zastávce, je povinen zastavit ve vzdálenosti nejméně 1m za předcházejícím vlakem tak, aby i konec vlaku byl v prostoru zastávky.
Možná by nastal problém s DORISEM a s jeho umístěním atd.
poruseni D1/2Anonymous píše:Já nevím, jsem jenom kaštan, ale nešlo by vyřešit problém druhých nástupních dveří zastavováním v zastávce trochu dál? Čumák tramvaje by byl za zastávkou a před stojanem by byli už druhé, nástupní dveře. Samozřejmě jen tam, kde by to šlo (kde není za zastávou křižovatka nebo tak)
§ 33
Zastavování v zastávkách
5. Zastavuje-li řidič vlak v zastávce jako první, je povinen zastavit tak, aby čelo vlaku bylo v úrovni označníku zastávky - označník zastávky musí být v prostoru, vymezeném hlavou spřáhla a předním sloupkem prvních dveří. Zastavuje-li řidič jako druhý a další vlak v zastávce, je povinen zastavit ve vzdálenosti nejméně 1m za předcházejícím vlakem tak, aby i konec vlaku byl v prostoru zastávky.
Já si myslim, že by to odporovalo předpisům, protože podle mě musí každá tramvaj zastavit čelem k zastávk. sloupku, ale nejsem si jistej(nejsem řidič)!Anonymous píše:Já nevím, jsem jenom kaštan, ale nešlo by vyřešit problém druhých nástupních dveří zastavováním v zastávce trochu dál? Čumák tramvaje by byl za zastávkou a před stojanem by byli už druhé, nástupní dveře. Samozřejmě jen tam, kde by to šlo (kde není za zastávou křižovatka nebo tak)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
no to asi nebude tak snadné až jich bude 60dušan píše:tak toto je důležitá otázka, asi se to bude řešit dohodou mezi DP a Unií nevidomých (nebo jak se jmenuje jejich sdružení) tak, že budou upozorňováni na linku a čas, kde se 14T bude pohybovatAnonym píše:Mě by jen zajímalo jak to bude se slepcema u těch tramvají,
neboť do prvních dveří se nenastupuje.
podle mě to budou dělat hlášením pro nevidomé (když si zmáčknou tlačítko - kromě linky + cíle to řekne něco ve smyslu "první dveře nejsou určeny pro nástup cestujících" - podle mě by to Apex mohl umět - akorát by se musel pokaždé speciálně upravit pro 14T)
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
tak toto je důležitá otázka, asi se to bude řešit dohodou mezi DP a Unií nevidomých (nebo jak se jmenuje jejich sdružení) tak, že budou upozorňováni na linku a čas, kde se 14T bude pohybovatAnonym píše:Mě by jen zajímalo jak to bude se slepcema u těch tramvají,
neboť do prvních dveří se nenastupuje.
Musim si do 14T zase rejpnout protoze pro obycejneho cestujiciho asi bude opravdu postrach...vsude se mluvi o tramvaji od porche, o novem modernim vynalezu apod...nechci zklamat nekoho kdo si mysli ze tomu tak skutecne je ale pokud vezmu Vektru ktera sama o sobe uz vychazi (nebo spis je shodna s Anitrou) a zkratite ji clanky, nalepite novy cela, prostor nad podvozky seriznete o schod cimz se ale nevyhnete podelnemu sezeni a toto prodavate jako novou supermoderni tramvaj? Nevim nevim ale nase tradice ve vyrobe tramvaji odesla s CKD a to co vymyslela Skodovka je vysmech nasi tradici...bral sem renovaci Astry/Anitry a jeji prodlouzeni na Vektru(coz stejne znamenalo jen vyrobu noveho stredniho clanku nic jineho)...ale pracovat se stejnym konceptem jen s jinymi cely zkracenymi clanky a upravenym interierem je dost ubohy...a divim se ze Praha nepristoupila napr. na Combina...nebot to jsou skutecne moderni vozidla...pokud Skodovka po temer 10ti letech Astry ji takto recykluje do podoby 14T/16T tak tedy potez Panbuh...jo a co se tyce el. plosiny...jaktoze jinde funguje? To nema DP lidi na takove urovni aby byli schopni udrzet ji v provozu? Uz vidim jak se ridicum napr u KT8N bude chtit vlacet 15m snehem a vetrem apod....popravde zadny z ridicu v Brne nebo Ostrave na tohle myslet nemusi...
co se týká el. plošiny to sice už tu bylo no a co. Kdyby takhle přistupovali k T1 tak ještě dnes by Praha nepoznala zrychlovač. A co KT8? to byl problém ale to je tím, že jsou v depu v HL fandové, kteří mimojiné měli osobní zájem tramvaje KT prosadit. Což se třeba v případě RT6 na PA nepovedlo. Stejně tak je chyba dát 14T do Motola a ještě hůře do Strašnic? Tam nejsou schopný dát dohromady T3 aby vydržela den v provozu a natož tohle.
Tramvaj provedla neplatnou operaci a bude ukončena?Rapid píše:Ten multifunkcni display bezi na Windowsech?
viz. : http://zpravy.idnes.cz/multimedia.asp?r ... =v&styl=tv