Jenže tenhle stav je reálný až tak v roce 2014, konec dodávek 15T by měl být až někdy v roce 2017... Ale jinak souhlastrainzjohny píše:Já bych řekl, že rozhodující je i spotřeba a ta je u nerekuperujících tramvají určo větší než u R.P. Podle mě by ideální bylo nechat ke 14T a 15T a kachnám jenom wany a R.Péčeka. Protože pokud beru 60+250+47 tak mám 714 (řekněmě že to nahradí 700 vozů T) a tak chybí už jen 250 vozů a pokud by z toho mini. 50 bylo wan, 20 R.PVéček tak už zbývá jenom 180 vozů a to klidně mohou být 84xx a 85xx případně zachovalé 83xx.
Ušetří se za náhradní díly (budou jenom tři druhy výzbrojí), ušetří se jedno školení řidičů (odpadnou papíry na T6) a i když ne,tak asi nebude zase takový problém časem do R.Péček ty ruční řadiče narvat (při PO/PÚ).
T6A5 a T6A5.3
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: T6A5 a T6A5.3
Re: T6A5 a T6A5.3
Myslím že cena ručního řadiče a repasovaného/nového nožního řadiče by mohla být podobná, myslím že o pěnězích to nebude, prostě to má své pro a proti a bohužel vyhrála druhá strana
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
A pak se ovšem nabízí stejná otázka jako u ručního řadiče ... jak je těžké dostati takovéhle věci i na R.Péčka - relativně snadná ?!
Jenže tady je vše o penězích, a vsadím se že poloptg budou pěkně mastné.
Jenže tady je vše o penězích, a vsadím se že poloptg budou pěkně mastné.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: T6A5 a T6A5.3
viděl jsem to (uzemnění tramvaje) udělat řidiče u T3R.P v hale vozovny MO při nahozeném řízení (už to je nějaký ten rok zpátky) - nechytla, ale nespoléhal bych na to, že příště to vyjde zaseMF píše:U těch klasik ten obrácený postup zase tolik nevadí, pokud tedy netopíš a nekaloriferuješ. Žádný oblouk při přepínání obvodů mezi silou a zemí tedy netaháš. Horší je to u tyristorových tramvají, kde jsou na síť připojeny kondenzátory. Tam je možnost vytáhnutí oblouku a tudíš propojení troleje s kostrou hořícím obloukem.
každopádně si myslím, že elektrické ovládání PTG je pro 21. století vhodnější a zrovna na tom bych nešetřil
nemluvě o tom, že poloptg odskakuje o dost méně než klasika (viz třeba Koh-i-noor - Slavia těsně před 1. sekcí v tomto směru)
Re: T6A5 a T6A5.3
No, všechno bude taky záviset na dodávkách 15T a první půjdou pryč klasiky a T3M, pak teprve T6.DavidD píše:No jestli se budou vyřazovat, tak bude zájem je odprodat, ale pokud se nepovede, tak skončí pod autogenem. Dle řádků níž, to nemůžeme očekávat dřív jak za 2 roky.mirbrno píše:Někde se tady psalo,že se budou vyřazovat T6 v praze.Budou se šrotovat,nebo odprodávat?
Re: T6A5 a T6A5.3
No jestli se budou vyřazovat, tak bude zájem je odprodat, ale pokud se nepovede, tak skončí pod autogenem. Dle řádků níž, to nemůžeme očekávat dřív jak za 2 roky.mirbrno píše:Někde se tady psalo,že se budou vyřazovat T6 v praze.Budou se šrotovat,nebo odprodávat?
Re: T6A5 a T6A5.3
Někde se tady psalo,že se budou vyřazovat T6 v praze.Budou se šrotovat,nebo odprodávat?
Re: T6A5 a T6A5.3
U těch klasik ten obrácený postup zase tolik nevadí, pokud tedy netopíš a nekaloriferuješ. Žádný oblouk při přepínání obvodů mezi silou a zemí tedy netaháš. Horší je to u tyristorových tramvají, kde jsou na síť připojeny kondenzátory. Tam je možnost vytáhnutí oblouku a tudíš propojení troleje s kostrou hořícím obloukem.radek31 píše:je to myšleno výškově - ani bych nespočítal, kolikrát už jsem se hlavou narval v R.P do plechového futra nad dveřma
obrovský klad poloptg je vyšší bezpečnost - na rozdíl od klasiky tady při pokusu o použití odpojovače dojde k automatickému stažení PTG a tím se na 99,9% eliminuje možnost požáru a jiného poškození
zatímco u T3 a klonů (s odpojovačem) to není nijak ošetřeno a při chybné manipulaci (a dochází k ní velmi často - znám to z cvičných jízd - řidiči to dělají možná jednou za rok a tím pádem to neznají a blbnou) může velmi snadno dojít k prů****
Každopádně obecně to nevadí při oduzemňování.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: T6A5 a T6A5.3
je to myšleno výškově - ani bych nespočítal, kolikrát už jsem se hlavou narval v R.P do plechového futra nad dveřma
obrovský klad poloptg je vyšší bezpečnost - na rozdíl od klasiky tady při pokusu o použití odpojovače dojde k automatickému stažení PTG a tím se na 99,9% eliminuje možnost požáru a jiného poškození
zatímco u T3 a klonů (s odpojovačem) to není nijak ošetřeno a při chybné manipulaci (a dochází k ní velmi často - znám to z cvičných jízd - řidiči to dělají možná jednou za rok a tím pádem to neznají a blbnou) může velmi snadno dojít k průseru
obrovský klad poloptg je vyšší bezpečnost - na rozdíl od klasiky tady při pokusu o použití odpojovače dojde k automatickému stažení PTG a tím se na 99,9% eliminuje možnost požáru a jiného poškození
zatímco u T3 a klonů (s odpojovačem) to není nijak ošetřeno a při chybné manipulaci (a dochází k ní velmi často - znám to z cvičných jízd - řidiči to dělají možná jednou za rok a tím pádem to neznají a blbnou) může velmi snadno dojít k průseru
Re: T6A5 a T6A5.3
Tak to já taky ne. Horší je to však s hmotnostíwillyjeff píše: s váhou nijak nebojuji.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
Jestlipak on to nemyslel spíš výškově...U 9088 jsem hodně kladně zhodnotil zmenšení páky odpojovače. Od toho mám už hodně otlučenou hlavu. Ale stejně vedou dveře pro řidiče ve 14T a jejich dveřní mechanismus jsem suveréně potkal svojí "přikrývkou krku" nejčastěji. A kolikrát jsem k tý výhybce došel trochu omráčen...Prostě se svými miniaturními 195cm se do těch dveří nevejdu... A ti co mě znají osobně ví, že s váhou nijak nebojuji.
Re: T6A5 a T6A5.3
A což takhle schodit pár kilo a místo bagety si dát na konečný pá kliků, sklapovaček apod.?BerryML píše:... malý dveře do kabiny (některý jedince to pak bolí )
No, že byste kvůli dveřím do kabiny vyměnily tramvaj je peckááá
(a já si vždy myslel, že záleží na stavu výzbroje a kastli...)
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
T6+: Ruční řadič (citlivější řízení), poloptg (opotřebení troleje), dvojí vypružení podvozků (měkčí chod), konstrukce nosného rámu (možnost opravy, ale za draho), sedačka řidiče ( )...
T6-: Boční rozkmit pri v>45 kmh-1 (devastace kolejí v dlouhých přímých úsecích( mimo rekonstr. podvozky), výzbroj bez rekuperace, vysokopodlažnost, koroze (nekvalitní výroba), horší výhled podél vlaku (výklopné dveře), drahá spřáhla (nehody)...
T3R.P(V, LF)+: Snadná údržba (podobná jako T3), snadný úklid(sedáky v bočnici), moderní el. výzbroj (rekuperace), kromě skříně a podvozků je vše nové, na wanách klimatizace(v létě bejvá hic ), klasická spřáhla(levnější), díky skládácím dveřím dobrý výhled podél soupravy...
T3R.P(V, LF)-: Nožní řízení (pořád přešlapovat), klasický ptg. (při vyšších rychostech odskakuje od troleje), v šumperácích a prvních 83xx starší typ sedačky řidiče (při dnešních škatulatech to trvá dlouho ji nastavit, navíc vystrkuješ zadek do předních dveří ), Původní konstrukce rámu při větších nehodách mimo krnováků a wan (hnutý rám = odpis vozu), v létě větší vedro než v T6, malý dveře do kabiny (některý jedince to pak bolí )
k rekuperaci: vzhledem k tomu, že budou erpéčka určený hlavně pro noční provoz a linky se solovozy, zas tak velkou úsporu bych tam nehledal, bo pokud tu rekuperovanou energii nemá co odebrat jde klasicky do brzd. odporníku.
Z pohledu řidiče se mi teda jezdí líp s T6, ale dávám za pravdu Démonovi... a to sem motolskej
T6-: Boční rozkmit pri v>45 kmh-1 (devastace kolejí v dlouhých přímých úsecích( mimo rekonstr. podvozky), výzbroj bez rekuperace, vysokopodlažnost, koroze (nekvalitní výroba), horší výhled podél vlaku (výklopné dveře), drahá spřáhla (nehody)...
T3R.P(V, LF)+: Snadná údržba (podobná jako T3), snadný úklid(sedáky v bočnici), moderní el. výzbroj (rekuperace), kromě skříně a podvozků je vše nové, na wanách klimatizace(v létě bejvá hic ), klasická spřáhla(levnější), díky skládácím dveřím dobrý výhled podél soupravy...
T3R.P(V, LF)-: Nožní řízení (pořád přešlapovat), klasický ptg. (při vyšších rychostech odskakuje od troleje), v šumperácích a prvních 83xx starší typ sedačky řidiče (při dnešních škatulatech to trvá dlouho ji nastavit, navíc vystrkuješ zadek do předních dveří ), Původní konstrukce rámu při větších nehodách mimo krnováků a wan (hnutý rám = odpis vozu), v létě větší vedro než v T6, malý dveře do kabiny (některý jedince to pak bolí )
k rekuperaci: vzhledem k tomu, že budou erpéčka určený hlavně pro noční provoz a linky se solovozy, zas tak velkou úsporu bych tam nehledal, bo pokud tu rekuperovanou energii nemá co odebrat jde klasicky do brzd. odporníku.
Z pohledu řidiče se mi teda jezdí líp s T6, ale dávám za pravdu Démonovi... a to sem motolskej
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
Nikoliv, po shnilých, krabicoidních, kvičících, neúsporných a provozně drahých T6 nastoupí osvědčené, úsporné, osvědčené a oblíbené T3R.P se sedačkami ve stejném rozložení jako většina T6. Tvojí fascinaci poloptg moc nechápu i když uznávam, že na pohled vypadá líp...pawel píše:...po shnilých T3 nastoupí shnilé mručící šumperáky se sedačkami 1+1, košovými sběrači, skládacími dveřmi, kterými v zimě táhne, a řízením na nohu...
Ono stačí porovnat následky nehod T3 versus T6 (ne nutně spolu). V době vzniku T6 už se v ČKD (nejen) šetřilo na všem, takže životnosti T3 prostě nikdy nemůžou dosáhnout.Absolut píše:Obávám se, že přestože jsou T6 novější a třeba pro některé z nás i vizuelně hezčí a hlavně je pamatujeme jako úplně nové, tak stav jejich skříní po 15 letech je horší, než u T3. Prosím démona o potvrzení nebo vyvrácení.
Při PO se skříň T6 otryská a mění se podstatná část profilů rámu, kdežto T3R.P jsou díky "výrobě" v 2000+ v ranném věku a pokud je třeba něco měnit, pak spíš pomuchlané plechy.
Asi tak. Provozní nehospodárnost a finanční náročnost údržby jsou silný argumenty proti T6.trainzjohny píše:Já bych řekl, že rozhodující je i spotřeba a ta je u nerekuperujících tramvají určo větší než u R.P.... 50 bylo wan...
Padesáti wan se teda opravdu nedočkáš, to už jsi přehnal...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
Já bych řekl, že rozhodující je i spotřeba a ta je u nerekuperujících tramvají určo větší než u R.P. Podle mě by ideální bylo nechat ke 14T a 15T a kachnám jenom wany a R.Péčeka. Protože pokud beru 60+250+47 tak mám 714 (řekněmě že to nahradí 700 vozů T) a tak chybí už jen 250 vozů a pokud by z toho mini. 50 bylo wan, 20 R.PVéček tak už zbývá jenom 180 vozů a to klidně mohou být 84xx a 85xx případně zachovalé 83xx.
Ušetří se za náhradní díly (budou jenom tři druhy výzbrojí), ušetří se jedno školení řidičů (odpadnou papíry na T6) a i když ne,tak asi nebude zase takový problém časem do R.Péček ty ruční řadiče narvat (při PO/PÚ).
Ať žije naivita
Ušetří se za náhradní díly (budou jenom tři druhy výzbrojí), ušetří se jedno školení řidičů (odpadnou papíry na T6) a i když ne,tak asi nebude zase takový problém časem do R.Péček ty ruční řadiče narvat (při PO/PÚ).
Ať žije naivita