Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 29.3.2009 19:11

Když se dělají táhlé oblouky o mírném poloměru z rovných kolejí ,tak časem to má tehdenci zalamovat a vznikají takzvané vlaštovky.Každá kolej má svojí pamětˇ se vrátit do původního rovného tvaru ve kterém kdysi byla.

Když se objeví na kolejích vlnky je potřeba koleje co nejrychleji přebrousit ,dochází rozechvění pražců a k destabilizaci koleje.

Ke chvění vozidla můžou přispět i zákusy ,takže se musí vyvařit vyhoblovaná koruna i příruba.

Další faktor : kola nejsou v profilu .
Tak to je asi tak vše ale to už odbíhám od zadaného tématu .
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Oskar » 29.3.2009 15:49

To je jasné, za to může digitalizace! :lol:
Zadavatel požadoval oblouk, počítač to vykreslil jako polygon a podle toho se to postavilo :wink:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobik » 29.3.2009 0:47

To zcela určitě. Při bližším pohledu je dobře patrné že to není plynulý oblouk ale spousta úseček cca 1,5m dlouhých poskládaných za sebou do oblouku #-o Čím to že se to děje? Typem (kvalitou) kolejnic, otevřeným svrškem, neschopností stavět kvalitní a trvanlivé tratě nebo všechno dohromady + ještě něco navíc?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 28.3.2009 22:05

Trat na estakáde potrebuje v podbít a přebrousit. Z vlastního pozorovaní nejvetsí bordel delají naopak T6, zatímco T3 v pohode..

Uz aby byla nová kola!

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 28.3.2009 22:02

Ještě jsem si vzpomněl na pár věcí k tématu podbíječka:
jára píše:Podbíječka je již na nákladáku (připravena na odvoz??)
V rámci co nejmenších záborů okolních ploch jsou němci zvyklí po sobě uklízet. Podbíječku nakládají na návěs každý den a podle potřeby si ji staví na příslušnou kolej.
trainzjohny píše:může se podbíječka z metra použít na tramvajích ???
Dnes jsem se na to ptal. Bohužel by to nešlo. Problémem je kromě profilu kola také s použitými nástavci, které údajně nejsou kompatibilní s kolejnicemi typu NT1. Možná se využije někdy v budoucnu při kladení polí s S49, ale kdo ví..
Nutno dodat, nejsem si jist, zda máme pro podbíjení tratí kvalifikované jedince.

Zítra se podbíjí kolej do centra, v pondělí podbíječka v dopoledních hodinách odjede zpět do Drážďan. Kdo nemáte vyfoceno, či se chcete jen podívat, máte zítra šanci vidět stroj v akci.

poznámka: Podbíječka přes kaliforňan jet může, využívat jej však nebude. Možná někdy příště.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od XSC » 28.3.2009 21:59

DPmPET píše:Jestli některé vozy se na rovné trati rozkmitávájí tak mají jednoznačně sjetá kola,ale to je věc údržby ve vozovnách aby měli profil kola podle navrhnuté normy.
DPmPET 8-)
Nepopírám vliv údržby, ale jsou případy, kdy vůz kmitá jen na specifickém úseku trati. Nejproblematičtější úseky jsou Braník - Nádraží Modřany a pak také estakáda na Barrandov. Z mého pozorování mi vychází, že soupravy T3 kmitají skoro všechny, T6 minimálně, u KT a 14T k tomu nedochází, hlavně proto že oproti klasické soupravě je pohyb zatlumen. Zajímavé je, že v obou případech jde o trati na estakádě, zvlášť u Barrandova je velmi výrazné, že kmitání odezní, jakmile se z estakády přejde na zatravněnou trať.
Podle mě jde tady o spojení klasického vrtivého pohybu, který je vlastní všem kolejovým vozidlům a u tramvají je umocněn otáčivými podvozky, s odezvou tratě, kdy zřejmě na estakádě je tlumení vibrací nejmenší.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Markus » 28.3.2009 21:14

Příště si napíšu inventární číslo vozu a dohledám kde že to zanedbávají :) Díky za objasnění.

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 28.3.2009 20:36

Markus píše:Čím to je že sebou vozy na trati mezi Belárií a Černým koněm tolik hází? Doufal jsem že dlouhá podzimní rekonstrukce to spraví ale nestalo se.
Jestli některé vozy se na rovné trati rozkmitávájí tak mají jednoznačně sjetá kola,ale to je věc údržby ve vozovnách aby měli profil kola podle navrhnuté normy.
DPmPET 8-)

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 28.3.2009 20:32

jara píše:Tak jsem ve večerních hodinách projel opět úsek Bílá Hora-Vypich. A pár věcí mě překvapilo. Podbíječka je již na nákladáku (připravena na odvoz??) a po trati se pohybovala trojička se šterkovacím vozíčkem, kterému osádku dělal jeden zdejší diskutér :-) Ale co bylo o něco více zajímavé po ukončení otevřeného tělesa a přechodu na BKV je na BKV umístěn kalifornaň. To je jen z důvodu přejezdu vozíčku z koleje na kolej nebo se chystá něco většího?

Info pro p.Járu:Na čem je položené povrchové křížení (Kalifornˇan)jsou zádlažbové panely ,takže je to klasika ,ne velkoplošné panely.Kalifornˇan se tam umístíl aby se furt nepřendával jeřáby z jedné koleje na druhou.Jěště večer dne 27.3 po odklínování zpětné výměny se jezdilo štěrkovat po koleji do centra.
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 28.3.2009 19:15

Může za to sinusový pohyb při jízdě v přímé v kombinaci se současně používaným profilem kola. Pomůže přebroušení kolejí, změna tvaru kola a jízda jinou rychlostí.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Markus » 28.3.2009 19:03

Čím to je že sebou vozy na trati mezi Belárií a Černým koněm tolik hází? Doufal jsem že dlouhá podzimní rekonstrukce to spraví ale nestalo se.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bald » 28.3.2009 9:54

MOp píše:Jeste tak vychytat podbijecku na kalifornanu, to by me vylozene potesilo..
Myslíš, že je schopna přejezdu přes tak ostré esíčko?? Nic o ní nevím, ale vzhledem k rozvoru bych to viděl na přenesení jeřábem. Každopádně atrakce by to byla 8-)

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bald » 28.3.2009 9:43

pawel: nevím to 100% jistě, ale údajně S49 letos ne, protože snad není možné zajistit minimální velikost okolků na 14mm

jara: to nejsou BKV, ale ano, přejezd je jen kvůli nákladnímu vozu.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 28.3.2009 0:06

jara píše: kterému osádku dělal jeden zdejší diskutér ...
Pan Petr se take povozil? :-) Ja dekuji za fotku, nemohl jsem se dnes foceni zucastnit. Jeste tak vychytat podbijecku na kalifornanu, to by me vylozene potesilo..

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od jara » 27.3.2009 22:11

Petr píše:Štěrkujeme, štěrkujeme a za TIP Mopovi děkujeme
Tak jsem si to myslel dobře že tam k tomuto účelu je. Pěkná práce pánové

Odpovědět