Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 28.11.2005 16:56

Marek B. píše:Tak ten interiér vypadá díky tomu krémovému nátěru jako smíšenina Ečs a 81-71. Desing tak z roku 1950. Sedadla hnusný červený. Design čela strašný. Ale zvyknu si. Ostatně co jiného mi zbývá. A také tyto tramvaje-pokud se jim nerozlomí skříň či co dojezdí i s modernisací už v roce 2057. :D Co se týče nízkopodlažnosti, tyto tramvaje nejsou o moc dál, než RT6 S v 90. letech. jinak Abych nebyl jen negativní, třeba v DM 4/05 jsou vyobrazené nové tramvaje od Bombardieru pro Brusel. Design by se dal eště vylepšit, ale například čela jsou velmi pěkná.
Tak to ber tak, že je to trochu retro !

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Příspěvek od Marek B. » 28.11.2005 15:57

Tak ten interiér vypadá díky tomu krémovému nátěru jako smíšenina Ečs a 81-71. Desing tak z roku 1950. Sedadla hnusný červený. Design čela strašný. Ale zvyknu si. Ostatně co jiného mi zbývá. A také tyto tramvaje-pokud se jim nerozlomí skříň či co dojezdí i s modernisací už v roce 2057. :D Co se týče nízkopodlažnosti, tyto tramvaje nejsou o moc dál, než RT6 S v 90. letech. jinak Abych nebyl jen negativní, třeba v DM 4/05 jsou vyobrazené nové tramvaje od Bombardieru pro Brusel. Design by se dal eště vylepšit, ale například čela jsou velmi pěkná.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 28.11.2005 14:55

Rapid píše:LCD se muze podelat, ale urcite bych tam pridelal neco jako zalozni tachometr. Bylo by to jako u dopravnich letadel - umely horizont je na "LCD" a kdyz "LCD" vypadne, tak funguje "analogovy" umely horizont.
tacho není zase tak zásadní, aby se bez něj nedalo dojet těch pár desítek minut před výměnou vozu - takže záložní tacho je podle mě zbytečnost, dneska ho tam taky nemáš - nevidím důvod, proč by LCD mělo být nějak poruchovější, maximálně tam bude vadnej pixel, ale celé LCD moc často neodejde

Uživatelský avatar
manil
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 26.11.2005 23:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od manil » 27.11.2005 23:09

MOp píše:
fricoolinek2 píše:To by mne zajímalo co se stane, když se to velký LCDčko podělá :?
to co normalne, kdyz se podela jakakoliv jina tramka. stahne se z provozu. no a nevyjede, dokud se to neopravi..
Přesně tento problém máme zrovna u jedné K3R.N (1752) v Brně. Odešel počítač s diagnostikou a už asi 2 týdny se stále čeká na nový.

Takto vypadá palubní deska K3 http://bmhd.goo.cz/foto.php?1752p:20051125

Uživatelský avatar
Rapid
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 28.1.2004 19:23
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rapid » 27.11.2005 21:55

LCD se muze podelat, ale urcite bych tam pridelal neco jako zalozni tachometr. Bylo by to jako u dopravnich letadel - umely horizont je na "LCD" a kdyz "LCD" vypadne, tak funguje "analogovy" umely horizont.

Uživatelský avatar
8701
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 07.8.2004 11:01
Bydliště: nedaleko vozovny Motol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 8701 » 27.11.2005 20:13

9111 - to bylo napsané na výrobní dokumentaci

m@rtin

Příspěvek od m@rtin » 27.11.2005 20:11

9111? To je zajímavý, já slyšel o 9501-9520 resp. 9560

Uživatelský avatar
8701
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 07.8.2004 11:01
Bydliště: nedaleko vozovny Motol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 8701 » 27.11.2005 20:07

Při včerejší návštěvě z DDM v Plzni jsme kromě jiného viděli i budoucí ev.č. Poršetry, které dostane v Praze. 9111

Fotky dodám a děkuji všem organizátorům za to, co jsme viděli.

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza Šlehofer » 27.11.2005 20:04

Hmm, tak díky velkému zájmu nejen o fotky 14T se Vám všem návštěvníků stránek na doméně plzenskamhd.net (tj. tramvaje i trolejbusy a autobusy) podařilo překročit měsíční limit 4GB který máme free od poskytovatele, takže stránky poběží zase až od 1. 12. Ještě se nám to nestalo a už mám nějaký plán, jak tomu příště zabránit, každopádně je to nemilé .... prozatím máte 14T i tady: http://www.tenzor.cz/tramvaje/14t.htm

MOp

Příspěvek od MOp » 27.11.2005 17:56

fricoolinek2 píše:To by mne zajímalo co se stane, když se to velký LCDčko podělá :?
to co normalne, kdyz se podela jakakoliv jina tramka. stahne se z provozu. no a nevyjede, dokud se to neopravi..

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 27.11.2005 17:54

radek31 píše:2 Jenki - hlásím se do kategorie a)
ten panel vypadá dobře, nejdůležitější přepínače jsou dostatečně velké, apex vpravo vyhovuje, velký displej si vyloženě užiju
To by mne zajímalo co se stane, když se to velký LCDčko podělá :?

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 27.11.2005 13:56

Petr píše:Sedadla vlevo budou opatřena dodatkovou tabulkou "jen pro širokorozchodné osoby" :lol:
Nebo pro párečky.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 27.11.2005 13:34

2 Jenki - hlásím se do kategorie a)
ten panel vypadá dobře, nejdůležitější přepínače jsou dostatečně velké, apex vpravo vyhovuje, velký displej si vyloženě užiju

MOp

Příspěvek od MOp » 27.11.2005 11:11

tak na te druhe strance je zajimava ta fotka zadni plosiny. uz vidim, jak to bude oblibene lezeni bezdomovcu.. nedejboze, aby se tam nektery pochcal.. to az pujde ridic couvat, tak se z toho zvencne. architekti meli zase dobry napad..

Jenki

Příspěvek od Jenki » 27.11.2005 10:58

...místo nesmyslných 1,5 sedaček bych dal normální(uspoř.2+1), takhle se zbytečně změnšuje prostor k stání...
To byl zřejmě úmysl projektanta a v pozadí bude úsilí o snížení podlahové plochy pro stání z důvodu dodržení maximálního nápravového zatížení. Na méně podlahy se vejde méně substrátu čili méně kg.

Ten pult se mi osobně líbí docela dost, ale je mi jasné, že s ním budou problémy. Podle zkušenosti z projektů na kterých jsem se účastnil dělím řidiče ve vztahu k pultu (bez ohledu na pohlaví) na 3 skupiny :
a) řidič-technik, který si v Poršestře užije. Čím víc serepetiček tím lépe, ideální panel je něco mezi Boeingem 737 a vánočním stromečkem. Za jízdy stíhá sledovat asi 50 hodnot, vhodný jako zkušební jezdec. Tam patřím i já :) Podíl asi 20% ze všech řidičů.
b) řidič-salámista, kterému je to šumafuk. Dokud tramvaj jede tak je nějakými hláškami a červenými světýlky zcela nezasažen, je schopen ignorovat i řvoucí bzučáky, blikající nápisy "WARNING BIOHAZARD" a lodní sirénu. Dokud se vůz hýbe a nešlehá plamen tak ať si to tam píše co chce. Podíl asi 50% ze všech řidičů.
c) řidička-od-plotny, která za ideální považuje vůz vybavený maximálně 5ti ovladači (ZAP/VYP, zvonek, dveře, kalorifer, blinkry). Stěrače jsou problém pokud mají více než jednu polohu, o cyklovači nemluvě. Existence jakéhokoliv displeje na stanovišti vyvolává hrůzu, nutnost na něm cokoliv ovládat prokazatelně zvyšuje absenci (to radši půjdu na nemocenskou než bych s tím jela). Směnu na takovém vozidle absolvuje jen po těžkém psychickém nátlaku a s krevním tlakem 200/130. V případě, že se na displeji objeví jakékoliv hlášení (i kdyby to bylo "dobrý den Marcelko, dnes vypadáte zvláště dobře") se dostavuje těžký šok a neschopnost úplně čehokoliv. Podíl asi 30% řidičů.

Závěr : panel konstruoval někdo blízký řidičům kategorie a) bez ohledu na existenci kategorií b) a hlavně c).

Bude sranda 8-)

Odpovědět