Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Orientační a informační systémy
Pár čerstvých postřehů z informování na Malostranské:
- anglické vysvětlivky na tablech chybí, turisté se ptali, co to znamená, že jsou tam ta čísla dvakrát.
- neškodilo by dát mezi jízdní řády info, že 22 jezdí za rohem. Různé informace se mezi jízdní řády už v minulosti vkládaly, neměl by to tedy být problém. V současnosti je cedule vedle sloupku a s popisky jen v češtině, ne každý si toho všimne a ne každý si z toho něco odnese.
- chybí mapa Prahy (aspoň nějaké schéma). Turisti mají většinou svojí, ale pro ostatní to jedno linkové schéma, co visí ve vitrině v zastávkovém přístřešku a pod kterým vždy někdo na lavičce sedí, zrovna nestačí.
- převlékání pořád bolí. Někdy přijede vůz už z dálky označen správně, někdy se zadaří až v zastávce. Řada lidí se mě ptala, jestli tady osmička jezdí, že už aspoň půl hodiny nejela. Když jsem se jich zeptal, jestli náhodou neviděli dvacítku, tak odpověděli, že ano.
- souprava se zadním vozem 8352 vždy převlékla jen první vůz. Do města tak odjížděla spřažená souprava 20+8.
- anglické vysvětlivky na tablech chybí, turisté se ptali, co to znamená, že jsou tam ta čísla dvakrát.
- neškodilo by dát mezi jízdní řády info, že 22 jezdí za rohem. Různé informace se mezi jízdní řády už v minulosti vkládaly, neměl by to tedy být problém. V současnosti je cedule vedle sloupku a s popisky jen v češtině, ne každý si toho všimne a ne každý si z toho něco odnese.
- chybí mapa Prahy (aspoň nějaké schéma). Turisti mají většinou svojí, ale pro ostatní to jedno linkové schéma, co visí ve vitrině v zastávkovém přístřešku a pod kterým vždy někdo na lavičce sedí, zrovna nestačí.
- převlékání pořád bolí. Někdy přijede vůz už z dálky označen správně, někdy se zadaří až v zastávce. Řada lidí se mě ptala, jestli tady osmička jezdí, že už aspoň půl hodiny nejela. Když jsem se jich zeptal, jestli náhodou neviděli dvacítku, tak odpověděli, že ano.
- souprava se zadním vozem 8352 vždy převlékla jen první vůz. Do města tak odjížděla spřažená souprava 20+8.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Dovolím si být přesvědčen, že se používalo na l.17Karosák píše:...Jinak co se pásmovaných konečných týče, někde žvatlá, že Tento vlak končí jízdu v zastávce... a někde Tento vlak jede do konečné zastávky...
Varinata B se mi libí víc, protože říká-zvýrazňuje, že jede do nějaké konečné (jinde?), což se u stejnojmenných, ne však totožných konečných zastávek hodí více (Braník, NBS, ČKS).
"Tento vlak končí v zastávce VÝSTAVIŠTĚ (HOLEŠOVICE)."
a "Tento vlak jede do konečné zastávky ĎÁBLICE (VOZOVNA KOBILYSY)",
čili to mělo být, že "KONČÍ V ZASTÁVCE" = DŘÍVE
a "JEDE DO KONEČNÉ" = CELOU TRASU!
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Nevím, zda se to objeví třeba i u HL zátahů, kde vozovna není konečnou zastávkou, ale dnes mě potěšilo při cestě z ČKS do stodoly, že místo puštění poměrně omletého Vlak jede do vozovny Zaznělo normálně v zátahovém hlásiči nezměněného čísla (stále 5013): Nové Strašnice, tento vlak končí jízdu v zastávce Solidarita. Příští zastávka Zborov-Strašnické divadlo?. Vím, že HL zátah má na Palmovce a Balabence bonusovou informaci, že jede přes Polikliniku a Kolbenovu, ale s tímhle jsem se setkal poprvé, jestli to žvaní i o Strašnické nevím, ale postřehl to ještě někdo? Přijde mi to fajn
Jinak co se pásmovaných konečných týče, někde žvatlá, že Tento vlak končí jízdu v zastávce... a někde Tento vlak jede do konečné zastávky...
Varinata B se mi libí víc, protože říká-zvýrazňuje, že jede do nějaké konečné (jinde?), což se u stejnojmenných, ne však totožných konečných zastávek hodí více (Braník, NBS, ČKS).
Jinak co se pásmovaných konečných týče, někde žvatlá, že Tento vlak končí jízdu v zastávce... a někde Tento vlak jede do konečné zastávky...
Varinata B se mi libí víc, protože říká-zvýrazňuje, že jede do nějaké konečné (jinde?), což se u stejnojmenných, ne však totožných konečných zastávek hodí více (Braník, NBS, ČKS).
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Potvrzuji, dnes citelne chybela dvojice na Malostranske. Zmateni cestujici cekajici na 22 smer Hostivar na Malostranske dc a nechapavi cizinci na protismernem ostruvku lustici schematko. Dtto cestujici skakajici do a z d-23 na Hradcanské.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
ElWapp: Měl jsem připravenou variantu 2 informátoři v sobotu a v neděli 12-18 a dva v pondělí 7-17. Ale DP si žádné informátory neobjednal a popravdě, už mě nebaví připomínat DP výluky. Kromě toho to pak vypadá, že prosím o šanci si vydělat... Takže je mi to trapné. DP požádal na Malostranskou o dva informátory až dnes, a to na příští víkend vždy 9-17 hodin. Již je zajištěno.
Re: Orientační a informační systémy
Zasílám několik fotek z oblasti Hradčanské a Malostranské, kde DPP využívá nový způsob značení výluk na tablech zastávkových sloupků. Od minulého týdne, kdy probíhala výluka na Evropské, došlo k drobné změně v textu, kde se nově uvádí "pravidelný provozní stav" a "dočasný provozní stav". "Linkové vedení" mi tedy přišlo srozumitelnější. Bohužel novému pojetí dost škodí "šablonovitost", s jakou jsou tabla tvořena. Jinak během dneška by se určitě minimálně na Hradčanské a Malostranské uživily dvě dvojice informátorů, zmatených lidí bylo o dost víc než při výluce metra v září. Bohužel na místě ale žádný nebyl...
Několik fotek:
Vítězné náměstí ZC
Vítězné náměstí DC
Hradčanská DC
Hradčanská - mastodont - kampak zmizela linka 23?
Chotkovy sady ZC (dočasné) - neviditelná linka 91
Chotkovy sady DC
Chotkovy sady ZC - ukázka šablonovitého myšlení, proč se jako dočasný stav nedá napsat "zastávka posunuta"?
Malostranská na nábřeží - zastávka je dočasně občasná, hlavně že v tom bude mít cestující jasno.
Malostranská DC - ta škrtlá 22 by si zasloužila poznámku "ale nebojte, staví za rohem!" a něco podobného ve vitrině jízdních řádů.
Malostranská ZC - pročpak není 91 žlutě?
Malostranská v Letenské
Několik fotek:
Vítězné náměstí ZC
Vítězné náměstí DC
Hradčanská DC
Hradčanská - mastodont - kampak zmizela linka 23?
Chotkovy sady ZC (dočasné) - neviditelná linka 91
Chotkovy sady DC
Chotkovy sady ZC - ukázka šablonovitého myšlení, proč se jako dočasný stav nedá napsat "zastávka posunuta"?
Malostranská na nábřeží - zastávka je dočasně občasná, hlavně že v tom bude mít cestující jasno.
Malostranská DC - ta škrtlá 22 by si zasloužila poznámku "ale nebojte, staví za rohem!" a něco podobného ve vitrině jízdních řádů.
Malostranská ZC - pročpak není 91 žlutě?
Malostranská v Letenské
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Nu já to prostě beru podle základní logiky, když přijdu k ceduli, kde je tučný nápis "Změna v dopravě! - Traffic change!" a místo 20+26 jede doleva 5+26 a rovně místo 2+8 jede 20+8, tak právě TO je ta změna v dopravě...proč to ještě naznačovat škrtáním
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Je to dilema. Já bych prozatím vynechal styl, kdy je linka v jednom směru přeškrtnuta a ve druhém vyznačena. 2x tam být opravdu nemusí. A jinak bych asi škrtal jen v centru, když tam není v tom množství linek nějaká, to se ztratí. Ale na okrajích bych se škrtáním šetřil. Když tam jezdí obvykle 22 a 26, tak, když tam člověk vidí, že tam je 22 a 36, tak fakt 26 přeškrtlou nepotřebuje.9001 píše:W: Ono jak se to vezme. Když se řeší turisté s průvodcem, tak je dobré, že tam ty linky jsou. Ony tu jezdí, jak máte v mapě, ale dnes je změna, takže to jede jinak.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
W: Ono jak se to vezme. Když se řeší turisté s průvodcem, tak je dobré, že tam ty linky jsou. Ony tu jezdí, jak máte v mapě, ale dnes je změna, takže to jede jinak.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
A ještě bych vynechal ty přeškrtnuté linky. Mě to přijde jako zbytečná informace, že tam tahle linka nejezdíMartin Šubrt píše:Naprosto přesně vystiženoKarotka píše:Nápad dobrý, realizace bohužel svázaná "šablonovitým myšlením". Obecně by prospělo méně textu. Podle mě by se v horní půli vešel titulek "pravidelný provoz / regular service". Dolní půle by měla být celá žlutá, raději s uvedením všech linek, ale v nadpisu pouze s piktogramy "objížďka" a "práce na silnici" a datací. Čísla linek by měla být větší, takže v tomto případě méně řádků, více sloupců (pole pro číslo by se mělo blížit čtverci).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Naprosto přesně vystiženoKarotka píše:Nápad dobrý, realizace bohužel svázaná "šablonovitým myšlením". Obecně by prospělo méně textu. Podle mě by se v horní půli vešel titulek "pravidelný provoz / regular service". Dolní půle by měla být celá žlutá, raději s uvedením všech linek, ale v nadpisu pouze s piktogramy "objížďka" a "práce na silnici" a datací. Čísla linek by měla být větší, takže v tomto případě méně řádků, více sloupců (pole pro číslo by se mělo blížit čtverci).
Re: Orientační a informační systémy
Už původní provedení z fotek na kulaťáku vypadá parádně.
Jak to vždy bývá, zbytek se doladí za ostrého provozu a doufám, že zdejší návrhy budou vyslyšeny.
Konečně zase něco prozměnu k lepšímu, děkuji
Jak to vždy bývá, zbytek se doladí za ostrého provozu a doufám, že zdejší návrhy budou vyslyšeny.
Konečně zase něco prozměnu k lepšímu, děkuji
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
méně textu - souhlas = něvysvětlování důvodu výluky (můžou se sejít 2,3,4 a kam je chtějí dát )Karotka píše:... Obecně by prospělo méně textu. Podle mě by se v horní půli vešel titulek "pravidelný provoz / regular service". Dolní půle by měla být celá žlutá, raději s uvedením všech linek....
nadpis čj/aj -
uvádění v dolní "celo" žluté = výlukové části linky v zastávce nezměněné jde proti zdejšímu logickému zvyku (ještě mne napadá možná spíše červeně/černě zrušené číslo a žlutě jeho přeškrtnutí)
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Orientační a informační systémy
Nápad dobrý, realizace bohužel svázaná "šablonovitým myšlením". Obecně by prospělo méně textu. Podle mě by se v horní půli vešel titulek "pravidelný provoz / regular service". Dolní půle by měla být celá žlutá, raději s uvedením všech linek, ale v nadpisu pouze s piktogramy "objížďka" a "práce na silnici" a datací. Čísla linek by měla být větší, takže v tomto případě méně řádků, více sloupců (pole pro číslo by se mělo blížit čtverci).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
MŠ: Již jsem si tohoto také všiml - a měl jsem stejný názor jak píšeš, byť velikost polí pro čísla/šipky je výrazně zmenšená!
Napadlo mne řešení - místo "dočasné vedení linek" uvádět "dočasná změna ve vedení linek" (2. řádek AJ a 3. řádek datumy trvání) a pod to napsat jen změny = linky ubylé škrtnuté a linky přibylé (a neopakovat to co je nezměněno) a barva těchto čísel je jasná = jedině žlutá (s tím že číslo zrušené linky by bylo přeškrtnuto stejnou barvou jako text uvádějící změnu - buď zachovat černou či ji lépe nahradit červenou)!
Napadlo mne řešení - místo "dočasné vedení linek" uvádět "dočasná změna ve vedení linek" (2. řádek AJ a 3. řádek datumy trvání) a pod to napsat jen změny = linky ubylé škrtnuté a linky přibylé (a neopakovat to co je nezměněno) a barva těchto čísel je jasná = jedině žlutá (s tím že číslo zrušené linky by bylo přeškrtnuto stejnou barvou jako text uvádějící změnu - buď zachovat černou či ji lépe nahradit červenou)!