Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od mart337 » 02.11.2013 15:44

Pokud vím, tak kvůli výhybce to není. Kód do hlásiče, který navozuje trasu a tedy tím i nastavení výhybky u vozovny neovlivňuje pozitivní či negativní nastavení čísla linky.
To je nastavováno řidičem v druhém kódu - číslo linky prvním číslem 1. Tady je problém v tom, že se moc dobře neorientujeme v tom, jak toto označení používat.
Při nějakém školení, teď už si nevzpomínám kterém, zda loni, či letos počátkem roku bylo řečeno, že všechny linky zatahují s inverzí s vyjímkou 17 do KO a 18 na PA.
Z toho by nyní vyplývalo, že nyní by se to mělo týkat linky 3. Pak jsem něco zaslechl, že je to nějak jinak na přání Ropidu.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 02.11.2013 13:28

JJ, je to tak. Ale když prodloužili 3 k Vozovně, chtělo by to jinej kód kvůli orientaci.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 02.11.2013 12:18

Petrpes píše:V jednom z posledních DPK tak dokonce odpovídají na dotaz čtenáře, kterému se nelíbí negativní 3 Vozovna Kobylisy.
Teď má 3 v KO dokonce konečnou a přesto se jezdí minimálně s negativní vozovnou, bo v JŘ zůstal stejný zásahový kód...
Není to proto aby se správně přehodila vyhýbka u vozovny? Myslím ten zátahový kód, jaká je k tomu orientace neřeším.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 02.11.2013 11:54

V jednom z posledních DPK tak dokonce odpovídají na dotaz čtenáře, kterému se nelíbí negativní 3 Vozovna Kobylisy.
Teď má 3 v KO dokonce konečnou a přesto se jezdí minimálně s negativní vozovnou, bo v JŘ zůstal stejný zásahový kód...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 02.11.2013 11:38

Měl by jet s normálním číslem, protože projel všechny zastávky linky a jede dál. Vzhledem k zatahovací trase je jedno, jaké bude číslo linky, ale jde o to, že odpadá manipulace s Apexem uprostřed ulice. A taky jde o to, že řidič musel na Orteňáku nesmyslně čekat, až se l. 24 změní na l. 14, a až pak zadávat zatahovací kód, a vysvětlovat případným cestujícím, že je sice l.14, ale už nejede na Vltavskou, ale z Dělnické na Palmovku a dál (do KO, Hl, ŽI, SA)
Petrpes píše:No podle nejnovějšího manuálu vše co nemá pravidelnou konečnou u Vozovny Kobylisy a Pankrác NEGATIVNĚ.
Panebože, podle kterého nejnovějšího :?: Já už ztrácím přehled. #-o [-o<
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 02.11.2013 11:46, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 02.11.2013 11:36

No podle nejnovějšího manuálu vše co nemá pravidelnou konečnou u Vozovny Kobylisy a Pankrác NEGATIVNĚ.
Ovšem PeS by jel pozitivně, neb projedu celou trasu linky a Vozovnu bych tam dal třeba na Dlouhé Třídě.
Já jsem zastáncem negativního čísla POUZE pokud se sjíždí z trasy.
Prodloužené spoje pozitivně, stejně tak spoje končící u vozovny na trase linky ve směru ZC.
Typicky Žižkov či Motol, ale byla i 20 Vozovna Vokovice od Barrandova a to jsem také odmítl jet s negativním číslem a všechny plašit celou trasu.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 02.11.2013 11:14

von Špilberk píše:(trasa zatažení: Orteňák - Libeňák - Krejcárek - NNŽ - Želva - Strašnice)
Aha, pak je asi jedno pod jakým číslem to jede. :D Ještě poslední dotaz, pokud se to číslo nezmění, tak tuhle trasu pojede s normálním nebo s inverzním číslem?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 02.11.2013 7:48

gabuliatko píše:
von Špilberk píše:Příklad: Bylo nebylo pořadí l.14 (24) z SA. Jelo z Kubáně na Orteňák normálně jako l.24, pak se změnilo na l.14, dal se zatahovací kód a jelo přes Libeňák do SA.
Teď se zatahovací kód dá už před odjezdem z Kubáně, pojede se normálně s orientací Orteňák, pak se to samo změní na Vozovna SA a číslo linky už se měnit nebude.
To jako že pojede do SA jako 14? :?:
Ne, tak to bylo doteď. L. 24 se na Orteňáku ještě změnila na l.14, až pak dal řidič zatahovací kód. Po nové úpravě už se číslo linky nezmění. Jen se sám změní cíl, z Ortenova náměstí na Vozovna Strašnice, a 24 už zůstane. (trasa zatažení: Orteňák - Libeňák - Krejcárek - NNŽ - Želva - Strašnice)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.11.2013 21:15

gabuliatko píše:
von Špilberk píše:Příklad: Bylo nebylo pořadí l.14 (24) z SA. Jelo z Kubáně na Orteňák normálně jako l.24, pak se změnilo na l.14, dal se zatahovací kód a jelo přes Libeňák do SA.
Teď se zatahovací kód dá už před odjezdem z Kubáně, pojede se normálně s orientací Orteňák, pak se to samo změní na Vozovna SA a číslo linky už se měnit nebude.
To jako že pojede do SA jako 14? :?:
pokud by jela mimo trasu 24 (viz mnou tučně výše zvýrazněno) - tak jak uvádí ono "lejstro" pro zátah z l.14 do KO a ŽI a spíše než pro SA by mělo platit pro HL = přes Palmovku!

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 01.11.2013 20:31

von Špilberk píše:Příklad: Bylo nebylo pořadí l.14 (24) z SA. Jelo z Kubáně na Orteňák normálně jako l.24, pak se změnilo na l.14, dal se zatahovací kód a jelo přes Libeňák do SA.
Teď se zatahovací kód dá už před odjezdem z Kubáně, pojede se normálně s orientací Orteňák, pak se to samo změní na Vozovna SA a číslo linky už se měnit nebude.
To jako že pojede do SA jako 14? :?:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 01.11.2013 15:14

Jo tak proto jsem potkal včera něco do KO s nápisem Stejskalova. Nejdřív jsem si myslel že jsem se přehlíd, asi, bo se mi to nezdálo, ale nejspíš ne. Ovšem tu Stejskalovu s reverzním číslem jsem viděl na Vychovatelně, to asi není dobře, co?

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 01.11.2013 11:16

No sláva, vopravdu? To už mělo bejt dávno =D>
Ale také bych se přimlouval i za zátahy typu 5 Vozovna Žižkov přes Hradčanskou.
Aby tam byl nejprve ten skutečnej konec na lince a pak až vozovna.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 01.11.2013 8:34

Příklad: Bylo nebylo pořadí l.14 (24) z SA. Jelo z Kubáně na Orteňák normálně jako l.24, pak se změnilo na l.14, dal se zatahovací kód a jelo přes Libeňák do SA.
Teď se zatahovací kód dá už před odjezdem z Kubáně, pojede se normálně s orientací Orteňák, pak se to samo změní na Vozovna SA a číslo linky už se měnit nebude.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od chemik » 01.11.2013 8:17

asi jsem blbej, ale z toho tvýho textu, Milane, absolutně nechápu, oč jde

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 01.11.2013 7:35

Rozhodně chvályhodný počin. =D> =D>
Ale ještě by chtělo uplatnit podobný systém na vlaky zatahující z centra. Příkladem z PA jsou l. 3 a 17, které by centrem nejely s nicneříkajícím a matoucím cílem Vozovna Pankrác, ale s cílem Výtoň.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 01.11.2013 8:37, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět