Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od demon » 05.9.2009 23:50

radek31 píše:pokud nechápeš psaný text, není s tebou bohužel možné debatovat
Ok, já jen opakoval svoje předchozí tvrzení a ty mi dáváš za pravdu, pak ale nechápu proč tohle...
"opravdu zcela nechápeš v čem je problém"

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od radek31 » 05.9.2009 23:45

já jsem napsal: "podle mého názoru by měl řidič jet bez čekání a na sloupku by měl být uvedený čas reálný -> na Sídl. Modřany stejný čas 8:00 jako na Levského" a tvá reakce:
demon píše:Nikoho vyjma řidičů prostě netrápí, že v JŘ budou mít dvě zastávky stejný čas odjezdu.
pokud nechápeš psaný text, není s tebou bohužel možné debatovat

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od radek31 » 05.9.2009 23:39

demon píše:
radek31 píše:2 demon - opravdu zcela nechápeš v čem je problém
Levského 8:00:00 - odjezd na vteřinu přesně
Sídl. Modř. 8:00:30 - a) odjezd okamžitě b) čekání 30s
Já chápu, ale ty seš naprosto mimo...
Podle mě a) je správně ! Odjezd okamžitě, protože +30 JE stále NAČAS ! Nikoho vyjma řidičů prostě netrápí, že v JŘ budou mít dvě zastávky stejný čas odjezdu.
A znovu opakuju - odjezdem načas z každé zastávky naprosto vymizí podjetí a následné čekání na KB do času, spojené se zdržováním následujícího spoje.
proboha zamysli se! na sloupku v zast. Sídl. Modřany je v takovém případě samozřejmě zcela nesmyslně uvedeno 8:01

proto tvrdím, že chyba není u řidiče, ale v tom co se vyvěšuje na sloupek!!!

fakt jsem naštvanej, že já se s tím píšu, argumentuju a ty přijdeš, ani to nepřečteš, nezamyslíš se a hned reaguješ úplně nesmyslně

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od demon » 05.9.2009 23:27

radek31 píše:2 demon - opravdu zcela nechápeš v čem je problém
Levského 8:00:00 - odjezd na vteřinu přesně
Sídl. Modř. 8:00:30 - a) odjezd okamžitě b) čekání 30s
Já chápu, ale ty seš naprosto mimo...
Podle mě a) je správně ! Odjezd okamžitě, protože +30 JE stále NAČAS ! Nikoho vyjma řidičů prostě netrápí, že v JŘ budou mít dvě zastávky stejný čas odjezdu.
A znovu opakuju - odjezdem načas z každé zastávky naprosto vymizí podjetí a následné čekání na KB do času, spojené se zdržováním následujícího spoje.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od mart337 » 05.9.2009 23:17

No já bych řekl, že nic ideálního stejně asi nevymyslíme.
Ideální jízdní řády na vteřinu přesné se na sloupky asi vytvořit nedají. A aby tramvaj čekala na každé přestávce na celou minutu, to bychom, taky mohli jezdit z konečné na konečnou třeba i o čtvrt hodiny déle. A lidi by nám taky pěkně poděkovali, kdybychom se sunuli jak šneci.
Řešením by bylo, kdyby se na sloupky daly jízdní řády třeba o dvě minuty posunuté. Pak bychom se oproti nim prakticky nepředjeli. Co vy na to?! Cestující by na stanici byli vždycky včas!!!
Někdo se tady rozčiloval, že mu ujela tram o tři minuty. Přitom mu za sedm minut jela další. Co by dělal mimo Prahu, nebo na okraji Prahy, kde spoje jedou třeba jednou za hodinu, nebo třikrát denně?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od radek31 » 05.9.2009 21:30

2 demon - opravdu zcela nechápeš v čem je problém

není u řidičů, ale u JŘ na sloupcích

příklad: Levského - Nádr. Modřany se má jet i ve špičce za 6 minut - je to 6 zastávek
Levského 8:00:00 - odjezd na vteřinu přesně
Sídl. Modř. 8:00:30 - a) odjezd okamžitě b) čekání 30s

podle tebe by měl řidič čekat a nezajímá tě, že jízdní doba se prodlouží a cestující budou zcela nesmyslně čekat v tramvaji - pak jim samozřejmě ujede přestup na Poliklinice Modřany
podle mého názoru by měl řidič jet bez čekání a na sloupku by měl být uvedený čas reálný -> na Sídl. Modřany stejný čas 8:00 jako na Levského

to samé je třeba Bertramka - Anděl - reálná jízdní doba 2 minuty, jenže SSZ padá na volno tak jednou za 1:40 - čas na sloupku 2 minuty před Andělem
příklad: tramvaj přijede v 6:59 na Betramku, nabere lidi a čeká na volno - čas na Andělu je 7:03, odjezd z Betramky 7:01
v 7:00:40 padne volno - pokud se řidič rozjede, bude v cca 7:02:10 na Andělu, lidem to tam docela trvá, takže si tak 10s počká na čas a může jet na vteřinu přesně
ale bude to podle tebe zločin, protože někomu může ujet na té Betramce, kde vyrazil o skandálních 20 sekund dříve
naprosto tě nezajímá, že 80% z těch 150-200 lidí v tramvaji jede na přestup a nechtějí další 2 minuty zbytečně čekat na Betramce
protože pokud bude řidič čekat na čas, znamená to čekat na další volno a to přijde v cca 7:02:20, příjezd na Anděl v 7:03:50, odjezd z Anděla 7:04:30 - to je 1,5 minuty rozdíl v jízdní době!!! a pro cestující to znamená, že jim dost možná ujede metro B na obě strany a velmi pravděpodobně nevyjde i nějaký ten tramvajový přestup

nebylo by snadnější dát na sloupek čas 3 minuty před Andělem???

jsem jeden z těch, kteří se snaží jezdit na čas i mimo KB - ale tam, kde to má logiku!

s l. 7 ZC klidně počkám na Strašnické, abych z ní odjížděl 3 minuty před Solidaritou
ale pokud jedu DC, tak nemám sebemenší problém jet na volno třeba o 5s předjetý (a všichni víme, že přesně tak tam volno velmi často padá), protože nevidím důvod tam víc než minutu za sebou držet l. 19 a l. 26 (ano, minimálně jedna z nich tam vždycky je) + nechat se předjet l. 22,6,18, ... a jet o 5 pozdě - nedělám si srandu, na l. 7 jak jsi o minutu později na Strašnické v naprosté většině případů budeš mít na Palačáku 3-5 minut sekeru - ono se to nasčítá

a Koh-i-noor - Oblouková je stejný případ jako Betramka
jízdní doba 2 minuty, reálná doba 2,5 minuty (SSZ Oblouková a omezená rychlost před ní)
čekání na volno na Koh-i-nooru často i 1,5 minuty
takže pokud mi má padnout volno na Koh-i-nooru 10 sekund před časem odjezdu, tak na něj naprosto bez výčitek jedu - sice i tak pojedu z Obloukové zpožděný, ale třeba jen o 30 sekund, pokud bych čekal na další volno, tak pojedu já s l. 7 o 2 pozdě a chudák s l. 22, co stál za mnou, to odnese ještě víc, protože ho podjede l. 10, pak l.6, l.9, l.20 a na Bílou Horu pojedou 22ky jako vláček a ten první bude třeba +8

kdyby se dal na sloupek v zast. Koh-i-noor čas 3 minuty před Obloukovou, tak má demon klid (ostatním to je fuk, protože jim jdou hodinky plus mínus 3 minuty - vzorek asi 10 lidí mé nejbližší rodiny to potvrzuje - já mám přesný čas z Apexu a rádiem řízeného budíku a občas se mrknu ostatním na hodinky/mobily a pak seřizuju)

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Oskar » 05.9.2009 20:29

MF píše:APEX, V PRAZE MOJE JEDNIČKA :!: :)
Když už, tak v Jesenici :D

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MF » 05.9.2009 19:03

demon píše:Hezky pěkně na Apexu zobrazovat čas do odjezdu z následující zastávky.....
APEX, V PRAZE MOJE JEDNIČKA :!: :)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od demon » 05.9.2009 18:45

Petr píše:Jenže to, bohužel spoustě lidí nedochází... Pokud je jízdní doba mezi KB "A" a KB "G" např. 6 minut, neznamená to, že je mezi každou zastávkou minuta. Mezi A-B to může být půl minuty, mezi B-C minuta a půl atp., ale součet mezi těmi KB nám dá celé minuty. Jízdní řád pro cestující z půlminutami pracovat ale neumí, tak se všude zveřejňují doby zaokrouhlené na celé minuty. Nikdo to ale neví a pak může napsat, že mu tramvaj odjela o sekundu...
Tenhle přístup je prostě zásadně špatně !
Když už konečně podnik pochopí, že rezignace na jízdní řád je to, co pověst MHD sráží víc, než mračící se řidič v tílku a jiný chujoviny...
Hezky pěkně na Apexu zobrazovat čas do odjezdu z následující zastávky a rázem by nám ubylo různých podjetí a nadjetí a jezdilo by se na čas.
Čas uvedený na sloupku by prostě mělo být dogma, protože cestujícího fakt nemůže zajímat jestli řidič vypálil z KB načas a teď zrovna jede časovku k dalšímu KB.
Když si na cenovce v Albertu přečteš, že chleba stojí 20,- Kč, právem očekáváš, že za něj stejně zaplatíš u pokladny a budeš se trochu cukat, když tam za něj budou chtít 30,-.
Úplně stejná situace je s JŘ.

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od KGX 63 » 05.9.2009 14:38

Fořtík píše:na tramvaj se nedobíhá, na tramvaj se čeká.
Bohužel tohle právě někteří nemohou pochopit a přijde mi, že čím je interval kratší (M22) tím je to snad ještě horší #-o
Fořtík píše:Mě připadají tihleti stěžovatélé, kterým někdo ujel jako obyčejní sobci - já, já, já, jenom já. To, že kvůli nim musí čekat další cestující, kteří už v busu nebo tramvaji jsou, a kteří nebyli líní dojít si na zastávku včas, to je jaksi nezajímá. Ano, i já občas vyrazím z domova pozdě a snažím se tramvaj doběhnout, ale když mi ujede, ani ve snu by mě nenapadlo si na to stěžovat.
To si vystihl naprosto přesně =D> naprostej souhlas. Taky mi párkrát brzy po ránu frnklo metro (interval 10min) a vždycky jsem si řekl, moje blbost, vyrazil jsem pozdě.
Isidor píše:No a kdyby řidič viděl čas odjezdu z každé zastávky (třeba na APEXu), tak by nebyl problém přizpůsobit jízdu již po trase mezi dvěma KB a tohle by se nestávalo, ne?
Ale to jsme zas tam, kde jsme byli... Reálné jízdní doby prostě nejsou v celých minutách jako je to vidět na vyvěšeném jř. Ten už zkrátka dopředu počítá s tím, že budeš někdě řekněme o plus mínus půl minutu dřív, resp. později (teda snad s výjimkou kontrolních bodů). Já jsem pro, aby Apex ukazoval čas odjezdu z každé zastávky, ale aby pak tramvajka čekala na každé druhé zastávce do času mi nepřijde zrovna moc vhodné (viz.Brno). Jř je krásná věc, ale povětšinou pouze teoretická... Těžko můžeš předvídat kde a kdy přesně budeš mít kolonu aut, neukázněné cestující držící dveře, apod.

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Isidor » 05.9.2009 13:53

KGX 63 píše:Ad 22: Ve večerním provozu opravdu není problém přijet zc na Malostranskou o 3 minuty dřív.
No a kdyby řidič viděl čas odjezdu z každé zastávky (třeba na APEXu), tak by nebyl problém přizpůsobit jízdu již po trase mezi dvěma KB a tohle by se nestávalo, ne?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 05.9.2009 13:24

S tím ujetím Z:arrow: já myslím že stěžuje si ten, kdo nemá co dělat. Ten kdo se potřebuje někam dostat, si pobrblá, a počká na další spoj a na psaní nějakých stížností nemá čas. Ale svého času mě fakt maximálně dráždilo SSZ Bílá Hora, které silně ignorovalo tlačítko pro chodce. Takže jsem ráno přišel ke světlům, kde už stál chumel lidí a přes šňůru aut jedoucích po Karlovarské byl člověk nucen sledovat, jak tramvaják vyšel z WC, v klidu nahodil vůz, najel do zastávky, navolil si odjezd, odjíždí a teprve tehdy, hurá, chodci padlo volno :evil: To samozřejmě nebyla chyba řidičů, ale bylo to k po**ání.

Jo a na displeye jsem taky zvědavej :roll: Jednou nás vyšplouchli při cestě do Nymurka v Lysý, kde se následující 2 hodiny nehnulo ani kolo a na "luxusní digitální tabuli" nebyla informace co se děje, ale celé 2 hodiny jsme měli možnost se informovat, že ve stanici není dovoleno kouřit a můžem za to být pokutováni :smt021

A jinak si ještě myslím, že kaštan nepotřebuje "luxus", klidně si informace "vyluští", ale byl by rád, aby byly čitelé a pravdivé :roll:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petr » 05.9.2009 11:56

DavidD píše:A to je právě škoda!!
Jakub Ryška, oddělení Komunikace, časopis DP Kontakt 6/2009 píše: Praha se zakrátko přiřadí k městům, která nabízejí luxus digitálního informačního systému. Už od konce prázdnin nebudou muset cestující na některých zastávkách „luštit“ jízdní řády, ale bude jim stačit zvednout hlavu a podívat se na číslici oznamující dobu příjezdu jejich spoje.
(...)
Automatika je velkou výhodou, má ale i své nedostatky. Do dvou minut od příjezdu soupravy do zastávky odhaduje systém velice přesně, poté na displeji naskočí jednička, která trvá, dokud souprava ze stanice neodjede. Pokud ale například dojde k nehodě či jiné výjimečné situaci na trati, bude systém ukazovat stále tu hodnotu, která odpovídá vzdálenosti od zastávky. Tuto drobnou vadu by měl vyřešit, alespoň na klíčových zastávkách, další typ informačního systému. Pod čísla linek bude možno umístit LCD displej zobrazující veškeré informace o mimořádných situacích, výlukách a podobně.
Realitu porovnejme :roll:

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Fořtík » 05.9.2009 11:53

Petr píše:
Fořtík píše:No ale je to tak. Já bych to jenom shrnul do jedné stručné a přesné větičky - na tramvaj se nedobíhá, na tramvaj se čeká.
Čímž netvrdím, že jsem nikdy sám nedobíhal a pak nenadával, jak mi ten ošklivý tramvaják hnusně ujel :roll:
No tak to samozřejmě, to patří k věci. :lol: Mě připadají tihleti stěžovatélé, kterým někdo ujel jako obyčejní sobci - já, já, já, jenom já. To, že kvůli nim musí čekat další cestující, kteří už v busu nebo tramvaji jsou, a kteří nebyli líní dojít si na zastávku včas, to je jaksi nezajímá. Ano, i já občas vyrazím z domova pozdě a snažím se tramvaj doběhnout, ale když mi ujede, ani ve snu by mě nenapadlo si na to stěžovat.

Tuhle jsem svačil linku 20. Přijel jsem na Plzeňku, kde jsem dojel 14, která jela přede mnou. A co nevidím - dva UK nevalného vzhledu mu omatlávají všemožně dveře, boky... Řidič cinknul a jel. Takže odjeli se mnou. Na Andělu předám tramvaj, oni vystoupí taky. A co nedělají - jeden volá: "Ujel, nezastavil, neotevřel...", tak jsem si řekl, že tohle tedy ne a chtěl jsem zavolat do motolské výpravny, že jsem to viděl, ať má, když to přijde, řidič svědka. Než jsem našel číslo, tak přijel zatahující motolský šejdr a tak jsem informace o sobě nechal tam, tak doufám, že to dobře dopadne. Protože s takovými ukřivděnci a stěžovateli je třeba zatočit! :evil:

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od DavidD » 05.9.2009 11:30

Petr píše:
DavidD píše:Myslím ty co dokážou napsat odjezd za <1minuta..
Tak o tom, že by se tento typ chystal do pražských ulic nějak netuším.... Viz zastávka Nádraží Vysočany do centra... #-o
A to je právě škoda!!

Odpovědět