Historické vozy + ostatní
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
A takhle to mohlo vypadat ) SCIFI
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
No a třeba vyrobit nízkou kachnu už v 80. letech - byl by to tehdy technicky velký problém...?
Re: Historické vozy + ostatní
Díky, to ČSDéčko někde mám, podívám se.
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1023
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Ono je třeba to hledat jako B6A5N. Pak se pár věcí najde. Krátká zmínka je na wiki v článku o T6.. Typák se objevil na káčku od Nina. Nějaký informace jsou také v Československém dopravákovi 4/2015. A nakonec je možno si ji slepit jako třístovkový modelthriller2 píše:Tak o tom bych chtěl vědět víc. Na netu jsem nic nenašel..MKzB píše:...Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.
Re: Historické vozy + ostatní
Tak o tom bych chtěl vědět víc. Na netu jsem nic nenašel..MKzB píše:...Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Díky A nějaké náčrty PKT6, jenž by byly datovány ještě do plyšáka by třeba mohly existovat?MKzB píše:Hlavním problémem ČKD bylo, že Sovjetskij sajuz chtěl furt T3 se zrychlovačem, které jsou v ruských podmínkách snadno opravitelné. Proto taky T6B5 byly prodávány jako T3M.
Nemohu posoudit, jestli se v normalizační době řešil design nebo ne. Nicméně se jedná o éru kubismu, který preferoval hranaté tvary, takže krabicoidní T6 a KT8 tomu i odpovídá.
Nový design byl aplikován až na RT6 a Manilly, nicméně se stejnými čely měly být dodány do i KT8D5N do Brna v letech 1997-8. Nevím, co bylo důvodem aplikace starých čel (Možná šetření v ČKD, snaha o využití totalitních skladových zásob.)
Pod označením PKT6B5 a PKT6D5 se začalo dělat v roce 1988 na nízkopodlažním vozidle, pozdější RT6.
Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Hlavním problémem ČKD bylo, že Sovjetskij sajuz chtěl furt T3 se zrychlovačem, které jsou v ruských podmínkách snadno opravitelné. Proto taky T6B5 byly prodávány jako T3M.
Nemohu posoudit, jestli se v normalizační době řešil design nebo ne. Nicméně se jedná o éru kubismu, který preferoval hranaté tvary, takže krabicoidní T6 a KT8 tomu i odpovídá.
Nový design byl aplikován až na RT6 a Manilly, nicméně se stejnými čely měly být dodány do i KT8D5N do Brna v letech 1997-8. Nevím, co bylo důvodem aplikace starých čel (Možná šetření v ČKD, snaha o využití totalitních skladových zásob.)
Pod označením PKT6B5 a PKT6D5 se začalo dělat v roce 1988 na nízkopodlažním vozidle, pozdější RT6.
Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.
Nemohu posoudit, jestli se v normalizační době řešil design nebo ne. Nicméně se jedná o éru kubismu, který preferoval hranaté tvary, takže krabicoidní T6 a KT8 tomu i odpovídá.
Nový design byl aplikován až na RT6 a Manilly, nicméně se stejnými čely měly být dodány do i KT8D5N do Brna v letech 1997-8. Nevím, co bylo důvodem aplikace starých čel (Možná šetření v ČKD, snaha o využití totalitních skladových zásob.)
Pod označením PKT6B5 a PKT6D5 se začalo dělat v roce 1988 na nízkopodlažním vozidle, pozdější RT6.
Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Historické vozy + ostatní
Když se podíváš na stroje (včetně návrhů) z té doby, je zřejmá snaha o jistou "modulovost" za účelem zjednodušení/zlevnění výroby. Nicméně řekl bych, že to bylo dáno dobou, resp. tehdejšími možnostmi, stačí se podívat "vedle" na dráhu, např. stroje řad 163, 263, 363 apod. ze Škody Plzeň. Teprve na "poplyšákové" RT6 je vidět snaha o trošku jiný "dizajn".fricoolinek2 píše:Nevim, v KT8 dost vidim T5 zajížděnou na počátku 70. let...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Uznávám, je to vágní.9001 píše:Definuj modernífricoolinek2 píše:Byly v ČKD před "plyšákem" alespoň na papíře nějaké návrhy na nějakou moderní tramvaj, byť třeba vysokopodlažní? Resp. RT6 bylo "kompletně porevoluční"? Tj. od "prvého tahu tužkou"?
KT nebyla úplně špatná a jak ČKD po plyši dokázalo, tak se dala poměrně snadno i znízkopodlažnit
Nevim, v KT8 dost vidim T5 zajížděnou na počátku 70. let...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Definuj modernífricoolinek2 píše:Byly v ČKD před "plyšákem" alespoň na papíře nějaké návrhy na nějakou moderní tramvaj, byť třeba vysokopodlažní? Resp. RT6 bylo "kompletně porevoluční"? Tj. od "prvého tahu tužkou"?
KT nebyla úplně špatná a jak ČKD po plyši dokázalo, tak se dala poměrně snadno i znízkopodlažnit
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Byly v ČKD před "plyšákem" alespoň na papíře nějaké návrhy na nějakou moderní tramvaj, byť třeba vysokopodlažní? Resp. RT6 bylo "kompletně porevoluční"? Tj. od "prvého tahu tužkou"?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Historické vozy + ostatní
Co vím, tak to bylo samozřejmě zakázáno, nicméně, skákalo se kde to šlo a kdy to šlo. Tedy hlavně ven, dovnitř už tolik ne. Ale dělo se to taky, viz jedna z fotek na páteři z Nám. Republiky, kdy jakási dáma nastupuje uprostřed křižovatky rovnou z přechodu do tramvaje stojící na červenou. Nakolik to postihoval průvodčí nevím (myslím, že jim to spíš bylo jedno), ale zato vím, že při vyskakování se muselo dávat bacha, zdali v okolí není policajt, bo když mu člověk "skočil do náruče", tak ho legitimoval, pokutoval a navíc byl hříšník poslán (v rámci trestu) na víkendové školení z dopravních předpisů (prý hlavně 50. léta).
Re: Historické vozy + ostatní
Povoleno to samozřejmě nebylo ani za jízdy ani při zastavení mimo zastávku. Nepamatuje se, že by to někdy nějak postihoval průvodčí, nejvýš ti vynadal, když si naskakoval blbě. Ale samozřejmě to postihovala dopravní policie. Mimo zastávky se naskakovalo a ještě častěji vyskakovalo zejména na místech kde tramvaje museli jet pomaleji, typické místo bylo třeba při výjezdu z podjezdu u Karlova mostu. Samozřejmě se často vystupovalo a nastupovalo při zastavení před křižovatkou se semafory, ale těch tenkrát v Praze moc nebylo. Úrazy samozřejmě byly, ale myslím si že jich zas nějak moc nebylo. Tramvaje ve špičce někdy jezdily tak plné, že se běžně stálo i venku na schodech, někdy dokonce jen jednou nohou a člověk visel na madle a druhou nohou se opíral o nárazník.P_V píše:Nejsa toho pamětník, zeptám se: Jak to u tramvají, které jezdily bez dveří nebo s trvale otevřenými dveřmi, bývalo s nastupováním a vystupováním za jízdy? Bylo to oficiálně povoleno nebo ne, postihoval to průvodčí nebo mu to bylo jedno? Jezdilo se tak pomalu, že šlo skákat kdekoliv, nebo se musel vyčíhnout okamžik, když vůz někde zpomalil? (a jaká byla četnost úrazů...)
Re: Historické vozy + ostatní
Nejsa toho pamětník, zeptám se: Jak to u tramvají, které jezdily bez dveří nebo s trvale otevřenými dveřmi, bývalo s nastupováním a vystupováním za jízdy? Bylo to oficiálně povoleno nebo ne, postihoval to průvodčí nebo mu to bylo jedno? Jezdilo se tak pomalu, že šlo skákat kdekoliv, nebo se musel vyčíhnout okamžik, když vůz někde zpomalil? (a jaká byla četnost úrazů...)
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Hmm věřím 111. Ono moc vlnitoplechejch T4 a vůbec sólo vozů vyrobený nebylo..