Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Orientační a informační systémy
Pokud vím, tak kvůli výhybce to není. Kód do hlásiče, který navozuje trasu a tedy tím i nastavení výhybky u vozovny neovlivňuje pozitivní či negativní nastavení čísla linky.
To je nastavováno řidičem v druhém kódu - číslo linky prvním číslem 1. Tady je problém v tom, že se moc dobře neorientujeme v tom, jak toto označení používat.
Při nějakém školení, teď už si nevzpomínám kterém, zda loni, či letos počátkem roku bylo řečeno, že všechny linky zatahují s inverzí s vyjímkou 17 do KO a 18 na PA.
Z toho by nyní vyplývalo, že nyní by se to mělo týkat linky 3. Pak jsem něco zaslechl, že je to nějak jinak na přání Ropidu.
To je nastavováno řidičem v druhém kódu - číslo linky prvním číslem 1. Tady je problém v tom, že se moc dobře neorientujeme v tom, jak toto označení používat.
Při nějakém školení, teď už si nevzpomínám kterém, zda loni, či letos počátkem roku bylo řečeno, že všechny linky zatahují s inverzí s vyjímkou 17 do KO a 18 na PA.
Z toho by nyní vyplývalo, že nyní by se to mělo týkat linky 3. Pak jsem něco zaslechl, že je to nějak jinak na přání Ropidu.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
JJ, je to tak. Ale když prodloužili 3 k Vozovně, chtělo by to jinej kód kvůli orientaci.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Není to proto aby se správně přehodila vyhýbka u vozovny? Myslím ten zátahový kód, jaká je k tomu orientace neřeším.Petrpes píše:V jednom z posledních DPK tak dokonce odpovídají na dotaz čtenáře, kterému se nelíbí negativní 3 Vozovna Kobylisy.
Teď má 3 v KO dokonce konečnou a přesto se jezdí minimálně s negativní vozovnou, bo v JŘ zůstal stejný zásahový kód...
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
V jednom z posledních DPK tak dokonce odpovídají na dotaz čtenáře, kterému se nelíbí negativní 3 Vozovna Kobylisy.
Teď má 3 v KO dokonce konečnou a přesto se jezdí minimálně s negativní vozovnou, bo v JŘ zůstal stejný zásahový kód...
Teď má 3 v KO dokonce konečnou a přesto se jezdí minimálně s negativní vozovnou, bo v JŘ zůstal stejný zásahový kód...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Orientační a informační systémy
Měl by jet s normálním číslem, protože projel všechny zastávky linky a jede dál. Vzhledem k zatahovací trase je jedno, jaké bude číslo linky, ale jde o to, že odpadá manipulace s Apexem uprostřed ulice. A taky jde o to, že řidič musel na Orteňáku nesmyslně čekat, až se l. 24 změní na l. 14, a až pak zadávat zatahovací kód, a vysvětlovat případným cestujícím, že je sice l.14, ale už nejede na Vltavskou, ale z Dělnické na Palmovku a dál (do KO, Hl, ŽI, SA)
Panebože, podle kterého nejnovějšího Já už ztrácím přehled.Petrpes píše:No podle nejnovějšího manuálu vše co nemá pravidelnou konečnou u Vozovny Kobylisy a Pankrác NEGATIVNĚ.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 02.11.2013 11:46, celkem upraveno 1 x.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
No podle nejnovějšího manuálu vše co nemá pravidelnou konečnou u Vozovny Kobylisy a Pankrác NEGATIVNĚ.
Ovšem PeS by jel pozitivně, neb projedu celou trasu linky a Vozovnu bych tam dal třeba na Dlouhé Třídě.
Já jsem zastáncem negativního čísla POUZE pokud se sjíždí z trasy.
Prodloužené spoje pozitivně, stejně tak spoje končící u vozovny na trase linky ve směru ZC.
Typicky Žižkov či Motol, ale byla i 20 Vozovna Vokovice od Barrandova a to jsem také odmítl jet s negativním číslem a všechny plašit celou trasu.
Ovšem PeS by jel pozitivně, neb projedu celou trasu linky a Vozovnu bych tam dal třeba na Dlouhé Třídě.
Já jsem zastáncem negativního čísla POUZE pokud se sjíždí z trasy.
Prodloužené spoje pozitivně, stejně tak spoje končící u vozovny na trase linky ve směru ZC.
Typicky Žižkov či Motol, ale byla i 20 Vozovna Vokovice od Barrandova a to jsem také odmítl jet s negativním číslem a všechny plašit celou trasu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Aha, pak je asi jedno pod jakým číslem to jede. Ještě poslední dotaz, pokud se to číslo nezmění, tak tuhle trasu pojede s normálním nebo s inverzním číslem?von Špilberk píše:(trasa zatažení: Orteňák - Libeňák - Krejcárek - NNŽ - Želva - Strašnice)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Orientační a informační systémy
Ne, tak to bylo doteď. L. 24 se na Orteňáku ještě změnila na l.14, až pak dal řidič zatahovací kód. Po nové úpravě už se číslo linky nezmění. Jen se sám změní cíl, z Ortenova náměstí na Vozovna Strašnice, a 24 už zůstane. (trasa zatažení: Orteňák - Libeňák - Krejcárek - NNŽ - Želva - Strašnice)gabuliatko píše:To jako že pojede do SA jako 14?von Špilberk píše:Příklad: Bylo nebylo pořadí l.14 (24) z SA. Jelo z Kubáně na Orteňák normálně jako l.24, pak se změnilo na l.14, dal se zatahovací kód a jelo přes Libeňák do SA.
Teď se zatahovací kód dá už před odjezdem z Kubáně, pojede se normálně s orientací Orteňák, pak se to samo změní na Vozovna SA a číslo linky už se měnit nebude.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
pokud by jela mimo trasu 24 (viz mnou tučně výše zvýrazněno) - tak jak uvádí ono "lejstro" pro zátah z l.14 do KO a ŽI a spíše než pro SA by mělo platit pro HL = přes Palmovku!gabuliatko píše:To jako že pojede do SA jako 14?von Špilberk píše:Příklad: Bylo nebylo pořadí l.14 (24) z SA. Jelo z Kubáně na Orteňák normálně jako l.24, pak se změnilo na l.14, dal se zatahovací kód a jelo přes Libeňák do SA.
Teď se zatahovací kód dá už před odjezdem z Kubáně, pojede se normálně s orientací Orteňák, pak se to samo změní na Vozovna SA a číslo linky už se měnit nebude.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
To jako že pojede do SA jako 14?von Špilberk píše:Příklad: Bylo nebylo pořadí l.14 (24) z SA. Jelo z Kubáně na Orteňák normálně jako l.24, pak se změnilo na l.14, dal se zatahovací kód a jelo přes Libeňák do SA.
Teď se zatahovací kód dá už před odjezdem z Kubáně, pojede se normálně s orientací Orteňák, pak se to samo změní na Vozovna SA a číslo linky už se měnit nebude.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Orientační a informační systémy
Jo tak proto jsem potkal včera něco do KO s nápisem Stejskalova. Nejdřív jsem si myslel že jsem se přehlíd, asi, bo se mi to nezdálo, ale nejspíš ne. Ovšem tu Stejskalovu s reverzním číslem jsem viděl na Vychovatelně, to asi není dobře, co?
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
No sláva, vopravdu? To už mělo bejt dávno
Ale také bych se přimlouval i za zátahy typu 5 Vozovna Žižkov přes Hradčanskou.
Aby tam byl nejprve ten skutečnej konec na lince a pak až vozovna.
Ale také bych se přimlouval i za zátahy typu 5 Vozovna Žižkov přes Hradčanskou.
Aby tam byl nejprve ten skutečnej konec na lince a pak až vozovna.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Orientační a informační systémy
Příklad: Bylo nebylo pořadí l.14 (24) z SA. Jelo z Kubáně na Orteňák normálně jako l.24, pak se změnilo na l.14, dal se zatahovací kód a jelo přes Libeňák do SA.
Teď se zatahovací kód dá už před odjezdem z Kubáně, pojede se normálně s orientací Orteňák, pak se to samo změní na Vozovna SA a číslo linky už se měnit nebude.
Teď se zatahovací kód dá už před odjezdem z Kubáně, pojede se normálně s orientací Orteňák, pak se to samo změní na Vozovna SA a číslo linky už se měnit nebude.
Re: Orientační a informační systémy
asi jsem blbej, ale z toho tvýho textu, Milane, absolutně nechápu, oč jde
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Orientační a informační systémy
Rozhodně chvályhodný počin.
Ale ještě by chtělo uplatnit podobný systém na vlaky zatahující z centra. Příkladem z PA jsou l. 3 a 17, které by centrem nejely s nicneříkajícím a matoucím cílem Vozovna Pankrác, ale s cílem Výtoň.
Ale ještě by chtělo uplatnit podobný systém na vlaky zatahující z centra. Příkladem z PA jsou l. 3 a 17, které by centrem nejely s nicneříkajícím a matoucím cílem Vozovna Pankrác, ale s cílem Výtoň.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 01.11.2013 8:37, celkem upraveno 1 x.